Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

BS Park: 400m Kunstijsbaan

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ik had ook niet anders verwacht :).
Mooie overzichtfoto's van het project overigens (vorige pagina) :okay:

In de post van Tiroler, is goed het heuvellandschap van Twente en het achterland te zien.
Ook is de inham van het Twentekanaal, tussen Enschede en Hengelo, goed te zien.
Daar moet toch iets moois van te maken zijn, waarbij gedacht moet worden aan recreatie of dergelijke.
Je zou je ook bijna gaan afvragen of een verbinding langs (op) het kanaal geen optie is voor het steeds maar drukker wordende stedelijk gebied.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

@ Helmerhoeker

Heb 1 van je foto's even gelinkt op het HHF forum !!
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Daar zijn al wel meerdere andere foto's op beland. Vind het geen enkel probleem :okay:
Volgende stap is internationale roem ;)
eazy

Bericht door eazy »

Afbeelding
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Stiekem het bouwterrein opgeglipt Eazy of kun je daar zo komen?
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Over het hek genomen, neem ik aan. Gaat hard zo met die staalconstructie. :)
de kloomp'maj anhoalen
Rik

Bericht door Rik »

Mooie foto! En ook een mooie staalconstructie!
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Erg mooi, en die staalconstructie ziet er inderdaad goed uit, al moet ik zeggen dat staal altijd wel voor een mooie indruk zorgt.
Nu ik wat beter kijk, is dit volgens mij nog maar de binnenbaan, en moet het buitendeel van de staalconstructie nog opgebouwd worden ...........of zie ik het toch verkeerd ?
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Erg mooi, en die staalconstructie ziet er inderdaad goed uit, al moet ik zeggen dat staal altijd wel voor een mooie indruk zorgt.
Nu ik wat beter kijk, is dit volgens mij nog maar de binnenbaan, en moet het buitendeel van de staalconstructie nog opgebouwd worden ...........of zie ik het toch verkeerd ?
Perceptor

Bericht door Perceptor »

Volgens mij zie je dubbel ;-)

Het lijkt me ook dat de betonnen rand die je onderin de foto ziet de buitenkant gaat worden.
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Woensdag 16 Januari 2008

Afbeelding Afbeelding

Bron: IJsbaan Twente
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

Ben er vandaag nog langsgereden, veel water en staal... gek te bedenken dat je hier over iets meer dan een half jaartje al in kan schaatsen :D
Niek

Bericht door Niek »

rr1991 schreef:Ben er vandaag nog langsgereden, veel water en staal... gek te bedenken dat je hier over iets meer dan een half jaartje al in kan schaatsen :D
Het is eigenlijk niet meer dan een ijsvloertje in een grote loods...
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Als je het zo bekijkt wel ja :), maar wel een hele fraaie !!
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

Niek schreef:
rr1991 schreef:Ben er vandaag nog langsgereden, veel water en staal... gek te bedenken dat je hier over iets meer dan een half jaartje al in kan schaatsen :D
Het is eigenlijk niet meer dan een ijsvloertje in een grote loods...
Nou gelukkig wel ietsje meer ;) Kan niet wachten tot ik na een uurtje schaatsen tijdens de dwijlpauze een versgebakken pizzaatje naar binnen mag werken :D
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Er komt ook een Lounge Cafe in, vernoemd naar het jaartal waarbij de eerste plannen gezet zijn voor een Ijsbaan in Twente.
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Overdekt: kans én bedreiging

Nog tien maanden en er kan een winter lang geschaatst worden in Enschede op een 400 meterbaan.

Volgens planning is de nieuwe overdekte ijsbaan achter Go Planet in oktober klaar om geopend te worden. Voor de Sport- en IJsvereniging Enschede betekent de nieuwe ijsbaan het afscheid van het knusse baantje van de Euregiohal. "Dat konden we op een zaterdag huren voor een uurtje voor de hele club, voor beginners en ervaren schaatsers. Voor het clubgevoel is dat ideaal," mijmert voorzitter Pieter van der Burgh. Maar geen twijfel, benadrukt de fanatieke schaatser, dat de 400 meter-baan een aanwinst is voor de schaatsliefhebber in de regio. Voor zijn club is het ook een bedreiging, zo meent hij. Het afhuren van de ijshal voor een uurtje op een zaterdag, zoals nu gebruikelijk, zal niet meer mogelijk zijn. De organisatie van het samen naar de Deventer ijsbaan gaan is niet meer nodig.

Met een aantal ijsclubs in de regio Borne, Losser en Oldenzaal wil SIJE samen optrekken in het overleg met de exploitant van de nieuwe ijsbaan. Mogelijk voegt ook de ijsvereniging van Hengelo zich bij deze groep. "Zo willen we kijken wat er straks mogelijk is op de nieuwe ijsbaan," aldus Van der Burgh. "Het wordt voor ons in ieder geval een dynamisch jaar, laat ik het zo maar noemen. Een natuurijsbaan die we verkopen en mogelijk niet meer aanleggen als de leden daartoe besluiten, er komt een nieuwe overdekte ijsbaan en er begint een zoektocht naar een nieuw clubgebouw. En dan bestaan we dit jaar ook nog veertig jaar als Sport- en IJsvereniging Enschede."

TCT


Kunstijsbaan Twente slechts half jaar open

ENSCHEDE – De volledig overdekt kunstijsbaan Twente, die 1 oktober wordt opgeleverd en kort daarna voor schaatsers beschikbaar is, zal mogelijk slechts de helft van het jaar in gebruik zijn. Dat is dinsdag bekend gemaakt door exploitant Jan Heida en ontwerper Henk Gersen.

De naast de amusementsboulevard Go Planet in Enschede gelegen 400 meter baan mag alleen voor ijsactiviteiten worden gebruikt en niet voor b.v. concerten en evenementen. Technisch gezien kan er ook buiten het schaatsseizoen (oktober t/m maart) een ijsvloer worden gelegd, maar gelet op de (energie)kosten en de marktbehoefte is het niet waarschijnlijk dat de baan ook in die periode wordt gebruikt. Sascha Walda (39) uit Enschede is benoemd tot manager/directeur. Ze werkte eerder voor V & D , IKEA en Yacht. Laatstgenoemd bedrijf detacheert haar bij de ijsbaan. La Place gaat de catering verzorgen. De bouw van de ‘zeppelin’ hal ligt precies op schema. De zoektocht naar geldschieters is nog niet afgerond. Volgens Heida is op dit moment “één kwart van de benodigde sponsors” binnen. De IJsbaan Twente krijgt géén vaste tribunes, maar een strook van 3,5 meter waar bezoekers kunnen staan.

TCT
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Maar eens weer wat foto's
Ze zijn ondertussen al redelijk ver gevorderd met de ingang en de rest van de staalconstructie.

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5
Afbeelding

#6
Afbeelding

#7
Afbeelding

#8
Afbeelding
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Bericht door Twekkelerveld »

wat een web van staal zeg :)
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

Thnx voor de update :)
Plaats reactie