Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
lulu de bourgoise

Bericht door lulu de bourgoise »

Dat ziet er prachtig uit>> mijn dromen zouden haast uitkomen als dit binnen 10 jaar gerealiseerd gaat worden!!!!
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Dat plaatje is ook ontsproten uit mijn dromen.
de kloomp'maj anhoalen
Funzige Boer

Bericht door Funzige Boer »

ik vind zowiezo dat ze dat parkeer terreintje tegenover het politiebureau allang hadden moeten benutten door een gigantisch kantoor gebouw/toren

trouwens he jong's, aj mie vroagt.. die betonnen bus baanen he, dat ziet er toch nie uut he?

:beer:
Bjorn

Bericht door Bjorn »

Funzige Boer schreef:trouwens he jong's, aj mie vroagt.. die betonnen bus baanen he, dat ziet er toch nie uut he?
Ach ze zijn niet de mooiste maar ik erger me er niet aan ofzo. :)
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Tegenover het politiebureau was in de jaren '90 de kantoortoren "drieborch" gedacht. Klachten van omwonenden hebben de bouw echter verhinderd. Dankuwel bewoners van de Enige echter Zuidmolen! :x
De busbanen zouden eigenlijk met een epoxylaag Siennarood gemaakt worden. Waarom die nooit gebeurd is, weet ik ook niet...
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
imzadi
Member
Member
Berichten: 434
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 12:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door imzadi »

Was nog even de topic aan het doorlezen en kwam een interessant stukje tegen over een onderwerp waar ik zelf nog eens wat voor heb getekend....
QyRoZ schreef:Ingang MST mogelijk aan Zuiderval

ENSCHEDE - De gemeente Enschede en de directie van het Medisch Spectrum Twente laten gezamenlijk onderzoeken of het mogelijk is om de hoofdingang van het ziekenhuis te verplaatsen richting Zuiderval. Eventueel zou in die omgeving ook een soort ‘zorgkwartier’ kunnen komen.
[........]
Een van de opties waar naar gekeken wordt is het verplaatsen van de hoofdingang via een doorbraak naar de kop van de Zuiderval, zodat bezoekers vanaf die kant niet meer over de drukke Haaksbergerstraat hoeven te rijden. De suggestie van de PvdA om in die omgeving dan ook een ‘zorgkwartier’ - voor zorginstellingen en aanverwante bedrijven - te creëren spreekt de wethouder wel aan. Het idee zal dan ook worden meegenomen in het onderzoek.
Met het bouwen van de (zeer vreemd gevormde en onlogisch geplaatste) parkeergarage aan de zijde van de Getfertweg wordt dit bijna onmogelijk.

Heb zelf dus ooit nog eens tekeningetjes gemaakt hoe die aansluiting vanaf de Zuiderval (of alternatief via de Getfertweg) er dan uit zou kunnen zien. Inderdaad met geheel nieuwe ontwikkelingen aan de kop van de Getfertweg... ;)
Heeft zeer veel potenties, maar helaas, zal ook dit gebied niet optimaal worden benut... :(

Eens kijken of ik nog ergens een tekeningetje kan vinden/posten...


Dat de hoek bij het Dish zo laag blijft is inderdaad zeer jammer... Zover ik had begrepen was het bouwtechnisch wel mogelijk er meerdere lagen op over over heen te bouwen (ok, geen torenflats of zo, maar een paar lagen erbij)
Bobbelingman

Bericht door Bobbelingman »

eeeeem ze waren volgens mij al begonnen met de bouw van de parkeergarage hoor, toen ik er 2 weken geleden er was.
Funzige Boer

Bericht door Funzige Boer »

die snooker & pool centrum mag van mij ook tegen vlakte
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Dat gaat gelukkig ook wel gebeuren. Weg met de Vezo! :)

@Bob, klopt, maar zelfs wij Enschedeërs lopen niet echt warm voor een parkeergarage. Hoewel je dat misschien na de Van Heekplein topics wel zou denken. ;)
de kloomp'maj anhoalen
Bobbelingman

