Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Centrum: Muziekkwartier

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Errik
Member
Member
Contacteer:

#61 Bericht door Errik » do okt 28, 2004 11:01 am

Dat duurt zolang als het duurt om het geld en het plan voor elkaar te krijgen. Ga uit van nog zeker een jaar.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power

Bjorn

#62 Bericht door Bjorn » do okt 28, 2004 2:17 pm

Wel jammer dat het lang duurt voordat er wat gebeurt :(
Laat ze maar snel die toren bouwen.
Die fietsenstalling is ook een goed idee vind ik.
Voor de rest heefd het stukje cultuur wat er komt me intresse niet zo, maar het is wel een aanwinst voor de stad, en dat juich ik wel toe :banaan:

Robert
Member
Member

#63 Bericht door Robert » vr okt 29, 2004 12:04 pm

Hier (lange link) nog wat afbeeldingen van het Muziektheater. Ik kende ze nog niet. Die tekeningetjes zien er wel grappig uit. :D
Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Winus
Member
Member
Contacteer:

#64 Bericht door Winus » vr okt 29, 2004 12:26 pm

Kende ik ook nog niet. Maar dat gaat er toch niet komen, aangezien Hoogstad het ontwerp maakt.
de kloomp'maj anhoalen

Bjorn

#65 Bericht door Bjorn » vr okt 29, 2004 4:10 pm

Hoogstad, als ze nu hun naam eens eer aan doen 8)

Winus
Member
Member
Contacteer:

#66 Bericht door Winus » vr okt 29, 2004 4:26 pm

Die twee torens van Hoogstad zien er wel hoog uit.
de kloomp'maj anhoalen

Vincent1971

Waarom

#67 Bericht door Vincent1971 » zo nov 07, 2004 3:41 pm

:head:
Hmmm zou Enschede volgend jaar op nummer 2 staan qua duurste gemeente van Nederland ? Gunnen we Losser de eer voor nummer 1 ? Waarom moet de meerderheid weer eens zeer zwaar gaan boeten voor de waanideeen van een stel ambtenaren ? Hoeveel promille gaat nu daadwerkelijk naar dat muziekkwartier ? 100 miljoen / 150.000 = ?
Leuk voor de uitkeringsgerechtigen. Vraag me af waar het geweten van dit gemeente bestuur is.... :?

Q.
Member
Member

Re: Waarom

#68 Bericht door Q. » zo nov 07, 2004 4:45 pm

Vincent1971 schreef::head:
Hmmm zou Enschede volgend jaar op nummer 2 staan qua duurste gemeente van Nederland ? Gunnen we Losser de eer voor nummer 1 ? Waarom moet de meerderheid weer eens zeer zwaar gaan boeten voor de waanideeen van een stel ambtenaren ? Hoeveel promille gaat nu daadwerkelijk naar dat muziekkwartier ? 100 miljoen / 150.000 = ?
Leuk voor de uitkeringsgerechtigen. Vraag me af waar het geweten van dit gemeente bestuur is.... :?
Ja, laten we lekker niet gaan investeren en steeds meer een achterstandsstad worden. Alsof daar iemand aan heeft... jij hebt er blijkbaar geen verstand van.
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.

Gast

#69 Bericht door Gast » zo nov 07, 2004 6:34 pm

QyRoZ schreef:
Vincent1971 schreef::head:
Ja, laten we lekker niet gaan investeren en steeds meer een achterstandsstad worden. Alsof daar iemand aan heeft... jij hebt er blijkbaar geen verstand van.
Nou en ? Laat Enschede maar een achterstandsstad worden. Blijft het nog een beetje betaalbaar wonen hier. Alhoewel met dat fiasco van een parkeergarage...denk dat de 'gebruikelijke' gemeente belastigingen weer echt iets is om naar uit te kijken. Enschede pakt uit en hoe.

Q.
Member
Member

#70 Bericht door Q. » zo nov 07, 2004 6:42 pm

Anonymous schreef:
Nou en ? Laat Enschede maar een achterstandsstad worden. Blijft het nog een beetje betaalbaar wonen hier. Alhoewel met dat fiasco van een parkeergarage...denk dat de 'gebruikelijke' gemeente belastigingen weer echt iets is om naar uit te kijken. Enschede pakt uit en hoe.
Achterstandstad, met alleen maar arme, laagopgeleide mensen die weinig belasting kunnen betalen. Zoiets heet een neerwaartse spiraal. Wil jij dat graag? Verhuis dan maar naar Almelo, daar kan dat. Enschede heeft ambitie, iets wat tegenwoordig wel een vies woord lijkt. Enschede wil iets worden, en daarbij hebben we geen behoefte aan mensen die graag goedkoop in de middeleeuwen willen wonen.

