Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Centrum: Muziekkwartier

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Vincent1971
Member
Member

#81 Bericht door Vincent1971 » vr nov 12, 2004 12:08 pm

Winus schreef:De gemeentelijke lasten stijgen zo sterk omdat ze in Den Haag steeds meer kostenposten aan de gemeenten overdragen en steeds minder geld aan de gemeenten geven. Verborgen bezuinigingen van Balkenende.
Meer zelfstandigheid voor de gemeente noemen ze dat. Misschien eens tijd om goed na te denken over de begroting ? Kijken wat er echt noodzakelijk is en wat niet ? Ook van die mega dure bouwprojecten ?
Een goed begin heeft geen einde

Q.
Member
Member

#82 Bericht door Q. » vr nov 12, 2004 12:10 pm

Vincent1971 schreef:
Meer zelfstandigheid voor de gemeente noemen ze dat. Misschien eens tijd om goed na te denken over de begroting ? Kijken wat er echt noodzakelijk is en wat niet ? Ook van die mega dure bouwprojecten ?
Ah, een Balkenende-fan. Geen manieren zoeken om meer geld binnen te krijgen (meer vermogende inwoners), maar alleen maar bezuinigen. Ja, neerwaartse spiralen zijn the way to go!
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.

Winus
Member
Member
Contacteer:

#83 Bericht door Winus » vr nov 12, 2004 12:31 pm

Niks mis met zelfstandigheid, maar ook dat kost geld en dat hebben ze in Den Haag niet door met hun kortzichtige beleid
de kloomp'maj anhoalen

dwars

#84 Bericht door dwars » vr nov 12, 2004 1:38 pm

Vincent1971 schreef:Meer zelfstandigheid voor de gemeente noemen ze dat. Misschien eens tijd om goed na te denken over de begroting ? Kijken wat er echt noodzakelijk is en wat niet ? Ook van die mega dure bouwprojecten ?
Meer zelfstandigheid voor gemeenten betekend over het algemeen dat ze in Den Haag besluiten dat er iets wordt afgeschaft (bv OZB en Melkertbanen), en dat ze vervolgens de gemeenten de scherven laten opruimen.

Vincent1971
Member
Member

#85 Bericht door Vincent1971 » vr nov 12, 2004 4:46 pm

Ah, een Balkenende-fan. Geen manieren zoeken om meer geld binnen te krijgen (meer vermogende inwoners), maar alleen maar bezuinigen. Ja, neerwaartse spiralen zijn the way to go!
Nee ik ben geen fan van Balkenende. Ben een fan van niet meer uit geven dan je ontvangt. Dus een begroting opstellen die klopt en niet zo als nu 3% te veel aan uitgaven op de balans staat. Liever hou ik wat geld over. Tja maak je bij de gemeente Enschede zeer zeker geen vrienden mee. Met al die (te) dure projecten.

Bjorn

#86 Bericht door Bjorn » vr nov 12, 2004 6:05 pm

Die dure projecten zijn een investering die op den duur weer geld gaan opleveren.

Vincent1971
Member
Member

#87 Bericht door Vincent1971 » za nov 13, 2004 11:30 am

Bjorn schreef:Die dure projecten zijn een investering die op den duur weer geld gaan opleveren.
Wanneer :banaan: ? Noem eens een project dat geld oplevert op den duur ? Aquadrom, FC Twente euhm....

dwars

#88 Bericht door dwars » za nov 13, 2004 12:22 pm

Van Heek Plein!!!

Muziekcentrum!!!

Universiteit Twente!!!

het NS-station!!!

De A35!!!

Scholen!!!

Ziekenhuizen!!!

Politiebureau!!!

Brandweer!!!

Parken!!!

Peter Luca

#89 Bericht door Peter Luca » za nov 13, 2004 3:27 pm

Wat ik hoor van vele horeca ondernemers, is dat ze heel erg verheugd zijn met de komst van het muziekkwartier. Als het loopt, dan trekt het zoveel mensen uit de regio en ongetwijfeld daar buiten.

Dit is een langetermijns project, maar waarschijnlijk een gouden investering!

