Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Eschmarke (gehele project)

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Sandokan01 schreef:...kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is/was?
Zal wel aan mij liggen, maar wat is de bedoeling niet Sandokan,
dat je naar de Dorpsraad moet om je bezwaren tegen de bollen kenbaar te maken. :?

Zo werkt de procedure nu éénmaal,
als individu bij de gemeente aan de bel trekken met een dergelijke
klacht/ bezwaar zet totaal geen zoden aan de dijk (ik spreek uit ervaring)
De dorpsraad inventariseert de spelende zaken in de wijk,
en maakt deze op haar beurt kenbaar bij stadsdeelbeheer.
echter hoe meer geluiden een dorpsraad of wijkraad ontvangt m.b.t. een specifieke klacht,
hoe groter de urgentie kan worden, en hoe sneller een dergelijke klacht ter beoordeling bij de gemeente terecht komt.

Maar de dorpsraad kan ook geen zelfstandige beslissingen op dat niveau nemen,
en is dus op haar beurt ook weer afhankelijk van het standpunt dat de gemeente inneemt.
Over het algemeen is het een zeer frustrerende procedure,
waarbij je echt het geduld van een olifant moet hebben.

Wat meestal de zaak in een stroomversnelling kan brengen is media aandacht.
Uiteraard moet de media dan wel interesse krijgen voor de actie of problemen welke in de wijk spelen.

Probeer als protesterende bewoners via één persoon een signaal naar de media uit te brengen.
Mik op de Grensstreek / Huis aan Huis en natuurlijk de Tubantia,
wanneer er voldoende ruchtbaarheid aan gegeven word is de gemeente veel sneller bereid om actie te ondernemen.
Niets doen zou immers gezichtverlies betekenen.

jstijkel@hotmail.com dit is het e-mail adres van een van de redacteuren van de Huis aan Huis
stuur hem maar een mail, hij heeft ook al eens voor publicatie voor mij gezorgd.
jenne.smit@hetnet.nl deze man is zowel redacteur bij Tubantia als wel uitgever van de Grensstreek,
hem kun je ook benaderen voor zaken uit Enschede Oost. (Nieuw Enschede) :D

Tenslotte redactie@tubantia.wegener.nl en redactieonline@tubantia.wegener.nl niet vergeten.


Succes Hans
Sandokan01

Bericht door Sandokan01 »

Ik waardeer je tips enorm maar was niet van plan om voor een paar "sierbollen" naar de media te hollen. Ze zien me aankomen. Verder was ik ook niet van plan om de lange procedures te doorlopen voor een onderwerp wat met gezond verstand door een aantal ambtenaren ook te snappen moet zijn. Ergens moet er toch iemand zelf actie kunnen ondernemen zonder dat er weer gelijk een heel mediacircus aan te pas moet komen. Maar toch bedankt Hans..... Jij denkt tenminste wel mee!
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

voor een onderwerp wat met gezond verstand door een aantal ambtenaren ook te snappen moet zijn.
Wil je dat nooit weer in één zin tegelijk gebruiken aub :lol:
Wim

Bericht door Wim »

geplaatst: 2-8-2006, 09:15 door moderator
Veldwerk ITC-ers in Eschmarke
ENSCHEDE - Donkerkleurige mensen die de Nederlandse taal niet machtig zijn en met apparatuur metingen in de Eschmarke verrichten en anderzins informatie proberen te vergaren. Dergelijke geheimzinnige bewegingen kunnen bij bewoners en de politie vreemd overkomen.

