Welkom op het forum van Enschede-Stad / Enschedeinansichten.

Projectenoverzicht 2

Informatie en vorderingen.
Arie
Member
Member

Re: Projectenoverzicht 2

Bericht door Arie » ma jan 09, 2012 4:30 pm

Bouwbord (ver)nieuwbouw Vredehof
Bijlagen
2012 026.JPG
2012 025.JPG
De stadsfotograaf zonder grenzen

TA
Member
Member

Bericht door TA » ma mar 11, 2013 12:07 pm

Stadhuis gaat ook verbouwen. Is daar al meer informatie over?

Spruwel
Member
Member

Bericht door Spruwel » ma mar 11, 2013 12:40 pm

Ik zag op de site van de tubantia een afbeelding van het stadhuis met een glazen muur. Toen moet ik wel even rillen en hoop dat zoiets niet gaan komen.

Vincent1971
Member
Member

Bericht door Vincent1971 » ma mar 11, 2013 5:09 pm

Spruwel schreef:Ik zag op de site van de tubantia een afbeelding van het stadhuis met een glazen muur. Toen moet ik wel even rillen en hoop dat zoiets niet gaan komen.
En ook hoeveel het gaat kosten :down: zie er zelf de toegevoegde waarde er niet van in
Een goed begin heeft geen einde

Peter.h
Member
Member

Bericht door Peter.h » ma mar 11, 2013 5:12 pm

Belachelijk als ze het gaan doen,er zijn toch wel belangrijkere dingen.
As dös wa-s kaans wat sa-s dan meer.

hans
Member
Member

Bericht door hans » ma mar 11, 2013 6:10 pm

de traditie wil dat ze "leuke" dingen voor de "mensen" doen.
dat die leuke dingen vooral door de plannenmakers leuk gevonden worden , tja wat moet je daar van denken....

Arie
Member
Member

Bericht door Arie » di mar 12, 2013 12:20 am

Spruwel schreef:Ik zag op de site van de tubantia een afbeelding van het stadhuis met een glazen muur. Toen moet ik wel even rillen en hoop dat zoiets niet gaan komen.
zie het laatste nieuws hierover op: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... &rubriek=1
en op: http://www.iaa-architecten.nl/nieuws/publicaties/
De stadsfotograaf zonder grenzen

Vincent1971
Member
Member

Bericht door Vincent1971 » di mar 12, 2013 12:30 am

Arie schreef:
zie het laatste nieuws hierover op: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... &rubriek=1
en op: http://www.iaa-architecten.nl/nieuws/publicaties/
Intens triest dit. Nut en noodzaak ontgaan mij compleet en wie gaat het uiteindelijk betalen?

Hendrik
Member
Member

Bericht door Hendrik » di mar 12, 2013 12:24 pm

In de links lees ik ergens de uitspraak dat er Morbide trekjes aan het stadhuis zitten. Toen ik dat las heb ik dat even op mij laten inwerken. Staat hier wat er staat? Morbide voor het mooiste gebouw van Enschede? voor 1 van de top 3 stadhuizen van Nederland? Hoe kom je op het idee. We kunnen gerust stellen dat zo'n uitspraak alleeen maar gedaan kan worden door een cultuurbarbaar.
Aanpassen aan de moderne tijd? accoord maar dan onzichtbaar en met respect voor de monumentale architectuur. En daar passen geen glazen buitenmuren in. Wie gaat er mee de barricaden op?
Wat sas as dós was kaans.

Highlander
Member
Member

Bericht door Highlander » di mar 12, 2013 1:16 pm

Hendrik schreef:In de links lees ik ergens de uitspraak dat er Morbide trekjes aan het stadhuis zitten. Toen ik dat las heb ik dat even op mij laten inwerken. Staat hier wat er staat? Morbide voor het mooiste gebouw van Enschede? voor 1 van de top 3 stadhuizen van Nederland? Hoe kom je op het idee. We kunnen gerust stellen dat zo'n uitspraak alleeen maar gedaan kan worden door een cultuurbarbaar.
Aanpassen aan de moderne tijd? accoord maar dan onzichtbaar en met respect voor de monumentale architectuur. En daar passen geen glazen buitenmuren in. Wie gaat er mee de barricaden op?
IK zegt de gek! Ik zit in het Twentepanel en heb me er al over uitgelaten.

