Welkom op het forum van Enschede-Stad / Enschedeinansichten.

Busvervoer Twente

Wegen, spoorwegen, kanalen etc.
Arie
Member
Member

Re: Busvervoer Twente

Bericht door Arie » do feb 26, 2015 9:52 pm

en nog eentje uit de oude doos
Bijlagen
Beltstraat. Kruising met Pijpenstraat met zicht op de busbaan. 1980 links bibliotheek.jpg
De stadsfotograaf zonder grenzen

hans
Member
Member

Bericht door hans » do feb 26, 2015 9:56 pm

gelijk de loopgraven van verdun doorsnijden en ontsieren ze het stedelijk landschap....

Pitr de Nerd
Member
Member

Bericht door Pitr de Nerd » do feb 26, 2015 10:44 pm

Arie schreef:en nog eentje uit de oude doos
Voor mij is dat anders al nieuw hoor, Arie :D Oude doos is als er een torentje op de hoek van de Beltstr en C.F. Klaarstr staat :P Maar die busbaan ken ik. Dat was de kortste weg naar het station, op de fiets was je altijd sneller dan een agent te voet.

Pitr
"Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar niet op zijn eigen feiten"

Arie
Member
Member

Bericht door Arie » do feb 26, 2015 11:11 pm

Pitr de Nerd schreef:
Voor mij is dat anders al nieuw hoor, Arie :D Oude doos is als er een torentje op de hoek van de Beltstr en C.F. Klaarstr staat :P Maar die busbaan ken ik. Dat was de kortste weg naar het station, op de fiets was je altijd sneller dan een agent te voet.

Pitr
Je bedoelt dit dus Pitr :D
Bijlagen
Haaksbergerstraat hoek Nijverheidstraat en Beltstraat links pand Weise.jpg
Haaksbergerstraat hoek Nijverheidstraat en Beltstraat links pand Weise.jpg (52.46 KiB) 2624 keer bekeken

Pitr de Nerd
Member
Member

Bericht door Pitr de Nerd » do feb 26, 2015 11:35 pm

Arie schreef:
Pitr de Nerd schreef:

Pitr
Je bedoelt dit dus Pitr :D
Jij wint! :P Eerlijk :D :D :D

Pitr
"Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar niet op zijn eigen feiten"

Highlander
Member
Member

Bericht door Highlander » vr feb 27, 2015 8:46 pm

Arie schreef: Je bedoelt dit dus Pitr :D
Ach ach ach hoeveel mooier was dat dan wat er nu staat...

Arie
Member
Member

Bericht door Arie » vr feb 27, 2015 11:43 pm

Highlander schreef:
Arie schreef: Je bedoelt dit dus Pitr :D
Ach ach ach hoeveel mooier was dat dan wat er nu staat...
Dit staat er nu
Bijlagen
Korte Haaksbergerstraat 11-10-2012 links pand Weise.JPG

Arie
Member
Member

Bericht door Arie » vr okt 23, 2015 6:20 pm

Mogelijk intercity-bus tussen Enschede en Eindhoven

Gepubliceerd op: 23/10/2015

Mogelijk intercity-bus tussen Enschede en Eindhoven
Vervoersbedrijf FlixBus wil een intercitybusdienst openen tussen Enschede en Eindhoven. Er komt mogelijk ook een busdienst tussen Eindhoven en Groningen. De aanvraag voor beide buslijnen is ingediend bij de provincie Noord-Brabant.

Er zijn door vervoerders als Arriva, Deutsche Bahn en FlixBus al tal van internationale buslijnen opgezet. Het is nu voor het eerst dat een busmaatschappij op puur commerciële basis buslijnen tussen Nederlandse steden wil verzorgen. De provincie Noord-Brabant staat positief tegenover de plannen en is in gesprek met andere provincies, het Rijk en vervoerders. Nog dit jaar moet duidelijk worden of FlixBus toestemming krijgt. Het bedrijf is opgericht in München door drie jonge ondernemers. De firma is actief in grote delen van Europa.
bron: http://www.tvenschedefm.nl/mogelijk-int ... tem?788817
Bijlagen
Mogelijk intercity-bus tussen Enschede en Eindhoven.jpg

Rene
Member
Member

Bericht door Rene » za okt 24, 2015 10:03 am

Ik ben een groot voorstander van ondernemerschap, maar bij deze vraag ik me af: waarom? Ik mis nog enigszins de toegevoegde waarde. Waarom willen mensen uit Enschede Eindhoven bezoeken en omgekeerd. Daarnaast, we hebben een trein.

Wauwthur
Member
Member

Bericht door Wauwthur » za okt 24, 2015 12:51 pm

Toen de Ov-studentenkaart nog niet bestond waren er veel meer van dit soort bussen. Bus was toen goedkoper dan trein. Maar nu kan ik me er ook weinig meer bij voorstellen. Het zal veel goedkoper of sneller zijn dan de trein, anders heeft het weinig kans van slagen.

face2facetravel
Member
Member

Bericht door face2facetravel » za okt 24, 2015 1:52 pm

Wauwthur schreef:Toen de Ov-studentenkaart nog niet bestond waren er veel meer van dit soort bussen. Bus was toen goedkoper dan trein. Maar nu kan ik me er ook weinig meer bij voorstellen. Het zal veel goedkoper of sneller zijn dan de trein, anders heeft het weinig kans van slagen.
Het is ook veel goedkoper dan de trein. Ik zit op dit moment in de bus van Meinfernbus Flixbus vanaf Hamburg naar Muenster. Heb voorbeen retourtje 28 euro betaald. En prima service en nieuwe, goede bussen.

