Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Eschmarke (gehele project)

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Ziet er goed uit, bij Zeinstra kunnen ze er wel wat van.
de kloomp'maj anhoalen
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

ik vraag me af hoe ze dit complex kwijt denken te kunnen,
want dat stukje braakliggend terrein aan de Oostweg is bij lange na niet groot genoeg :?
Of ben ik nu gek

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Hans van Dijk op zo dec 23, 2007 6:04 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tony S.
Member
Member
Berichten: 432
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 8:23 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Tony S. »

Ie bent gek Hans,dat gaat prima passen ;)
Ziet er goed uit trouwens,ook een mooi punt waar het komt!
Een lang wief is een ladder in huus!
Kubus
Member
Member
Berichten: 252
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 5:07 pm
Locatie: Enschede

Bericht door Kubus »

Kubus schreef:Door een hoge grondopbrengst kan het tekort op het totale plan wellicht iets in positieve richting worden bijgesteld. (TCT 061107)
De grondopbrengst is tenslotte pas maximaal als tot op de laatste vierkante meter wordt gebouwd. Het kan net. :( .
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Eschmarke by Night 8)

Afbeelding
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Bouwclaims zetten gemeente klem

ENSCHEDE - Minder huizen in De Eschmarke is geen optie: onbetaalbaar.

Het aantal van 4500 woningen in De Eschmarke móet worden gebouwd. Minder woningen in de nieuwe wijk tussen Enschede en Glanerbrug is niet realistisch. De huidige verzadigde huizenmarkt (vraag en aanbod liggen vrijwel gelijk) heeft daar geen invloed op. De gemeente is jaren geleden verplichtingen aangegaan waar ze vrijwel niet af kan. Zo reageerde stadsdeelwethouder J. van der Zee op de vraag van commissielid J. van Houdt (CU) over het op volle kracht doorgaan met woningbouw in De Eschmarke. "Ik heb groeiende twijfel of we wel zo verder moeten met deze Vinex-wijk. Straks bouwen we voor leegstand", aldus Van Houdt. SP-raadslid M. Gloerich viel hem bij.

Van Houdt uit zijn zorgen bij de bespreking van uitbreidingsplan 15 in de stadsdeelcommissie Oost. De gevolgen van uitstellen van de woningbouw in De Eschmarke en zeker van het geheel schrappen van plannen zijn voor Enschede dramatisch, zo probeerde wethouder Van der Zee het CDA en de PvdA duidelijk te maken. De financiële consequenties - Enschede komt nu al ruim 35 miljoen euro tekort op de Vinex-wijk - zijn voor de gemeente dan niet te overzien. Bovendien is Enschede verplichtingen aangegaan met projectontwikkelaars en aannemers, die actief zijn in De Eschmarke. Bij de aankoop van de grond in dit gebied, jaren geleden, is die gemeente verplichtingen aangegaan. "Van de claims kunnen we niet zomaar af. Vrijwel alle woningen die nog in De Eschmarke kunnen worden gebouwd zijn nodig voor die claims. Als ontwikkelaars hier niet kunnen bouwen, dan hebben ze recht om elders in de stad hun rechten te verzilveren of we moeten die rechten afkopen", schetst wethouder Van der Zee het dilemma.

In deelgebied 15 gaat het om een terrein van 5,7 hectare tussen Bultsweg, Lonnekerweg en Verlengde Euregioweg, waar circa 162 huizen zijn gedacht in het middeldure (boven 160.000 euo) en dure segment. Aan de oostzijde van de Lonnekerweg in deelplan 16 is aansluitend op plan 15 ruimte voor nog grotere kavels. Beide gebieden zijn weliswaar onderdeel van De Eschmarke, maar volgens wethouder Van der Zee toch vooral een mooie afronding van de noordzijde van Glanerbrug.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Blijf de Eschmarke een bijzonder geslaagde Vinex lokatie vinden, vooral als je het vergelijkt met vele andere soortgelijke wijken in Nederland.
De combinatie Groen, Natuur, afwisseling in bebouwing en de aanleg in het algemeen spreken me erg aan.
Misschien had er bij de kern van de wijk iets meer rekening gehouden moeten worden met parkeeroverlast, maar goed daar zou ook nog wel een oplossing voor gevonden worden.

