Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door Arie »

Foto noodlanding luchtballon SL Louwesstraat Enschede
zie: http://twitpic.com/4dl5nq
Perceptor

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door Perceptor »

Da's een handige plek om te landen...
In Roombeek is volgens mij iemand met z'n scootmobiel de vijver achter het Rozendaal ingereden. Dat ding stond druipend naast een takelwagen met een aantal politieagenten op de been. Hopelijk is de bestuurder er zonder kleerscheuren afgekomen.
Skywalker

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door Skywalker »

Haha, geweldig. Jammer dat ik er net niet was!

Gaat alles verder goed met het klussen/inrichten/verhuizen?
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4149
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door enschedeinansichten »

Arie schreef:Foto noodlanding luchtballon SL Louwesstraat Enschede
zie: http://twitpic.com/4dl5nq
Tja, brandstof wordt verschrikkelijk duur. :D
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Lazrambo

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door Lazrambo »

Volgens mij is iedereen bijna klaar met de woning :)
Skywalker

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door Skywalker »

Ik heb niet het idee dat er al veel zijn die er daadwerkelijk wonen. Ik zie als ik door de voordeur naar binnen kijk hier en daar toch ook nog wel wat werk liggen :)

Zelf heb ik nog wel het e.e.a. te doen (plinten, vensterbanken, trap, trapleuningen, etc), maar in principe kan ik (en ga ik) er binnenkort intrekken.
Skywalker

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door Skywalker »

Heeft iemand trouwens al een werkende glasvezel verbinding? Ik heb die van mij al zo'n 6 weken geleden aangevraagd, maar er uberhaupt nog niets van gehoord...
Lazrambo

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door Lazrambo »

Ik heb internet van Telfort genomen, vond glasvezel nu nog te duur
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door Arie »

Ons Huis en gemeente ondertekenen exploitatieovereenkomst Akkerstraat/Stadsveld

Op donderdag 14 april hebben Ben Meijer (directeurbestuurder Ons Huis) en wethouder Myra Koomen (gemeente Enschede) de exploitatieovereenkomst ondertekend voor het complex op de hoek van de Akkerstraat en wethouder Nijhuisstraat in de wijk Stadsveld. Het is het eerste project in de herontwikkeling van het winkelgebied van Stadsveld (Enschede West). Het bouwteam bestaande uit Ons Huis en aannemer Koopmans Bouw, hebben deze belangrijke ontwikkeling samen voorbereid. Na verdere voorbereiding zal Koopmans na de zomervakantie 2011 starten met de bouw. Begin 2013 staat oplevering gepland.

In het complex worden in opdracht van Ons Huis 77 huurappartementen gerealiseerd en een parkeergarage. Op de begane grond komt een Emté supermarkt. Daarnaast is er op de begane grond nog circa 1200m² beschikbaar voor andere winkels. In de exploitatieovereenkomst zijn ook afspraken gemaakt over de inrichting van de openbare ruimte op het voorplein van de Akkerstraat/wethouder Nijhuisstraat. De huidige supermarkt op dit betreffende plein wordt gesloopt. Het plein wordt ingericht als parkeervoorziening en openbare ruimte.

Het project is een belangrijke stap in de totale herontwikkeling van het winkelgebied van Stadsveld. Een van de doelstellingen was om de winkelvoorzieningen te concentreren in het hart van Stadsveld en een betere differentiatie in de woningvoorraad. Ons Huis is opdrachtgever en eigenaar, zij investeert ruim 20 miljoen euro. De gemeente investeert 1,5 miljoen Euro in het project uit de Investeren Stedelijke Vernieuwing (ISV) gelden.
Bron: http://www.enschede.nl/actueel/pers/02529/
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2290
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door Hendrik »

Is dat het project dat al een paar jaar in de ijskast zit? Of iets geheel anders? Op dit forum was men enthousiast over het mooie stedelijke blok. De buurt was minder blij. Wat wordt het? Hopelijk dat oorpronkelijke ontwerp.
Wat sas as dós was kaans.
123
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: wo mei 20, 2009 11:04 am
Locatie: Enschede

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door 123 »

Protest tegen kappen bomen voor nieuwe flat Akkerstraat
ENSCHEDE - Vijf en mogelijk zelfs alle tien kastanjes aan de Wethouder Nijhuisstraat moeten wijken voor de bouw van een appartementencomplex op de hoek met de Akkerstraat. De Natuur- en Milieuraad vindt die aantasting van het groen niet aanvaardbaar.