Laten ze met de poten van dat mooie stadhuis van ons afblijven. Balkon weg en glazen pui? Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt?

Maar goed, echt druk hoeven we ons niet te maken want de gemeente heeft toch geen cent te makken.

TA
Member
Member

Bericht door TA » di mar 12, 2013 1:21 pm

Highlander schreef:
Hendrik schreef:In de links lees ik ergens de uitspraak dat er Morbide trekjes aan het stadhuis zitten. Toen ik dat las heb ik dat even op mij laten inwerken. Staat hier wat er staat? Morbide voor het mooiste gebouw van Enschede? voor 1 van de top 3 stadhuizen van Nederland? Hoe kom je op het idee. We kunnen gerust stellen dat zo'n uitspraak alleeen maar gedaan kan worden door een cultuurbarbaar.
IK zegt de gek! Ik zit in het Twentepanel en heb me er al over uitgelaten.

Laten ze met de poten van dat mooie stadhuis van ons afblijven. Balkon weg en glazen pui? Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt?

Maar goed, echt druk hoeven we ons niet te maken want de gemeente heeft toch geen cent te makken.
Inderdaad, wat een idioot plan. Zo'n prachtig pand laat je onaangetast. We hebben nog zo weinig monumentaals in de binnenstad en dan zouden we ook nog eens dat wat er nog staat, gaan aantasten. :head:

Veteraan
Member
Member

Bericht door Veteraan » di mar 12, 2013 2:27 pm

Niet alleen stammen wij uit een andere tijd, het lijkt wel of we ook van een andere planeet komen.
Malle ideeën en kostbare bokkensprongen worden nu rijkelijk gehonoreerd. De kleine man c.q. vrouw moet maar zien hoe hij/zij rondkomt. De ouderenzorg wordt zwaarder en gaat moeizamer. "Dat komt uit een ander potje".
"Vroeger" hadden mijn ouders een Brabantia spaarblikje. Als het geld voor boodschappen eerder op was, dan werd het hoognodige uit het potje van de vakantie gehaald. Eten moet doorgaan.
Ik denk dat de begrotingen niet meer zo serieus zijn als vroeger. "Gewoon opvoeren, als het lukt hebben we mazzel....."
Op de barricaden .... wanneer waren de laatste demonstraties in Enschede? Wanneer liep men met spandoeken? Het lijkt of we geen vertrouwen meer hebben.
Graag knok ik mee voor behoud van ons stadhuis, zoals het is! Maar ook voor ‘behoud’ van de generatie die niet gewend is om de mond op te trekken.
Bijlagen
Brabantia huishoudgeld spaarblikje.jpg
Brabantia huishoudgeld spaarblikje.jpg (28.82 KiB) 4631 keer bekeken

Vincent1971
Member
Member

Bericht door Vincent1971 » di mar 12, 2013 5:38 pm

Veteraan schreef:Niet alleen stammen wij uit een andere tijd, het lijkt wel of we ook van een andere planeet komen.
Malle ideeën en kostbare bokkensprongen worden nu rijkelijk gehonoreerd. De kleine man c.q. vrouw moet maar zien hoe hij/zij rondkomt. De ouderenzorg wordt zwaarder en gaat moeizamer. "Dat komt uit een ander potje".
"Vroeger" hadden mijn ouders een Brabantia spaarblikje. Als het geld voor boodschappen eerder op was, dan werd het hoognodige uit het potje van de vakantie gehaald. Eten moet doorgaan.
Ik denk dat de begrotingen niet meer zo serieus zijn als vroeger. "Gewoon opvoeren, als het lukt hebben we mazzel....."
Op de barricaden .... wanneer waren de laatste demonstraties in Enschede? Wanneer liep men met spandoeken? Het lijkt of we geen vertrouwen meer hebben.
Graag knok ik mee voor behoud van ons stadhuis, zoals het is! Maar ook voor ‘behoud’ van de generatie die niet gewend is om de mond op te trekken.
Meen me heel vaag te herinneren dat ik de nodige kritiek had van jou op al die 'noodzakelijke' nieuwbouw cq prestige projecten die ik hier wel eens aankaart...

