Welkom op het forum van Enschede-Stad / Enschedeinansichten.

Infrastructuur in Enschede

Wegen, spoorwegen, kanalen etc.
Gebruikersavatar
Daniela
Member
Member
Berichten: 400
Lid geworden op: zo apr 05, 2015 12:00 am

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Daniela » do mar 03, 2016 1:44 pm

Wauwthur schreef:Bij het verwijderen van het viaduct heb ik ook altijd vraagtekens gehad. Het ziet er naar mijn mening nu wel een stuk frisser uit. En uitstraling is ook belangrijk. De universiteit is nu voor rolstoelers die de bus pakken ook beter bereikbaar. De halte bovenop het viaduct was voor hen niet bereikbaar. Is dat een goede reden het viaduct weg te halen? Nee, maar het is wel een positief punt.

De reistijd tussen Enschede en Hengelo is er absoluut door toegenomen.

Als ik dat hele project bekijk, kom ik ook op een negatief oordeel uit. Teveel kosten en teveel nadelen.
Ja, zeker nu je er nog maar 50 mag rijden...

Wauwthur
Member
Member
Berichten: 397
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Wauwthur » do mar 03, 2016 3:25 pm

Die 50 zal weinig verschil maken op zo'n korte afstand. Het zijn meer de verkeerslichten.

Gebruikersavatar
Daniela
Member
Member
Berichten: 400
Lid geworden op: zo apr 05, 2015 12:00 am

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Daniela » do mar 03, 2016 3:51 pm

Wauwthur schreef:Die 50 zal weinig verschil maken op zo'n korte afstand. Het zijn meer de verkeerslichten.
Ik denk de combi van verkeerslichten en 50

Gebruikersavatar
Dimitri
Member
Member
Berichten: 131
Lid geworden op: ma mei 23, 2011 1:11 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Dimitri » do mar 03, 2016 7:19 pm

Ze hadden toch beter in mijn ogen een 2x2 baansweg aan kunnen leggen.

Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 13222
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Arie » do mar 03, 2016 7:27 pm

Daniela schreef:
Wauwthur schreef:Voor het overige verkeer kan een andere opstelling en programma in de VRI ook positief zijn toch?
Dat viaduct weghalen was ook niet zo´n succes voor de automobilist. :(
Gelukkig hebben we de foto's nog :)
Bijlagen
Hengelosestraat bouw viaduct bij T.H. 1964.jpg
De stadsfotograaf zonder grenzen

Wauwthur
Member
Member
Berichten: 397
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Wauwthur » do mar 03, 2016 11:34 pm

Daniela schreef:
Wauwthur schreef:Die 50 zal weinig verschil maken op zo'n korte afstand. Het zijn meer de verkeerslichten.
Ik denk de combi van verkeerslichten en 50
Over 1400 meter wat het ongeveer is, is het verschil tussen 50km/u en 80km/u, 37 seconden. Toch jammer laten we maar zeggen.

Rene
Member
Member
Berichten: 888
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Rene » vr mar 04, 2016 8:03 am

Daniela schreef:
Wauwthur schreef:Voor het overige verkeer kan een andere opstelling en programma in de VRI ook positief zijn toch?
Dat viaduct weghalen was ook niet zo´n succes voor de automobilist. :(
Als je regelmatig naar Hengelo moet kan ik me voorstellen dat je wat oponthoud ondervindt, voor de rest zou ik niet weten wie daar hinder van heeft. En ook het verkeer naar Hengelo zou zomaar kunnen dat wat minder is geworden afgelopen jaren. Uitgaansstad Hengelo dat was eens, grote industrieën bestaan ook in Hengelo nagenoeg niet meer, winkelstad Hengelo is ook niet meer wat het geweest is en een hoop mensen die naar Hengelo moeten kunnen dat ook via de snelweg. Dus tja, het nut van die Hengelosestraat...?

hans
Member
Member
Berichten: 2175
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door hans » vr mar 04, 2016 3:41 pm

gewoon knippen dan maar bij de kettingbrug ?

erg populair dat knippen tegenwoordig , benoem verkeer sluipverkeer , en de schaar gaat er in....

Rene
Member
Member
Berichten: 888
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Rene » vr mar 04, 2016 7:41 pm

Hans, wat ik bedoelde was dat in de tijd dat het viaduct is aangelegd en de Hengelosestraat de enige doorgaande weg was zal de behoefte het verkeer van en naar Hengelo onbelemmerd te laten doorrrijden groter zijn geweest. Nu dat belang blijkbaar kleiner is geworden kan dus de vraag worden gesteld:
vinden we qua overzichtelijkheid en kosten van onderhoud een gelijkwaardige kruising belangrijker of geven we de voorkeur naar een maximaal doorgaande weg naar Hengelo. Schijnbaar is er voor het eerste gekozen.

