Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Lazrambo
Member
Member

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

#341 Bericht door Lazrambo » di feb 01, 2011 11:06 am

Heb me aangemeld bij Greenchoice en die sjappies sturen mn contract naar de SL Louwestraat LOoOL

SuuSsS

#342 Bericht door SuuSsS » di feb 01, 2011 12:34 pm

hahaha heel slim!!
Ik heb me ook aangemeld bij Greenchoice...maar bedacht me gelukkig net op tijd dat de post ook al naar de louwesstraat zou gaan!
Dus heb het snel nog aangepast! ;)

Lazrambo
Member
Member

#343 Bericht door Lazrambo » wo feb 02, 2011 11:21 am

Wat ook grappig is dat de aannemer mij destijds waarschuwde om geen spacwerk aan te brengen maar behang ivm doorscheuren. Krijg ik laatst een brief om een offerte op te vragen voor het spacwerk door een bedrijf die door de aannemer is ingehuurd! Waar is de logica :D

Skywalker

#344 Bericht door Skywalker » wo feb 02, 2011 7:41 pm

Haha, ga je alles laten spackspuiten dan? Ik zat er ook nog over te twijfelen, maar ben vanwege alle doemverhalen over scheuren toch maar van dat idee afgestapt. Ik ga/laat renovatievlies behangen. Ik had er nog niet eerder van gehoord en heb nu gezien dat het echt heel erg strak kan worden. Het lijkt dan net stucwerk, maar kan niet zo gemakkelijk scheuren.

Misschien een goed idee om daar ook eens naar te informeren. Kan nog goedkoper ook als je het zelf doet (maar is wel een ontzettende rotklus om alles te behangen :head:). Om het te laten doen is nog redelijk duur, maar er zitten dan ook wel wat uurtjes in.

Lazrambo
Member
Member

#345 Bericht door Lazrambo » do feb 03, 2011 4:08 pm

Ik ga voor spachtelputz, dat smeren ze uit over de muren en is dikker dan spuitwerk waardoor er minder kans is op scheurtjes. Je moet het ook niet meteen doen maar pas na 2 a 3 weken droogstoken.

Nog een pluspunt is dat het beton in ons gebouw al een aantal maanden erin zit en we hebben ook nog een zeer droge en strenge vorstperiode gehad waardoor de kans op doorscheuren minder is (hoop ik).

Skywalker

#346 Bericht door Skywalker » do feb 24, 2011 4:31 pm

Hoe is de vooroplevering bij jullie verlopen? Ik vind dat ze het netjes hebben afgewerkt en ik kon met moeite wat kleine puntjes vinden. Bij de oplevering neem ik iemand van Vereniging Eigen Huis mee, kijken of hij nog met meer komt.

Er waren bij mij eigenlijk maar twee problemen:
- schuifdeur van de badkamer was beschadigd en ze hadden al een nieuwe besteld voordat ik er uberhaupt kwam kijken
- het schuifraam heeft een rolmechanisme over de vloer, maar deze zit zo laag dat er helemaal geen vloer meer op het beton kan... Hier waren ze bij het andere huis in blok 5 ook net achter gekomen. Nog tijdens de bezichtiging kwam de opzichter al samen met de aannemer met een oplossing! Vloerenlegger was er ook bij dus ze hebben meteen de maten afgesproken en het is gefixed! :okay:

SuuSsS

#347 Bericht door SuuSsS » do feb 24, 2011 9:03 pm

Nou dan heb jij meer geluk gehad dan ik!
Ik kon toch aardig wat punten bij elkaar sprokkelen.

- een kier onder de voordeur,
- beschadigde hoeken van muren,
- beschadigde kunststof kozijnen,
- kapotte vensterbank,
- maar het ergste vond ik nog wel het kleurverschil in de tegels in de badkamer. Dus alles moet eruit en opnieuw gelegd worden.
En zo kan ik nog wel meer dingen opnoemen.
Nou ja als alles maar opgelost is voor 8 maart. Het gaat nu allemaal wel snel he! Eindelijk :yes:

Skywalker

#348 Bericht door Skywalker » do feb 24, 2011 10:08 pm

Oei! Vooral die tegels zijn wel erg vervelend. Hopen dat ze dat nog kunnen oplossen voor de oplevering.