Bericht door Bobbelingman »

Winus schreef:Hoewel je dat misschien na de Van Heekplein topics wel zou denken. ;)
lol :lol:
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Een keiharde update van 24-9-2004
Afbeelding
de kloomp'maj anhoalen
Gebruikersavatar
Q.
Member
Member
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:03 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Q. »

Gaaf hoor! ;)
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Keigaaf, al zeg ik het zelf. Of is het hartstikke gaaf. :P
de kloomp'maj anhoalen
imzadi
Member
Member
Berichten: 434
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 12:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door imzadi »

@Winus: je bent vandaag lekker positief over de IAA-ontwerpen. :D :D

De parkeergarage gaat dus eindelijk toch in aanbouw... Hmmm. heb hier nogal gemengde gevoelens over. De locatie en vooral vorm van de parkeergarage sluit het ziekenhuis wel heel erg af van de omgeving van de Getfertweg... Een relatie tussen heronteikkeling rond de kop van de Zuiderval en het ziekenhuis wordt hierdoor zeer moeilijk. Hier hadden grote kansen en mogelijkheden gelegen, op zowel stedenbouwkundig vlak als voor de bereikbaarheid van het ziekenhuis. Jammer dat ook hier voor de snelle en makkelijke weg is gekozen.
Is enerzijds ook wel te begrijpen, men heeft toch echt de parkeerruimte snel nodig, maar toch had ik liever een andere oplossing gezien.
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

imzadi schreef:@Winus: je bent vandaag lekker positief over de IAA-ontwerpen. :D :D
Ik was sarcastisch, van deze ben ik niet zo gecharmeerd. Maar van een ziekenhuis kun je ook niet veel beters verwachten. Ik neem het de IAA dus niet kwalijk. :)

(Het bejaardentehuis De Cromhoff aan de Burg. van Veenlaan vind ik wel oerlelijk overigens, Tom Mensink toch?)
de kloomp'maj anhoalen
imzadi
Member
Member
Berichten: 434
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 12:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door imzadi »

Heb zo geen idee van wie dat is. Vind ik persoonlijk in ieder geval ook niet één van de betere IAA-ontwerpen... Net zoals trouwens de Randstad aan het stationsplein. Vooral de achterkant valt erg tegen. Maar de IAA heeft ook genoeg panden gemaakt waar ik wel positief over ben hoor... ;)
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Randstad is van Bart van den Bos. Die vind ik niet zo lelijk, de GAK daarentegen... :cry:
de kloomp'maj anhoalen
imzadi
Member
Member
Berichten: 434
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 12:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door imzadi »

Is de GAK dan ook van de IAA??? Ik weet volgens mij de helft van de gebouwen die ze ooit in Enschede hebben gemaakt niet...
lulu de bourgoise
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 2:18 pm
Locatie: Enschede

Bericht door lulu de bourgoise »

De bouw van de parkeergarage heeft vertraging opgelopen wegens het zoeken naar bommen>> dus de werkelijke bouw over 2 mnd!!! Maar wordt volgens een woordvoerster tijdens de bouw weer ingehaald!! En dus kan de garage wel open in september 2005

Alleen de kosten zijn zo'n beetje vertienvoudigd :evil:
Van 9 mln >>>>> naar 90mln :head:
lulu de bourgoise
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 2:18 pm
Locatie: Enschede

Bericht door lulu de bourgoise »

De bouw van de parkeergarage heeft vertraging opgelopen wegens het zoeken naar bommen>> dus de werkelijke bouw over 2 mnd!!! Maar wordt volgens een woordvoerster tijdens de bouw weer ingehaald!! En dus kan de garage wel open in september 2005

Alleen de kosten zijn zo'n beetje vertienvoudigd :evil:
Van 9 mln >>>>> naar 90mln :head:
Plaats reactie