Vandaar dat studiecoördinator A.M. Mank van het ITC in Enschede de buitenwacht op de hoogte brengt van veldonderzoek in de oostelijke nieuwbouwwijk. Dat komt er op neer dat nog tot en met 18 augustus studenten van het internationale instituut voor geologische informatie en aardobservatie aan de Hengelosestraat in de Eschmarke bezig zijn met stage-onderzoek. Het gaat om een afstudeerproject van de richting geo-informatica. Bij het verzamelen van informatie kan het voorkomen dat de ITC-ers met speciale GPS-apparatuur metingen verrichten van objecten zoals gebouwen die niet op luchtfoto's staan. De gegevens worden uitsluitend voor het afstudeerproject benut en niet voor andere doeleinden, verzekert het ITC. De studenten zijn verder op de hoogte dat ze privé-terreinen niet mogen betreden, tenzij daardoor de eigenaar toestemming voor is verleend. De politie van stadsdeel Oost, speciaal de wijkagent Anton Brinks is van het veldwerk op de hoogte gebracht.

--------------------------------------------------------------------------------
reacties:

Er zijn (nog) geen reacties geplaatst.
Kubus
Member
Member
Berichten: 252
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 5:07 pm
Locatie: Enschede

Bericht door Kubus »

1) Hengelosestraat in de Eschmarke :? :? :)
2) Donkerkleurig, Nederlandse taal niet machtig en geheimzinnige bewegingen: Tja, dan kun je maar 1 ding doen en dat is de politie bellen! :ohno: Stel je voor dat je erop af stapt en vraagt, in het Engels of Frans (want dat spreken wij Nederlanders toch zo goed), wat zij doen.
Ach, helaas weer eens een staaltje van impliciete buitenlandervrees. :down:
3) Blond, Spaanse taal niet machtig en maakt geheimzinnige bewegingen. Nederlandse toerist in de disco in Salou? Of bellen de lokale Spanjaarden daar ook gelijk de politie in zo'n geval?
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Perceptor

Bericht door Perceptor »

Kubus schreef:1) Hengelosestraat in de Eschmarke :? :? :)
Dat komt er op neer dat [...] studenten van het internationale instituut [...] (aan de Hengelosestraat) in de Eschmarke bezig zijn met stage-onderzoek.
Het blijkt toch te kunnen.
2) Donkerkleurig, Nederlandse taal niet machtig en geheimzinnige bewegingen: Tja, dan kun je maar 1 ding doen en dat is de politie bellen! :ohno: Stel je voor dat je erop af stapt en vraagt, in het Engels of Frans (want dat spreken wij Nederlanders toch zo goed), wat zij doen.
Ach, helaas weer eens een staaltje van impliciete buitenlandervrees. :down:
Tja, je weet maar nooit met die mensen in Nieuw Enschede, het zou zomaar kunnen dat ze nog niet aan mensen met een andere huidskleur gewend zijn en zich geen buitenlandse taal eigen zijn. En met al die terroristische dreiging van de laatste tijd... ;-)
3) Blond, Spaanse taal niet machtig en maakt geheimzinnige bewegingen. Nederlandse toerist in de disco in Salou? Of bellen de lokale Spanjaarden daar ook gelijk de politie in zo'n geval?
Spanjaarden in Salou???

Ik denk dat het stiekem toch spionnen zijn. Die invasie moet toch ergens vandaan komen, en via de Duitse grens zou dat niet eens zo heel raar zijn.
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Die vreemd gekleurde mensen met hun meetapparatuur brengen
voor mij de gasleidingen in kaart welke dwars door Nieuw Enschede lopen.
en dan met name die dikke van een meter doorsnee.

Deze informatie werd mij gevraagd door enkele Arabische vrienden,
wat ze er nu precies mee willen is me niet duidelijk. :?
Iets met kunnen vinden vanuit een vliegtuig of zo,.. en Jihad of zoiets.
verder hadden ze het over met de grond gelijk maken of zo.

