Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Meubelboulevard

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
bartg
Member
Member
Berichten: 1266
Lid geworden op: zo aug 29, 2010 7:09 pm
Locatie: enschede

Re: Meubelboulevard

Bericht door bartg »

hans schreef:als je alles uit enschede wilt verwijderen wat door iemand lelijk wordt gevonden , blijven er 3 huizen en 5 mensen over....
En die zijn verleden vergeet, heeft geen toekomst.
Neem de mensen zo ze zijn,er zijn geen anderen.
martinus
Member
Member
Berichten: 188
Lid geworden op: do jan 31, 2013 2:59 pm
Locatie: Enschede

Re: Meubelboulevard

Bericht door martinus »

bartg schreef:
hans schreef:als je alles uit enschede wilt verwijderen wat door iemand lelijk wordt gevonden , blijven er 3 huizen en 5 mensen over....
En die zijn verleden vergeet, heeft geen toekomst.
Ik heb in het verleden bij de plantsoenendienst gewerkt. Ergens in de jaren tachtig kreeg het personeel een uitleg van een of ander bureau dat een fusie plantsoenendienst en reinigingsdienst moest onderzoeken. Voor de uitleg begon, vroeg een collega of zij in het verleden ook onderzoek hadden gedaan naar de textiel industrie in Enschede. Hoezo, waarom, vroeg de man van het bureau, zegt de collega "omdat daar ook niets van over is". Al snel bleek dat de collega gelijk had.
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het overal.
bartg
Member
Member
Berichten: 1266
Lid geworden op: zo aug 29, 2010 7:09 pm
Locatie: enschede

Re: Meubelboulevard

Bericht door bartg »

Ik krijg in de loop der jaren steeds meer de indruk dat "textielindustrie"een vies woord is in Enschede
Dat het iets is dat je ,in Enschede , zo snel mogelijk moet vergeten .
Neem de mensen zo ze zijn,er zijn geen anderen.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Meubelboulevard

Bericht door Arie »

Eigenaar meubelplein Enschede presenteert plannen

dinsdag 10 september 2013


De familie Nijland, eigenaar van Maison Manon dat eind vorig jaar afbrandde op het meubelplein in Enschede, is enthousiast over de plannen die er zijn voor de wederopbouw.

De Stadsdeelcommissie Centrum van de gemeente kreeg gisteren een korte impressie van de plannen die er zijn. Wethouder Van Hees gaf aan dat er de afgelopen maanden veel overleg is geweest. Ze gaf aan blij te zijn dat er nu daadwerkelijk iets op papier staat en dat in principe snel begonnen kan worden. Na twee grote branden ging een groot deel van het meubelplein in vlammen op.

Een aantal ondernemers heeft al aangegeven terug te komen als de nieuwbouw klaar is. Met name genoemd werden McDonalds, Kwantum en Halfords. Maison Manon had al snel vervangende ruimte aan de overkant van de Hengelosestraat, maar Nijland wil toch weer graag terug naar de eigen plek. Probleem daarbij is volgens de familie Nijland wel dat de mede-eigenaar van de grond, die voor 75 procent eigenaar is, vooralsnog niet mee lijkt te werken.

De panden krijgen een nieuw soort gevels en die worden ook toegepast bij de zaken die er nog staan. Er zal veel gebruik gemaakt worden van hout en glas. Ook het binnenterrein krijgt ten aanzien van de situatie voor de branden een heel ander aanzien.
bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... &rubriek=1
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Meubelboulevard

Bericht door rr1991 »

Ik hoop van harte dat er een maximale parkeertijd komt, bijvoorbeeld met de blauwe parkeerschijf, zodat het meer wordt dan een veredelde gratis parkeerplaats in de buurt van het centrum.
123
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: wo mei 20, 2009 11:04 am
Locatie: Enschede

Re: Meubelboulevard

Bericht door 123 »

Op de website van de Tubantia staan de impressies van hoe het er uit gaat zien.
Ik vind eerlijk gezegd het ontwerp tegenvallen, niet groot stedelijk. Dit kan in elk boerendorp gebouwd worden. En ik vraag me af of er nog wel zoveel vraag is naar vierkante meters woonwinkels.
Waarom wordt het niet iets hoger en spannender gemaakt door wat meer variëteit in de gevels. Misschien ook woonruimte erbij maken zodat het terrein na sluitingstijd geen spookterrein wordt. Ook doordat het plein van straat slecht zichtbaar is maakt het na sluitingstijd geen prettige plek om te zijn.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Meubelboulevard

Bericht door Twekkelerveld »

