Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Willem Wilminkplein.

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Vincent1971 »

Highlander schreef:
Vincent1971 schreef:
Ik ben niet negatief over het plein. In de zomer diverse keren geweest. Zeer geslaagd van opzet Alleen zie ik het nu wel sterk achteruit gaan helaas. Ik zie zelf de oplossing door meer preventie en ook betere verlichting. Paar bouwlampen zouden al heel wat uit kunnen halen denk ik.
Hoe precies gaat het er sterk achteruit? Kom er vrijwel dagelijks langs, het is nog steeds mooi. Daar doet een stelletje aso's die op een bankje zitten niets aan af.

We wonen hier in een stad, niet in een keurig aangeharkt Twents dorp.


Vind dat wel een toepasselijk filmpje. Ik zelf denk dat het begint met vermeiden van dit plein door 'nette' mensen, wordt over genomen door aso's...vernielingen, bekladden en het onveilige gevoel nemen de overhand. Ben blij dat er ingegrepen wordt maar de vraag is of het echt soelaas gaat bieden?
Ik vind het stuk in de tubantia erg goed, precies de spijker op de kop. Weinig te doen met wat je noemt 'telegraaf stijl' gewoon de feiten genoemd worden zonder overbodige franje.
Een goed begin heeft geen einde
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Highlander »

Vincent1971 schreef:
Vind dat wel een toepasselijk filmpje. Ik zelf denk dat het begint met vermeiden van dit plein door 'nette' mensen, wordt over genomen door aso's...vernielingen, bekladden en het onveilige gevoel nemen de overhand. Ben blij dat er ingegrepen wordt maar de vraag is of het echt soelaas gaat bieden?
Ik vind het stuk in de tubantia erg goed, precies de spijker op de kop. Weinig te doen met wat je noemt 'telegraaf stijl' gewoon de feiten genoemd worden zonder overbodige franje.
De grap is dat ze aan de ene kant beweren dat het plein is overgenomen door tuig, en vervolgens daar verslaggevers posteren die met een hoop pijn en moeite een aantal mini-incidentjes kunnen melden. Dat is nou precies de Telegraafmanier.

Overdrijf toch niet zo man. Volgens mij kom jij echt nooit in het centrum.
crepsly

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door crepsly »

Ik zelf denk dat het begint met vermeiden van dit plein door 'nette' mensen, wordt over genomen door aso's...vernielingen, bekladden en het onveilige gevoel nemen de overhand.
Ik fiets en loop er juist expres langs ook al is het een beetje om, om dit te voorkomen.
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Vincent1971 »

Highlander schreef:
Vincent1971 schreef:
Vind dat wel een toepasselijk filmpje. Ik zelf denk dat het begint met vermeiden van dit plein door 'nette' mensen, wordt over genomen door aso's...vernielingen, bekladden en het onveilige gevoel nemen de overhand. Ben blij dat er ingegrepen wordt maar de vraag is of het echt soelaas gaat bieden?
Ik vind het stuk in de tubantia erg goed, precies de spijker op de kop. Weinig te doen met wat je noemt 'telegraaf stijl' gewoon de feiten genoemd worden zonder overbodige franje.
De grap is dat ze aan de ene kant beweren dat het plein is overgenomen door tuig, en vervolgens daar verslaggevers posteren die met een hoop pijn en moeite een aantal mini-incidentjes kunnen melden. Dat is nou precies de Telegraafmanier.

Overdrijf toch niet zo man. Volgens mij kom jij echt nooit in het centrum.
Altijd leuk als anderen voor mij denken. Kom gemiddeld 4 keer per week in het centrum ( fiets dan naar de sportschool en doe er ook mijn boodschappen ). Daarnaast loop ik ongeveer 2 keer per week langs het wilminktheater. Even de benen strekken in de avond. uurtje lopen. En wat voor de een mini-incident is is voor een ander een incident. Lijkt me geen pretje als je met kleine kinderen daar op dat plein vertoeft en je ruikt de damp van wiet.
Een goed begin heeft geen einde
Maloney

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Maloney »

Ik heb zo'n 6 jaar in de buurt bij het theater gewoond en ik was het daar zo zat dat ik ben verhuisd.