Ik kreeg vandaag wel te horen dat mijn keuken 10cm minder groot is dan op de tekening staat aangegeven waardoor dat dus niet past... Zaterdag weer terug naar de tekentafel...

Lazrambo
Member
Member

#349 Bericht door Lazrambo » ma feb 28, 2011 9:07 am

Ik had beschadigde schuifdeuren en kozijnen, er zaten op bepaalde plekken echt barstjes en de hoeken waren eraf.
In de badkamer hadden ze op een plek vergeten siliconenkit aan te brengen.
Had ook nog roestplekken op de railing van de schuifdeur!!!

Veel krassen op de balkonbeugel, net of ze het naar boven hebben gesleept langs de muur ofzo
Voor de rest zag het er wel goed en netjes uit.

Skywalker

#350 Bericht door Skywalker » ma feb 28, 2011 5:03 pm

Toch wel scherp gezien :)

Ik was al veel te druk bezig met bedenken hoe ik alles wilde hebben i.p.v. naar gebreken te kijken. Het is denk ik maar goed dat er nog een bouwkundige naar gaat kijken als ik dat zo hoor van jullie.

SuuSsS

#351 Bericht door SuuSsS » ma feb 28, 2011 7:47 pm

Haha de indeling etc bedenken is ook wel iets leuker dan kijken wat er allemaal mis is in je appartement he!!
Maar kijk idd wel goed naar de kunststof kozijnen, mn oom werkt bij het bedrijf wie de heeft gezet bij ons en er waren veel klachten over beschadigingen.
Ben benieuwd wat je met mijn tegels gaan doen.
Maar ja nog een weekje en dan hebben we de sleutel!!! :cheer:

Lazrambo
Member
Member

#352 Bericht door Lazrambo » di mar 01, 2011 9:27 am

We hadden een taakverdeling, ik zou naar gebreken kijken en mn vriendin zou de indeling bedenken :P
Inderdaad zoals SuuSsS het al aangeeft waren het vooral de kozijnen waar iedereen klachten over had. Mijn bovenbuurman in de penthouse had zelfs 3 ramen met een barst erin en die hebben ze er gewoon ingezet.
Tijdens het plaatsen kan men dit toch ook zien of dachten ze van oow als ze het niet zien dan scheelt het weer kosten ofzo :S

We hadden allang al een idee hoe we het gaan inrichten alleen we zitten echt met de ramen/kozijnen, wij hebben Type E en er is zoveel glas waardoor wij niet weten wat voor gordijnen/rolgordijnen/jaloezieen we gaan gebruiken. Het wordt echt een dilemma bij ons :)

Skywalker

#353 Bericht door Skywalker » di mar 01, 2011 11:43 am

Ik heb inderdaad ook 1 raam met een grote barst in het kozijn. Dit is het grote raam. Op zich vind ik dit nog niet zo raar, aangezien nieuwbouw altijd nog iets werkt. Ik ben dus ook benieuwd wat de bouwkundige hier van zegt. Als ze dat moeten vervangen zou het echt een hele dure grap worden (het is het grote kozijn in het midden van dat raam van 4x4). Ze hadden in ieder geval beloofd dit te gaan wegwerken. Ik zal de bouwkundige er nog even op wijzen om te controleren of dat voldoende is.

De ramen zelf zagen er goed uit. Behalve dat ene kozijn heb ik ook geen andere kozijnen met problemen gezien. Ik heb hier nog wel op gelet.

