Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Meubelboulevard

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Meubelboulevard

Bericht door rr1991 »

Ik ben heel benieuwd wat hier uit gaat rollen. Vrije-tijd lijkt mij vooral weggelegd voor go planet en het diekmanterrein. Met het volledig omgooien van het bestemmingsplan help je ook de bedrijven die er nog wel zitten om zeep.

Sent from my Milestone using Tapatalk
Rooy
Member
Member
Berichten: 162
Lid geworden op: ma nov 19, 2007 4:50 pm
Locatie: Enschede

Re: Meubelboulevard

Bericht door Rooy »

rr1991 schreef: Met het volledig omgooien van het bestemmingsplan help je ook de bedrijven die er nog wel zitten om zeep.
Of juist niet. Ik denk dat leegstand de reputatie van het winkelplein veel meer schaadt. Als meubelpleinen achterhaald zijn lijkt het me goed te variëren. Als er maar volk komt.

Grotere producten, maakt niet uit wat, die je met de auto moet vervoeren. Voor zoiets zou ik denk naar het plein rijden ivm makkelijk parkeren. Naar het centrum ga je (ik) toch met de bus of fiets.
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Meubelboulevard

Bericht door rr1991 »

Een Saturn op die plek zou mooi zijn, krijgt de mediamarkt tenminste ook een beetje concurrentie :)
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Re: Meubelboulevard

Bericht door Winus »

Saturn en Mediamarkt zijn van hetzelfde bedrijf, niet echt concurrentie dus.
de kloomp'maj anhoalen
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Meubelboulevard

Bericht door rr1991 »

Verrek, de duitsers hebben die markt flink in hun greep..

Sent from my Milestone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21419
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Meubelboulevard

Bericht door Arie »

'Meubelplein sterft langzame dood'

maandag 01 oktober 2012

ENSCHEDE - Het CDA Enschede maakt zich zorgen over de ontwikkelingen rond het Meubelplein. ‘Schuttersveld sterft een langzame dood’, aldus raadslid Ayfer Koç.

Koç stelt er maandagavond vragen over in de Stedelijke Commissie. Reden is dat opnieuw twee grote zaken hun vertrek van de Hengelosestraat hebben aangekondigd.

Nadat eerder al meubelzaken als Snels en Resink vertrokken, en Arno’s Woonwereld & De Keukenboulevard dat voorbeeld volgt, hebben nu ook bouwmarkt Karwei en Decokay Woerdman-Eijssink, een woninginrichtingzaak, besloten het Meubelplein vaarwel te zeggen.

Kiest Arno’s Woonwereld & De Keukenboulevard per 1 maart voor Oldenzaal als nieuwe stek (Arno van Gils sluit zich met zijn zaken aan bij de rest van de familie Van Gils), Decokay Woerdman-Eijssink kiest voor Hengelo. Op Plein Westermaat (fase drie) is nieuwbouw gepland. Voorlopig blijft Decokay nog in Enschede. De verhuizing staat voor eind volgend jaar gepland.

Decokay prefereert Hengelo boven Enschede vanwege het grotere bezoekersaantal. Uit koopstroomonderzoek is gebleken dat de Westermaat 3,5 miljoen bezoekers per jaar trekt. En verwacht wordt dat het aantal bezoekers, vanwege de groeiende populariteit van genoemd plein, nog verder zal aantrekken. Decokay heeft in Enschede een winkeloppervlakte van 900 vierkante meter, in Hengelo wordt dat 1.400 vierkante meter.

Karwei blijft in de buurt. De klusmarkt gaat van Schuttersveld 9a naar de Tubantiasingel 1a, nabij beddenspeciaalzaak Ter Horst.

Zondag 16 december is de laatste verkoopdag van Karwei op het Meubelplein. Karwei verkast omdat het tienjarig huurcontract is afgelopen en de mogelijkheden aan de Tubantiasingel groter zijn. De zaak krijgt er meer ruimte (ongeveer 1.000 vierkante meter) en vooral een betere parkeergelegenheid. Ook nieuwbouw wordt als een pré ervaren.
bron: http://www.tctubantia.nl/regio/enschede ... e-dood.ece
Bijlagen
meubelplein_2537975a.jpg
meubelplein_2537975a.jpg (90.25 KiB) 9196 keer bekeken
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Meubelboulevard

Bericht door Twekkelerveld »

Ik moet zeggen dat het er de laatste tijd ook niet echt uitnodigend uitziet daar.
vooral aan de kant van de voormalige super de boer.
Wordt tijd voor een metamorfose daar. :roll:
123
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: wo mei 20, 2009 11:04 am
Locatie: Enschede

Re: Meubelboulevard

Bericht door 123 »

Ik heb ook al bij het commentaar op de website van TC Tubantia aangegeven dat ik het een saai en gedateerde meubelplein vind. Het wordt tijd dat er iets aangebeurd en mijn inziens is dat(deels) slopen. Er is zeker geen vraag meer het huidige winkeloppervlakte van dit plein. Gemeenten in de buurt zoals Hengelo en Oldenzaal hebben mooier en beter winkelaanbod voor het shoppen van meubels en dat is voldoende om heel Twente te kunnen voorzien.