Arie
Member
Member

Bericht door Arie » za okt 24, 2015 2:08 pm

face2facetravel schreef:
Wauwthur schreef:Toen de Ov-studentenkaart nog niet bestond waren er veel meer van dit soort bussen. Bus was toen goedkoper dan trein. Maar nu kan ik me er ook weinig meer bij voorstellen. Het zal veel goedkoper of sneller zijn dan de trein, anders heeft het weinig kans van slagen.
Het is ook veel goedkoper dan de trein. Ik zit op dit moment in de bus van Meinfernbus Flixbus vanaf Hamburg naar Muenster. Heb voorbeen retourtje 28 euro betaald. En prima service en nieuwe, goede bussen.
Duitse busfirma FlixBus heeft ook een dagelijkse lijndienst Enschede - Berlijn, zie : http://www.tubantia.nl/regio/duitse-bus ... -1.4591361

Rene
Member
Member

Bericht door Rene » za okt 24, 2015 8:17 pm

Oh wacht even, Eindhoven zou interessant kunnen zijn voor naar het vliegveld. Daarnaast, laat ze dan ook maar beginnen met een 24-uurspendelbus naar Dusseldorf en Schiphol.

rr1991
Member
Member

Bericht door rr1991 » wo nov 25, 2015 8:42 am

Enschede-Berlijn ligt er alweer uit, maar nu gaan ze een binnenlands netwerk opzetten:
http://nos.nl/artikel/2071062-trein-kri ... ijden.html
http://www.treinreiziger.nl/actueel/fli ... and-147316

Directe verbinding Enschede - Groningen en Enschede - Eindhoven, te beginnen voor het zachte prijsje van 9 euro.

Rene
Member
Member

Bericht door Rene » wo nov 25, 2015 10:51 am

Ik had het al gezien. Mooi initiatief, alleen jammer dat Enschede-Amsterdam-Scheveningen nog niet bestaat.

face2facetravel
Member
Member

Bericht door face2facetravel » wo nov 25, 2015 10:56 am

Dat Enschede -Berlijn er uit ligt klopt niet. Enkele weken geleden is het geherintroduceerd. Nu zijn er zelfs nog veel meer internationale bestemmingen rechtstreeks vanaf Enschede bereikbaar: Brussel, Antwerpen en Hamburg. En nu dus ook Groningen en Eindhoven.
Ik ben zelfstandig teisadviseur / Travel Manager en verkoop ook de buskaartjes voor Meinfernbus Flixbus dus ben goed op de hoogte wat er bij deze firma speelt.

Highlander
Member
Member

Bericht door Highlander » wo nov 25, 2015 11:44 am

Flixbus mag in Nederland alleen busreizen exploiteren tussen steden waar geen directe treinverbinding (lees: intercity) tussen bestaat.

Reizen met de trein naar het westen gaat prima vanaf Enschede. Maar naar het noorden of zuiden is waardeloos, ik spreek uit ervaring. Bijna alles gaat via Utrecht dus via een omweg. Daarnaast zijn de treinen vaak overvol, en is de trein in Nederland relatief duur. Dat hebben ze goed gezien dus bij Flixbus. Prima dat de NS op deze manier concurrentie krijgt.

Rene
Member
Member

Bericht door Rene » wo nov 25, 2015 12:34 pm

Highlander schreef:Flixbus mag in Nederland alleen busreizen exploiteren tussen steden waar geen directe treinverbinding (lees: intercity) tussen bestaat.
Maar dat valt toch wel op te lossen door er wat steden tussen te plakken?
Reizen met de trein naar het westen gaat prima vanaf Enschede.

Vind je dat? Ik heb toch al heel wat keren meegemaakt dat er weer een stuk spoor buiten gebruik en moest worden omgereisd via andere treinen of ingezette bussen.

Highlander
Member
Member

Bericht door Highlander » wo nov 25, 2015 2:55 pm

Rene schreef:
Vind je dat? Ik heb toch al heel wat keren meegemaakt dat er weer een stuk spoor buiten gebruik en moest worden omgereisd via andere treinen of ingezette bussen.
Ja tuurlijk, maar dat zijn uitzonderingen. De Oost-West verbinding en vice versa is over het algemeen prima geregeld in Nederland, ook wat betreft snelwegen. Noord-Zuid is een stuk moeilijker. Ongetwijfeld omdat Duitsland onze belangrijkste handelspartner is, en niet Belgie of Scandinavie.

Arie
Member
Member

Bericht door Arie » wo nov 25, 2015 4:47 pm

Voor 1 euro met bus naar Eindhoven of Groningen, zie: http://www.tvenschedefm.nl/voor-1-euro- ... tem?793739

Plaats reactie