Wat de raambedekking betreft ben ik ook nog op zoek naar iets moois. Vooral voor het grote raam heb ik een probleem. De meeste leveranciers willen namelijk niet iets voor 4 meter hoog maken, waardoor mijn opties wel heel erg beperkt worden. Ik heb liever niet een (vouw)gordijn, maar tot nu toe is dat zo'n beetje het enige wat voor die hoogte geleverd wordt.

Lazrambo
Member
Member

#354 Bericht door Lazrambo » di mar 01, 2011 1:35 pm

Blok 1 t/m 5 effe aanbellen en vragen hoe zij het hebben opgelost :)

Skywalker

#355 Bericht door Skywalker » di mar 01, 2011 2:24 pm

Ja dat was inderdaad mijn plan! :)

Ben benieuwd hoe ze dat probleem in het penthouse gaan oplossen. Dat is al helemaal een drama en je kan vanaf de straat toch nog best het e.e.a. zien, dus het lijkt me ook niet fijn om helemaal niets voor die ramen te doen.

Lazrambo
Member
Member

#356 Bericht door Lazrambo » vr mar 04, 2011 3:10 pm

Inderdaad het is gewoon een bioscoopscherm voor de bewoners aan de overkant :)

Denk dat die gasten in de zomer ook wel een probleem hebben, zon gaat tot in de middag volop naar binnen schijnen waardoor het onmogelijk zal zijn om TV te kunnen kijken :D

Rene
Member
Member

#357 Bericht door Rene » vr mar 04, 2011 6:54 pm

Lazrambo schreef:
Denk dat die gasten in de zomer ook wel een probleem hebben, zon gaat tot in de middag volop naar binnen schijnen waardoor het onmogelijk zal zijn om TV te kunnen kijken :D
Zonwerend isolatieglas

Lazrambo
Member
Member

#358 Bericht door Lazrambo » ma mar 14, 2011 9:37 am

Volgens mij is iedereen druk met de woning bezig, aardig rustig hier :D

Is het jullie ook opgevallen dat een groot gedeelte van de bevindingen die we tijdens de vooropname hadden niet zijn opgelost?

Skywalker

#359 Bericht door Skywalker » ma mar 14, 2011 8:07 pm

Druk aan het werk inderdaad, hoewel ik nu niet meer zoveel zelf hoef te doen :)

Het oplossen van de gebreken gaat inderdaad een beetje langzaam. Daar staat wel tegenover dat er niet zo veel gebreken zijn gevonden. De bouwkundige van VEH vond het ook erg netjes opgeleverd.

Wat ik zelf niet zo goed snap is de keuze voor die lelijke gelige kleur van de stopcontacten (al helemaal in de WC/badkamer tegen die spierwitte tegels) en die verschrikkelijke vensterbanken. Ik heb de vensterbanken er maar meteen uitgesloopt. Was op zich nog wel grappig aangezien ze nog een vensterbank moesten vast maken en hier nog iemand voor langs zouden sturen. Op een gegeven moment besloot ik om de vensterbanken maar weg te halen en juist toen ik weg ging om even te lunchen kwam er een timmerman langs voor de vensterbanken... Kom ik terug in mijn appartement, zegt die timmerman dat hij alle losgemaakte vensterbanken maar weer even heeft vastgelijmd... :lol:

SuuSsS

#360 Bericht door SuuSsS » di mar 15, 2011 12:43 pm

Zekers drukdrukdruk bezig!!
Ze hebben bij mij de badkamer wel heel netjes opnieuw getegeld maar dat was idd wel één van de weinige punten wat ze hebben gedaan.
Moet wel zeggen dat tijdens de oplevering de opzichter ook heel kritisch was, maar ben benieuwd of ze echt alles geen herstellen.
Maar die vensterbanken zijn echt te verschrikkelijk, hoe ze dat hebben kunnen bedenken :? het zal allemaal wel te duur zijn geworden en
hebben ze er een heel goedkope vensterbank oplossing tegenaan gegooid ofzo!! Gelukkig heb ik er maar eentje!!

Plaats reactie