Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
SuuSsS

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door SuuSsS »

Haha de indeling etc bedenken is ook wel iets leuker dan kijken wat er allemaal mis is in je appartement he!!
Maar kijk idd wel goed naar de kunststof kozijnen, mn oom werkt bij het bedrijf wie de heeft gezet bij ons en er waren veel klachten over beschadigingen.
Ben benieuwd wat je met mijn tegels gaan doen.
Maar ja nog een weekje en dan hebben we de sleutel!!! :cheer:
Lazrambo

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door Lazrambo »

We hadden een taakverdeling, ik zou naar gebreken kijken en mn vriendin zou de indeling bedenken :P
Inderdaad zoals SuuSsS het al aangeeft waren het vooral de kozijnen waar iedereen klachten over had. Mijn bovenbuurman in de penthouse had zelfs 3 ramen met een barst erin en die hebben ze er gewoon ingezet.
Tijdens het plaatsen kan men dit toch ook zien of dachten ze van oow als ze het niet zien dan scheelt het weer kosten ofzo :S

We hadden allang al een idee hoe we het gaan inrichten alleen we zitten echt met de ramen/kozijnen, wij hebben Type E en er is zoveel glas waardoor wij niet weten wat voor gordijnen/rolgordijnen/jaloezieen we gaan gebruiken. Het wordt echt een dilemma bij ons :)
Skywalker

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door Skywalker »

Ik heb inderdaad ook 1 raam met een grote barst in het kozijn. Dit is het grote raam. Op zich vind ik dit nog niet zo raar, aangezien nieuwbouw altijd nog iets werkt. Ik ben dus ook benieuwd wat de bouwkundige hier van zegt. Als ze dat moeten vervangen zou het echt een hele dure grap worden (het is het grote kozijn in het midden van dat raam van 4x4). Ze hadden in ieder geval beloofd dit te gaan wegwerken. Ik zal de bouwkundige er nog even op wijzen om te controleren of dat voldoende is.

De ramen zelf zagen er goed uit. Behalve dat ene kozijn heb ik ook geen andere kozijnen met problemen gezien. Ik heb hier nog wel op gelet.

Wat de raambedekking betreft ben ik ook nog op zoek naar iets moois. Vooral voor het grote raam heb ik een probleem. De meeste leveranciers willen namelijk niet iets voor 4 meter hoog maken, waardoor mijn opties wel heel erg beperkt worden. Ik heb liever niet een (vouw)gordijn, maar tot nu toe is dat zo'n beetje het enige wat voor die hoogte geleverd wordt.
Lazrambo

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door Lazrambo »

Blok 1 t/m 5 effe aanbellen en vragen hoe zij het hebben opgelost :)
Skywalker

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door Skywalker »

Ja dat was inderdaad mijn plan! :)

Ben benieuwd hoe ze dat probleem in het penthouse gaan oplossen. Dat is al helemaal een drama en je kan vanaf de straat toch nog best het e.e.a. zien, dus het lijkt me ook niet fijn om helemaal niets voor die ramen te doen.
Lazrambo

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door Lazrambo »

Inderdaad het is gewoon een bioscoopscherm voor de bewoners aan de overkant :)

Denk dat die gasten in de zomer ook wel een probleem hebben, zon gaat tot in de middag volop naar binnen schijnen waardoor het onmogelijk zal zijn om TV te kunnen kijken :D
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door Rene »

Lazrambo schreef:
Denk dat die gasten in de zomer ook wel een probleem hebben, zon gaat tot in de middag volop naar binnen schijnen waardoor het onmogelijk zal zijn om TV te kunnen kijken :D
Zonwerend isolatieglas
Lazrambo

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door Lazrambo »

Volgens mij is iedereen druk met de woning bezig, aardig rustig hier :D

Is het jullie ook opgevallen dat een groot gedeelte van de bevindingen die we tijdens de vooropname hadden niet zijn opgelost?
Skywalker

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door Skywalker »

Druk aan het werk inderdaad, hoewel ik nu niet meer zoveel zelf hoef te doen :)

Het oplossen van de gebreken gaat inderdaad een beetje langzaam. Daar staat wel tegenover dat er niet zo veel gebreken zijn gevonden. De bouwkundige van VEH vond het ook erg netjes opgeleverd.

Wat ik zelf niet zo goed snap is de keuze voor die lelijke gelige kleur van de stopcontacten (al helemaal in de WC/badkamer tegen die spierwitte tegels) en die verschrikkelijke vensterbanken. Ik heb de vensterbanken er maar meteen uitgesloopt. Was op zich nog wel grappig aangezien ze nog een vensterbank moesten vast maken en hier nog iemand voor langs zouden sturen. Op een gegeven moment besloot ik om de vensterbanken maar weg te halen en juist toen ik weg ging om even te lunchen kwam er een timmerman langs voor de vensterbanken... Kom ik terug in mijn appartement, zegt die timmerman dat hij alle losgemaakte vensterbanken maar weer even heeft vastgelijmd... :lol:
SuuSsS

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door SuuSsS »

Zekers drukdrukdruk bezig!!
Ze hebben bij mij de badkamer wel heel netjes opnieuw getegeld maar dat was idd wel één van de weinige punten wat ze hebben gedaan.
Moet wel zeggen dat tijdens de oplevering de opzichter ook heel kritisch was, maar ben benieuwd of ze echt alles geen herstellen.
Maar die vensterbanken zijn echt te verschrikkelijk, hoe ze dat hebben kunnen bedenken :? het zal allemaal wel te duur zijn geworden en
hebben ze er een heel goedkope vensterbank oplossing tegenaan gegooid ofzo!! Gelukkig heb ik er maar eentje!!
Skywalker

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door Skywalker »

