Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Meubelboulevard

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Meubelboulevard

Bericht door Highlander »

Daniela schreef:Waarom zou je als Duitser daar gaan winkelen? Keukens, Meubels e.d of bouwmaterialen zijn veel voordeliger in Duitsland
Staat in het artikel. Omdat Enschede voor veel Duitsers die vlak over de grens wonen dichterbij is dan een Duitse Poco. Er gaan ook veel Duitsers naar de Hengelose Ikea om die reden.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Meubelboulevard

Bericht door Hendrik »

Vanmorgen was tot mijn verbazing POCO al geopend! Nou, maar even rondgekeken. Wie wel eens bij ROLLER in Gronau is geweest weet wat je verwachten kunt. Veel en heeeeel erg Duitse meubelen. En dat wijkt toch wel af van de Nederlandse smaak. Ook veel spullen op huishoudelijk gebied. En een halve bouwmarkt, tapijt, behang, verf en alles wat er bij hoort. Zal best wel een concurrent voor Praxis aan de overkant worden. Maar ook veel Duitse prullaria om je huis mee te "verfraaien". Het meeste wil ik nog niet gratis in huis hebben, maar de keukens waar ze veel van hebben zijn best mooi. Zal best wel publiek trekken. Oh,ja ze hebben erg hun best gedaan om alle info in het nederlands te brengen. Zijn ze nog niet helemaal in geslaagd. Al met al wel een nette opgeruimde zaak die veel publiek zal trekken.
Wat sas as dós was kaans.
Rooy
Member
Member
Berichten: 162
Lid geworden op: ma nov 19, 2007 4:50 pm
Locatie: Enschede

Re: Meubelboulevard

Bericht door Rooy »

Ik ben één keer in een Duitse Poco geweest. Ze hebben een hoop grappige maar wanstaltige producten als je het mij vraagt. Bankstellen met ingebouwde LED-verlichting bijvoorbeeld :lol: Ook worden de producten in folders aangeprezen met schaarsgeklede vrouwen. Duitsers hebben toch een wat andere smaak betreft woninginrichting volgens mij. Sowieso grappig om een keer doorheen te lopen.
Ze hebben goedkope lampen maar koop er geen 12v halogeenlampjes, die zijn van moderne Duitse kwaliteit en binnen een paar weken stuk.
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Meubelboulevard

Bericht door Rene »

Ik zou Duitse smaak en gevoel voor kwaliteit nu niet 1:1 willen stellen met deze winkel. Dit is een gewoon een discount zoals we die overal hebben.
Zal binnenkort eens gaan kijken. Maar heb al een idee. Kwantum Hallen en Leenbakker passen er goed bij. Wel jammer voor de kwaliteitszaken op het Meubelplein. Dacht dat het nu wel gedaan was met discount, maar nee, we gaan nog even door.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Meubelboulevard

Bericht door Arie »

Parkeren met parkeerschijf op Woonplein Schuttersveld

Gepubliceerd op: 24/07/2015

Parkeren met parkeerschijf op Woonplein Schuttersveld
Op het Woonplein Schuttersveld mag voortaan maximaal twee uur worden geparkeerd. Er wordt een blauwe zone ingesteld, bezoekers moeten een parkeerschijf achter het voorruit leggen. De gemeente stelt de blauwe zone in, eigenaar Aprisco van het woonplein is straks verantwoordelijk voor de handhaving.

Met de maximale parkeerduur moet worden voorkomen dat parkeerplekken de hele dag bezet worden door personeel van bedrijven in de buurt of mensen die een dagje Enschede in gaan. Betaald parkeren is volgens Aprisco geen optie, dan verdwijnt het vrije karakter van het woonplein. Het plein, dat voorheen meubelplein of meubelboulevard werd genoemd, is het tweede gebied in Enschede waar een blauwe zone wordt ingevoerd. Bij winkelcentrum Op de Brouwerij geldt al langer een blauwe zone, al wordt daar niet of nauwelijks gecontroleerd.
bron: http://www.tvenschedefm.nl/parkeren-met ... tem?215190
Bijlagen
Parkeren met parkeerschijf op Woonplein Schuttersveld.jpg
Parkeren met parkeerschijf op Woonplein Schuttersveld.jpg (119.53 KiB) 15152 keer bekeken
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Meubelboulevard

Bericht door Wauwthur »

Lijkt me een prima plan. Vanuit de stad is om de twee uur terugkomen niet handig en op de Boulevard zelf is dat geen probleem.
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Meubelboulevard

Bericht door hans »

hoeveel parkeerplaatsen heeft het gemeentehuis eigenlijk, en hoeveel mensen werken daar ?
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Meubelboulevard

Bericht door Rene »

