Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniela
Member
Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo apr 05, 2015 12:00 am

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door Daniela »

Dan wordt parkeren een duur grapje als je lang in het ziekenhuis moet verblijven....
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door Wauwthur »

Je moest altijd al betaald parkeren toch?
Gebruikersavatar
Daniela
Member
Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo apr 05, 2015 12:00 am

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door Daniela »

Dat klopt, alleen voordeliger tarief en je kon ook een uitrijkaart krijgen van de afdeling waar je behandeld werd. Destijds bij bevalling van mijn kind.
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door Wauwthur »

En die uitrijkaarten bestaan straks ook niet meer?
Gebruikersavatar
Daniela
Member
Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo apr 05, 2015 12:00 am

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door Daniela »

Dat vraag ik mij ook af:-). Iemand die hier antwoord op weet?
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21489
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door Arie »

Daniela schreef:Dat vraag ik mij ook af:-). Iemand die hier antwoord op weet?
Nee, die zijn inmiddels al afgeschaft.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21489
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door Arie »

Wauwthur schreef:En die uitrijkaarten bestaan straks ook niet meer?
Meer over het parkeren bij MST Enschede te vinden op: https://www.mst.nl/wps/portal/p/Bezoeke ... h0VAc4QEq4!/
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21489
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door Arie »

Op die pagina zijn ook foto's van de nieuwbouw te vinden, zie: https://www.mst.nl/wps/portal/p/nieuwbo ... RN1AzMU8w/
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door Twekkelerveld »

Het Koningsplein.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter.h
Member
Member
Berichten: 328
Lid geworden op: di dec 15, 2009 12:55 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door Peter.h »

Er zijn uitzonderingen,mocht je partner,vader enof moeders op de ic liggen,dan zijn er wel uitrijkaarten op de ic afdeling.
As dös wa-s kaans wat sa-s dan meer.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door Highlander »

Kunstwerk op Koningsplein wordt vandaag en morgen geplaatst zie hier:

http://www.tubantia.nl/regio/enschede/n ... -1.5422600

Ziet ernaar uit dat ze deadline gaan halen, 16 december was de opening van het plein geloof ik.
Boddenkamp
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: di nov 03, 2015 10:11 am

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door Boddenkamp »

Vandaag op Tubantia.nl:

ENSCHEDE - Vanavond om 20.00 uur wordt in de Grote Kerk op de Oude Markt de toekomst van het Ariënsplein en de Kop Boulevard besproken tijdens Stadslab. Ruim tachtig deelnemers, waaronder ontwikkelaars, aannemers en inwoners hebben zich hiervoor aangemeld.
In het twee uur durende Stadslab kan er worden meegedacht om het oude ziekenhuis en de Kop van de Boulevard een goede invulling voor de toekomst te geven. Het oude ziekenhuis komt namelijk in 2018 leeg te staan en rond de Kop van de Boulevard wordt het ook steeds stiller. Oude plannen en ideeën worden ook besproken om te bekijken of deze nog actueel zijn.

© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en TV Enschede FM
Boddenkamp
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: di nov 03, 2015 10:11 am

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door Boddenkamp »

Vandaag even wezen kijken bij de vorderingen van het Koningsplein. Dit plein begint inmiddels redelijk vorm te krijgen :banaan:.

Wel blijf ik mij verbazen over de keuze voor het kunstwerk op het plein. Volgens de Tubantia heeft kunstenaar Arne Quinze het kunstwerk gemaakt in zijn atelier in Luik. Als je het mij vraagt heeft Quinze hierbij geen rekening gehouden met het plein waarop het kunstwerk is geplaatst. Tenzij het kunstwerk nog niet klaar is, is het namelijk enkel gericht op de uitgang van de parkeergarage.

Wie uit de parkeergarage komt heeft ongeveer het onderstaande beeld:
20151125_095643 (Small).jpg
Hoewel smaken verschillen, vind ik dat dat er redelijk goed uitziet. Kom je echter vanuit het ziekenhuis, dan zie je dit:
20151125_095814 (Small).jpg
Toch een beetje een tegenvaller lijkt mij zo. Niet alleen is geen enkele aandacht besteedt aan de achterkant, ook is deze onbehandeld. Nu heb ik er niet heel veel verstand van, maar volgens mij gaat de combinatie tussen behandeld staal en onbehandeld roestend staal niet goed samen. Het zal mij dan ook benieuwen hoe lang de voorkant van het kunstwerk mooi blijft.