Als je de muren nog niet gedaan hebt zou ik de vensterbank er gewoon uit halen. Heb je zo gedaan en het kost je een keer 35-50 euro per meter voor een nieuwe.
Ankiejjj

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door Ankiejjj »

Tja de vensterbanken zijn idd niet super mooi... Maar wat dachten jullie van die roze voordeur dan?? Wij zijn ook erg druk bezig met klussen!! De opzichter was idd erg nauwkeurig en wij laten dan ook niet alles doen. Zoals een voeg in de wc die niet helemaal recht zit. Zit rechts onder het toilet en ziet niemand. Of je moet er op je knieën onder gaan liggen. Verder zijn de meeste dingen die niet goed waren nu opgelost.
Hebben jullie trouwens ook moeite met sommige muren? Wij wouden de bergingen alleen sausen en er vielen gewoon stukken muur af!
Skywalker

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door Skywalker »

Die roze deur is inderdaad ook niet echt mijn ding nee :) Dat is in ieder geval vrij gemakkelijk op te lossen met een likje verf. Ik heb zelf ook het idee dat het stucwerk soms wel snel loslaat bij de muren. Bij 1 muur heb ik ook een relatief groot stuk isolatiemateriaal van zo'n 5cm waar gewoon overheen gestuct is. Je drukt daar zo met je vinger doorheen... De aannemer zou dit oplossen, maar het duurde zo lang dat de schilder dit inmiddels al gedaan heeft.

Het hangt overigens wel sterk af van de muur. De buitenmuren zijn echt oersterk. Ik krijg het nauwelijks voor elkaar om de spijkers uit deze muren te halen waarmee de plinten vast zijn gezet. Ik heb er uiteindelijk maar voor gekozen om ze af te slijpen met een slijptol. Bij de binnenmuren daarentegen trek je de plinten zo met spijker en al van de muur.

Als je het nog niet gedaan heb is het denk ik ook verstandig om de vloeren nog even te controleren. Ik heb namelijk op 3 verschillende plekken een holte in de vloer. Die moeten ze nog gaan injecteren met vulmiddel. Als je daar nu niets aan doet en je laat er straks iets op vallen heb je kans dat je vloer kapot gaat. Was wel scherp opgemerkt door de bouwkundige.
Lazrambo

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door Lazrambo »

Hoi buren,

bij mij komt het nu ook aardig op gang, gisteren is de keuken erin gezet en in de loop van deze week gaan we de muren afmaken.

@Skywalker
Bij één van de slaapkamers viel het stucwerk eraf bij het verwijderen van de plint en tot mijn verbazing zag ik daarna alleen isolatiemateriaal van 10cm breed en 5 cm hoog en geen gipsblok/beton!! Ik vind het niet netjes en heb dit ook doorgegeven aan de toezichthouder zodat hij de aannemer hierover informeert.
Ankiejjj

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door Ankiejjj »

@skywalker: hoe kun je daar je vloeren op controleren dan?
Skywalker

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door Skywalker »

Even een grote schroevendraaier pakken en met de achterkant op de vloer tikken. Elke kamer in 16 vlakken ofzo delen en daar overal even op tikken en als het hol klinkt moeten ze het repareren.
SuuSsS

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door SuuSsS »

Thnx voor de vloertip! Ik ga morgen meteen ff controleren. En die plinten zijn idd niet uit de buiten muren te krijgen haha, als ik dat had geweten dan had ik ze er helemaal niet aan laten zetten. En dat hadden we kunnen weten want dat heeft ergens ingestaan, maar ja als die papieren en brochures heb ik allemaal al zo lang geleden gelezen daar denk je toch niet meer aan.
En die buitendeuren tja, zalmroze..:S en met schilderen mag je alleen de binnenkant doen en dat vind ik ook niet wat, dus dan blijft het maar zo.
Morgen weer flink aan de bak en dan is de keuken ook klaar en dan heel langzaam aan begint het ergens op te lijken.

Iedereen succes met klussen!!!
Ankiejjj

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door Ankiejjj »

Die vloeren moeten wij dan ook maar even gaan controleren bedankt voor de tip. Ja die plinten zijn rot. Met een bijtel en een hamer halen wij ze van de muur af. De spijkers slaan we dan niet de muur in, als je er schuin op slaat knappen ze wel af.
Wij hebben de binnenkant van de deur wel geschilderd. Wij hadden een grijze schuifpui die we ook al wit hebben gemaakt. De keuken zit er in, de slaapkamers zijn behangen en morgen wordt de kamer gespact. Schiet aardig op dus! :-)

Succes nog allemaal met klussen!
Lazrambo

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door Lazrambo »

Waar ik bang voor was is uitgekomen, bij mij lekt de waterleiding in de badkamer :(
Slaapkamer erachter zie ik een grote watervlek in de muur precies bij het punt waar de aansluitingen van de wasbak zitten.

Maak vaak gebruik van de waskraan en controleer het muurtje erachter zou ik zeggen want hoe eerder je dit ontdekt hoe beter. Nu moet bij mij waarschijnlijk de tegels eraf en een nieuw muurtje komen.
Skywalker

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Bericht door Skywalker »

Damn, dat is echt kloten. Hoe snel gaan ze dat repareren dan? Gaan ze dan de andere kant van de muur ook opnieuw doen (met spachtelputz)?

Ze moesten bij mij nog een verwarming recht zetten (zat er scheef in). Ze hadden niet eens een opvangbakje ofzo en lieten de verwarming gewoon leeglopen in de woonkamer. Alsof het nog niet vochtig genoeg is... De schilder vroeg nog of hij wel echt een loodgieter was, maar die opmerking werd niet zo gewaardeerd :lol:
Plaats reactie