Welkom op het forum van Enschede-Stad / Enschedeinansichten.

ZARA/PRIMARK

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Peter.h
Member
Member

Re: ZARA/PRIMARK

Bericht door Peter.h » wo aug 05, 2015 7:57 pm

Aangezien de Zara naar de Hofpassage gaat hier een paar foto's van hoe het nu is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
As dös wa-s kaans wat sa-s dan meer.

Rene
Member
Member

Bericht door Rene » do aug 06, 2015 11:46 pm

Ziet er nog helemaal niet zo beroerd uit na de laatste verbouwing. Maar ja, jaren '80 systeemplafondconstructie, en daart lopen mensen niet meer warm voor.

Ik weet nog dat ik in Lumiere mijn eerste Star Wars film heb gezien in1978. Dat was wat, wat een sensatie. Ook kocht ik lange tijd mijn schoenen daar bij Invito. De eerste 10 jaar mooi Italiaans design, konden andere winkels niet tegenop.

face2facetravel
Member
Member

Bericht door face2facetravel » vr aug 14, 2015 12:47 pm

Vreemd genoeg zie ik nu dat er in de voormalige Bijou Brigitte weer een nieuwe winkel is gevestigd (herenmodezaak).

Hoe zeker is het nu eigenlijk dat de Zara de hele Hofpassage gaat huren? Zijn dit geruchten of is het zeker? In de Hofpassage hangt op iedere winkel nog een plakaat met 'te huur'.

De T-Mobile Shop sluit trouwens wel per 30 augustus op de huidige locatie en gaat verhuizen naar Haverstraatpassage 1, waar voorheen de Gameshop Twente gevestigd was.

enschede053
Member
Member

Bericht door enschede053 » vr aug 14, 2015 4:51 pm

Die herenmodewinkel is een tijdelijke winkel. Zag het in Amsterdam ook zitten.

Vulkanie
Member
Member

Bericht door Vulkanie » vr aug 14, 2015 10:35 pm

face2facetravel schreef:Vreemd genoeg zie ik nu dat er in de voormalige Bijou Brigitte weer een nieuwe winkel is gevestigd (herenmodezaak).

Hoe zeker is het nu eigenlijk dat de Zara de hele Hofpassage gaat huren? Zijn dit geruchten of is het zeker? In de Hofpassage hangt op iedere winkel nog een plakaat met 'te huur'.

De T-Mobile Shop sluit trouwens wel per 30 augustus op de huidige locatie en gaat verhuizen naar Haverstraatpassage 1, waar voorheen de Gameshop Twente gevestigd was.
Lezen is ook een kunst, niet waar? Waar zie jij 30 augustus staan?

mijn vriend werkt bij Tmobile, Per eind september gaan zij verhuizen en niet per eind augustus.

Highlander
Member
Member

Bericht door Highlander » di aug 18, 2015 9:35 am

Dit zijn de definitieve plannen:

http://burovandergoes.nl/projecten/wink ... hofpassage

Langestraatkant vind ik mooi (getuigt zelfs van historisch besef!), maar de Van Heekplein kant doet oostblokkerig aan.... Ze hebben het trouwens over winkels, wekt de suggestie dat het niet alleen om Zara gaat. Het is in opdracht van Elizen vastgoed, die hebben het huidige pand van Zara ook gebouwd.

Vincent1971
Member
Member

Bericht door Vincent1971 » di aug 18, 2015 12:08 pm

Vind het zelf wel bij Enschede passen deze oostblok stijl. Past uitstekend bij b.v. het voormalig GAK gebouw of het nationaal muziekkwartier.Grauw, rechttoe rechtaan en blokkerig.
Een goed begin heeft geen einde

Arie
Member
Member

Bericht door Arie » di aug 18, 2015 1:55 pm

Vincent1971 schreef:Vind het zelf wel bij Enschede passen deze oostblok stijl. Past uitstekend bij b.v. het voormalig GAK gebouw of het nationaal muziekkwartier.Grauw, rechttoe rechtaan en blokkerig.
Ja ik vond de vorige gevel van Lumiere mooier.
Bijlagen
van Heekplein ontwerp nieuwe Hofpassage.jpg
van Heekplein ontwerp nieuwe Hofpassage.jpg (268.98 KiB) 2129 keer bekeken
van Heekplein richting Kalanderstraat Lumiere.jpg
De stadsfotograaf zonder grenzen

