Eschmarke (gehele project)
is wel een probleem!!!!! doordat er een toename zal komen van verkeer.daarbij neemt men de norm 1-1 aan parkeren terwijl de norm 1.3. moet zijn. daarbij komt nog dat veel gemeenten een norm van 1.7 nemen. gevolg hiervan is file voor een school doordat er dus geen parkeerplaatsen zijn. kijk een gebouw maken is geen kunst..........de randvoorwaarden en infrastructuur des te belangrijker.......
- Errik
- Member
- Berichten: 2355
- Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Ik mag toch aannemen dat de meeste kinderen op zo'n buurtschool op de fiets of lopend komen. Verder ligt het kruispunt nog een best eindje verderop en zullen parkeervoorzieningen voor een groot wooncomplex niet op de openbare weg worden gerealiseerd. Hoe denk je dat mensen dat in andere dichtbevolkte delen van de stad doen? Alsof in de Bothoven iedereen elkaar constant overrijdt omdat er hoge gebouwen staan.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
This wonderful world of purchase power
maar daar gaan ook geen 1000 kinderen naar school.de gemeente wil wel een wijk met 4250 huizen maar vergeet aan spreiding te doen. waarom niet nog een school in b.v. de Eilermarke of Oikos? uit deze wijken komen kinderen naar het centrum gebied!!!! ik zie gewoon de combinatie niet goed gaan 180 bij 80 meter!!!! 3x een flat 2x een school 1x een wijkcentrum 1x een kinderdagverblijf 1x een winkelcentrum 1x een grote praktijk voor fisio 1x een toegang voor een groot zorg complex gem 200 autos en 1x 1000 kinderen bewoners en gebruikers van het Winkelcentrum gaat dat goed? misschien aan de noordzijde aan spreiding doen of een kurk op de school is volgens mij de oplossing.
uit onderzoek van de gemeente (2003) blijkt dat er 196 brengers zijn met de auto!!! per moment dus dit 4 keer per dag. meeting bij 550 kinderen op school!!! op dit moment kan dit hoger omdat er 750 kinderen op school zitten. en het gaat naar 1000 dus mag je stellen een verdubbeling van brengers /afhaal momenten....Tja en wat betreft: willen de Eschmarkiaanen niet naar een andere school!!!! wat mij betreft zou men iemand uit Glanerbrug Eilermarke, Duitsland (komen ze ook weg) of Oikos moeten verplichten om naar de dichts bijzijnde school te laten gaan.daar loopt het leeg!! Echter heeft men de vrijheid in keuze voor het volgen van onderwijs.!!!! dus ik zit niet zo maar in de lucht te fietsen.....
- Errik
- Member
- Berichten: 2355
- Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Lees dit trouwens even door: forum/tour.php?page=10.
Het is altijd aangenamer discusseren met een 'lid' dan met een 'gast'. :)
Het is altijd aangenamer discusseren met een 'lid' dan met een 'gast'. :)
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
This wonderful world of purchase power
- Errik
- Member
- Berichten: 2355
- Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Ik wilde je uit te nodigen om lid te worden.
Maar goed, ik ben voor een zwaar accent op het kruispunt omdat dat de herkenbaarheid van de toegang van de wijk vergroot. Het is een oud stedenbouwkundig concept om belangrijke toegangswegen te accentueren met een hoger gebouw. Omdat de Eschmarke voornamelijk uit laagbouw bestaat, hoeft dat helemaal niet hoog te zijn. Ik denk aan een verdieping of zes. Parkeren er onder of er achter. De verkeersstromen van en naar die gebouwen vallen sowieso niet samen met die rond de school. Werkende mensen vertrekken meest al rond half acht van huis en komen pas om half zes, zes uur terug.
