Welkom op het forum van Enschede-Stad / Enschedeinansichten.

Projectenoverzicht 2

Informatie en vorderingen.
enschedeinansichten
Member
Member
Contacteer:

Re: Projectenoverzicht 2

Bericht door enschedeinansichten » zo jun 12, 2011 6:22 pm

Cultuur barbaar. :(
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.

Vincent1971
Member
Member

Bericht door Vincent1971 » zo jun 12, 2011 7:49 pm

enschedeinansichten schreef:Cultuur barbaar. :(
beter een cultuurbarbaar dan dat de Enschedese bevolking aan de bedelstaf komt. Betaal liever voor de voedselbank dan voor een of andere opera voorstelling.
Een goed begin heeft geen einde

enschedeinansichten
Member
Member
Contacteer:

Bericht door enschedeinansichten » zo jun 12, 2011 8:36 pm

@Vincent Bij de voedselbank hoef je niet te betalen. :) En bij de opera ook niet, dat doet de overheid toch ? :roll:

Azijn pisser. :D

@ rr1991

Alle rijken hebben een zwembad in hun achtertuin. Waarom gun je mij (Jan met de pet) dat dan niet ? :P Loopafstand 300 meter. :banaan:

Hendrik
Member
Member

Bericht door Hendrik » zo jun 12, 2011 8:57 pm

Ik ben een groot liefhebber van Opera en het Orkest van het Oosten is een toporkest wat niet verdwijnen mag. Zwembaden hoeven er niet in veelvoud te zijn. En het geld dat we daarmee uitsparen kan naar cultuur. Ik wil er wel de barricaden voor op :guns:
Wat sas as dós was kaans.

Vincent1971
Member
Member

Bericht door Vincent1971 » zo jun 12, 2011 9:30 pm

enschedeinansichten schreef:@Vincent Bij de voedselbank hoef je niet te betalen. :) En bij de opera ook niet, dat doet de overheid toch ? :roll:

Azijn pisser. :D

@ rr1991

Alle rijken hebben een zwembad in hun achtertuin. Waarom gun je mij (Jan met de pet) dat dan niet ? :P Loopafstand 300 meter. :banaan:
\\

En wie is de overheid? JIJ EN IK en de rest...jammer dat ik verplicht mee betaal voor cultuur.. ik wil VRIJHEID waar ik mijn geld aan wil besteden. En als jij zo graag aan aan cultuur wil betalen, van mij mag je. Denk dat Jan met de koffiebus niet elke week naar het Nationaal muziekkwartier of muziekcentrum gaat. Die kan wel meebetalen met allerlei heffingen maar kan toch zo'n kaartje niet betalen. Gewoon de kostprijs betalen voor alles ( al dan niet met winst ). Klaar wordt het een rechtvaardige wereld.
Een goed begin heeft geen einde

Peter.h
Member
Member

Bericht door Peter.h » zo jun 12, 2011 9:42 pm

Ben het eens met vincent1971,d'r gaat al genoeg geld naar cultuur en kunst(waar van je soms afvraagd of het wel kunst is) als er daar door de gemeente minder voor wordt uit gegeven,dan hoef ik en anderen die een gehandicapte partner hebben,de aanpassingen voor in huis of aan de auto niet zelf te betalen.
As dös wa-s kaans wat sa-s dan meer.

enschedeinansichten
Member
Member
Contacteer:

Bericht door enschedeinansichten » ma jun 13, 2011 11:01 am

Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde mening.

rr1991
Member
Member

Bericht door rr1991 » ma jun 13, 2011 11:51 am

enschedeinansichten schreef: @ rr1991

Ik zie mijzelf dan ook als jan met de pet hoor. Ik ben in totaal 2 keer bij het slagman geweest, best grappig als je een jaartje of 10 bent. Verder is het zwembad te klein om interessant te zijn als je niet bij een vereniging zit. Wil het enigszins aantrekkelijk zijn voor een groter publiek dan moet je het privatiseren en er een sauna bij bouwen ofzo, daar is de locatie zeker goed voor!

enschedeinansichten
Member
Member
Contacteer:

Bericht door enschedeinansichten » ma jun 13, 2011 12:38 pm

Goed gezien, het is echt een bad voor verenigingen. Omdat het in de mijn achtertuin ligt zie ik dat op de normale uren er altijd iets te doen is.
Ook ben ik benieuwd naar de stelling "geld uitgeven aan de amateursport (voorzieningen) is een hoger doel dan geld uitgeven aan cultuur / kunst (Roombeek en omgeving)."

