Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Willem Wilminkplein.

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4805
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Veteraan »

Vincent1971 schreef:
Veteraan schreef:
hans schreef:ja , die willen wel werken....
Sorry, maar dít vind ik een ondoordachte opmerking!
Nou welke Nederlander wil werken voor minder dan het minimumloon en dan 10 uur per dag?
De opmerking blijft ondoordacht.
Werk jij onder het minimum? Woon jij op loopafstand van je werk in een barak waar je met 20 collega's bent samengepropt?
Wat is daar zo goed aan? Klopt het wat "onze" multinationals doen?
Als je in Nederland gehoorzaam je sollicitatieplicht vervuld, dan is de term "over-gekwalificeerd" je vast niet vreemd. Je krijgt de kans niet om te werken onder je niveau en voor een lager salaris (hoewel één en ander wel door het UWV wordt voorgeschreven!) omdat ‘de baas’ bang is dat je zijn werknemers (lees: slaven) wakker maakt!
Daarom is het zo gevaarlijk om de giga-bedrijven te spekken. Wie de macht heeft, maakt de dienst uit.
hans
Member
Member
Berichten: 2737
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door hans »

ik ken in enschede een hele horde mensen die om het verrekken niet willen werken en ik kom al 21 jaar in polen en heb daar een heleboel mensen leren kennen die zich uit de naad werken , zonder morren...
en ja ik ken ook wel polen die ik niet naast me zou willen hebben wonen , maar dat zijn er relatief weinig....
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4805
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Veteraan »

hans schreef:ik ken in enschede een hele horde mensen die om het verrekken niet willen werken en ik kom al 21 jaar in polen en heb daar een heleboel mensen leren kennen die zich uit de naad werken , zonder morren...
en ja ik ken ook wel polen die ik niet naast me zou willen hebben wonen , maar dat zijn er relatief weinig....
Ken je ook de bazen die mensen uitbuiten en belazeren? Die alleen aan eigen winst denken? Die daarom de allergoedkoopste mensen kiezen, die zich wel hoeden voor het uitspreken over hun schamel loontje en de hoeveelheid uren die ze per week moeten draaien.
Het draait niet altijd alleen om de werklozen die niet willen werken. Het draait even hard, misschien wel veel harder, om de werkgevers!!
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4196
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door enschedeinansichten »

Misschien moet de overheid wel eisen in hun aanbesteding dat er in de normale werktijden gewerkt gaat worden en max. 40 uur per week.
Op die over die Polen ga ik niet in wat dat slaat nergens op. Het geld komt bij de graaiers terecht, de uitbuitende werkgever / uitzendbureau's. Vroeger noemden we dat koppelbazen.
Ik zag gisteren de aanleg van een kronkel in een beek en dat moest dus op zaterdag gebeuren. Schande.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
hans
Member
Member
Berichten: 2737
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door hans »

Veteraan schreef: Ken je ook de bazen die mensen uitbuiten en belazeren? Die alleen aan eigen winst denken? Die daarom de allergoedkoopste mensen kiezen, die zich wel hoeden voor het uitspreken over hun schamel loontje en de hoeveelheid uren die ze per week moeten draaien.
Het draait niet altijd alleen om de werklozen die niet willen werken. Het draait even hard, misschien wel veel harder, om de werkgevers!!
daar schiet de overheid te kort , die wil niet het beste voor ons , maar van ons.
de poen...
123
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: wo mei 20, 2009 11:04 am
Locatie: Enschede

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door 123 »

Wat een off-topic geneuzel. Wat als het gewoon ‘Nederlanders’ waren die op zaterdag aan het werk waren? Geen Polen voor een laag loon, maar gewoon bouwvakkers die de planning moeten halen.

Ze hebben ‘opeens’ haast gekregen omdat ze nu nog gewoon met zwaar materieel over het Willem Wilminkplein kunnen, straks als de bestrating erin ligt kan dat niet meer! Want dan moeten ze de schade aan de bestrating zelf betalen en het bestraten zal wel kort voor de oplevering van de appartementen beginnen.

Laatste stond in de Tubantia dat ze gaan beginnen met de de fundering voor het kunstwerk op het plein.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Twekkelerveld »

Nu het nog mooi weer is...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door rr1991 »

Wat een verschil met de vorige updates. Bedankt!
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Vincent1971 »

Ben wel benieuwd of je er straks nog onderdoor kan fietsen...
Een goed begin heeft geen einde
Rooy
Member
Member
Berichten: 162
Lid geworden op: ma nov 19, 2007 4:50 pm
Locatie: Enschede

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Rooy »

Wat verschil inderdaad. Als ik goed tel komen er nog drie bouwlagen bij.
Gebruikersavatar
Rikarchitecten
Member
Member
Berichten: 284
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 8:17 pm
Locatie: Enschede

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Rikarchitecten »

ENSCHEDE – Het Wilminkplein krijgt steeds meer vorm. Binnen twee weken wordt begonnen aan de fundatie voor
het kunstwerk, en aan het einde van dit jaar trekken de huurders in de appartementen aan de Korte Hengelosestraat.
„De eerste bewoners moeten straks op een fatsoenlijke manier hun woning bereiken. Wij willen niet dat ze eerst door
een bouwput moeten lopen”, aldus projectleider Maaike Schaepers. Inmiddels ligt ook een aanvraag klaar voor 36
socialehuurwoningen die langs het spoor worden gebouwd. De woningen komen in plaats van een kantorencomplex.

