Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Binnensingelgebied > Uitbreiding Saxion

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Kijk eens een aantal post hierboven ( Edit: van de pagina hiervoor :P ), dan zie je dat deze afbeeldingen al voorbij zijn gekomen. Tenminste, ik had ze naar aanleiding daarvan al gezien.
Laatst gewijzigd door Helmerhoeker op di okt 02, 2007 8:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
TA
Member
Member
Berichten: 761
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Bericht door TA »

Dat zijn toch echt andere foto's
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Niet zoveel post terug, ik bedoel de post van Invis op 13 september waar hij ook al aangeeft dat deze afbeeldingen op I-AA.nl staan en hij daarna vraagt of iedereen ze wel gezien heeft omdat hij anders weer bekende afbeeldingen voorbij ziet komen ( zoals nu :P )

Maar in ieder geval goed dat de foto's nu ook via die link zijn te bekijken voor degenen die ze nog niet hebben bekeken :okay:
TA
Member
Member
Berichten: 761
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Bericht door TA »

Klopt, maar toen stonden deze afbeeldingen die ik nu heb geplaatst nog niet online. Deze afbeeldingen zijn echt nieuw, neem dat maar van mij aan. :flirt:
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Zeker niet, ik had ze toen al op de site bekeken.
Want als je 2 post eronder het bericht van mij leest op 14 sepember zie je dat ik het over nieuwe afbeeldingen heb en daar gaat het dan over deze afbeeldingen.
Maarja, dit is niet iets om urenlang over in disscusie te gaan.
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Vergunning voor nieuwbouw Van Galenstraat

ENSCHEDE - De welstands- en monumentencommissie wijst het nieuwbouwplan van Saxion achter De Maere af.

Het college van B en W legt dit oordeel naast zich neer en wil toch een vergunning afgeven. Het gaat om de bouw van een 37 meter hoog, vierkant pand met een glazen buitengevel. De nieuwbouw verrijst aan de Van Galenstraat tussen politiebureau en De Maere. Met dit laatste pand, een monument, krijgt de nieuwbouw van Saxion een verbinding. De rijksdienst voor monumenten gaat wel akkoord met het plan.

TCT
- - - - - - - - - - - - -

Was zelf even bang toen ik begon te lezen maar snel een opluchting.
Goed dat het college dit oordeel naast zich neerlegt en doorpakt.
Nu nog even defensie ook negeren en de Dish-toren neerzetten en dan kunnen we helemaal tevreden zijn :beer:
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Dat zou wel wat moeilijker gaan, maar dit is overigens ook een erg bijzonder (hoog)pand op "een vreemde lokatie" :).
De hoogte had al bijna niet door de keuring gekomen met zijn 37 meter, ai ai ai ...........
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Het zal hiermee ongeveer even hoog worden als het hoogste punt van het muziekkwartier en dit ziet er toch aardig indrukwekkend uit, ook in de hoogte. Dus dan kun je je ook al wel zo'n beetje een voorstelling van maken hoe hoog dit dan wel niet gaat worden.
TA
Member
Member
Berichten: 761
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Bericht door TA »

hij wordt zelfs 4 meter hoger :lol: :beer:
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Als het goed is zijn vandaag de bouwhekken geplaatst.

Maandag 19 november worden de bouwhekken aan de Van Galenstraat in Enschede geplaatst.
De aannemer Aan de Stegge uit Goor start met de bouwplaatsinrichting op de parkeerplaats achter het gebouw de Maere. In afwachting op 2e fase bouwvergunning worden keten, kranen en hekken geplaatst. De parkeerplaats is al verlaten. De medewerkers die er altijd parkeerden hebben een alternatieve plaats in de Hermandad parkeergarage gekregen.
http://www.saxion.nl/verbouwt/actueel

Voor de nieuwsbrief + planning zie hier
Perceptor

Bericht door Perceptor »

Mooi, bouwen met die hap!
7 januari is men dus van plan om te beginnen met de fundering.
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Inderdaad, voor de kerstvakantie worden alle voorbereidingen getroffen en daarna gaat het bouwgeweld beginnen.
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Volgens de site en ook volgens onderstaand bord zou de parkeerplaats gesloten moeten zijn maar zo te zien verschilt de theorie nogal met de praktijk.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Vraagje: Wat gebeurt er met het smeedijzeren hek dat nu rondom de parkeerplaats staat?
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
dardow

Bericht door dardow »

Hopelijk behouden ze die of er moet iets mooiers voor in de plaats komen.
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Als je de renders bekijkt zie je dat er nog altijd een hekje staat.
Of dit hekje behouden blijft of er een nieuwe voor in de plaats komt is daarop niet duidelijk maar ik zie geen reden waarom ze dit hekje zouden willen vervangen.
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Nieuwe afbeeldingen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: Saxion Site
TA
Member
Member
Berichten: 761
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Bericht door TA »

Word er niet bepaald warm van. :(
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Kan daar zelf nog vrij weinig over zeggen aan de hand van de plaatjes die bekend zijn. Meeste renders van dit project zijn nogal vaag, een echt duidelijke render is er niet.
Denk dat we op het uiteindelijke resultaat zullen moeten wachten tot we er echt wat van kunnen zeggen.
Zag trouwens dat ze vandaag al wel bezig waren, want zag in een flits vanaf De Ripperdastraat een zandhoop liggen voor de parkeerplaats.
dardow

Bericht door dardow »

Ik sluit me bij TA aan die exact het juiste gevoel beschrijft :lol:

Ik had van saxion eigenlijk iets meer verwacht...
Plaats reactie