Waarschijnlijk kom ik dan op andere uren, ik heb nog nooit bomvolle parkeerplaatsen op de meubelboulevard aangetroffen. Dus last van langparkeerders, nou nee. Een beetje vulling lijkt me eigenlijk wel goed voor de klandizie.
Vulkanie
Member
Member
Berichten: 46
Lid geworden op: zo nov 09, 2014 8:50 pm

Re: Meubelboulevard

Bericht door Vulkanie »

Ook het pand onder BigGym en achter de Kwantum is verhuurd. Ik ben benieuwd wat hier in komt.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Meubelboulevard

Bericht door Twekkelerveld »

Oplossing op komst voor Maison Manon in Enschede

ENSCHEDE - Jan en Manon Nijland van Maison Manon hopen in december te kunnen bouwen aan de Hengelosestraat. Bijna drie jaar geleden verwoestte een uitslaande brand hun pand op het Woonplein Enschede. Sindsdien ligt er een kale betonplaat en zit hun zaak in meubels en woonaccessoires in de voormalige garage op de hoek van de Hengelosestraat en de Boddenkampsingel.
Er zijn nu nieuwe ontwikkelingen. De belangrijkste is dat de eigendomsverhouding van grond en voormalige opstallen aan de Hengelosestraat uit elkaar is getrokken. Jan en Manon Nijland waren eigenaar van de ondergrond en de begane grondverdieping op het voorste deel van het afgebrande complex, zeg maar 25 procent van het terrein.

Eigendomsposities
De Brabantse vastgoedondernemer Geoffrey Groenewoud van Groengoed Projectontwikkeling uit Vught had op papier de bovenverdieping en de ondergrond en opstallen op het achterste deel in eigendom. Maar hij werd failliet verklaard. Harold Beugelink, directeur van Aprisco uit Assen, dat op het meubelplein 75 procent van de grond en het vastgoed bezit, bemiddelde zodat de eigendomsposities niet meer door elkaar lopen.

Opening in juli
Dat tot grote opluchting van Jan en Manon Nijland. Zij hebben als het goed is straks niets meer van doen met de ontwikkeling van het achterste deel van het terrein. De bouwschetsen voor hun nieuwe pand zijn klaar. Twee verdiepingen met 3.800 m2 winkelruimte. Nu hebben ze in hun gehuurde pand 1.410 vierkante meter.

Als alles meezit en de winter zich een beetje gedeisd houdt hopen ze volgend jaar juli hun nieuwe Maison Manon op de oude, vertrouwde stek te openen.

Bron: TCT
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Meubelboulevard

Bericht door Twekkelerveld »

Tweede grote Duitse retailer op vernieuwd Woonplein Enschede - Wie? Geheim!

ENSCHEDE - De meubelboulevard in Enschede heeft een nieuwe naam: Woonplein Enschede. Donderdag was de heropening van het plein.
Na de eerdere komst van Poco niet alleen de komst volgt een tweede grote Duitse retailer in 2016, zo werd donderdag bekendgemaakt. De naam van de firma wordt nog geheim gehouden, maar het zou gaan om een Euregionale publiekstrekker

„De gesprekken zijn gaande. Maar het kan nog wel even duren. Kijk maar eens hoe lang het heeft geduurd voor de komst van Poco zeker was", zegt directeur Harold Beugelink van Aprisco Vastgoed.

Concurrentie
Met de komst van de Duitse klant moet de uitstraling van het plein beter worden. „We willen daarmee onze positie ten opzichte van de woonboulevards in Almelo en Oldenzaal nog meer versterken”, zegt Beugelink. Aprisco is eigenaar van het overgrote deel van het vastgoed en de openbare ruimte op het woonplein. De vastgoedonderneming uit Assen heeft miljoenen geïnvesteerd in een facelift.

Poco, de Duitse woonwinkel die bekend is van de geel-rode kleuren, flyert in een straal van 42 kilometer rond Enschede. „Dat werkt”, weet Harold Beugelink, je merkt het aan de klanten die nu op ons plein komen.”


Klaar voor twintig jaar

Met de sloop van het Carglasspand aan de kant van de Tubantiasingel wordt de entree van het woonplein aan deze kant veel opener. Op deze plek komen parkeerplaatsen. De nieuwbouw erachter wordt 3.500 m2. „Met alle veranderingen en vernieuwingen”, stelt Beugelink vast, „is het Woonplein Enschede straks klaar voor de komende twintig jaar. Het is een plein om trots op te zijn.”

Op het Woonplein Enschede zitten straks 18 ondernemingen:

Keukenkampioen (vanaf volgende maand), AJ Waterbedden, BeddenreuZ, Beter Bed, Big Gym, Carpetright, Decokay, Jysk, Kwantum, Leenbakker, Lugo Zonwering & Raamdecoratie, Maison Manon (moet nog bouwen), McDonald’s (restaurant en kantoor-opleidingscentrum), Poco, Praxis, R Design, totaalBED en Woon & Slaap Megastore.