„Er is geen belangstelling voor kantoorruimte, en wij willen niet bouwen voor leegstand”, legt Schaepers uit. foto
Annina Romita
ENSCHEDE
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Wauwthur »

Het bouwen van huurwoningen lijkt mij een heel goede zet! Er staat nog genoeg kantoorruimte leeg en met een beetje goede isolatie kan je daar geweldig wonen.
Gebruikersavatar
Dimitri
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: ma mei 23, 2011 1:11 pm
Locatie: Enschede

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Dimitri »

Dat gaat een hele aantrekkelijke plaats worden om te wonen, ondanks de treinen(maar daar zal wel rekening mee worden gehouden).


edit: Hopelijk word het in de toekomst nog mogelijk om hoogbouw te bouwen in Enschede, want hier is veel potentie, o.a. aan de overkant van het spoor!
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Wauwthur »

Vincent1971 schreef:Ben wel benieuwd of je er straks nog onderdoor kan fietsen...
De onderdoorgang bij het Wilmink kan worden afgesloten met een hek.. Dus een officiele wandel of fietsroute zal het niet worden.
TA
Member
Member
Berichten: 761
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door TA »

Rikarchitecten schreef:ENSCHEDE – Het Wilminkplein krijgt steeds meer vorm. Binnen twee weken wordt begonnen aan de fundatie voor
het kunstwerk, en aan het einde van dit jaar trekken de huurders in de appartementen aan de Korte Hengelosestraat.
„De eerste bewoners moeten straks op een fatsoenlijke manier hun woning bereiken. Wij willen niet dat ze eerst door
een bouwput moeten lopen”, aldus projectleider Maaike Schaepers. Inmiddels ligt ook een aanvraag klaar voor 36
socialehuurwoningen die langs het spoor worden gebouwd. De woningen komen in plaats van een kantorencomplex.

„Er is geen belangstelling voor kantoorruimte, en wij willen niet bouwen voor leegstand”, legt Schaepers uit. foto
Annina Romita
Zijn hier ondertussen al renders van? Overigens moet ik zeggen: wat ziet het er komend vanaf de VVV prachtig uit zeg! Echt een stuk verstedelijking.
Als er nou ook nog gebouwd gaat worden op de hoek van de korte Hengelosestraat en de Molenstraat (fietsenstalling naast 'T Bolke), dan wordt het helemaal mooi!
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door rr1991 »

Blijf komen met de updates, ze worden zeer op prijs gesteld!
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Twekkelerveld »

ENSCHEDE - Wethouder Hans van Agteren heeft de bouw van het kunstwerk op het in aanleg zijnde Willem Wilminkplein met onmiddellijke ingang stilgelegd.


Dat gebeurde nadat deze krant dinsdag onthulde dat voor de draaikolk met waterpartij van de Tilburgse kunstenaar Jeroen Doorenweerd geen vergunning was verleend. Desondanks werd er aan het kunstwerk gewerkt. Recent is alsnog een vergunning aangevraagd.

Er is intern discussie geweest of het kunstwerk wel of niet vergunningplichtig was. Daardoor is het in eerste instantie niet aangevraagd. Om misverstanden voor te zijn, is de vergunningprocedure alsnog in werking gezet.

,,En om de schijn te vermijden dat wij nu iets doen wat niet mag, is het werk stilgelegd. De aanleg van het plein gaat wel gewoon door", zegt Van Agteren.

Zodra de vergunning voor het kunstwerk in de loop van november wordt verleend, wordt direct met de bouw van de draaikolk begonnen.

Omdat nog zes weken bezwaren kunnen worden ingediend, bestaat het risico dat het kunstwerk moet worden afgebroken als bezwaren worden gehonoreerd.

Bron: T.C.Tubantia
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Twekkelerveld »

Hoogste punt bereikt! (denk ik :) )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
TA
Member
Member
Berichten: 761
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door TA »

Het is in ieder geval echt een knoepert geworden! Veel hoger dan dat ik in eerste instantie gedacht had.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Highlander »

TA schreef:Het is in ieder geval echt een knoepert geworden! Veel hoger dan dat ik in eerste instantie gedacht had.
Inderdaad. Ik liep vanmorgen over de Langestraat richting Oude Markt en je ziet 'm van ver boven de lelijke zwarte Wagonlits puist uitsteken. Mooi stukje verstedelijking weer.

Weet iemand hoe dat zit met die puist op de Oude Markt, nu we het er toch over hebben? Wanneer wordt met verbouwing begonnen?
Plaats reactie