Maar goed, ik ben voor een zwaar accent op het kruispunt omdat dat de herkenbaarheid van de toegang van de wijk vergroot. Het is een oud stedenbouwkundig concept om belangrijke toegangswegen te accentueren met een hoger gebouw. Omdat de Eschmarke voornamelijk uit laagbouw bestaat, hoeft dat helemaal niet hoog te zijn. Ik denk aan een verdieping of zes. Parkeren er onder of er achter. De verkeersstromen van en naar die gebouwen vallen sowieso niet samen met die rond de school. Werkende mensen vertrekken meest al rond half acht van huis en komen pas om half zes, zes uur terug.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
This wonderful world of purchase power
ik zal lid worden........
je geeft het zelf al aan, het is een oud concept!!!!! en past niet meer bij deze tijd. gezien de expantie van de wijk lopen we achter.noodlokalen zegt het al!!! als de plannig plus de expantie mee genomen was, hadden we die niet nodig! dus zijn er fouten gemaakt! nogmaals ik ben niet tegen 6 verdiepingen maar ik ben voor de veiligheid van kinderen die mij niemand kan garanderen. als ik vraag naar een parkeerbalans hebben we een probleem en krijg ik het antwoord ZIEN WE WEL!!! als er dus blijkbaar lastige vragen gesteld worden is er niemand die daar de verantwoording voor neemt> dit is het laatste bericht als gast en kijk even hoe ik lid moet worden.
je geeft het zelf al aan, het is een oud concept!!!!! en past niet meer bij deze tijd. gezien de expantie van de wijk lopen we achter.noodlokalen zegt het al!!! als de plannig plus de expantie mee genomen was, hadden we die niet nodig! dus zijn er fouten gemaakt! nogmaals ik ben niet tegen 6 verdiepingen maar ik ben voor de veiligheid van kinderen die mij niemand kan garanderen. als ik vraag naar een parkeerbalans hebben we een probleem en krijg ik het antwoord ZIEN WE WEL!!! als er dus blijkbaar lastige vragen gesteld worden is er niemand die daar de verantwoording voor neemt> dit is het laatste bericht als gast en kijk even hoe ik lid moet worden.
- Winus
- Member
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
- Locatie: Amsterdam / Enschede
- Contacteer:
Uiteraard niet, dat staat geheel los van elkaar. Verkeersproblemen ontstaan door het piek verkeer van de school, niet door een klein appartementengebouwtje met geleidelijke verkeersstromen. Parkeren is ook geen argument, want dit moet op het eigen terrein worden opgelost en staat geheel los van het parkeren bij de school. Als ik jouw andere feiten zo lees zou een gedragsverandering van de 'Esmarkianen' niet verkeerd zijn. Ik liep vroeger naar school, dat was heel goed te doen.Anonymous schreef:wat betreft hoogbouw, kan heel mooi zijn. Mee eens......
maar je gaat niet in op de 1000 kinderen!!!!!
de kloomp'maj anhoalen
- Winus
- Member
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
- Locatie: Amsterdam / Enschede
- Contacteer:
Ik zal ook niet ontkennen dat er daar een probleem is met de verkeersafwikkeling, maar nogmaals dat staat (vrijwel) geheel los van een eventueel hoog accent aan de Esmarkelaan. Een gedragsverandering zal meer zoden aan de dijk zetten. Fietsen binnen de wijk is bv ook goed te doen.
de kloomp'maj anhoalen
We zijn het dus met elkaar eens..........
Tja hoe krijgen we ze op de fiets he. vanuit school zijn daar al akties geweest, ouders zijn aangesproken op hun gedrag........blijkbaar helpt het niet. daarom ben ik voor meer spreiding. de Eschmarke als deel gebied is bijna net zo groot als de Wesselerbrink door doen ze het ook met meerder scholen!!! en nogmaals aan de noordzijde hebben we nog plek.
Tja hoe krijgen we ze op de fiets he. vanuit school zijn daar al akties geweest, ouders zijn aangesproken op hun gedrag........blijkbaar helpt het niet. daarom ben ik voor meer spreiding. de Eschmarke als deel gebied is bijna net zo groot als de Wesselerbrink door doen ze het ook met meerder scholen!!! en nogmaals aan de noordzijde hebben we nog plek.
Tja, al die ouders die de kinderen naar school brengen met de auto, het zou verboden moeten worden. De maatschappij creeert haar eigen problemen. Ik moest vroeger altijd door weer en wind naar de basischool,4 km, hoppa. Geen enkele keer met de auto gebracht.
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.