Welkom op het forum van Enschede-Stad / Enschedeinansichten.

Gevaarlijk looproute Saxion Hogeschool - Station

Wegen, spoorwegen, kanalen etc.

Wat kan de gemeente doen om dit serieuse probleem op te lossen.

Dit probleem valt bijna niet op te lossen tenzij de gemeente de hele handel over hoop haalt en opnieuw zal inrichten.
2
17%
Gewoon een Loopbrug plaatsen over de weg heen. Dat is goedkoop en ook voor de studenten makkelijker.
6
50%
Een verdiept/ondergronds voet/fietspad Haal je alle fietsers en voetgangers gelijk weg van de kruizing parkweg, tunnel.
1
8%
Gewoon die stoplichten weer weghalen en terug gaan op de oude verkeers situatie.
3
25%

Totaal aantal stemmen: 12

TA
Member
Member

Bericht door TA » wo mar 21, 2007 4:01 pm

Hey, maar dat is de oplossing!

De brug moet niet eindigen in het gebouw zelf, maar of op de stoep bij het fietsenhok, of op de stoep zoals Dardow heeft getekend. Men kan dan alleen via de hoofdingang binnenkomen. Ook al is loopt men via het fietsenhok naar binnen, dan nog eindig je in de centrale hal.

Ideaal, en ook nog eens lagere kosten dan wanneer de brug in het gebouw zelf zou eindigen. :beer:

Helmerhoeker
Member
Member

Bericht door Helmerhoeker » wo mar 21, 2007 4:08 pm

Denk dat de Saxion zelf liever ziet dat de studenten via de hoofdingang binnen blijven komen dan dat ze allemaal via de fietsenstalling naar binnengaan.
Met als argument dat ze zo'n mooie hoofdingang hebben waar dan niemand meer gebruik van zal gaan maken.
Als het bier uit de kraan kwam als water, hadden we elke dag een kater

INVISIBLE
Member
Member
Contacteer:

Bericht door INVISIBLE » wo mar 21, 2007 4:16 pm

Er zijn wel een aantal oplossingen hier voor te vinden .
Heb dan ook alweer "enkele" van die oplossingen hier voorbij zien komen .
Maar het domste is gewoon dat het gehele "project" Saxion zichzelf zo dom nestelt tussen alle huidige straten en bebouwing, dat ze het er alleen maar erger op maken .
Kan die automobilisten aardig begrijpen aangezien het een ramp is om van de rotonde ( dish hotel ), naar de Hengelosestraat te rijden ( en visa versa ) .

En de Hogeschool houdt toch van projecten te realiseren, laat ze dan nu eens een keer dit project onder de aandacht nemen .........en kijken wat ze er van kunnen maken .
Maar misschien is het ook wel beter om gewoon iemand met een nuchter verstand te vragen .....aangezien dat vaak het meeste opleverd !!!
Enschede

dardow
Member
Member

Bericht door dardow » wo mar 21, 2007 4:22 pm

Weet je eigenlijk moet je het laten zoals het is die drukte voelt toch wel lekker stedelijk :P

P.S als je heel goed kijkt eindigt de brug niet in de fietsenstalling hij loopt er overheen en komt bijna op de hoek waar de huidige situatie zo kloten is naar beneden. Gewoon op de stoep dus.

TA
Member
Member

Bericht door TA » wo mar 21, 2007 4:40 pm

Vekeersdoden vermijd ik liever voor een stedelijk gevoel :roll:

Fir
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Fir » wo mar 21, 2007 5:28 pm

Een voetgangersbrug vind ik erg lelijk, enige optie vind ik een verdiepte aanleg voor auto's. Het plein kan dan volgebouwd worden om de stadscampus op deze manier te verdichten en komt de hofdingang verder naar voren. Een toren waar nu het huidige monument staat zou het gehele plaatje compleet maken. dus een nieuwe optie in het stemkader.
It's Ok love

Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » wo mar 21, 2007 6:34 pm

ik blijf er een zwaar hoofd in houden, leer mij de gemeente kennen.
Ik gun het de studenten van harte, maar ik geloof niet in de realisatie :(

dardow
Member
Member

Bericht door dardow » wo mar 21, 2007 6:52 pm

Fir schreef:Een voetgangersbrug vind ik erg lelijk, enige optie vind ik een verdiepte aanleg voor auto's. Het plein kan dan volgebouwd worden om de stadscampus op deze manier te verdichten en komt de hofdingang verder naar voren. Een toren waar nu het huidige monument staat zou het gehele plaatje compleet maken. dus een nieuwe optie in het stemkader.
Ja dat is inderdaad mooi maar te duur, maar een brug hoeft echt niet lelijk te zijn hoor. wannneer je gebruik maakt van mooie materialen
Ik zou een brug mooi vinden wanneer het van die warme steenkleuren heeft, dat ouderwets modern, eigenlijk had ik dat ook liever terug gezien op het station maar ja. Mooie railing met sierlijke jaren 50 vormen en van die donkergroene lantarens ook jaren 50. en dan mooie licht gele bakstenen voor het voetpad zelf (zoals ik het in mijn hooft heb zitten ziet het er heel mooi uit)