Toen men bezig ging met het Wilminkplein was ik zeer enthousiast en toen het bijna af was, zag ik mij al liggen met een boek op dat mooie grasveld. Toen bleek al snel dat die gedachte wat naïef was, want net zoals met de rest van de buurt (Van Lochemstraat, Noorderhagen, Wenninkgaarde) begon het tuig zich al snel te verzamelen op het Wilminkplein.

Heb eigenlijk nooit iets echt vervelends meegemaakt op dat plein, maar de sfeer was er altijd er slecht en dreigend. Op een gegeven moment ben ik dan ook maar om het plein heen gaan lopen en fietsen. Dan heb je dus als gemeente er alles aan gedaan om de buurt mooier te maken en dan wordt dat weer verpest door een bepaalde groep mensen.

Ben blij dat ik weg ben uit die omgeving.
Gebruikersavatar
Gerard
Member
Member
Berichten: 131
Lid geworden op: ma okt 22, 2012 5:18 pm
Locatie: Enschede

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Gerard »

Inmiddels begint het laatste gebouw van het Wilminkplein er ook op te lijken met de meeste doeken er af en al veel ramen er in!
Heb helaas geen foto omdat ik er vaak 's avonds langs kom.
Wordt mooi als dit straks klaar is en ook het hotel open gaat.
Gebruikersavatar
Gerard
Member
Member
Berichten: 131
Lid geworden op: ma okt 22, 2012 5:18 pm
Locatie: Enschede

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Gerard »

Vandaag langs gekomen. even snel een foto gemaakt. Niet hele hoge kwaliteit, maar je krijgt een idee hoe het nu is.
Afbeelding
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Wauwthur »

Ik vind het echt heel mooi geworden, ik fiets en loop er vaak overheen. Ik heb trouwens nooit last gehad van hangjongeren of dealers.
Gebruikersavatar
Rikarchitecten
Member
Member
Berichten: 284
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 8:17 pm
Locatie: Enschede

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Rikarchitecten »

Ik vraag me af op wat voor tijdstippen mensen langslopen die geen dealers of hangjeugd zien, die momenten zijn namelijk zeer schaars.
De waterpartij laat inmiddels ook enorme alg-vlekken achter op de bestrating er rondom heen. Ondanks alles een geweldig plein.
ENSCHEDE
Maloney

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Maloney »

Is dat nou echt de bedoeling geweest om dat water van de fontein ook zo over de traptreden te laten lopen??
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Twekkelerveld »

Het is daar echt mooi geworden. Maar als er zoveel dealers en junks lopen, dan is het voor de politie toch een makkie om dat volk op te pakken?
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Wauwthur »

Het zal wel aan mij liggen, maar hoe herkennen jullie die dealers?
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Highlander »

Wauwthur schreef:Het zal wel aan mij liggen, maar hoe herkennen jullie die dealers?
Ik woon in die buurt. Het zijn jongens die feilloos jonge (drugs)toeristen herkennen en aanspreken. Zie regelmatig pakjes van hand tot hand gaan. Dit is niet alleen aan het Wilminkplein aan de orde maar in de hele stationsomgeving trouwens. Ze wachten ook Duitse treinen op.

Er last van hebben is een tweede. Afgaande op wat ik ervan zie, spreken ze alleen potentiele klanten aan, en daar horen buurtbewoners niet bij. Ik accepteer het als onderdeel van in de binnenstad/een grensstad wonen. Maar niet iedereen denkt er blijkbaar zo over. Mensen voelen zich al snel onveilig als groepjes jongeren of zwervers ergens rondhangen.

Moet wel zeggen dat ik steeds meer onbekende gezichten zie in de binnenstad. Er zijn zwervers en bedelaars die iedereen kent, die hier al jaren rondhangen, en waar niemand last van heeft. Lijkt wel of die verdrongen worden door een nieuwe generatie of zo.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Highlander »

twekkelerveld schreef:Het is daar echt mooi geworden. Maar als er zoveel dealers en junks lopen, dan is het voor de politie toch een makkie om dat volk op te pakken?
Bewijslast ontbreekt. Politie vraagt regelmatig aan binnenstadsbewoners, ook per brief, om aangifte te doen als we zien dat er iets gebeurt. Maar het is vaak meer een vermoeden dat er iets niet in de haak is. En op basis van vermoedens kun je niemand oppakken.

