Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Eschmarke (gehele project)

Informatie en vorderingen.
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door Koos »

Twekkelerveld schreef: wo okt 13, 2021 7:52 pm Ik wil niet negatief doen, maar dit gaat wel weer even duren dus.
Je was niet negatief, maar een realist. :)

https://www.tubantia.nl/enschede/ensche ... ~a7da2aeb/
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door Twekkelerveld »

Haha, maar het is gewoon jammer hoelang dingen duren.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door Arie »

Vertraging bouw 600 woningen Eschmarkerveld door stikstof, ook uitstel andere projecten in Enschede
ENSCHEDE - De bouw van 500 tot 600 woningen die de komende jaren in het Eschmarkerveld had moeten plaatsvinden tussen Enschede en Glanerbrug loopt vertraging op. Reden: de actuele stikstofproblematiek.

Teun Staal 26-11-22, 14:00
Dat heeft Niels van den Berg, stadsdeelwethouder Oost, recent gezegd in Glanerbrug tijdens een commissievergadering voor gemeenteraadsleden. Van den Berg noemde de vertraging spijtig maar onontkoombaar. „Dit heeft niets te maken met lokale omstandigheden, maar we hebben ons te schikken naar het landelijke stikstofbeleid.”

Uitstoot door bouw en auto’s
De gemeente Enschede wordt geconfronteerd met het oponthoud door de aangescherpte stikstofregels. Die hebben gevolgen voor de effecten van de uitstoot van het autoverkeer in het Eschmarkerveld op de omliggende natuur.

Ambtelijk gaat de gemeente gewoon verder met de realisatie van maximaal 600 huur- en koopwoningen in het Eschmarkerveld. Zo wordt de laatste hand gelegd aan het stedenbouwkundige masterplan voor de nieuwe woonwijk en blijft ook de bestemmingsplanprocedure door lopen.

Ook elders vertraging
Hoe lang het oponthoud voor het plan Eschmarkerveld in beslag neemt zei Van de Berg niet tijdens de commissievergadering. Wel gaf de wethouder aan dat hij vanwege het stikstofbeleid voor veel meer bouwprojecten in Enschede vertraging verwacht. Het college informeert de gemeenteraad daar in het eerste kwartaal van 2023 over, beloofde Van den Berg.

Rutbeek
Vanuit de Enschedese raad is recent al door D66 geopperd om de bouw van 200 tot 250 recreatiewoningen in het Rutbeek te schrappen. „De plannen passen niet in een tijd waarin reeds gevestigde boerenbedrijven in datzelfde gebied hun stikstofuitstoot fors terug moeten brengen”, stelt de partij.
bron± https://www.tubantia.nl/enschede-e-o/ve ... ~a0a3fa7d/
Echmarkerveld.jpg
Echmarkerveld.jpg (220.39 KiB) 2588 keer bekeken
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door TA »

Dit land is knettergek geworden. Maar ja, dat was al bekend.
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4149
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door enschedeinansichten »

TA schreef: di nov 29, 2022 4:45 pm Dit land is knettergek geworden. Maar ja, dat was al bekend.
Je hebt gelijk op alle fronten de waanzin ten top. :( :cry:
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Gebruikersavatar
Acidor
Member
Member
Berichten: 537
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 11:05 am

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door Acidor »

Dit land gaat al heel lang naar de klote
Ooh noh
Gebruikersavatar
Daniela
Member
Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo apr 05, 2015 12:00 am

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door Daniela »

Acidor schreef: vr dec 02, 2022 2:35 pm Dit land gaat al heel lang naar de klote
Eens :(
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2290
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door Hendrik »

De leefomgeving van plantjes en dieren wordt door onze overheid belangrijker geacht dan de huisvesting van mensen. Of ben ik nou te kort door de bocht?
Wat sas as dós was kaans.
Gebruikersavatar
Acidor
Member
Member
Berichten: 537
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 11:05 am

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door Acidor »

Valt best mee Hendrik
Ooh noh
Gebruikersavatar
Daniela
Member
Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo apr 05, 2015 12:00 am

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door Daniela »

even iets anders. Ligt wel in de buurt van de Eschmarke, maar wie weet wat ze gaan doen achter de miro? Daar lijken ze een oude fabriek op te knappen.
Dit gebouw
Dit gebouw
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door Twekkelerveld »

Volgens mij komt daar de gemeentewerf. Als dat klaar is kan de oude brandweerkazerne aan de Hengelose tegen de vlakte.
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door Koos »