Toch is niet alles slecht, denk bij onderstaande foto de werkzaamheden weg en het ziet er aardig uit.
20151125_095541 (Small).jpg
Gebruikersavatar
Daniela
Member
Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo apr 05, 2015 12:00 am

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door Daniela »

Ik vind het maar macabere kunstwerken..... vooral vanaf de ziekenhuis kant, zonder die kleuren :(
Gebruikersavatar
DBM
Member
Member
Berichten: 448
Lid geworden op: di mar 23, 2004 10:16 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door DBM »

Ik vind ze wel mooi eigenlijk, mn vriendin ook die verbaasd reageerde toen we erlangs reden.
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door Rene »

Daniela schreef:Ik vind het maar macabere kunstwerken..... vooral vanaf de ziekenhuis kant, zonder die kleuren :(
Ik ben wel voorstander voor wat meer kleur. Ik zou eerst even wachten totdat het plein klaar is.
Gebruikersavatar
Daniela
Member
Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo apr 05, 2015 12:00 am

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door Daniela »

Die kleuren heb ik niks op tegen, maar die roestkleur aan de achterkant van de kunstwerken in combi met de grillige vormen vind ik gewoon niet vriendelijk ogen
Boddenkamp
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: di nov 03, 2015 10:11 am

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door Boddenkamp »

Rene schreef:
Daniela schreef:Ik vind het maar macabere kunstwerken..... vooral vanaf de ziekenhuis kant, zonder die kleuren :(
Ik ben wel voorstander voor wat meer kleur. Ik zou eerst even wachten totdat het plein klaar is.
Ik ben ook een groot voorstander van meer kleur. Daar gaat het ook mis. Als de achterkant ook in kleur was gemaakt was het 'perfect'. Nu is het roest...

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Daniela
Member
Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo apr 05, 2015 12:00 am

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door Daniela »

@Boddenkamp, precies dan waren het al een stuk vriendelijkere kunstwerken vanaf zicht ziekenhuis
Gebruikersavatar
Bjorn Keizers
Member
Member
Berichten: 49
Lid geworden op: zo mei 25, 2014 6:20 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door Bjorn Keizers »

Voor wie het nog niet heeft gezien: woensdag is de opening van het koningsplein. Van de gemeente:
180 meter lange rolpad parkeergarage voor het eerst toegankelijk
Woensdag 16 december om 18.15 uur wordt in aanwezigheid van de Belgische ambassadeur Chris Hoornaert het Koningsplein feestelijk geopend door wethouder Eelco Eerenberg. Hierna volgt een spetterend crossover muziekarrangement door Queen P, Vice Versa en Symfonia Jong Twente. Het openingsfeest duurt tot 20.00 uur en is voor iedereen vrij toegankelijk.

Koningsplein, nieuw plein in hartje Enschede
Het Koningsplein is een nieuw plein in het centrum van Enschede. Aan het plein en aangrenzende straten is ruim 2 jaar gewerkt. Deze grootste aanpassing van de openbare ruimte was noodzakelijk om de aansluiting van het nieuwe ziekenhuis met het centrum mogelijk te maken. Een verbinding die nog extra geaccentueerd wordt door ‘Whispers’, de bijzondere kunstwerken van Arne Quinze op het plein. Het Koningsplein wordt een van de drukste punten van Enschede met dagelijks ruim 20.000 passanten. Door deze mix en 30 kilometerzone wordt het een verblijfsgebied, waar voetgangers, fietsers, auto’s en bussen een plek vinden. Ondanks deze vervoerstromen wil het plein, door de inrichting met veel groen en bankjes, een rustpunt creëren in de stadse hectiek voor de binnenstadbezoekers én voor bezoekers aan het MST.
De beplanting wordt in het voorjaar 2016 aangebracht.

13 december kunstwerk Koningsplein bij “Kunstuur”
Op 13 december 2015 om 17.30 uur wordt er in het programma “Kunstuur” van de AVRO/Tros aandacht besteed aan de kunstwerken op het Koningsplein. De afgelopen periode zijn er opnames gemaakt onder andere het atelier van de kunstenaar Arne Quinze en tijdens het plaatsen van het kunstwerk op het Koningsplein.

Verbindingstunnel in garage vanaf 18.45 vrij toegankelijk
De afgelopen jaren is ook gewerkt aan de ondergrondse verbinding van de H.J. van Heekparkeergarage naar het (nieuwe) MST. De verbinding brengt bezoekers vanuit de H.J. van Heek parkeergarage rechtstreeks naar de ingang van het MST. Hart van de verbinding is de glazen verbindingstunnel met een rolpad van 180 meter. Dit is buiten Schiphol het langste rolpad van Nerdeland. Een (licht)kunstwerk van Claudia Wissmann begeleidt bezoekers op het rolpad. Het rolpad is op woensdag 16 december voor iedereen toegankelijk.

Programma Opening Koningsplein
17.30 uur Start pleinfeest met muziek van Vice Versa
18.15 uur Officiële opening Koningsplein en muzikale openingshandeling
18.45 uur (vervolg) pleinfeest
20.00 uur Einde pleinfeest
Foodkraamjes van de omliggende horecaondernemers zorgen (tegen betaling) voor een hapje en drankje.
Vanaf 18.45 uur openstelling van het rolpad in de H.J. van Heek parkeergarage

Beltstraat afgesloten
De Beltstraat is op woensdag 16 december van 7.00 - 23.00 uur niet via de Boulevard bereikbaar, maar wel via de Burgemeester Edo Bergsmalaan. Het stuk Beltstraat vanaf de achteringang van Makelaardij Post tot de Boulevard wordt tijdelijk afgesloten.
De verhuizing van het MST zelf is op 7, 8 en 9 januari.
Plaats reactie