Welkom op het forum van Enschede-Stad / Enschedeinansichten.

Busvervoer Twente

Wegen, spoorwegen, kanalen etc.
Plaats reactie
Bjorn Keizers
Member
Member

Re: Busvervoer Twente

Bericht door Bjorn Keizers » wo nov 25, 2015 8:40 pm

Tsja, daar kun je het niet voor laten... Enschede - Oldenzaal is met de OV-chipkaart al 3 euro.

We betalen al met al véél te veel voor 'openbaar vervoer' hier in Nederland.

Wauwthur
Member
Member

Bericht door Wauwthur » do nov 26, 2015 1:30 am

1 euro is een actieprijs, het wordt een euro of 11.

Bjorn Keizers
Member
Member

Bericht door Bjorn Keizers » do nov 26, 2015 10:00 am

Yep - maar zelfs het niet-actietarief is een stuk gunstiger dan de NS. Enschede - Groningen enkele reis is 22,80. Je bent dus minder dan de helft kwijt bij Flixbus.

Wauwthur
Member
Member

Bericht door Wauwthur » do nov 26, 2015 11:47 am

Klopt, ik denk dat ze per dag wel een paar bussen vol krijgen.

Rene
Member
Member

Bericht door Rene » do nov 26, 2015 4:02 pm

Ik begin de toegevoegde waarde steeds meer te zien. Nu maar gauw meer lijnen openen. En Nederlandse overheid moet maar gauw een aantal wijzigingen doorvoeren zodat monopolie van NS snel verdwijnt.
Zoals het nu is ie het een strak door de overheid gecontroleerd geprivatiseerd bedrijf. Commerciële ambtenaren dus, volgens mij wordt het daar niet goedkoper van, een monopolistisch bedrijf dat ook nog winst mag maken.

Rene
Member
Member

Bericht door Rene » do nov 26, 2015 4:09 pm

Arie schreef:Voor 1 euro met bus naar Eindhoven of Groningen, zie: http://www.tvenschedefm.nl/voor-1-euro- ... tem?793739
Hadden ze beter in het voorjaar kunnen doen, maar goed men moets iets om bekendheid te krijgen.

Rene
Member
Member

Bericht door Rene » do nov 26, 2015 4:09 pm

Arie schreef:Voor 1 euro met bus naar Eindhoven of Groningen, zie: http://www.tvenschedefm.nl/voor-1-euro- ... tem?793739
Hadden ze beter in het voorjaar kunnen doen, maar goed men moets iets om bekendheid te krijgen.

Rene
Member
Member

Bericht door Rene » do nov 26, 2015 4:15 pm

Highlander schreef:
Rene schreef:
Vind je dat? Ik heb toch al heel wat keren meegemaakt dat er weer een stuk spoor buiten gebruik en moest worden omgereisd via andere treinen of ingezette bussen.
Ja tuurlijk, maar dat zijn uitzonderingen. De Oost-West verbinding en vice versa is over het algemeen prima geregeld in Nederland, ook wat betreft snelwegen. Noord-Zuid is een stuk moeilijker. Ongetwijfeld omdat Duitsland onze belangrijkste handelspartner is, en niet Belgie of Scandinavie.
Daarvoor reis ik dan iets te weinig met OV, dat moet dan net zo uitkomen op de juiste moment naar de juiste plek.
Waarschijnlijk had ik dan net de slechte toevalsmomenten uitgekozen. De eerste keer overstappen op bussen in Hilversum die ons naar Utrecht bracht. Van daaruit weer naar Arnhem, om van daaruit weer op de trein naar Deventer te worden gezet.
Tweede keer liep de trein niet verder dan Enschede en moest je vanuit Schiphol via Zwolle. Niet zo'n pretje met zware koffers in zo'n dubbeldekker. Niet echt gebouwd op dit soort reizigers.
Op zich vind ik de directe verbinding naar Schiphol wel een goede. Een aantal jaren geleden zat deze trein nog gekoppeld van die naar A'dam. Moest je altijd oppassen dat je in het goede gedeelte zat of overstappen in Amersfoort. Met koffers en andere reisigers niet zo'n pretje