Hendrik schreef: di dec 06, 2022 1:12 pm De leefomgeving van plantjes en dieren wordt door onze overheid belangrijker geacht dan de huisvesting van mensen. Of ben ik nou te kort door de bocht?
Ik kan je opmerking niet zo plaatsen. De overheid heeft de veesector laten ontsporen, wat ondermeer stankoverlast (Noord-Brabant/ varkens) voor buurtbewoners geeft. Insecten verdwijnen door landbouwgif. Schiphol mocht ook groeien, wat ook weer overlast geeft. En dan hebben we het nog niet over Tata Steel of andere industrie gehad. De leefomgeving van plantjes en dieren zijn hier niet bij gebaat. Huisvesting voor mensen was geen prioriteit, dat ben ik dan wel weer met je eens.
Gebruikersavatar
Daniela
Member
Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo apr 05, 2015 12:00 am

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door Daniela »

Twekkelerveld schreef: di dec 06, 2022 8:07 pm Volgens mij komt daar de gemeentewerf. Als dat klaar is kan de oude brandweerkazerne aan de Hengelose tegen de vlakte.
Welke brandweerkazerne bedoel je tegen de vlakte?
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door Highlander »

Hendrik schreef: di dec 06, 2022 1:12 pm De leefomgeving van plantjes en dieren wordt door onze overheid belangrijker geacht dan de huisvesting van mensen. Of ben ik nou te kort door de bocht?
Een beetje wel. Wij leven van plantjes en dieren. Zonder plantjes en dieren kan de mens niet en als de aarde naar de kloten gaat gaan wij dat ook.

Maar het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Ik vraag me bijvoorbeeld af waarom er niet meer haast wordt gemaakt met (zelfvoorzienende) tiny house gemeenschappen. Dat kan heel snel gebouwd worden, is duurzaam en spreekt bovendien de nieuwe generatie aan. Laat ze daar wat meer op inzetten in plaats van steeds meer grond verkopen voor villa's en herenhuizen. Er wordt altijd maar vanuit gegaan dat mensen die veel geld te besteden hebben in een giga-huis willen wonen. Lijkt me een achterhaalde gedachte.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door Arie »

Daniela schreef: wo dec 07, 2022 12:53 am
Twekkelerveld schreef: di dec 06, 2022 8:07 pm Volgens mij komt daar de gemeentewerf. Als dat klaar is kan de oude brandweerkazerne aan de Hengelose tegen de vlakte.
Welke brandweerkazerne bedoel je tegen de vlakte?
De voormalige brandweerkazerne is te vinden aan de Hengelosestraat 77 waarin nu de vestiging van Onderhoud Enschede BV en is de voormalige onderhoudsafdeling van de gemeente Enschede, en is per 1 maart 2016 van start gegaan als zelfstandige BV.
Hengelosestraat 77 Opening brandweerkazerne in 1955..jpg
Hengelosestraat 77 Brandweerkazerne Slangendroogtoren met hoogwerker.jpg
Hengelosestraat 77 vroeger Fortuinplein brandweerkazerne.jpg
Hengelosestraat 77 vroeger Fortuinplein brandweerkazerne.jpg (45.54 KiB) 2261 keer bekeken
Hengelosestraat 77 Fortuinplein. Zicht op brandweerkazerne, in 1955 in gebruik genomen.jpg
Hengelosestraat 77 hoek De Ruyterlaan vm brandweerkazerne.JPG
Gebruikersavatar
Daniela
Member
Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo apr 05, 2015 12:00 am

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door Daniela »

Gaan ze die echt afbreken????
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4788
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door Veteraan »

Doodzonde om dat te slopen. Maar natuurlijk zit er ergens weer een foeilelijk betonblok in de pen dat daar moet verschijnen.
Dit vind ik zo karakteristiek, zo'n eigen stijl. Kan daar niks van gemaakt worden zonder het te vernielen?
Gebruikersavatar
Daniela
Member
Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo apr 05, 2015 12:00 am

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door Daniela »

Ja echt belachelijk! Ik dacht dat het een monument was?
Gebruikersavatar
Daniela
Member
Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo apr 05, 2015 12:00 am

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door Daniela »

Prachtig monumentaal pand, echt een schande! Is Heemschut al op de hoogte hiervan? Ze hebben al zoveel panden gesloopt in Enschede :(
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2290
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Eschmarke (gehele project)

Bericht door Hendrik »

Gaat niks aan verloren. Wat moet je er mee?
Wat sas as dós was kaans.
Plaats reactie