Veteraan
Member
Member

Bericht door Veteraan » di mar 12, 2013 5:50 pm

Vincent1971 schreef: Meen me heel vaag te herinneren dat ik de nodige kritiek had van jou op al die 'noodzakelijke' nieuwbouw cq prestige projecten die ik hier wel eens aankaart...
Sorry Vincent, maar dat moet je nader verklaren. Ik ben behoorlijk 'behoudend' en de nieuwe fratsen staan me erg tegen. Ik weet dat we 'met de tijd moeten meegaan'. Maar dat wil niet zeggen dat mijn smaak zomaar kan veranderen. Al die moderne blokken, metaal, glas en meer koud materiaal vind ik lelijk.
Niet alleen de Usseler Es, maar ook de Josink Es is bedorven.
Dus als jij durft te beweren dat ik het tegenovergestelde heb geschreven, dan mag je me dat laten zien. Ik ken mijn eigen smaak en mening toch wel?

Vincent1971
Member
Member

Bericht door Vincent1971 » di mar 12, 2013 8:27 pm

Veteraan schreef:
Vincent1971 schreef: Meen me heel vaag te herinneren dat ik de nodige kritiek had van jou op al die 'noodzakelijke' nieuwbouw cq prestige projecten die ik hier wel eens aankaart...
Sorry Vincent, maar dat moet je nader verklaren. Ik ben behoorlijk 'behoudend' en de nieuwe fratsen staan me erg tegen. Ik weet dat we 'met de tijd moeten meegaan'. Maar dat wil niet zeggen dat mijn smaak zomaar kan veranderen. Al die moderne blokken, metaal, glas en meer koud materiaal vind ik lelijk.
Niet alleen de Usseler Es, maar ook de Josink Es is bedorven.
Dus als jij durft te beweren dat ik het tegenovergestelde heb geschreven, dan mag je me dat laten zien. Ik ken mijn eigen smaak en mening toch wel?
forum/viewtopic.php?f=23&t=47&p=119478#p119478

Een voorstander zo te lezen van een heel groot pestige project...of lees ik het verkeerd?

Veteraan
Member
Member

Bericht door Veteraan » wo mar 13, 2013 6:22 am

Vincent, jij kunt niet goed lezen en zeker niet andermans woorden op de juiste waarde interpreteren.
Heropening en werkgelegenheid moet je niet verwarren met prestige.

Hendrik
Member
Member

Bericht door Hendrik » wo mar 13, 2013 10:42 am

Het stadhuis was in de jaren '20/30 ook een prestigeproject van jewelste, en het Rijksmuseum en de Synagoge en de Hoogere Textielschool en de Ambachtschool en de aanleg van de Singelring. Kortom in een tijd die vele malen erger was op economisch gebied dan nu het geval is stonden de investeringen niet stil. Niet investeren is nog meer werklozen waar de gemeente voor op moet draaien.
Wat sas as dós was kaans.

Vincent1971
Member
Member

Bericht door Vincent1971 » wo mar 13, 2013 11:01 am

Veteraan schreef:Vincent, jij kunt niet goed lezen en zeker niet andermans woorden op de juiste waarde interpreteren.
Heropening en werkgelegenheid moet je niet verwarren met prestige.
Maar het stug volhouden dat het voormalig vliegveld banen en welvaart oplevert is wel prestige en uiteindelijk betaalt de belastingbetaler de hoofdprijs.
Mijn persoonlijke idee is gewoon stoppen met overbodige prestige projecten. Geld kan je bijvoorbeeld beter investeren in goedkope bedrijfsgronden, (binnen)stad toegankelijker maken er voor zorgen dat de bureaucratie ingedampt wordt. Zie b.v. het hele gebeuren van het vliegveld als een sterk staaltje bureaucratie en machtsmisbruik.

Spruwel
Member
Member

Bericht door Spruwel » wo mar 13, 2013 11:45 am

Wat mij enorm verbaasd aan de reacties hierover bij rtvoost, tubantia en hier ook een beetje, is dat het heel erg als een geldkwestie gezien wordt. Er is een plan om één van de mooiere oude gebouwen van de stad te verminken en daar hoor je niet veel over.

frank n
Member
Member

Bericht door frank n » wo mar 13, 2013 1:32 pm

Mag een gemeente met hun wilde plannen zelf bepalen om een monument zoals het stadhuis zo te veranderen.
En wat houdt die beschermende status dan in.

http://monumentenregister.cultureelerfg ... onNr=15303#
Aj de oongen in ,n tuk hebt zee-j neet völ

Plaats reactie