Hengelo wilde geen dubbelstad met Enschede zijn, misschien is dit de prijs die ze daarvoor moeten betalen? 8)

hans
Member
Member
Berichten: 2175
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door hans » vr mar 04, 2016 8:47 pm

ik betwijfel of de onderhoudskosten nu lager zijn , en dat wangedrocht dat er nu ligt heeft een kapitaal gekost , en in de komende 10 jaar moet de helft van de geplante eiken gekapt worden omdat ze te dicht op elkaar staan.

Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 1845
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door rr1991 » zo mar 19, 2017 9:50 pm


Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 1845
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door rr1991 » ma mar 27, 2017 10:43 pm

Wat een grondverzet daar bij de Grolsch:

https://www.youtube.com/watch?v=gbRQwXBodvM

Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 1845
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door rr1991 » di apr 11, 2017 10:55 pm


Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 13222
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Arie » di mei 23, 2017 11:20 am

Het mag weer: rechtsaf slaan naar de Mooienhof

Gepubliceerd op: 22/05/2017

Het mag weer: rechtsaf slaan naar de Mooienhof
Ruim duizend automobilisten doen het al dagelijks, maar nu is het ook weer officieel toegestaan: rechts afslaan vanaf de Kuipersdijk op de Mooienhof.

Officieel geldt er een afslagverbod vanaf de Kuipersdijk richting de Mooienhof. Maar eigenlijk houdt niemand zich eraan. Het verbod werd de laatste jaren zelfs gedoogd door de gemeente en de politie. En dat was een aantal fracties in de gemeenteraad toch wel een doorn in het oog.

Doorgaande route
Maandagavond probeerden PvdA en GroenLinks het voorstel van het college om het afslagverbod te schrappen tegen te houden.

Ze vinden dat het binnensingelgebied geen doorgaande routes voor autoverkeer moet hebben. Maar de partijen kregen de andere fracties niet zo ver om de door hun zo gewilde aanpassing te accepteren.

Hotel California
Met name coalitiepartijen VVD en Burgerbelangen toonden zich een groot voorstander van het schrappen van het afslagverbod. “De binnenstad is als Hotel California”, refereerde Jeroen Diepemaat (VVD) aan het bekende liedje van The Eagles. “Je kan er wel in rijden, maar je komt er nooit meer uit.”

Cameratoezicht
Een ander verbod dat de afgelopen jaren werd gedoogd, wordt binnenkort wel strikt nageleefd. Rechtdoor vanaf de Kuipersdijk richting de bushaltes voor het Holland Casino is voor een meerderheid van de gemeenteraad ongewenst.

Zo’n 1.900 automobilisten nemen dagelijks deze illegale route. Maar niemand ontkomt er binnenkort nog aan: het inrijverbod wordt dan nageleefd met behulp van kentekencamera’s. Een overtreding betekent dan vrijwel zeker een verkeersboete op de deurmat.
bron: http://www.tvenschedefm.nl/het-mag-weer ... tem?961231
Bijlagen
Het mag weer rechtsaf slaan naar de Mooienhof.jpg
Het mag weer rechtsaf slaan naar de Mooienhof.jpg (123.5 KiB) 2401 keer bekeken
De stadsfotograaf zonder grenzen

Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 13222
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Arie » do nov 09, 2017 12:11 pm

De Lasondersingel krijgt een nieuw wegdek

Door Rebecca Tank 6 november 2017

Moet jij dagelijks over de Lasondersingel rijden om naar je werk te gaan? Dan is deze informatie handig om te weten. Van maandag 6 november tot en met vrijdag 17 november zal een gedeelte van deze straat worden afgesloten in verband met asfalteringswerkzaamheden.

Lasondersingel in twee fases
werkzaamheden-lasondersingel
Zowel de binnenring als de buitenring van deze doorgaande weg krijgt in deze periode een nieuw wegdek. Het gedeelte van de Singel tussen de Oldenzaalsestraat en de Deurningenstraat wordt voorzien van nieuw asfalt. Dit gebeurt in twee fases. Allereerst wordt van 6 november tot en met 10 november de binnenring afgesloten. De buitenring wordt tussen maandag 13 november en vrijdag 17 november onder handen genomen. Het verkeer hoeft niet ver om te rijden, maar wordt via de binnen- of buitenring omgeleid.
bron:
https://indebuurt.nl/enschede/nieuws/ve ... dek~10291/
Bijlagen
werkzaamheden-lasondersingel.jpg
lasondersingel asfateringswerkzaamheden 6-11 nov. 2017.jpg
lasondersingel asfateringswerkzaamheden 6-11 nov. 2017.jpg (104.1 KiB) 2119 keer bekeken
De stadsfotograaf zonder grenzen

Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 13222
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Arie » di aug 07, 2018 2:24 pm

'Slapende' camera: 0 boetes op illegale sluiproute door centrum
Gepubliceerd: Dinsdag 07 augustus 2018

'Slapende' camera: 0 boetes op illegale sluiproute door centrum
Automobilisten die de afgelopen twee maanden 'per ongeluk' via de Mooienhof langs het Holland Casino de binnenstad hebben doorkruist, hoeven niet bang te zijn dat er een boete op hun deurmat valt.

