Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Eschmarke (gehele project)

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Kubus
Member
Member
Berichten: 252
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 5:07 pm
Locatie: Enschede

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door Kubus »

Bruggerbosch heeft formeel toestemming gekregen om de nu nog braakliggende gronden van de gesloopte oudbouw te mogen overdragen aan Ons Huis. Deze zal daarop in 5 tot 6 blokken ca. 75 appartementen gaan realiseren. Architect van die nieuwbouw wordt/blijft JorissenSimonetti. Het betreft een bijstelling/aanpassing van de eerdere plannen zoals die al op dit forum te zien waren.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
MREn

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door MREn »

C1000 Eschmarkelaan is een van de zaken die zijn verkocht aan AH, en het zou dus zomaar kunnen dat tussen Glanerbrug en Miro een derde AH in oostelijk Enschede gaat komen.
Hans van Dijk

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door Hans van Dijk »

Dat hebben we net in het Miro Topic besproken.
Het is inderdaad en feit dat de C1000 daar gaat verdwijnen,
omdat deze nauwelijks winst genereerd.
De vraag is of een AH het daar beter zou vergaan.
Drie stuks in Oost is en beetje overkill.

Ik zie er liever een Aldi filiaal verschijnen, want dat hebben we hier niet in Oost.
Ik durf te wedden dat die daar zou lopen als een trein ;)
Kubus
Member
Member
Berichten: 252
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 5:07 pm
Locatie: Enschede

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door Kubus »

Is het inmiddels een feit of heeft het nog de status van gerucht???
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Kubus
Member
Member
Berichten: 252
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 5:07 pm
Locatie: Enschede

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door Kubus »

Even kijken bij Distrifood en voila:
Regio-filialen C1000 naar AH

Arnhem - Groningensingel - 562

Drachten - Middelwijk - 1054

Groningen - Rijksweg - 1700

Loppersum - Hogestraat - 496

Nijmegen - Meijhorst - 776

Rhoon - Hof van Portland - 1075

Enschede - Eschmarkelaan - 1116
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
INVISIBLE

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door INVISIBLE »

Nog een LIDL zou denk ik ook niet verkeerd zijn.....de c-1000 op de Eschmarke is overigens wel een erg mooie winkel !!
MREn

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door MREn »

Dat is een C1000 volgens het zogenaamde 4e generatieconcept, ik geloof dat Wesselerbrink daar ook naar verbouwd is (was 2e generatie). Glanerbrug, Stokhorst en Boswinkel zijn 3e generatie winkels.
Grootste 4e generatie zaken zitten oa in Doetinchem, Tiel en Papendrecht (omzet 4 a 5 ton per week).

Dat Eschmarke niet draait is op zich wel logisch; als je een stukje doorrijdt zit je bij de Miro en die is stukken groter, ruimer assortiment en AH is tegenwoordig niets duurder dan C1000.
Hans van Dijk

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door Hans van Dijk »

Afbeelding
Hoek Oostweg - Gronausestraat
INVISIBLE

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door INVISIBLE »

Ja het schiet al op, kom er geregeld langs.
Mooi project :okay:
Hans van Dijk

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door Hans van Dijk »

Hoek Oostweg – Gronausestraat, de kelder is haast af.

Afbeelding

Afbeelding
Helmerhoeker

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door Helmerhoeker »

Nieuwe afbeelding volgens mij:

Afbeelding

Bron: Woongroep Twente
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door Winus »

leuk blokje
de kloomp'maj anhoalen
Kubus
Member
Member
Berichten: 252
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 5:07 pm
Locatie: Enschede

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door Kubus »

Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Kubus
Member
Member
Berichten: 252
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 5:07 pm
Locatie: Enschede

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door Kubus »

ENSCHEDE - In een snel leeglopende vijver aan de Vederkruidlaan op de Eekmaat is gistermorgen blauwalg geconstateerd.

De gemeente heeft borden in de vijver geplaatst met daarop de tekst 'verboden voor recreatie in verband met blauwalg'. Blauwalg is niet gevaarlijk voor de mens, maar het kan wel voor huidirritatie zorgen. Voor dieren kan blauwalg wel gevaarlijk zijn. Hondenbezitters wordt dan ook aangeraden erop toe te zien dat honden niet gaan waden in de vijver. Het waterpeil is er extreem laag. Vorige week zagen buurtbewoners dat met giertanks water uit de vijver werd gehaald. Dat blijkt een illegale actie van tuinders. "
(TC Tubantia 10-06)
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
INVISIBLE

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door INVISIBLE »

Winus schreef:leuk blokje
Je wist dat het van Dok Architecten was of niet ?


PS : Deze bouw gaat behoorlijk langzaam als je het vergelijkt met de meeste (grote) bouwprojecten in Enschede.
Je ziet maar weinig verandering in de loop der weken, de laatste keer dat ik er langs ben gekomen zaten ze op 1 bouwlaag (en die was nog maar gedeeltelijk af).
Er staat ook geen grote bouwkraan, maar twee mini kraantjes zoals we die van de Lonnekerspoorlaan kennen.
Verder is het een heel erg mooi vormgegeven appartementencomplex, dat waarschijnlijk bij een wat later tijdstip in de bouwfase nog voor heel wat aandacht gaat zorgen.
Vooral het aanzicht (de massale wand) vanaf de Gronausestraat gaat bijzonder worden, teminste dat stel ik me nu al helemaal voor, met al die balkons en rondingen :).
Kubus
Member
Member
Berichten: 252
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 5:07 pm
Locatie: Enschede

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door Kubus »

Vooral het aanzicht (de massale wand) vanaf de Gronausestraat gaat bijzonder worden, teminste dat stel ik me nu al helemaal voor, met al die balkons en rondingen.
De balkons zitten aan de zuidzijde van het gebouw en de Gronausestraat loopt langs de noordzijde van het gebouw. Het gebouw staat dus met de "rug" naar de Gronausestraat toe.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
INVISIBLE

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door INVISIBLE »

Kubus schreef:
Vooral het aanzicht (de massale wand) vanaf de Gronausestraat gaat bijzonder worden, teminste dat stel ik me nu al helemaal voor, met al die balkons en rondingen.
De balkons zitten aan de zuidzijde van het gebouw en de Gronausestraat loopt langs de noordzijde van het gebouw.

@ Kubus

Ja inderdaad daar heb je gelijk aan, maar ook die andere zijde (met gallerij) gaat voor de nodige aandacht zorgen met zijn lange wand :).
In zijn totaliteit gaat het dus een mooie aanwinst worden, met zowel de rondingen, balkons als gallerijen aan de voorkant.
rasbreuk
Member
Member
Berichten: 2
Lid geworden op: za mei 12, 2007 12:43 am
Locatie: Enschede

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door rasbreuk »

De C1000 Eschmarke had vandaag de laatste verkoopdag en is dus vanaf morgen definitief gesloten.
Openingsdatum van deze winkel was 12 december! De winkel is dus nog geen jaar geopend geweest.

Op 3 september opent Albert Heyn de nieuwe vestiging, na grondige verbouwing.
eazy

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door eazy »

rasbreuk schreef:De C1000 Eschmarke had vandaag de laatste verkoopdag en is dus vanaf morgen definitief gesloten.
Afbeelding
INVISIBLE

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door INVISIBLE »

Vond het overigens een erg leuke, overzichtelijke en goede winkel, die misschien op een andere (lees : veel drukkere) lokatie, veel beter had gedaan (als dat tenminste de reden van sluiting is? ).
Plaats reactie