Winus
Member
Member
Contacteer:

#90 Bericht door Winus » zo nov 14, 2004 3:53 pm

Zo'n avondje opera (of iets dergelijks) wordt natuurlijk voorafgegaan door een etentje en na afloop nog een drankje en misschien een overnachting in een hotel. Allemaal goed voor de lokale economie. :)
de kloomp'maj anhoalen

DBM
Member
Member
Contacteer:

#91 Bericht door DBM » zo nov 14, 2004 8:00 pm

Mooi initiatief :okay:

Dat zal het aanzien en de dichtheid van de stad ten goede komen.
Weet niet of ik er kom maar het ontwerp is top. :)

Laat maar komen dus. Waar zou je geld het anders in willen steken Vincent1971 :?

Vincent1971
Member
Member

#92 Bericht door Vincent1971 » zo nov 14, 2004 11:30 pm

Lasten verlagen i.p.v de 'gebruikelijke' verhoging , lagere lasten voor het bedrijfsleven, begroting eindelijk eens goed gezond maken om maar eens wat te noemen. Kan heel goed als dat soort projecten geen doorgang vindt. Maar we zullen het zien in december. Hopelijk vliegt er iemand uit in het gemeentebestuur dan :D

Winus
Member
Member
Contacteer:

#93 Bericht door Winus » ma nov 15, 2004 9:26 am

Ik ben wel benieuwd hoeveel dit daadwerkelijk per burger per jaar gaat kosten. En hoeveel geld ze nu uit die BIRK pot krijgen en of de loterij nog wat opgeleverd heeft.
de kloomp'maj anhoalen

Errik
Member
Member
Contacteer:

#94 Bericht door Errik » ma nov 15, 2004 11:19 am

VVD praat over Muziekkwartier
Het bestuur van de Enschedese VVD-afdeling houdt vanavond een bijeenkomst over het Muziekkwartier, de bundeling van Podium Twente (Twentse Schouwburg, Muziekcentrum, Grote Kerk), Nationale Reisopera, Orkest van het Oosten, poppodium Atak, Muziekschool Twente en Saxion Concervatorium.

‘Een slim sieraad voor de stad?!’, aldus de liberalen. Voorzitter Meine Bruinsma van de Stichting Muziekkwartier geeft tekst en uitleg over het ambitieuze project. De bijeenkomst begint om 20 uur in het Dish-hotel.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power

dwars

#95 Bericht door dwars » ma nov 15, 2004 11:27 am

Net de Voortgangsraportage overh et muziekkwartier gelezen. Er ontbreekt nog 9,82 miljoen Euro voor het project. Hier zitten de BIRK-gelden nog niet in. De hoogte van de BIRK-gelden is mede bepalend voor het al dan niet doorgaan van de parkeergarage onder het kwartier.

Overigens een zorgenwekkende ontwikkeling is dat het steeds waarschijnlijker wordt dat de B-zaal van het poppodium ook regelmatig gebruikt gaat worden voor theatervoorstellingen. En dat vindt ik persoonlijk nogal verontrustend.

Winus
Member
Member
Contacteer:

#96 Bericht door Winus » ma nov 15, 2004 12:19 pm

En de loterij, zit dat er al bij in? 10 miljoen moet toch lukken als de BIRK-gelden maximaal 20 miljoen is voor dit project.
de kloomp'maj anhoalen

dwars

#97 Bericht door dwars » ma nov 15, 2004 12:39 pm

10 Miljoen lijkt me ook niet echt een probleem. Lijkt me dus dat het Muziekkwartier er komt. Gelukkig.

Niks over loterij, maar het is ook maar een voortgangsrapportage naar de gemeenteraad toe, geen uitgebreid beleidsstuk. Het ontbreekt dus aan een uitgebreide financiële veantwoording.

Hoezo, heb je lootjes gekocht? :D

Winus
Member
Member
Contacteer:

#98 Bericht door Winus » ma nov 15, 2004 12:42 pm

dwars schreef: Hoezo, heb je lootjes gekocht? :D
Haha nee, ik vraag me gewoon af hoeveel mensen die loten zullen kopen.
de kloomp'maj anhoalen

Mctijn

#99 Bericht door Mctijn » ma nov 15, 2004 1:59 pm

Op zich wel een goed idee van die loterij....

Als elk gemeenteraadlid nou ff meedoet met de Staatsloterij, dan maken ze kans op 20 miljoen euro die ze bij het project kunnen doen :P

dwars

#100 Bericht door dwars » ma nov 15, 2004 2:12 pm

Goed plan.

Wil ik ook wel voor ze doen, op voorwaarde dat zij de kosten betalen. En dan hoef ik maar 10% van de opbrengst :).

Plaats reactie