Enschede moet dit plein reduceren tot een klein compact aanbod van winkels die er nu nog zitten of alles laten verhuizen(naar omgeving Spaansland/zuiderval of Westerval) en dit gebied in navolging van Roombeek, Boddemkamp transformeren tot een hoogstaande woonwijk. Deze plek is dichtbij het centrum en zal dan ook zeker in trek zijn in tegenstellingen tot nieuwbouwwijken ver buiten het centrum.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21419
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Meubelboulevard

Bericht door Arie »

situatie meubelboulevard op 02-10-2012
Bijlagen
meubelplein 004.JPG
meubelplein 005.JPG
meubelplein 006.JPG
meubelplein 007.JPG
meubelplein 008.jpg
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21419
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Meubelboulevard

Bericht door Arie »

vervolg meubelboulevard
Bijlagen
meubelplein 009.JPG
meubelplein 010.JPG
meubelplein 011.JPG
meubelplein 012.JPG
meubelplein 013.JPG
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Meubelboulevard

Bericht door Wauwthur »

Ja, echt een super triest stukje Enschede als je het mij vraagt. Maar wat er dan wel mee moet weet ik ook niet.

Er is geen vraag naar woningen en voor alle andere functies hebben we al locaties zat.

Misschien een mooi evenementen terrein?
123
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: wo mei 20, 2009 11:04 am
Locatie: Enschede

Re: Meubelboulevard

Bericht door 123 »

Er zijn wel aantal interessante en innovatieve dingen te bedenken om de woningbouw te stimuleren, deze locatie zal zich bij uitstek lenen voor innovatieve en maatschappelijk verantwoorde oplossingen.

Elders in het land zijn al projecten gestart om voor de lage en middeninkomens zelf bouwen en ontwerpen van huizen mogelijk te maken. Je zal de koper beperkte vrijheid kunnen geven om met een gesponsorde architect(moet immers ook werk houden en kan zijn naam koppelen aan het project) in een bepaalde stijl huizen te bouwen. Waarvan het risico bijvoorbeeld door woningcorporatie en huiseigenaar worden gedragen. Bij waardestijging houd de eigenaar minder winst over en bij waardedaling wordt het risico maar deels door de koper gedragen.

En direct grenzend aan het perceel van de naast gelegen villa Schutterveld kunnen dan woningen in het dure segment komen, verglijkbaar qua kavels zoals voor de nieuwe wijk Brunink. Voor dergelijke kavels is haast geen aanbod in de stadscentra.

Een evenemententerrein alla malieveld lijkt me het een vrij duur stukje grond voor, en er zijn parken genoeg in Enschede waar we evenementen kunnen organiseren. Hoewel een nieuw stadspark... :)
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Meubelboulevard

Bericht door hans »

een tweede roombeek met wild door elkaar gehusselde bouwstijlen ? god bewaar....
er zijn genoeg bedrijven/ondernemers die zich willen vestigen op schutterveld , de gemeente wil ze niet.
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Meubelboulevard

Bericht door rr1991 »

Genoeg ruimte voor de Saxion om verder uit te breiden :D
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Meubelboulevard

Bericht door Rene »

rr1991 schreef:Genoeg ruimte voor de Saxion om verder uit te breiden :D
Die hebben volgens al eens een dependance gehad achter op de Meubelboulevard.
Maar als ik ze mag geloven concentreert men zich nu vooral rond de Ripperdastraat.
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Meubelboulevard

Bericht door Vincent1971 »

rr1991 schreef:Genoeg ruimte voor de Saxion om verder uit te breiden :D
:? Waar zit Saxion op de meubelboulevard :?

Weet wel dat er ooit eens een dependance zat. Maar die zit er al jaren niet meer.
Laatst gewijzigd door Vincent1971 op do okt 18, 2012 9:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Een goed begin heeft geen einde
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Meubelboulevard

Bericht door enschedeinansichten »

Is dat niet helemaal achterop, tegenover karwij, loopt vaak vaag volk.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4796
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Meubelboulevard

Bericht door Veteraan »

enschedeinansichten schreef:Is dat niet helemaal achterop, tegenover karwij, loopt vaak vaag volk.
Dat is de helpdesk van KPN. Vorig jaar (of nog iets langer geleden) waren achter de ramen protesten te zien op A4-tjes tegen de erg lage lonen en enorm hoge werkdruk.
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Meubelboulevard

Bericht door Wauwthur »

Achter de KPN zit nog wat. Ik geloof dat het ooit een AOC was?
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Meubelboulevard

Bericht door rr1991 »

In deze doos zit volgens mij iets van het ROC.
Plaats reactie