INVISIBLE
Member
Member
Contacteer:

Bericht door INVISIBLE » wo mar 21, 2007 7:14 pm

Er zijn natuurlijk tal van oplossingen .
Maar ga naar een willekeurige "wereldstad" en je ziet op bijna elke straathoek een metrotunnel en of subway tunnel .
Waarom word er niet gewoon simpel een tunnelbak, en of 2 tunnelbakken aangelegd onder deze straat zodat iedereen weer met een opgelucht hart verder kan .
Opzich zijn de kosten hiermee erg te reduceren en is de uitvoering snel te doen ( prefab ), en als het overal in de wereld kan .....waarom hier dan niet .

Afbeelding
PS : overigens hoeft dit geen brede tunnel te zijn, het is dan ook een voetgangerstunnel .
Ook zouden er advertentie's in aangebracht kunnen worden, zo sla je 2 vliegen in 1 klap .

Het alternatief van Fir is ook een erg leuk idee ( of die van Dardow )!!
Alleen heeft de gemeente natuurlijk wel meer dingen aan het hoofd dan alleen dit probleem .
En door er een gehele tunnel van te maken, maak je hier ook weer een compleet nieuw project mee .
Terwijl er al genoeg kosten makende projecten in de stad in realisatie zijn .
Zo realistisch ben ik dan ook nog wel ;) .
Enschede

dardow
Member
Member

Bericht door dardow » wo mar 21, 2007 8:00 pm

@ Invisble dat over die reclame advertentie's is een goed plan.
Maar er moet s'avond natuurlijk wel verlichting in komen en er mag best een camera komen te hangen. je weet maar nooit.

Helmerhoeker
Member
Member

Bericht door Helmerhoeker » wo mar 21, 2007 8:21 pm

Ja, want anders zie je niets meer van die advertenties met al die graffiti er overheen gespoten :(
Och ja, de zwervers hebben het 's avonds in ieder geval wel mooi droog met zo'n tunnel ;)
Als het bier uit de kraan kwam als water, hadden we elke dag een kater

Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » wo mar 21, 2007 8:25 pm

Hé Invis, je hebt je roeping gemist, de kleuterleidster van mijn kleuterschool kon ook zo mooi tekenen :D

Fir
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Fir » wo mar 21, 2007 11:10 pm

@dardow, teruggrijpen in een jaren 50 stijl vind ik jammer, juist de mix van bouwstijlen bij het saxion is een hedendaags ontwerp veel interessanter. De stadscampus is een mix van bouwstijlen waarin een jaren 50 terugblik detoneert.
It's Ok love

dardow
Member
Member

Bericht door dardow » wo mar 21, 2007 11:14 pm

Nou ja het zou het station wel een mooi aanzicht geven aangezien daar alles een beton look heeft.

Fir
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Fir » wo mar 21, 2007 11:24 pm

klopt het is een betonnen kolos, zie het zelf leiver met een strak blank ijzerachtig iets en veel glas zoals het nieuwe bouwen van rond de jaren dertig, voorbeelden zoals de kuip in voregere staat en de van nelle fabriek.
It's Ok love

dardow
Member
Member

Bericht door dardow » wo mar 21, 2007 11:41 pm

Glas zou ik daar ook wel willen zien. Haha als je nou een brug naar saxion bouwt kun je mischien iets met glas doen.

Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus » do mar 22, 2007 8:38 am

dardow schreef:@ Invisble dat over die reclame advertentie's is een goed plan.
Maar er moet s'avond natuurlijk wel verlichting in komen en er mag best een camera komen te hangen. je weet maar nooit.
's avond zijn er geen studenten. De voetgangers die dan willen oversteken kunnen wel bovenlangs. Tenzij de Mac nog geinteresseerd is in een ondergrondse vestiging. ;)
de kloomp'maj anhoalen

Fir
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Fir » do mar 22, 2007 8:40 am

s. avonds zijn er wel studenten hoor, afgelopen kwartiel tot half elf ingeroosterd geweest.
It's Ok love

Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus » do mar 22, 2007 8:41 am

Maar geen massa's en die massa's verzorgen juist de overlast en moeten dus in een tunnel. :D
de kloomp'maj anhoalen

Fir
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Fir » do mar 22, 2007 8:43 am

ik tel voor 10 :lol:
It's Ok love

Plaats reactie