Eschmarke (gehele project)
- Winus
- Member
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
- Locatie: Amsterdam / Enschede
- Contacteer:
Een school bij station Esmarke zou goed kunnen, of een betere promotie van de Dolphiaschool. Ik zie het nut van het bundelen van basisscholen ook niet zo in, behalve dat het qua gymzalen wat makkelijker is.
@QyRoZ, de kinderen met de auto naar school brengen en dan gaan zeuren dat het zo onveilig rondom de school is door al het autoverkeer.
@QyRoZ, de kinderen met de auto naar school brengen en dan gaan zeuren dat het zo onveilig rondom de school is door al het autoverkeer.
de kloomp'maj anhoalen
Juist. Maar goed, de meeste mensen rijden zelf auto en zien dat dus als een acceptabel veiligheidsrisico (terwijl het het allergrootste risico is), dus geven ze anderen de schuld van de onveiligheid. Terwijl ze zelf het probleem zijn....Winus schreef:Ook tegen auto's dus. Daar valt immers de meeste veiligheidswinst te halen.
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
't Zou best kunnen, ik weet van niets, maar ongelukken gebeuren altijd en hebben legio oorzaken. Deze voorkomen is natuurlijk een belangrijk iets, maar de redenatie van 't daarvoor weren van hoogbouw ontschiet mij in 't geheel.
Verder lijkt 't me erg belangrijk om eerst even alle feiten af te wachten van dit 'ongeluk' zodat er dan pas fatsoenlijk geoordeeld kan worden.
Verder lijkt 't me erg belangrijk om eerst even alle feiten af te wachten van dit 'ongeluk' zodat er dan pas fatsoenlijk geoordeeld kan worden.
er is daar geen overzicht........
Breng er dagelijks mijn zoontje daar naar school.......en dit zijn dat de gevolgen.
Dus gooien we er maar meer in.
en vooral maar koel blijven.........heeft dit te maken met hoogbouw. Ja zeker heeft dit er mee te maken als je dat op een plek doet waar het niet kan /past.
Breng er dagelijks mijn zoontje daar naar school.......en dit zijn dat de gevolgen.
Dus gooien we er maar meer in.
en vooral maar koel blijven.........heeft dit te maken met hoogbouw. Ja zeker heeft dit er mee te maken als je dat op een plek doet waar het niet kan /past.
- Winus
- Member
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
- Locatie: Amsterdam / Enschede
- Contacteer:
Je hebt er nu al geen overzicht, dus wat zal hoogbouw daar aan veranderen? En gebouwd zal er toch worden of het nu hoog of laag is.
Dat het er onveilig is heeft te maken met 1) gedrag 2) drukte en 3) infrastructuur. Hoogbouw is slechts van invloed op de drukte, dit effect is echter nihil. Jouw redenen om tegen te zijn komen op mij nogal irrationeel over. Het klinkt een beetje als wraak: omdat de verkeerssituatie nu slecht is, ben je mij overal op tegen.
Dat het er onveilig is heeft te maken met 1) gedrag 2) drukte en 3) infrastructuur. Hoogbouw is slechts van invloed op de drukte, dit effect is echter nihil. Jouw redenen om tegen te zijn komen op mij nogal irrationeel over. Het klinkt een beetje als wraak: omdat de verkeerssituatie nu slecht is, ben je mij overal op tegen.
de kloomp'maj anhoalen
- Winus
- Member
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
- Locatie: Amsterdam / Enschede
- Contacteer:
Dat verwijt kan ik dus omgekeerd ook maken. Waar hebben wij gebrek aan inzicht en wat is jouw oplossing dan beste René? En dan aub iets anders dan per definitie tegen iedere toekomstige ontwikkeling zijn.
Ik blijf namelijk ook maar herhalen dat de relatie tussen verkeersveiligheid en hoogbouw nihil is, maar daar wordt niet naar geluisterd. Of zijn de Wesselerbrink en de Bothoven daadwerkelijk zo verkeersonveilig?
