Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Enschede fietsstad

Wegen, spoorwegen, kanalen etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pitr de Nerd
Member
Member
Berichten: 376
Lid geworden op: vr jan 11, 2013 2:28 pm
Locatie: Almelo

Re: Enschede fietsstad

Bericht door Pitr de Nerd »

Veteraan schreef:Probeer het maar eens te vinden! Volgens mij bestaat het stopteken op de fiets niet meer.
Is in 1990 uit de wet gehaald omdat het een archaische regel was geworden.

Pieter
"Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar niet op zijn eigen feiten"
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Enschede fietsstad

Bericht door Arie »

Nieuwe fietsbrug over Auke Vleerstraat in Enschede verbindt F35

Gepubliceerd op: 18/07/2016
Nieuwe fietsbrug over Auke Vleerstraat in Enschede verbindt F35

Enschede krijgt een nieuwe zwevende fietsbrug over de Auke Vleerstraat. De brug vormt de verbinding tussen het westelijk- en oostelijke deel van de fietssnelweg F35.

De ontwerpers maakten een zwevende brug met een overspanning van 26 meter en een dek van slechts 30 centimeter. De verlichtingselementen zijn heel bijzonder en kunnen er zomaar voor zorgen dat de brug een echt landmark wordt.

In de overspanning zijn 200 ledlampen opgenomen waarmee de brug op allerlei mogelijke manieren kleurrijk wordt verlicht. De UT gaat er waarschijnlijk een verlichtingsplan voor schrijven zodat de kleuren aangepast kunnen worden aan de evenementen en jaargetijden.
bron: http://www.tvenschedefm.nl/nieuwe-fiets ... tem?820873
Bijlagen
Nieuwe fietsbrug over Auke Vleerstraat in Enschede verbindt F35.jpg
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4788
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Enschede fietsstad

Bericht door Veteraan »

Kleurrijk ..... daar is het weer :nuts2: :ohno:
hans
Member
Member
Berichten: 2731
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Enschede fietsstad

Bericht door hans »

ze hebben allure vergeten ...
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Enschede fietsstad

Bericht door Rene »

Pitr de Nerd schreef:
Veteraan schreef:Probeer het maar eens te vinden! Volgens mij bestaat het stopteken op de fiets niet meer.
Is in 1990 uit de wet gehaald omdat het een archaische regel was geworden.

Pieter

Dat zou niet eens meer kunnen. Ik heb mijn rechterhand nodig om te remmen en schakelen.
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Enschede fietsstad

Bericht door Wauwthur »

De fietsenstalling achter het station wordt gebouwd in de weken 34 tot en met 45.
hans
Member
Member
Berichten: 2731
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Enschede fietsstad

Bericht door hans »

aan welke kant is achter ?
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4788
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Enschede fietsstad

Bericht door Veteraan »

hans schreef:aan welke kant is achter ?
Ik veronderstel hier, want daar zag ik gisteren een grote leegte. Dát staat vreemd.
Bijlagen
Stationsplein.JPG
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Enschede fietsstad

Bericht door Wauwthur »

Euh nee, sorry. Achter is de kant van het belastingkantoor. In een ander topic heb ik er een afbeelding van geplaatst: Stationsomgeving : Stationsplein
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Enschede fietsstad

Bericht door Arie »

fietsers op de Gronausestraat in de jaren 40.
Bijlagen
Gronausestraat richting Langestraat uit de Panorama van 11-1-1940.jpg
Gronausestraat richting Langestraat jaren 40.jpg
Gronausestraat richting Langestraat jaren 40.jpg (117.06 KiB) 9301 keer bekeken
hans
Member
Member
Berichten: 2731
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Enschede fietsstad

Bericht door hans »

alhambra in de langestraat ?
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Enschede fietsstad

Bericht door Arie »

hans schreef:alhambra in de langestraat ?
Dat was een pand op de hoek van de Oldenzaalsestraat bij kruispunt De Klomp, waar reclame voor de bioscoop Alhambra werd gemaakt en ook kaarten kon worden gekocht.
Bijlagen
Oldenzaalsestraat kruispunt De Klomp Van Haren Kalanderstraat cafe Centraal. reclame Alhambra.jpg
hans
Member
Member
Berichten: 2731
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Enschede fietsstad

Bericht door hans »

aha , vandaar...
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Enschede fietsstad

Bericht door Arie »

Raad van State veegt bezwaar fietspad van tafel

Gepubliceerd op: 17/08/2016
Raad van State veegt bezwaar fietspad van tafel

Het complete fietspad langs de Zuid Esmarkerrondweg kan worden aangelegd als de gemeente Enschede en perceeleigenaar Arnold Geerdink het eens worden over de verkoop van de grond.