Highlander
Member
Member

Bericht door Highlander » di aug 18, 2015 2:56 pm

Vincent1971 schreef:Vind het zelf wel bij Enschede passen deze oostblok stijl. Past uitstekend bij b.v. het voormalig GAK gebouw of het nationaal muziekkwartier.Grauw, rechttoe rechtaan en blokkerig.
Wat een negativisme weer... Iedere stad heeft architectonische hoogte en dieptepunten. Ja we hebben een lelijk Gak kantoor maar ook de mooie Alphatoren. We hebben een Van Heekplein maar ook een prachtig Willem Wilminkplein.

Overigens vind ik de Klanderij en het ontwerp van de Bijenkorf/Primark zeker niet lelijk met die overhangende dak constructie. Maar goed, architectuur is net als heel veel andere dingen een kwestie van smaak.

hans
Member
Member

Bericht door hans » di aug 18, 2015 3:00 pm

en wansmaak...

Arie
Member
Member

Bericht door Arie » vr aug 11, 2017 11:56 am

Vanaf morgen is de nieuwe ZARA geopend aan het H.J. van Heekplein! Met 4000 m2 is het één van de grootste filialen in Nederland en Europa.
Bijlagen
H.J. van Heekplein ZARA.jpg
H.J. van Heekplein ZARA.jpg (35.75 KiB) 430 keer bekeken

Arie
Member
Member

Bericht door Arie » zo aug 13, 2017 8:43 am

Verwachte stormloop blijft uit bij opening 'mega-Zara' in Enschede

Gepubliceerd op: 12/08/2017

Verwachte stormloop blijft uit bij opening 'mega-Zara' in Enschede
De nieuwe ‘mega-Zara’ op het Van Heekplein opende zaterdagochtend rond 09:30 uur voor het eerst haar deuren voor klanten. De rij voor de winkel was niet erg lang, vermoedelijk omdat het met bakken uit de lucht kwam op dat moment.

De Spaanse kledingwinkel heeft groots uitgepakt met een pand van ongeveer 4.000 vierkante meter. Op de begane grond kunnen de vrouwen hun slag slaan en de eerste etage is verdeeld met heren- en kinderkleding. De grootte van dit filiaal is te vergelijken met het filiaal van Zara in Den Haag en daar zijn de Enschedese shopaholic’s maar wat blij mee.

© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en TV Enschede FM. Annina Romita
bron: http://www.tvenschedefm.nl/verwachte-st ... tem?986166
Bijlagen
Verwachte stormloop blijft uit bij opening 'mega-Zara' in Enschede.jpg
Verwachte stormloop blijft uit bij opening 'mega-Zara' in Enschede.jpg (85.19 KiB) 333 keer bekeken

Arie
Member
Member

Re: Zara Home

Bericht door Arie » do okt 12, 2017 7:06 pm

Goed nieuws over de Zara Home in Enschede
Door Rebecca Tank 11 oktober 2017

Heb je het al gezien? Bouwvakkers zijn druk bezig om het pand aan De Heurne te verbouwen tot de nieuwste locatie van Zara Home. Naar verwachting zal de winkel rond midden november opengaan.

Nieuwste Zara
Naast de mega-Zara aan het van Heekplein, kunnen interieurliefhebbers hun hart ophalen aan meubels, dekbedden en woondecoratie bij Zara Home. Gave ontbijtbordjes, leuke bijzettafels of hippe sierkussens zijn slechts een aantal dingen die er in de winkel verkrijgbaar zijn. Ook aan de perfecte kleding voor een avondje Netflix en chill is gedacht. Of je nou van de landelijke stijl houdt of liever van een strak Scandinavisch design, bij de Zara Home vindt je het.
bron: https://indebuurt.nl/enschede/nieuws/ni ... hede~9160/

Arie
Member
Member

Re: ZARA HOME

Bericht door Arie » do okt 12, 2017 7:10 pm

Ik ben er vanmiddag toevallig langs gefietst en heb deze foto gemaakt van het pand Zara Home op de hoek De Klomp en De Heurne.
Bijlagen
De Klomp hoek De Heurne  Zara home 12-10-2017.JPG

Plaats reactie