En zoals ik dus al eerder gezegd heb, met een gedragsverandering los je meer op dan tegen hoogbouw (of iedere verdere ontwikkeling) te zijn. (Ook al zou maar 10% van de huidige ouders die hun kinderen met de auto naar school brengen dit voortaan met de fiets doen, dan is de 'winst' veel groter)
Ik blijf namelijk ook maar herhalen dat de relatie tussen verkeersveiligheid en hoogbouw nihil is, maar daar wordt niet naar geluisterd. Of zijn de Wesselerbrink en de Bothoven daadwerkelijk zo verkeersonveilig?
En zoals ik dus al eerder gezegd heb, met een gedragsverandering los je meer op dan tegen hoogbouw (of iedere verdere ontwikkeling) te zijn. (Ook al zou maar 10% van de huidige ouders die hun kinderen met de auto naar school brengen dit voortaan met de fiets doen, dan is de 'winst' veel groter)
de kloomp'maj anhoalen
-
- Member
- Berichten: 434
- Lid geworden op: ma mar 22, 2004 12:24 pm
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Kijk bijvoorbeeld naar de Ekersdijk. Een zeer belangrijke fietsroute voor schoolgaande kinderen/jongeren, waar de bewoners zelf steeds de afsluiting verwijderen zodat ze er met hun geliefde autootjes overheen kunnen scheuren... OK, ik begrijp dat door de werkzaamheden op de Gronausestraat de wijk tijdelijk slecht bereikbaar is (was?), maar door als bewoner op zo'n manier met je eigen wijk en veiligheid om te gaan, dat vind ik pas echt schandalig...
(@ Wim, dit is algemeen bedoeld, weet natuurlijk niet hoe jij hiermee om gaat, dus voel je niet meteen aangesproken... )
Soms krijg ik sowieso het gevoel dat veel gezinnen met hun auto vergroeid zijn. Als ware het een soort van verslaving. Er zijn zelfs mensen die op 400 meter van hun werk wonen, en zelfs dan nog de auto pakken. En, zoals gezegd, vele ouders brengen hun kinderen met de auto naar school, terwijl dat zeer goed lopend of fietsend kan, wat trouwens ook nog veel gezonder voor de kindertjes (en ouders) is. Krijgen ze nog wat beweging op een dag.
Dit is trouwens niet alleen maar in de Eschmarke zo, dit zie je overal in het land. Die overdreven drang om steeds maar weer de auto te gebruiken voor zeer kleine afstanden. Eigenlijk zouden ze, in plaats van de kilometerheffing, juist dit soort korte ritjes zeer sterk moeten gaan belasten. Moet je zien wat dat zou gaan schelen aan drukte en veiligheid in de woonwijken.
(@ Wim, dit is algemeen bedoeld, weet natuurlijk niet hoe jij hiermee om gaat, dus voel je niet meteen aangesproken... )
Soms krijg ik sowieso het gevoel dat veel gezinnen met hun auto vergroeid zijn. Als ware het een soort van verslaving. Er zijn zelfs mensen die op 400 meter van hun werk wonen, en zelfs dan nog de auto pakken. En, zoals gezegd, vele ouders brengen hun kinderen met de auto naar school, terwijl dat zeer goed lopend of fietsend kan, wat trouwens ook nog veel gezonder voor de kindertjes (en ouders) is. Krijgen ze nog wat beweging op een dag.
Dit is trouwens niet alleen maar in de Eschmarke zo, dit zie je overal in het land. Die overdreven drang om steeds maar weer de auto te gebruiken voor zeer kleine afstanden. Eigenlijk zouden ze, in plaats van de kilometerheffing, juist dit soort korte ritjes zeer sterk moeten gaan belasten. Moet je zien wat dat zou gaan schelen aan drukte en veiligheid in de woonwijken.