Rene
Member
Member

Bericht door Rene » ma jun 13, 2011 9:09 pm

enschedeinansichten schreef:
@ rr1991

De vijvers bij de UT, lijkt je dat niet wat? 8)

enschedeinansichten
Member
Member
Contacteer:

Bericht door enschedeinansichten » ma jun 13, 2011 9:20 pm

Zijn die dan verwarmd ? :) We raken hier volledig of topic. Winus moet het er maar afgooien. :oops:

Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus » di jun 14, 2011 10:29 pm

Ach zo zit er nog wat leven in dit topic.

RR1991 woont tegenwoordig toch in Eindhoven. Daar hebben ze een heel mooi 50 meter bad.
de kloomp'maj anhoalen

Rene
Member
Member

Bericht door Rene » vr jun 24, 2011 4:50 pm

enschedeinansichten schreef:Zijn die dan verwarmd ? :)
Waarom. krijg je anders een te klein piemeltje?
in Rusland nemen mensen elke ochtend een fris bad in ijswater en jij begint over verwarmde buitenvijvers?
Enigs kind misschien? 8)

Arie
Member
Member

Bericht door Arie » wo jul 13, 2011 10:40 am

(Ver)nieuwbouw Vredehof Uitvaartverzorging Enschede van start
Geplaatst: 12 juli 2011
In 2008 heeft Vredehof Uitvaartverzorging het voormalige pand van Woningbouwvereniging “De Woonplaats” aan de Wethouder Beversstraat in Enschede in eigendom verkregen, teneinde er haar nieuwe uitvaartcentrum en hoofdkantoor te vestigen onder de naam “Uitvaartcentrum Enschede”. Na drie jaar van o.a. voorbereiding, ontwerpen, vergunningverlening en bouwvoorbereiding heeft de aanbesteding plaatsgevonden en zal op korte termijn daadwerkelijk met de (ver)nieuwbouw worden begonnen.
Uitvaartcentrum Vredehof is nu nog gevestigd aan de M. H. Tromplaan in Enschede. Vooral de bereikbaarheid in de binnenstad heeft ertoe genoodzaakt om naar een alternatieve locatie te zoeken. Die is gevonden aan de Weth. Beversstraat. Daarmee zal overigens met pijn in het hart afscheid worden genomen van het huidige Uitvaartcentrum Vredehof, met de unieke aula in kapelvorm, zoals zeer velen die in de afgelopen 60 jaar hebben leren kennen. In die periode hebben er vanuit het pand ca 50.000 uitvaarten plaatsgevonden. Er liggen dus heel veel herinneringen aan momenten van afscheid, emotie en verdriet.

Bij de ontwikkeling van de (ver)nieuwbouw is voor het ontwerp IAA Architecten uit Enschede betrokken, het bouwkundige deel zal worden uitgevoerd door Bouwbedrijf Trebbe Enschede en de bouwbegeleiding is in handen van SBM Bouwmanagement uit Almelo.

Er wordt een voor Twente ongekend uitvaartcentrum gerealiseerd. Kernwoorden bij het ontwerp zijn openheid, privacy, licht en transparantie, warmte en geborgenheid. De entree wordt een grote open, lichte en toch intieme, multifunctionele hal. In het pand worden een aantal aula’s gecreëerd, waardoor de mogelijkheid ontstaat om tegemoet te komen aan toenemende individualisering bij het invullen van uitvaarten en daardoor de vele wensen bij de invulling van plechtigheden. Tevens komen er via een eigen ingang, vijf privé rouwkamers die gedurende de gehele opbaarperiode ter beschikking staan van de familie. Ook wordt tegemoet gekomen aan de toenemende behoefte van naasten om betrokken te zijn bij het verzorgen van de overledene. Hier zullen aparte ruimtes voor worden ingericht. Er is parkeergelegenheid op eigen terrein voor ca 50 auto’s, hetgeen meer dan voldoende is.