Afijn....... mijn arabisch moet nog verder geoefend worden,
maar het zal wel kosjer zijn vermoed ik. :D
Laatst gewijzigd door Hans van Dijk op do aug 03, 2006 7:17 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Wim

Bericht door Wim »

En al die andere keren dat ze in het verleden zijn geweest, was blijkbaar geen probleem....hier lopen wekelijks mensen rond vanuit itc, scholen.

op verzoek van de gem. heb ik zelf 18 duitsers mogen ontvangen om mijn huis te mogen bekijken.
ze vonden de trap naar boven maar niets, was meer en brand trap. de rest was wel leuk. trouwens het staat te koop :lol:
Wim

Bericht door Wim »

geplaatst: 3-8-2006, 08:15 door
Onderzoek naar lek waterdorp Aquadrille

De lage waterstand dateert van voor de droge zomer. Niet eerder heeft het peil in Aquadrille zo bedenkelijk gestaan. Het zevende jaar van het waterdorp in nieuwbouwwijk De Eschmarke pakt voor de bewoners ongemeen droog uit. In plaats van kabbelend water tegen de terraswanden ontstaan bij de met riet omrande huizen exclusieve strandjes. Met moeite is in de groene kreken enig water te ontdekken. Bezorgde bewoners trokken in juni aan de bel bij de wijkraad en wijkprojectbureau. Ze veronderstelden dat de bodem van de vijver lek was geraakt. Publieksmanager voor de Eschmarke Olaf Rinket legde de kwestie 22 juni voor aan de gemeentelijke Dienst Stedelijke Ontwikkeling en Beheer (DSOB), 26 juni kreeg hij een uitvoerige notitie terug van ir. J.M. de Kraker. Het folie onder de vijver is inderdaad lek maar het is niet aannemelijk dat dit de oorzaak is omdat de bodem eronder bestaat uit vrijwel ondoorlatende klei. Om die reden is een hoge of lage grondwaterstand in de omgeving niet van grote invloed op de (snel dalende) waterstand in de Aquadrille-vijver, stelt De Kraker vast. Een peildaling van 1,5 cm per dag is aanzienlijk meer dan er kan verdampen, blijkt uit cijfers van het KNMI, waarin de Enschedese regenval is verwerkt. De echte oorzaak ligt in de loop van het oppervlaktewater in de Eschmarke, via Heutinkbeek (via vijver) en Zuidelijke Spoorsloot. Omdat er nog een circulatiegemaal ontbreekt, stroomt er water uit de vijver, in plaats van dat die gevoed wordt. Als tijdelijke oplossing is er een schot in de Heutinkbeek gezet. Door recente regenval is het peil zowaar weer iets gestegen. Winkelcentrum Eschmarke Het nieuwe winkelcentrum voor de Eschmarke (maquette in Infocentrum Eschmarke) tegenover de scholen aan de Esmarkelaan laat op zich wachten. De gemeente heeft initiatiefnemer ING Real Estate in Den Haag een bouwvergunning verleend maar de wijkraad Eschmarke Zuid tekent bezwaar tegen de plannen aan wegens een te grote verkeersrdruk op die locatie.
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

De echte oorzaak ligt in de loop van het oppervlaktewater in de Eschmarke, via Heutinkbeek (via vijver) en Zuidelijke Spoorsloot. Omdat er nog een circulatiegemaal ontbreekt, stroomt er water uit de vijver, in plaats van dat die gevoed wordt. Als tijdelijke oplossing is er een schot in de Heutinkbeek gezet.
Ja mooi is dat....... nu staat hier de spoorsloot droog, en dat ruft me een partij :-x
Het nieuwe winkelcentrum voor de Eschmarke (maquette in Infocentrum Eschmarke) tegenover de scholen aan de Esmarkelaan laat op zich wachten. De gemeente heeft initiatiefnemer ING Real Estate in Den Haag een bouwvergunning verleend maar de wijkraad Eschmarke Zuid tekent bezwaar tegen de plannen aan wegens een te grote verkeersdruk op die locatie.
Ik begrijp de bezwaren, de locatie is alles behalve ideaal,
maar het is wel zwaar klote dat we nog steeds geen fatsoenlijk winkelcentrum krijgen nu.
Mijn vrouw bijvoorbeeld, welke geen rijbewijs heeft en alles op haar snorfiets haalt,
Zit met smart te wachten op een fatsoenlijk winkelcentrum.
Een Aldi zou ook een welkome aanvulling zijn budgettechnisch gezien.
Waarom word dat winkelcentrum niet gewoon op de originele geplande locatie gebouwd.
Namelijk aan de andere kant van de Gronausestraat, naast de EschmarkePoort.
:?
Kubus
Member
Member
Berichten: 252
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 5:07 pm
Locatie: Enschede