Verder ontwikkeld de Eekmaat zich tot leuk kerngebied van het totaalplan, en waardeer ik de appartementencomplexen in het bijzonder bij dit deelgebied.
Kubus
Member
Member
Berichten: 252
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 5:07 pm
Locatie: Enschede

Bericht door Kubus »

INVISIBLE schreef:Blijf de Eschmarke een bijzonder geslaagde Vinex lokatie vinden, vooral als je het vergelijkt met vele andere soortgelijke wijken in Nederland.
Dat de Eschmarke een bijzonder geslaagde Vinex wijk is kan ik alleen maar onderstrepen. :okay:
Aan de andere kant, als je kijkt naar de absolute rotzooi die ze elders in het land als Vinex-wijken hebben neergezet....... :D
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Dit nieuwe appartementencomplex (s333) heeft onlangs de krant behaald, in het artikel "Boven het maaiveld" !!

De schrijver van het stuk was bijzonder te spreken over deze aanvulling op het Eekmaat, dat een onderdeel is van de Eschmarke.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Er word ondertussen druk gewerkt aan de fundering voor het appartementencomplex aan de Gronausestraat.

Er zijn overigens veel projecten in de stad die in hun begin(funderings)fase zitten :

-Carre Nanolab
-Vrouw Kindcentrum
-App. Gronausestraat
-Saxion uitbreiding
-Arke Stadion
-(IJsbaan Twente)
-Scholingsboulevard
-App. Hofkwartier
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

IJsbaan Twente is wel wat verder dan de funderingsfase maar dat zal dan ook wel de reden zijn dat je dat tussen haakjes hebt geplaatst.
De werkzaamheden daar gaan dan ook zo snel, het lijkt haast of ze de funderingsfase hebben overgeslagen.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Precies :).
Inderdaad gaat het erg snel achter Go Planet en met de IJsbaan !!
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Mooie blubberbende op de hoek van de Oostweg,
als je nog een lijk kwijt moet kan dat nu :P

Afbeelding

Afbeelding
Helmerhoeker

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door Helmerhoeker »

Buurthuis zonder naam

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hans van Dijk

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door Hans van Dijk »

Helmerhoeker schreef:Buurthuis zonder naam
Oh ja dat loopt ook nog steeds, hehehehehe dilemma dilemma voor de wethouders.
Wat doen we ?........negeren we de Dolphianen en noemen we het Buurthuis
Eschmarke zoals we eerder van plan waren,
of willen we de zaak heel houden en gaan voor buurthuis Dolphia :lol:
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door Twekkelerveld »

ik zag vandaag dat er 2 kranen staan aan de oostweg, en dat de keldervloer gestort is. voor je het weet staat het hele flat er al :)
Helmerhoeker

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door Helmerhoeker »

Dat is dan ook pas vandaag of gister gebeurt want toen ik er vrijdag langs kwam was er nog geen enkele kelderplaat te zien.
INVISIBLE

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door INVISIBLE »

Er word met regelmaat s'avonds beton gestort !!
En ja er staan twee kleine kraantjes (de typisch Roombeek kraantjes van de Lonnekerspoorlaan).
Hans van Dijk

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door Hans van Dijk »

De fundering aan de Oosterweg is inmiddels gereed :cheer: (fotoserie Geert Boer)

Afbeelding

Afbeelding

Heidevlinder gezien vanuit de “countrysite” ligt nu nog braak,
maar staat op de nominatie om bebouwd te gaan worden. :kweetniet: geen idee wat er komt.

Afbeelding

Afbeelding

Buurthuis zonder naam groeit ook gestaag :P

Afbeelding

Afbeelding
INVISIBLE

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door INVISIBLE »

Leuke updateserie :), en volgens mij heb ik de plannen weleens gezien van de Heidevlinder, kan alleen de link niet weer vinden :oops:
Plaats reactie