hans
Member
Member

Bericht door hans » do nov 26, 2015 9:58 pm

de laatste keer dat ik met de trein reisde kwam ik uit emmen en dacht wel even met de trein te kunnen , een kaartje kopen was al een groot probleem.
ondanks dat er een bemand loket was kon ik daar geen kaartje krijgen , de automaat buiten lustte mijn (duitse)postbankpas niet.
de draagbare pinmachine van de conducteur gelukkig wel.
normaal overstappen in marienberg , maar daar kun je dan met een ns kaartje niet in de trein naar almelo ?
doorrijden naar zwolle , daar ging geen trein naar almelo niet omdat nijverdal een grote bouwput was , doorrijden naar deventer en dan vandaar naar enschede.
met een beetje goede wil was ik op de fiets sneller geweest......

Rene
Member
Member

Bericht door Rene » vr nov 27, 2015 5:27 pm

hans schreef:de laatste keer dat ik met de trein reisde kwam ik uit emmen en dacht wel even met de trein te kunnen , een kaartje kopen was al een groot probleem.
ondanks dat er een bemand loket was kon ik daar geen kaartje krijgen , de automaat buiten lustte mijn (duitse)postbankpas niet.
de draagbare pinmachine van de conducteur gelukkig wel.
normaal overstappen in marienberg , maar daar kun je dan met een ns kaartje niet in de trein naar almelo ?
doorrijden naar zwolle , daar ging geen trein naar almelo niet omdat nijverdal een grote bouwput was , doorrijden naar deventer en dan vandaar naar enschede.
met een beetje goede wil was ik op de fiets sneller geweest......
Dat vraagt om een internationale reizigspas voor het OV en natuurlijke betere verbindingen. die zijn hier, ook in de grensregio niet goed geregeld. Zoals al eerder gezegd: OV in Noord-Zuid richting is gewoon lastig geregeld. Ook aan de andere kant van de grens. Zo kost een ritje per trein naar Dusseldorf me ongeveer 4 uur, terwijl het in de auto niet meer dan 1,5uur is. Het zou verboden moeten worden.:)

En da's dan weer typerend he, ondanks dat Enschede grootste stad van de provincie! is zijn de toegangswegen en verwijzingen niet centraal in de richting van Enschede. Het bord "Hengelo 146km" vanuit Amsterdam ken ik heel goed, de verwijzing "Enschede" komt pas veel later.

Arie
Member
Member

Bericht door Arie » vr apr 29, 2016 6:17 pm

Straks niet meer contant betalen in Twentse bussen

Gepubliceerd op: 29/04/2016

Straks niet meer contant betalen in Twentse bussen
In de bussen van vervoersmaatschappij Syntus, ook actief in Twente, is het vanaf 1 januari 2018 niet meer mogelijk om met contant geld te betalen. Om de veiligheid van chauffeurs te waarborgen worden de geldlades uit de bussen gehaald. De eerste proeven met 'cashloos betalen' beginnen dit najaar.

Busmaatschappij Arriva verklaarde eerder deze week te stoppen met contante betaling. Directe aanleiding is de toename van busovervallen. Zoals de gewapende overval op een Syntusbus in Apeldoorn, eerder deze maand. De chauffeur werd onder bedreiging van een vuurwapen gedwongen zijn geldcassette afgeven.

"Goed dat Syntus nu ook doorpakt", vindt onderhandelaar Evert Jan van de Mheen van vakbond CNV. "Het is nu slechts een kwestie van tijd dat andere vervoersmaatschappijen zich hierbij aansluiten. Het werk voor de buschauffeurs wordt straks een stuk veiliger."
bron: http://www.tvenschedefm.nl/straks-niet- ... tem?812002
De stadsfotograaf zonder grenzen

Plaats reactie