Het te bouwen appartementencomplex komt dichter op de Wethouder Nijhuisstraat te staan dan steeds de bedoeling is geweest. Die verschuiving zorgt er voor dat de flat op de hoek met de Akkerstraat verder van de bewoners in de Zweringweg af komt te staan. Het gevolg is dat de ‘prachtige dubbele rij, volop bloeiende kastanjes’ gevaar loopt.

Volgens de stichting Natuur- en Milieuraad Enschede, die de kastanjes zo poëtisch beschrijft, blijft de schade niet beperkt tot de vijf bomen die het dichtst bij de bouwkavel staan. Ook de andere bomen zullen, zo vreest woordvoerder Wim Arends, de bouw van de flat niet overleven. Ze zullen schade oplopen van de kap van de naastgelegen kastanjes. Ook zijn ze zonder steun van de naastgelegen rij bomen kwetsbaar voor wind.

Het is reden voor de stichting bezwaar te maken tegen de bouw van het appartementencomplex. Zij eist bescherming van in ieder geval de vijf mogelijk te behouden kastantjes. Voor de initiatiefnemers voor de bouw, Ons Huis en bouwbedrijf Koopmans, moet ook dit bezwaar een tegenvaller zijn. Zij zijn al geconfontreerd met bezwaren van bewoners van de Zweringweg die al jaren vechten tegen het appartementencomplex in ‘hun achtertuin’. Dit complex is om de buren tegemoet te komen met één verdieping verlaagd én iets verschoven. Dat laatste gaat wel ten koste van de kastanjes.

Die keuze noemt Wim Arends strijdig met het bestemmingsplan. In dit plan wordt gesproken over het belang van groen en bomen in de wijk. ‘Door intensieve laanbeplanting wordt gewerkt aan een hechtere groenstructuur in de wijk. De bomen begeleiden de grotere wegen’, citeert Arends. Het kappen van de kastanjes is hier volgens hem geheel mee in strijd.
Bron: TcT (http://www.tctubantia.nl/regio/enschede ... straat.ece)
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door rr1991 »

Ze zijn niet bijzoner dik, groot of mooi. Zoals deze dat zijn bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
Rikarchitecten
Member
Member
Berichten: 284
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 8:17 pm
Locatie: Enschede

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door Rikarchitecten »

Word de ene partij ontzien, dan duikt de andere wel weer op. Onvoorstelbaar zeikland is dit toch ook, elk bouwproject loopt hier minstens 3 jaar achter. Deze aan de akkerstraat misschien al wel 8 jaar.
Was trouwens een leuk ontwerp wat er destijds werd gepresenteerd voor deze locatie.

Afbeelding
ENSCHEDE
123
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: wo mei 20, 2009 11:04 am
Locatie: Enschede

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door 123 »

Ik vond het inderdaad een mooi ontwerp. In hoeverre zal het gebouw straks afwijken van wat oorspronkelijk bedacht is (zie plaatje vorige post). Is het gebouw alleen wat meer richting de straat opgeschoven en één verdieping lager of de volle breedte? Of zijn er nog meer zaken die anders worden?
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door Twekkelerveld »

Voor de liefhebbers.
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door Arie »

Men is begonnen met de nieuwbouw aan de Akkerstraat.
Bijlagen
nieuwbouw Stadsveld Akkerstraat.jpg
nieuwbouw Akkerstraat.jpg
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door Arie »

bouwput Akkerstraat 12-04-2012
Bijlagen
nieuwbouw Akkerstraat.jpg
bouwput nieuwbouw Akkerstraat.jpg
STADSVELD
Member
Member
Berichten: 18
Lid geworden op: wo sep 02, 2009 10:32 pm

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door STADSVELD »

Bedankt Dhr. Arie, voor de foto's die hier geplaatst zijn. Werd ook wel eens tijd dat daar wat gebeurt, toch?

En gaat de supermarkt Albert Heijn nu ook verhuizen op de plek Adriaan Brouwerstraat met de Elferinksweg? In ieder geval wat ontwikkelingen in Stadsveld.
Gebruikersavatar
Rikarchitecten
Member
Member
Berichten: 284
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 8:17 pm
Locatie: Enschede

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door Rikarchitecten »

Ontwerp is gehandhaafd! Ongeveer 32 meter hoog.
ENSCHEDE
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door Arie »

bouwput Akkerstraat 21-04-2012
Bijlagen
bouwput Akkerstraat.jpg
Plaats reactie