Bericht door Kubus »

Waarom word dat winkelcentrum niet gewoon op de originele geplande locatie gebouwd.
Namelijk aan de andere kant van de Gronausestraat, naast de EschmarkePoort.
Ik weet niet of dat de oorspronkelijke locatie is, maar het is in ieder geval wel een veel betere locatie :okay: Nou de Gemeente en ING daar nog van overtuigen.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Ik zag trouwens dat ze al begonnen waren met het aanbrengen van drainage.

voorspelling: zoals altijd worden de ingebrachte bezwaren weer eens ongegrond verklaard,
en gaat de bouw vrolijk van start.
En over een paar jaar word schoorvoetend toegegeven dat het allemaal misschien toch anders had gemoeten. :oops:

De gemeente Enschede ten voeten uit….we gaan natuurlijk niet naar burgers luisteren,
Want als we daar aan beginnen is het einde zoek.
Stel je voor zeg…..wie denken ze wel niet dat ze zijn. :ohno:

BURGERS !!!!!!!!! …stelletje *#*#*#*#* , weten jullie nog !!!
Wij zijn die idioten die jullie aan je huidige baan hebben geholpen,
en voor wie jullie dus eigenlijk een luisterend oor zouden moeten hebben. :-x
Wim

Bericht door Wim »

[quote="Hans van Dijk"]Ik zag trouwens dat ze al begonnen waren met het aanbrengen van drainage.

Dit zou te maken hebben met de watergangen die er voor zorgen dat het op Voskamp stinkt. en heeft niets te maken met de bouw. :booty:
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

hmmmm. :dom: nou ja de sloot staat na de buien van gisteren in ieder geval niet droog meer.
En jullie vijverpartijen zullen inmiddels ook wel gevuld zijn :okay:
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Na veel tekst :), hier weer wat informatie over de wijk de Eschmarke .

Het gaat hier om het complex dat tegenover het nieuwe appartementengebouw aan de Gronausestraat ontwikkeld gaat worden .
Afbeelding



De Palissade :


De Palissade is een appartementengebouw met 23 appartementen, gelegen op de hoek van de Gronausestraat en de Esmarkelaan. Op de begane grond van het gebouw komt een gevarieerd en aantrekkelijk aanbod van winkels. Aan de achterzijde heeft de Palissade een uitgesproken karakter, met veel buitenruimte en fraaie dakterrassen. De privé-parkeerruimte voor de bewoners bevindt zich boven de winkels.
Van de 23 appartementenzijn er 7 gelegen op de eerste verdieping, 7 op de tweede, 6 op de derde en 3 op de vierde. Vier appartementen zijn voorzien van een groot eigen dakterras.
Op de eerste verdieping is er een heerlijk groot gezamenlijk privé terras met zitjes voor alle bewoners.

Markante architectuur en een exclusieve uitstraling
Royale balkons van ca. 16 m²
Heerlijke dakterrassen van ca. 25 m²
Eigen parkeerruimte
Royale appartementen
Gevarieerd uitzicht, voorzieningen bij de hand
Prijzen vanaf € 167.500,-- v.o.n.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Echt een mooi ontwerp!
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Helemaal mee eens, en het moet een genot zijn voor de bewoners ervan .
Met dat terras effect !!
Robert

Bericht door Robert »

Benieuwd hoe de auto-oprit van De Pallisade er uiteindelijk uit gaat zien. De voorgevel ziet er wel fraai uit, maar 'k ben bang dat de achterkant kwaliteit lik me 't vestje wordt.
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Die kant zien wij toch niet.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Robert

Bericht door Robert »

Ter vergelijk, door de kansloze achterkant van de Klanderij heeft de Oldenzaalsestraat toch wel een treurige aanblik.
Plaats reactie