De totale oppervlakte van het plein is 38.000 m2. Er zijn nog twee units beschikbaar. Er werken ruim 350 mensen op het plein.

Bron TCT

Ik hoop wel dat de muur langs de singel blijft staan. Is die muur eigenlijk beschermd stadsgezicht, of monumentaal?
Spruwel
Member
Member
Berichten: 221
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 4:44 pm

Re: Meubelboulevard

Bericht door Spruwel »

Toch jammer dat ze het woondeel in de naam hebben gehouden. Er kleeft na al die jaren een negatieve klank aan die niet snel weg gaat denk ik. Had liever iets generiek gezien als plein schuttersveld ofzo.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Meubelboulevard

Bericht door Hendrik »

Ben wel benieuwd naar de naam van de nieuwe duitse zaak. Ik gok op Hellweg. Als die komt kan Praxis en Karwei wel inpakken. Samen met Hornbach in Enschede en Bauhaus in Hengelo vallen er bouwmarkten om in de regio. Dat is dan niet de schuld van de nieuwe concurrenten maar de nederlandse zaken hebben gewoon niet op tijd de bakens verzet.
Toch verdient de eigenaar van de opstallen en de gemeente een compliment omdat ze een centrum dat op sterven na dood was weer nieuw leven hebben ingeblazen. Het zou ook goed zijn dat er naast Maison Manon aan de achterkant van hun nieuwbouw ook een "gewone" meubelzaak komt. Ik heb een suggestie: MOKANA die nu aan de Hogelandsingel om ruimte verlegen zit hier naartoe. Hebben ze meteen de klanten die ze graag zien, en de ruimte. Kan de Ariensgedachteniskerk kerk blijven en aan de Syriers verkocht worden.
Wat sas as dós was kaans.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Meubelboulevard

Bericht door Twekkelerveld »

Gebruikersavatar
Daniela
Member
Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo apr 05, 2015 12:00 am

Re: Meubelboulevard

Bericht door Daniela »

Ze hebben nu wel meer groen in de vorm van kunstgras op het meubelplein, maar alle bomen moesten wel weg, helaas....
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Meubelboulevard

Bericht door hans »

is echt wel een kale boel geworden , anderen noemen het strak....
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Meubelboulevard

Bericht door Rene »

hans schreef:is echt wel een kale boel geworden , anderen noemen het strak....
Zal er binnenkort toch weer eens gaan kijken. Meestal kom ik er alleen voor Decokay, maar zal nu ook eens een paar andere zaken binnen wandelen.
Dus Manon vertrekt uiteindelijk ook weer uit het pand van Bleeker. Dacht dat die hun stek daar wel hadden gevonden. Uitbreiding van de woonboulevard naar de overkant is misschien niet eens zo'n verkeerd idee met Hengelosestraat als doorgaande weg in het midden.
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Meubelboulevard

Bericht door hans »

de garageactiviteiten branden daar op een zeer laag pitje en het geheel staat op een riant aantal vierkante meters waardoor enkele partijen er kennelijk belang bij hebben om daar iets anders/leuks te gaan doen.
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Meubelboulevard

Bericht door Rene »

Gisteren eens even naar het Woonplein geweest, een aantal zaken bezocht, op me in laten werken, geprobeerd enig enthousiasme te voelen, maar dat is me niet gelukt. Ik zou de naam gelijk omdopen naar Discountplaza, een bij elkaar geraapt zooitje, helaas. Ik begrijp niet met wat dit zou moeten concurreren.
De indeling van het plein: nog kaler dan het al was, nagenoeg geen beplanting, wat grasperkjes hier en daar en doorgaande weg verhoogd en gescheiden door opstaande betonplaten van de parkeerplaatsen ernaast, alsof je op een oud industrieterrein bent.
De winkels: Poco, inderdaad net als Roller, met een hoog kitschgehalte, nagenoeg geen meubels van massief hout. Enkele keukens waren redelijk ok, ook de inbouwapparatuur.
Jysk: kleinere rommelige versie van IKEA waar meubels zonder logica naast elkaar zijn geplaatst.
Nee, dan maar gewoon naar van Gils in Oldenzaal, dan maar wat meer betalen maar dan heb ik ook iets wat me bevalt.
Boddenkamp
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: di nov 03, 2015 10:11 am

Re: Meubelboulevard

Bericht door Boddenkamp »

Inmiddels zijn er ook weer de nodige ontwikkelingen geweest op het Meubelplein.

Begin december is de fundering van het oude pand van de meubelboer verwijderd:
20151203_124741 (Medium).jpg
Een keukenboer heeft de ruimte achter de Kwantum, onder de Big Gym, betrokken:
20151203_124815 (Medium).jpg
En vandaag, de dag voor kerst, is een palenboer begonnen aan de fundering van de nieuwe Maison Manon:
20151224_125241 (Medium).jpg
Plaats reactie