Ik heb even een paar plaatjes geleend van TCT. Ik hoop niet dat ze het erg vinden. :)
Maar ik vind het er echt heel mooi uitzien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Meubelboulevard

Bericht door hans »

rr1991 schreef:Ik hoop van harte dat er een maximale parkeertijd komt, bijvoorbeeld met de blauwe parkeerschijf, zodat het meer wordt dan een veredelde gratis parkeerplaats in de buurt van het centrum.
waar moeten dan al die ambtenaren van het gemeentehuis parkeren ? :D
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Meubelboulevard

Bericht door Veteraan »

Die vogels zien eruit als kraaien. Daar moeten ze ook even iets aan doen.
Schot

Re: Meubelboulevard

Bericht door Schot »

In de muur (van de oude fabriek) aan de straatkant moeten gaten komen die als etalage gaan functioneren, volgens het artikel in de krant.
Deze muur is toch een gemeentelijk monument?
Mag dat zo maar, gaten maken?
bartg
Member
Member
Berichten: 1266
Lid geworden op: zo aug 29, 2010 7:09 pm
Locatie: enschede

Re: Meubelboulevard

Bericht door bartg »

Volgens mij staat de muur niet op de monumentenlijst.
Hier de volledige monumentenlijst van Enschede.

http://www.enschede.nl/loketten/lokette ... ketv3.pdf/
Neem de mensen zo ze zijn,er zijn geen anderen.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Meubelboulevard

Bericht door Hendrik »

Die muur moet ook maar niet op welke lijst dan ook komen, tenzij op de lijst van lelijkheid.
Wat sas as dós was kaans.
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Meubelboulevard

Bericht door hans »

i beg to differ.
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Meubelboulevard

Bericht door Rene »

Ik had al wat opgepikt dat meubelboulevard zou worden herbouwd. Daarnaast blijft Decokay Woerdman-Eijssink ook in Enschede op de Meubelboulevard. Aanvankelijk zou men verhuizen naar het Plein in Hengelo bij IKEA einde dit jaar. Maar dat gaat nu dus niet door.
Om even in de zelfde branche te blijven: Thuisin, voormalig gevestigd bij de Gamma aan de Slijpsteen is failliet maar krijgt een herstart met een nieuwe eigenaar in de oude Hubozaak aan de Hogelandsingel.
Schot

Re: Meubelboulevard

Bericht door Schot »

Volgens gemeente Enschede (zie link)
http://www.geobrowser.enschede.nl/NBG/E ... ragers.htm

Aan de oostzijde van de Tubantiasingel wordt het beeldbepalende karakter versterkt door een markante, monumentale, gemetselde muur van ± 6 meter hoog en ±310 meter lengte die na de sloop van de fabriekshallen als overblijfsel van de voormalige Schuttersveldfabrieken gespaard is gebleven. Deze lange muur wordt slechts aan de zuidzijde onderbroken door een 'gat in de wand' ten behoeve van de ontsluiting van daarachter liggende meubelboulevard.
Niek

Re: Meubelboulevard

Bericht door Niek »

In dat plan zijn er veel te weinig parkeerplekken gecreerd. En die parkeerplaatsen tegenover elkaar, met die weg ertussen, levert natuurlijk ook giga knelpunten op daar. Auto's die continu achteruit weg moeten rijden vanaf de parkeerplaats.. draaien de weg weer op en dat vanaf 2 kanten.. Dat wordt op zaterdagmiddag ellerlange files daar!

Voor de rest mooi strak design, maar typisch weer ontworpen door een architect met weinig functioneel en realistisch denkvermogen.
Gebruikersavatar
Peter.h
Member
Member
Berichten: 328
Lid geworden op: di dec 15, 2009 12:55 pm
Locatie: Enschede

Re: Meubelboulevard

Bericht door Peter.h »

De muur moet blijven. :rock:
As dös wa-s kaans wat sa-s dan meer.
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Meubelboulevard

Bericht door hans »

die mauer bleibt :-)
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Meubelboulevard

Bericht door Arie »

Peter.h schreef:De muur moet blijven. :rock:
Vind ik ook. Die muur heeft al veel meegemaakt.
Bijlagen
Tubantiasingel bombardement 10-10-1943.jpg
Tubantiasingel muur 2012.JPG
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Meubelboulevard

Bericht door Hendrik »

Nou als het dan toch moet blijven staan laat er dan maar een wingerd tegen groeien. Mooi groen en in de herfst alle kleuren tot het blad er af valt. :rock: Was vroeger ook zo, toen hadden ze ook al door dan die klaagmuur geen schoonheidsprijs waard is.
Wat sas as dós was kaans.
Plaats reactie