Vredehof Uitvaartverzorging voert de uitvaart geheel met eigen materieel en middelen uit om een zo hoog mogelijke kwaliteit te kunnen garanderen. Voor de vervoersbewegingen met rouw- en volgauto’s moet privacy voor bezoekers vanzelfsprekend wel gewaarborgd blijven. Dit wordt gerealiseerd doordat de logistiek van rouw- en volgauto’s aan de andere zijde van het gebouw plaatsvindt. De drukkerij en het hoofdkantoor wordt op de bovenverdieping van het pand ondergebracht. Het publiek zal ook hier geen enkele hinder van ondervinden door gescheiden ingangen.

De (ver)nieuwbouw zal starten met interne sloopwerkzaamheden in de week van 11 juli, de bouwwerkzaamheden beginnen de laatste week van juli en zal naar verwachting medio februari zijn afgerond. In het voorjaar zal Vredehof haar nieuwe vestiging dus definitief kunnen gaan betrekken.

De bewoners in de nabije omgeving worden voor aanvang van de bouw over de bouwactiviteiten geïnformeerd.
Bron: http://www.uitvaart.nl/?s_page_id=92&id=7690
De stadsfotograaf zonder grenzen

Rene
Member
Member

Bericht door Rene » zo sep 04, 2011 10:17 pm

Gebouw is bekend. Maar dat dat 3 jaar moet duren.
Zijn overledenen zo veeleisend?

enschedeinansichten
Member
Member
Contacteer:

Bericht door enschedeinansichten » zo sep 04, 2011 10:42 pm

Rene schreef:Gebouw is bekend. Maar dat dat 3 jaar moet duren.
Zijn overledenen zo veeleisend?
Nee, die hebben alle tijd het gaat om de nabestaanden.

Vredehof is een prima bedrijf.
Die kapel in het oude pand is echt mooi. Zal ook wel gesloopt worden ik hoop dat de glas in lood ramen weer opnieuw gebruikt worden.

Rene
Member
Member

Bericht door Rene » zo sep 04, 2011 10:54 pm

Over de doden (en nabestaanden) niets dan goeds.
Maar wat mij betreft pleuren ze mij gewoon in zo'n gat (bij wijze van)
en drinken de nabestaanden nog een flinke borrel met ruime maaltijd
en dan gaat iedereen in zekere zin voldaan huiswaarts.
Al die theatrale rituelen hoeven voor mij niet zo.
Klaar is klaar, aan alles komt een eind en dat is maar goed ook.
Krijgt de nieuwe generatie weer een kans.

Perceptor
Member
Member

Bericht door Perceptor » di sep 06, 2011 2:23 pm

Weinig nieuwe projecten de laatste tijd... :(

enschedeinansichten
Member
Member
Contacteer:

Bericht door enschedeinansichten » di sep 06, 2011 6:32 pm

Rene schreef:Over de doden (en nabestaanden) niets dan goeds.
Maar wat mij betreft pleuren ze mij gewoon in zo'n gat (bij wijze van)
en drinken de nabestaanden nog een flinke borrel met ruime maaltijd
en dan gaat iedereen in zekere zin voldaan huiswaarts.
Al die theatrale rituelen hoeven voor mij niet zo.
Klaar is klaar, aan alles komt een eind en dat is maar goed ook.
Krijgt de nieuwe generatie weer een kans.
Dat is gemakkelijk gezegd.
Als jij er niet meer bent zul je er niet veel van meekrijgen. Ik denk dat je niet over je graf moet regeren en vooral rekening met de nabestaanden moet houden.
Die moeten dan weer verder met hun leven en hebben een groot gemis (waarschijnlijk) die zijn echt niet in de stemming om een feestje te vieren of uitbundig te gaan tafelen.
Volgens mij is het een trant geworden en ingegeven door artiesten en zo, de media laat dat natuurlijk graag zien.
Natuurlijk (?) zijn er ook mensen die een bepaalde geloofs overtuiging aanhangen en dit wel zien als de verlossing en het walhalla. De meeste stervelingen zien dat toch anders en hebben tijd nodig om het verlies een plaats te geven. die kans moet je ze ook geven.

Dat is mijn mening en daar moet je het maar mee doen. :)

Rene
Member
Member

Bericht door Rene » wo sep 14, 2011 11:32 pm

Ja de mens is een raar wezen. Hun hele leven liggen ze met elkaar overhoop om de meest onnozele details. (dat is dan nog zacht uitgedrukt).
Pas wanneer er een doodgaat moet alles weer bijgelegd worden is het weer pais en vree.

Plaats reactie