Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Centrum: Muziekkwartier

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door Winus »

Cromakwartier lijkt me wel wat. :D
de kloomp'maj anhoalen
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door Errik »

"Het Gordeldier".

:D
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
eazy

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door eazy »

Dat de Croma nooit een succes is geworden komt echt niet door de naam. Heeft meer te maken dat Fiat nooit succesvol is geweest met het produceren in het segment van de Croma: hogere middenklassse. Bovendien maakt het voor de totale productiecijfers geen reet uit als een auto in NL minder wordt verkocht. Als dat wel zo was, was de naam hier wel aangepast.
eazy

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door eazy »

Nieuwe tegeltjes:
Afbeelding

Afbeelding
INVISIBLE

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door INVISIBLE »

Het zou mooi zijn als er zo snel mogelijk begonnen gaat worden met de resterende gebouwen aan het Willem Wilminkplein !!

Als ze dan een echte (Inter) nationale naam willen hebben, dan is er maar één keus : Der Oper. 8)
Zo valt meteen een leuke naam te bedenken voor het nieuwe (Eden) Hotel (als het doorgaat), "Hotel an der Oper"
Hoe internationaal en Duits wil je het hebben ;).
eazy

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door eazy »

INVISIBLE schreef: Als ze dan een echte (Inter) nationale naam willen hebben, dan is er maar één keus : Der Oper. 8)
Mein Gott :beer:
INVISIBLE

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door INVISIBLE »

Of Muzikviertelstunde :lol:
dardow

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door dardow »

Bannink, Twentheater of Fenix?

zaterdag 28 juni 2008 | 11:07

Els Schopman, Frans Loohuis en Rien Kroes van het burgerinitiatief Enschede Bruist bij de bouwschutting voor het Muziekkwartier, waar iedereen alterna­tieve namen op kan schrijven voor de nieuwe cultuurtempel. Foto Frans Nikkels

Els Schopman, Frans Loohuis en Rien Kroes van het burgerinitiatief Enschede Bruist bij de bouwschutting voor het Muziekkwartier, waar iedereen alterna­tieve namen op kan schrijven voor de nieuwe cultuurtempel. Foto Frans Nikkels

ENSCHEDE – De actie ‘ Bedenk een nieuwe en vooral betere naam voor het Muziekkwartier’ is vrijdag officieel van start gegaan. Op de bouwschutting van de in aanbouw zijnde cultuurtempel zijn de eerste alternatieve namen geschreven. Die variëren van Het Bannink en Bannink & Wilmink tot Carré Enschede, Muziekkazteel, Enschede Music Hall en Twentheater (met als variaties Twente Theater en Theater Twente).

Vrijdagochtend togen Els Schopman en Frans Loohuis van het burgerinitiatief Enschede Bruist met een emmer witte verf, roller en viltstift naar de schutting aan de Korte Hengelosestraat die eerder al dienst deed als Wall of Statement. Enkele schuttingmeters werden wit geschilderd. Bovenaan de ‘afzender’ Enschede Bruist en de opdracht: wat is een betere naam voor het Muziekkwartier. Een dikke viltstift bungelt aan een touwtje, zodat iedereen die dat wil zijn of haar alternatieve naam voor de nieuwe muziektempel kan noteren. Liefst met visie er bij, meldt Enschede Bruist, maar dat commando heeft nog niemand uitgevoerd.
Gebruikersavatar
Tony S.
Member
Member
Berichten: 432
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 8:23 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door Tony S. »

Lastig,nieuwe naam.
Wat is er mis met gewoon muziekkwartier?
Er komt toch altijd een naam uit die waarschijnlijk geen hond aanspreekt.
Misschien een Twentse naam met een Engels toefje:Toet`n en Bloaz`n Temple.
-De Twentse Muziekpiste of Muziekpiste Enschede
Gesponsorde naam,naar Hengeloooos voorbeeld:ING Music Dome :cry:
In het kader van Enschede bruist:De Bruistablet
-De Muziek Veste ;)
Of een overgenomen naam,dan kom je in de Music Halls,Villa Musicas e.d.
-Enschede Live
Vernoemen met een aanwijzing naar de laatste Eurovisie songfestival winnaar uit ons land,`niet geheeel toevallig afkomstig uit onze stad`:Ding a Dong Hall of Teach Inn Centre :) :D
We denken nog verder.....
Een lang wief is een ladder in huus!
eazy

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door eazy »

Een beetje geklieder op een schutting kan ik niet echt een serieuze actie noemen

Afbeelding
INVISIBLE

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door INVISIBLE »