Dat samenscholingsverbod gecombineerd met fouilleerverordening heeft aan de Noorderhagen goed gewerkt, is voor herhaling vatbaar.
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Rene »

Maar het is natuurlijk allemaal niet zo opzienbarend. Als grensstad in een land met een softdrugs gedoogbeleid en een relatieve hoge werkloosheid kan het bijna niet uitblijven dit soort taferelen. Maar wat doe je er aan op korte termijn? Camera's ophangen bij beruchte plekken en straten schoonvegen van ongewenste types.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Twekkelerveld »

Van mij mogen ze de hele binnenstad wel volhangen met camera's. Dan weet je zeker dat je geen last meer hebt van die figuren. Dan gaan ze wel naar Hengelo. :D
Jochem

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Jochem »

Maloney schreef:Is dat nou echt de bedoeling geweest om dat water van de fontein ook zo over de traptreden te laten lopen??
Goede vraag. Dacht in eerste instantie dat er iets mis mee was, maar inmiddels blijft het wel erg lang zo. Vind de fontein zelf super gelukt, maar het water over die traptreden komt maar armoedig over.. :/
Maloney

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Maloney »

Jochem schreef:
Maloney schreef:Is dat nou echt de bedoeling geweest om dat water van de fontein ook zo over de traptreden te laten lopen??
Goede vraag. Dacht in eerste instantie dat er iets mis mee was, maar inmiddels blijft het wel erg lang zo. Vind de fontein zelf super gelukt, maar het water over die traptreden komt maar armoedig over.. :/
Ja ik dacht eerst ook dat hij lek was. Maar het lijkt er nu op dat het zo bedoeld is...

Komt inderdaad armoedig over.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Twekkelerveld »

Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21421
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Arie »

Enschede heeft eindelijk weer een groot hotel in de stad, opening volgende week

woensdag 7 januari 2015

Aan de inrichting moet nog wat gebeuren en er moet nog grondig worden schoongemaakt. Het InterCity Hotel in de binnenstad van Enschede ontvangt volgende week donderdag de eerste gasten. Na jaren heeft Enschede dan weer een groot hotel in de binnenstad.

Nadat het Dish-hotel een paar jaar geleden de deuren sloot werd vaak geklaagd over het gebrek aan voldoende hotelkamers in Enschede. De horeca zag mensen na een voorstelling in het Muziekkwartier de stad direct verlaten. Zakenmensen weken noodgedwongen uit naar grote hotels in Boekelo of Hengelo. De hoop is dat die mensen vanaf volgende week overnachten in Enschede.

126 kamers
Het InterCity Hotel ligt aan het Willem Wilminkplein, pal naast het Muziekkwartier. Er zijn 126 kamers, verdeeld over negen verdiepingen. De hoger gelegen kamers hebben allemaal uitzicht over de binnenstad of de wijk Roombeek. Het is het eerste hotel in Nederland van de Duitse InterCity-keten. In Duitsland heeft InterCity tientallen hotels.

Concurrentie Van der Valk
Hotelketen Van der Valk opent volgend jaar ook een nieuw hotel in Enschede. Aan de Zuiderval wordt op dit moment een hotel gebouwd van twaalf verdiepingen hoog. Dat hotel krijgt 150 kamers en verschillende vergaderruimtes. Het InterCity Hotel verwacht dat de concurrentie groot zal worden, maar dat er voldoende markt is voor twee grote hotelketens in Enschede.

bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... nid=207660#
Bijlagen
InterCity Hotel in Enschede bijna klaar - RTV Oost.jpg
InterCity Hotel in Enschede bijna klaar - RTV Oost.jpg (15.97 KiB) 13960 keer bekeken
Plaats reactie