Vincent1971
Member
Member

#71 Bericht door Vincent1971 » zo nov 07, 2004 6:58 pm

Achterstandstad, met alleen maar arme, laagopgeleide mensen die weinig belasting kunnen betalen. Zoiets heet een neerwaartse spiraal. Wil jij dat graag? Verhuis dan maar naar Almelo, daar kan dat. Enschede heeft ambitie, iets wat tegenwoordig wel een vies woord lijkt. Enschede wil iets worden, en daarbij hebben we geen behoefte aan mensen die graag goedkoop in de middeleeuwen willen wonen.
Qua voorzieningsniveau heeft Enschede genoeg te bieden. Denk hierbij aan een muziekcentrum, schouwburg etc. Waarom wil Enschede graag iets worden ? Ik voor mij hecht meer waarde aan kernactiviteiten. Zoals een goed waterleidings- en electriciteitsselsel ( wanneer is ook alweer de laatste kabelmof geexplodeerd ? ).  Overige dingen laat die over aan de commercie. Denk hierbij aan de 400 m glijbaan ( sorry ijsbaan ) op Drienerlo, muziek(speel)kwartier. Daar is nu eenmaal geen geld meer voor. Zie Losser. Daar hebben ze een prestige evenement gehouden en nu moet de bevolking opdraaien voor dat debakel. Heeft Losser dan ook ambitie ?
Een goed begin heeft geen einde

Q.
Member
Member

#72 Bericht door Q. » zo nov 07, 2004 7:06 pm

De Laga was een tijdelijk evenement, het muziekkwartier staat er voor minimaal 50 jaar en waarschijnlijk wel veel langer. Dat is totaal niet met elkaar te vergelijken.

Vincent1971
Member
Member

#73 Bericht door Vincent1971 » zo nov 07, 2004 7:16 pm

QyRoZ schreef:De Laga was een tijdelijk evenement, het muziekkwartier staat er voor minimaal 50 jaar en waarschijnlijk wel veel langer. Dat is totaal niet met elkaar te vergelijken.
Qua kosten zeer goed vergelijkbaar.... Enschede zal er jaarlijks veel geld aan moeten besteden :banaan:

Errik
Member
Member
Contacteer:

#74 Bericht door Errik » ma nov 08, 2004 1:20 pm

Geld dat mensen trekt die een grote rol spelen in de plaatselijke economie. Mensen die bedrijvigheid brengen en de met hun hogere inkomens de belasting betalen zodat mensen met minder geld ook van de stad kunnen genieten. Het muziek kwartier is net als het Van Heekplein een investering in de toekomst van de stad. Geloof me, dit gaat meer geld opleveren dan het kost.

Vincent1971
Member
Member

#75 Bericht door Vincent1971 » ma nov 08, 2004 10:20 pm

Hmmmm...om 100 miljoen terug te verdienen moet je erg veel bezoekers trekken. Ben benieuwd hoe ze dat aan de burgers uitleggen. En het Van Heek plein kent ook zo zijn parkeer'gaten'

Errik
Member
Member
Contacteer:

#76 Bericht door Errik » di nov 09, 2004 11:22 am

Wellicht. En ik denk dan ook dat er te veel parkeergarages in Enschede zijn. Geen nieuwe onder het muziekkwartier bouwen dus. Maar de bezoekersaantallen aan de Enschedese binnenstad laten een duidelijke opwaartse lijn zien. Die mensen brengen hopen geld in het laatje van de plaatselijke middenstanders en hun personeel.
Die gribus rond het molenplein gaat plaats maken voor een bijzonder mooi vormgegeven concentratie van reeds bestaande culturele voorzieningen zie heel nodig aan een nieuw onderkomen toezijn (schouwburg, Atak, Reisopera). Er wordt dan ook niet onnodig met geld gesmeten, er wordt heel verantwoord geinvesteerd in het culturele klimaat van de stad.

Vincent1971
Member
Member

#77 Bericht door Vincent1971 » di nov 09, 2004 11:40 pm

Hmm leg mij eens uit waar die 100 miljoen vandaan moeten komen en wie dat terug gaan betalen ? :?

Errik
Member
Member
Contacteer:

#78 Bericht door Errik » wo nov 10, 2004 12:07 pm

De gemeente heeft geld gespaard voor dit project. Het geld komt uit bepaalde bronnen, waaronder de verkoop van de kabelaandelen en Europese potjes.

Vincent1971
Member
Member

#79 Bericht door Vincent1971 » do nov 11, 2004 11:49 pm

Errik schreef:De gemeente heeft geld gespaard voor dit project. Het geld komt uit bepaalde bronnen, waaronder de verkoop van de kabelaandelen en Europese potjes.
Hmm waarom stijgen dan nog de gemeentelijke lasten erg sterk ? En waar zie ik de kosten terug die het muziek kwartier jaarlijks kosten ?

Winus
Member
Member
Contacteer:

#80 Bericht door Winus » vr nov 12, 2004 8:56 am

De gemeentelijke lasten stijgen zo sterk omdat ze in Den Haag steeds meer kostenposten aan de gemeenten overdragen en steeds minder geld aan de gemeenten geven. Verborgen bezuinigingen van Balkenende.
de kloomp'maj anhoalen

Plaats reactie