Tony S. schreef:Lastig,nieuwe naam.
Wat is er mis met gewoon muziekkwartier?
Er komt toch altijd een naam uit die waarschijnlijk geen hond aanspreekt.
Misschien een Twentse naam met een Engels toefje:Toet`n en Bloaz`n Temple.
-De Twentse Muziekpiste of Muziekpiste Enschede
Gesponsorde naam,naar Hengeloooos voorbeeld:ING Music Dome :cry:
In het kader van Enschede bruist:De Bruistablet
-De Muziek Veste ;)
Of een overgenomen naam,dan kom je in de Music Halls,Villa Musicas e.d.
-Enschede Live
Vernoemen met een aanwijzing naar de laatste Eurovisie songfestival winnaar uit ons land,`niet geheeel toevallig afkomstig uit onze stad`:Ding a Dong Hall of Teach Inn Centre :) :D
We denken nog verder.....
Kan het helemaal in je standpunt vinden over de nieuwe naam.
Moet zelfs zeggen dat ik van het woord Twente (wat in vele Enschede projecten of instellingen voorkomt), ook wel een keer genoeg heb.
Universiteit Twente, Luchthaven Twente, Medisch Spectrum Twente enz enz (want zo kunnen we wel even doorgaan) ........Twentse Schouwburg.
En dat niet zozeer om het woord Twente wat me niet aanstaat, aangezien ik Twente een prachtige streek en regio vindt om in te wonen.
Maar om het feit dat de rest van Twente ook haar instellingen niet algemeen voor geheel Twente beschrijft, en er vaak gewoon de naam van de stad bij plakt.

Waarom zouden wij bijvoorbeeld Luchthaven Twente, Luchthaven Twente noemen, als de gemeente Enschede zich er eigenlijk alleen sterk voor maakt ?
Waarom zou een schouwburg in Enschede, Schouwburg Twente of het Twentse OperaTheater (als voorbeeld) moeten noemen ?
En om nog maar niet te beginnen over Universiteit Twente, terwijl de andere twee (technische) Universiteiten gewoon de naam van de stad dragen (Technische Universiteit Delft, en resp Eindhoven).
Wij geven als onze instellingen aan als algemeen voor iedere Twentenaar, terwijl een doorsnee Twentenaar over het algemeen Enschede weinig gunt (of er weinig mee heeft).
Laten we onze stad eens wat vaker bij naam noemen ...........
Hans van Dijk

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door Hans van Dijk »

Dat is een bewuste keuze Invisible, het imago van Enschede is in de rest van de streek,
en in het land niet zo heel denderend (en dan druk ik het zachtjes uit)
Dus dan kun je de bijvoeging Twente beter gebruiken dan de Enschedese bijvoeging.

Ik schop nu weer tegen een aantal heilige huizen aan hier, maar het is nu eenmaal een feit.
Hoewel wel gezegd moet worden dat er veel initiatieven zijn om het Imago te verbeteren.
Maar alleen met nieuwbouw ga je het niet redden, de samenstelling van de Enschedese bevolking speelt hierin ook een cruciale rol.
Zolang we nog een bovengemiddeld aantal werklozen en ongeschoolden hebben zal dit imago waarschijnlijk wel stand houden .
Ook cijfers met betrekking tot misdaad, vandalisme, en dergelijke doen het imago geen goed.
Het behoorlijke aantal allochtonen spreekt ook een heleboel mensen niet aan.
Dan daar bovenop de belachelijke gemeentelijke tarieven, en de zaak is rond

Afijn meer open deuren hoef ik vast niet in te trappen.
INVISIBLE

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door INVISIBLE »

Ik kan je vertellen dat mede door Enschede, Twente nog op de kaart staat, anders waren we helemaal een aan de kant geschoven stukje Nederland (bij wijze van spreken).
Perceptor

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door Perceptor »

Mijn bijdrage, bij deze: Tubantheater :-D
eazy

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door eazy »

Theater t'dûr
Hans van Dijk

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door Hans van Dijk »

Het Concertium :)

Zoooooooooooo, is dat ook weer opgelost :P
Laatst gewijzigd door Hans van Dijk op di jul 01, 2008 11:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.
dwars

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door dwars »

Atak
Tiroler

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door Tiroler »

Armadillo (Gordeldier)
Hans van Dijk

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door Hans van Dijk »

Tiroler schreef:Armadillo (Gordeldier)
Die vind ik ook wel mooi ja :okay:
dardow

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door dardow »

Hans van Dijk schreef:
Tiroler schreef:Armadillo (Gordeldier)
Die vind ik ook wel mooi ja :okay:
Armadilo Theater Enschede :rock:
Plaats reactie