De Raad van State legde woensdag een bezwaar tegen de wijziging van het bestemmingsplan naast zich neer. Dat bezwaar kwam van perceeleigenaar Arnold Geerdink die liever geen fietspad op zijn grond bij de Wilminkweg wil. De Haagse rechter vindt dat zijn grond wel degelijk de bestemming fietsen kan krijgen, omdat het belang van een veilige en vrije fietsverbinding langs de Zuid Esmarkerrondweg groot is. Verder vindt de rechter dat de gemeente voldoende argumenten aandraagt om op het land van Geerdink het vrijliggende fietspad aan te leggen.

Het laatste deel van het fietspad langs de Zuid Esmarkerrondweg bij de Wilminkweg kon nog niet worden afgemaakt, omdat Geerdink bezwaar maakte tegen de aanleg van het drie meter brede fietspad dwars over zijn land. Daardoor zou hij twee gescheiden percelen overhouden. "We gaan nu in gesprek met de eigenaar van de grond over de aankoop. En als dat niet lukt hangt onteigening in de lucht, maar daar willen we niet op aansturen", aldus een woordvoerder van de gemeente. Dit jaar is het fietspad klaar, behalve het stuk over de grond van Geerdink. Vooruitlopend daarop wordt het fietspad op 8 september geopend.
bron: http://www.tvenschedefm.nl/raad-van-sta ... tem?823527
Bijlagen
Raad van State veegt bezwaar fietspad van tafel.jpg
Raad van State veegt bezwaar fietspad van tafel.jpg (41.22 KiB) 9211 keer bekeken
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Enschede fietsstad

Bericht door Arie »

Er is weer een nieuwe site over Enschede fietsstad 2020, zie op: http://enschedefietsstad.nl/
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4788
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Enschede fietsstad

Bericht door Veteraan »

Goed zo!
'k Heb meteen melding gemaakt van mijn bezwaar tegen stinkende scooters op de fietssnelweg. Zij kunnen net zo goed over het fietspad langs de Hengelosestraat, zodat de fietssnelweg 'schoon' blijft. Je ademt als fietser erg veel troep in als zo'n ding je voorbij gaat.
hans
Member
Member
Berichten: 2731
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Enschede fietsstad

Bericht door hans »

en zo is het , lekker veel ruimte voor mijn solex !
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4788
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Enschede fietsstad

Bericht door Veteraan »

De jeugd moet leven in de wereld van de toekomst. De lucht zit vol van fijnstof. Dat is niet echt gezond. De jongeren zijn beurtelings erg betrokken op het milieu en hun gezondheid: pa en ma moeten stoppen met roken want zij roken mee. Als pa en ma gestopt zijn met roken, beginnen ze zelf te dampen en stomen. Brommer erbij, of scooter.
Ik gun iedereen plezier, maar die krengen zijn er ook elektrisch! Heerlijk, die pizzabezorgers die niet stinken en geen kabaal maken!
Overigens, ik heb geen kinderen, dus geen kleinkinderen, wil dat zeggen dat ik wel de wereld kan vervuilen? Nee toch!?!
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Enschede fietsstad

Bericht door Arie »

Veteraan schreef:De jeugd moet leven in de wereld van de toekomst. De lucht zit vol van fijnstof. Dat is niet echt gezond. De jongeren zijn beurtelings erg betrokken op het milieu en hun gezondheid: pa en ma moeten stoppen met roken want zij roken mee. Als pa en ma gestopt zijn met roken, beginnen ze zelf te dampen en stomen. Brommer erbij, of scooter.
Ik gun iedereen plezier, maar die krengen zijn er ook elektrisch! Heerlijk, die pizzabezorgers die niet stinken en geen kabaal maken!
Overigens, ik heb geen kinderen, dus geen kleinkinderen, wil dat zeggen dat ik wel de wereld kan vervuilen? Nee toch!?!
De ouderwetse bakfiets moet weer terugkomen.
Bijlagen
Langestraat oude stadhuis bakfietsen.jpg
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Enschede fietsstad

Bericht door Arie »

Ik heb gisteren een fout gemaakt met een foto van de Langestraat. Daarop zijn geen bakfietsen te zien, maar transportfietsen. Op onderstaande foto dus wel een bakfiets bijna op dezelfde plek, maar dan voor het nieuwe stadhuis.
Bijlagen
Langestraat april 1985 Bruidspaar met bakfiets voor het stadhuis.jpg
Plaats reactie