Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Eschmarke (gehele project)

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Het zou die naam krijgen, maar na aanleiding van hevige protesten door de Dolphianen, heeft de gemeente de naam op het bord afgeplakt,
en de buurtbewoners beloofd met een nieuwe naam te komen.
Geert heeft daar een tijd geleden nog foto's van gemaakt van dat afgeplakte bord.'

Vorige week was het nog steeds afgeplakt, ik kwam er toevallig langs.
Afbeelding
Hier nogmaals die foto, met afgeplakte naam ;)

En nu geen tegenspraak meer anders moet ik je pijn doen :D
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Wist ook wel dat het bouwbord al lang was afgeplakt omdat de Dolphianen het er niet mee eens waren.
Maar omdat er nog geen naamswijziging heeft plaatsgevonden wordt het op de site van de architect nog steeds buurthuis Eschmarkerveld genoemd.
Maar goed, ik zal het voortaan wel anders noemen.
Dus even opnieuw de vraag: Hoever zijn de vorderingen rond het buurthuis zonder naam? ;)
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Hans, kan me ook nog herinneren dat je je laatst afvroeg wat er allemaal aan de Ekersdijk komt.
Weet niet in hoevere onderstaande nog waarheidsgetrouw is.
Kom nooit in die richting dus weet niet of deze woningen er al staan of dat deze nog gebouwt moeten worden.
Verder ging het volgens die bouwaanvraag om een appartementencomplex en dat is dit natuurlijk niet.

Afbeelding

Afbeelding

Bron: Beltman Architecten
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Zijn er al nieuwe afbeeldingen bekend van het complex aan de Oostweg ?
De oude tekeningen kende ik al een geruime tijd, maar of deze in stand gehouden zijn is mij een vraag ?
Aangezien er een aantal bezwaren op gemaakt zijn !!
Kubus
Member
Member
Berichten: 252
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 5:07 pm
Locatie: Enschede

Bericht door Kubus »

Voorzover ik weet hadden de ingediende bezwaren alleen betrekking op de uitgang van de onderliggende parkeerkelder en worden die problemen opgelost door een andere inrichting van de buitenruimte.
Nieuwe(re) tekeningen zijn mij ook niet bekend.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Hoop dat ze bij het oude gebleven zijn :).
Goed Architectenbureau ook overigens !!
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Vorderingen Buurthuis zonder naam :P

Afbeelding
ze hebben er al een verdedigingsgracht omheen gelegd :D


Afbeelding
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Dacht dat die al wel verder opgeschoten zou zijn.
Maar hij staat er in ieder geval nog ;)
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Op de site van vastgoedservice actys een aantal pagina's met daarop vrij recente foto's van zowel de binnen- als buitenkant en informatie over de appartementen binnen project Palissade.
Pagina 1
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4

En deze pagina geeft zeer mooie foto's en informatie over het gehele complex.

Afbeelding
Hier één van de foto's die op de site staan
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Mooi gevonden :okay:, en op deze afbeeldingen is het gebouw ook goed in beeld gebracht.
Blijf het een erg geslaagd nieuwbouw(appartementen)complex vinden, welke ook nog eens bijzonder vormgegeven is.
Kubus
Member
Member
Berichten: 252
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 5:07 pm
Locatie: Enschede

Bericht door Kubus »

En deze pagina geeft zeer mooie foto's en informatie over het gehele complex.
Vergeten ze bij de informatie melding te maken van snackbar het Eikpunt. Toch een niet onbelangrijk gegeven, want de patat en de frikandel speciaal smaken daar prima. :okay:
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Kubus schreef:
En deze pagina geeft zeer mooie foto's en informatie over het gehele complex.
Vergeten ze bij de informatie melding te maken van snackbar het Eikpunt. Toch een niet onbelangrijk gegeven, want de patat en de frikandel speciaal smaken daar prima. :okay:
Ben er nog niet geweest, staan daar nog Nederlanders,
of is het de zoveelste snackbar in Chinese handen :(
Op culinair gebied zijn we haast een little China aan het worden hier.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Het (uiteindelijke) ontwerp van het appartementencomplex aan de Oostweg is hier (50 Appartementen Eekmaat-West te Enschede)te vinden.

Architecten : Dok Architecten / Atelier Zeinstra van der Pol
De bouwtekeningen zijn volgens mij wat aangepast als ik ze vergelijk met de laatste keer, maar dat kan ook een verbeelding zijn omdat het nu als animatie/3d is afgebeeld.


Klik even op bovenstaande link voor afbeeldingen van het project, bron Te Pas Bouw
De lengte van het gebouw is ook niet mis met zijn 100 meter, iets wat ik overigens al wel wist :o
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Zo kan het ook ;)


Afbeelding

Afbeelding

Te Pas Bouw

Dat gebouw gaat daar niet misstaan zo op het eerste gezicht, zal goed passen bij de overige bebouwing :)
Gebruikersavatar
Q.
Member
Member
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:03 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Q. »

Dat is al een heel stuk beter dan dat golfplaten-gruwelding.
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Hopenlijk wordt deze wand van 100 meter een stuk mooier dan die wand van woningen die je eerst voorbij moet als je vanaf de Oostweg afkomt.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Dit plan kende ik al een geruime tijd, en had het ook regelmatig aangehaald, maar tot kort waren hier geen gegevens van beschikbaar.
Had alleen eens de tekeningen hiervan bekeken, en die zagen er al goed uit.

@ Q

Dat golfplaten ding is nog niet zo verkeerd, echt niet, maar daarvoor moet je hem in het echt zien.
En deze mening zou ik niet als enigste delen, om maar even aan te geven dat het gebouw best bijzonder is !!

@ Helmerhoeker
Helmerhoeker schreef:Hopenlijk wordt deze wand van 100 meter een stuk mooier dan die wand van woningen die je eerst voorbij moet als je vanaf de Oostweg afkomt.
Deze wand rij je niet voorbij vanaf de Oostweg, aangezien hij parallel aan de Gronausestraat ontwikkeld gaat worden.
Je komt alleen langs het korste deel van het complex, de zijkanten, maar volgens mij wist je dat wel 8) !!
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Wist ik inderdaad wel.
Bedoelde alleen te zeggen dat wanneer je vanaf de Oostweg de Gronausestraat op komt te rijden dat je dan langs beide wanden gaat komen. En hopenlijk pakt dit een stuk beter uit dan die lelijke wand aan de Oostweg.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

He verdorie waarom kan ik niet snel iets lelijk vinden ..................haha.
Maar dat het een totaal ander aanzicht gaat worden, Ja absoluut !!
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Ziet er wel goed uit, ik woon straks in de mooiste omgeving van Enschede 8)
Gunstig voor de marktwaarde van mijn woning :P
Plaats reactie