De kentekencamera ter hoogte van de fietsenstalling naast Hudson's Bay zet overtreders weliswaar op de foto, maar er mag nog geen actie worden genomen.

Sluiproute
De camera werd medio mei geplaatst om sluipverkeer een halt toe te roepen. Vanaf de Mooienhof richting het Koningsplein geldt er een inrijverbod. Dat lappen automobilisten al jaren veelvuldig aan hun laars.

Bij verkeerstellingen in 2016 waren er zo'n 1.900 overtreders per dag. De politie en handhavers hebben simpelweg niet de capaciteit om overtredingen constant te beboeten. Vandaar de gedachte voor een kentekencamera.

0 boetes
Navraag bij de gemeente leert dat er nog geen boetes zijn uitgedeeld. De camera maakt wel foto's. Die worden voorgelegd aan politie, Openbaar Ministerie en de burgemeester om te bepalen of de opstelling van de camera goed is.

Daarna komt er een eindtest, om te kijken of de camera aan alle juridische voorwaarden voldoet. Als alles rond is, wordt het systeem in werking gezet. 'Om nu te voorkomen dat mensen compleet verrast worden, zal dit vergezeld gaan van een publiciteitscampagne', zegt een woordvoerster van de gemeente.

Pas dan deelt de camera boetes uit. De woordvoerster waarschuwt dat dit geen vrijbrief is voor automobilisten. 'Tot die tijd geldt natuurlijk dat er een inrijverbod is dat van tijd tot tijd gehandhaafd wordt door de politie en onze boa's.'

© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en 1Twente Enschede - foto's: Wilco Louwes
bron: http://enschede.1twente.nl/-slapende-ca ... em?1094283
Bijlagen
Mooienhof Busbaan.JPG
De stadsfotograaf zonder grenzen

Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 13222
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Arie » do aug 09, 2018 2:26 pm

Rotondes in centrum Enschede gaan verdwijnen
Gepubliceerd: Donderdag 09 augustus 2018

VIDEO Rotondes in centrum Enschede gaan verdwijnen, zie: http://enschede.1twente.nl/video-rotond ... em?1094550
Het einde van de twee rotondes in het centrum van Enschede is nabij. Om de binnenstad beter bereikbaar te maken worden de rotondes aan de Zuiderval/Haaksbergerstraat en Boulevard/Haaksbergerstraat vervangen door kruispunten met verkeerslichten.

Niet alleen de rotondes worden weggehaald, het complete gebied vanaf de Zuiderval tot aan de Prinsessetunnel en het Stationsplein gaat in 2019 en 2020 compleet op de schop. Kostenplaatje: 15 miljoen euro.

Megabouwplan
Dat met name de Haaksbergerstraat, Ripperdastraat en de De Ruyterlaan een ander profiel krijgen heeft te maken met het megaplan Kop Boulevard. Investeerders steken 150 miljoen euro in de bouw van drie woontorens met 530 appartementen in het centrum.

Daar hoort volgens de gemeente een betere infrastructuur bij. Doel van de aanpassing is om bestemmingsverkeer voor de binnenstad beter te faciliteren, maar doorgaand verkeer te ontmoedigen. Doorgaand verkeer straks bijvoorbeeld langer wachten bij de verkeerslichten.

In de video bezoekt verslaggever Wilco Louwes vier locaties waar de komende jaren het nodige gaat veranderen.

© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en 1Twente Enschede - foto: Emiel Muijderman
bron en video zie: http://enschede.1twente.nl/video-rotond ... em?1094550
Bijlagen
Rotondes in centrum Enschede gaan verdwijnen.jpg
De stadsfotograaf zonder grenzen

hans
Member
Member
Berichten: 2175
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door hans » do aug 09, 2018 2:31 pm

de rotondes waren toch aangelegd om de bereikbaarheid te verbeteren ?
als het geld maar op komt...

Veteraan
Member
Member
Berichten: 5003
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Veteraan » do aug 09, 2018 2:53 pm

... als het geld maar weggegooid kan worden.
Dat schijnt een kick te geven die verslavend werkt.

Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 4445
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Vincent1971 » do aug 09, 2018 3:55 pm

H.U.P. H.U.P. weg, rotonde weg, zwembad weg, buurthuis weg maar dan heb je ook wel wat euhmm verkeerslichten.
Een goed begin heeft geen einde

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast