Welkom op het forum van Enschede-Stad / Enschedeinansichten.

Infrastructuur in Enschede

Wegen, spoorwegen, kanalen etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniela
Member
Member
Berichten: 400
Lid geworden op: zo apr 05, 2015 12:00 am

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Daniela » do mar 03, 2016 1:44 pm

Wauwthur schreef:Bij het verwijderen van het viaduct heb ik ook altijd vraagtekens gehad. Het ziet er naar mijn mening nu wel een stuk frisser uit. En uitstraling is ook belangrijk. De universiteit is nu voor rolstoelers die de bus pakken ook beter bereikbaar. De halte bovenop het viaduct was voor hen niet bereikbaar. Is dat een goede reden het viaduct weg te halen? Nee, maar het is wel een positief punt.

De reistijd tussen Enschede en Hengelo is er absoluut door toegenomen.

Als ik dat hele project bekijk, kom ik ook op een negatief oordeel uit. Teveel kosten en teveel nadelen.
Ja, zeker nu je er nog maar 50 mag rijden...

Wauwthur
Member
Member
Berichten: 416
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Wauwthur » do mar 03, 2016 3:25 pm

Die 50 zal weinig verschil maken op zo'n korte afstand. Het zijn meer de verkeerslichten.

Gebruikersavatar
Daniela
Member
Member
Berichten: 400
Lid geworden op: zo apr 05, 2015 12:00 am

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Daniela » do mar 03, 2016 3:51 pm

Wauwthur schreef:Die 50 zal weinig verschil maken op zo'n korte afstand. Het zijn meer de verkeerslichten.
Ik denk de combi van verkeerslichten en 50

Gebruikersavatar
Dimitri
Member
Member
Berichten: 134
Lid geworden op: ma mei 23, 2011 1:11 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Dimitri » do mar 03, 2016 7:19 pm

Ze hadden toch beter in mijn ogen een 2x2 baansweg aan kunnen leggen.

Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 9707
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Arie » do mar 03, 2016 7:27 pm

Daniela schreef:
Wauwthur schreef:Voor het overige verkeer kan een andere opstelling en programma in de VRI ook positief zijn toch?
Dat viaduct weghalen was ook niet zo´n succes voor de automobilist. :(
Gelukkig hebben we de foto's nog :)
Bijlagen
Hengelosestraat bouw viaduct bij T.H. 1964.jpg
De stadsfotograaf zonder grenzen

Wauwthur
Member
Member
Berichten: 416
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Wauwthur » do mar 03, 2016 11:34 pm

Daniela schreef:
Wauwthur schreef:Die 50 zal weinig verschil maken op zo'n korte afstand. Het zijn meer de verkeerslichten.
Ik denk de combi van verkeerslichten en 50
Over 1400 meter wat het ongeveer is, is het verschil tussen 50km/u en 80km/u, 37 seconden. Toch jammer laten we maar zeggen.

Rene
Member
Member
Berichten: 998
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Rene » vr mar 04, 2016 8:03 am

Daniela schreef:
Wauwthur schreef:Voor het overige verkeer kan een andere opstelling en programma in de VRI ook positief zijn toch?
Dat viaduct weghalen was ook niet zo´n succes voor de automobilist. :(
Als je regelmatig naar Hengelo moet kan ik me voorstellen dat je wat oponthoud ondervindt, voor de rest zou ik niet weten wie daar hinder van heeft. En ook het verkeer naar Hengelo zou zomaar kunnen dat wat minder is geworden afgelopen jaren. Uitgaansstad Hengelo dat was eens, grote industrieën bestaan ook in Hengelo nagenoeg niet meer, winkelstad Hengelo is ook niet meer wat het geweest is en een hoop mensen die naar Hengelo moeten kunnen dat ook via de snelweg. Dus tja, het nut van die Hengelosestraat...?

hans
Member
Member
Berichten: 1743
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door hans » vr mar 04, 2016 3:41 pm

gewoon knippen dan maar bij de kettingbrug ?

erg populair dat knippen tegenwoordig , benoem verkeer sluipverkeer , en de schaar gaat er in....

Rene
Member
Member
Berichten: 998
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Rene » vr mar 04, 2016 7:41 pm

Hans, wat ik bedoelde was dat in de tijd dat het viaduct is aangelegd en de Hengelosestraat de enige doorgaande weg was zal de behoefte het verkeer van en naar Hengelo onbelemmerd te laten doorrrijden groter zijn geweest. Nu dat belang blijkbaar kleiner is geworden kan dus de vraag worden gesteld:
vinden we qua overzichtelijkheid en kosten van onderhoud een gelijkwaardige kruising belangrijker of geven we de voorkeur naar een maximaal doorgaande weg naar Hengelo. Schijnbaar is er voor het eerste gekozen.

Hengelo wilde geen dubbelstad met Enschede zijn, misschien is dit de prijs die ze daarvoor moeten betalen? 8)

hans
Member
Member
Berichten: 1743
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door hans » vr mar 04, 2016 8:47 pm

ik betwijfel of de onderhoudskosten nu lager zijn , en dat wangedrocht dat er nu ligt heeft een kapitaal gekost , en in de komende 10 jaar moet de helft van de geplante eiken gekapt worden omdat ze te dicht op elkaar staan.

Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 2410
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door rr1991 » zo mar 19, 2017 9:50 pm


Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 2410
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door rr1991 » ma mar 27, 2017 10:43 pm

Wat een grondverzet daar bij de Grolsch:

https://www.youtube.com/watch?v=gbRQwXBodvM

Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 2410
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door rr1991 » di apr 11, 2017 10:55 pm


Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 9707
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Arie » di mei 23, 2017 11:20 am

Het mag weer: rechtsaf slaan naar de Mooienhof

Gepubliceerd op: 22/05/2017

Het mag weer: rechtsaf slaan naar de Mooienhof
Ruim duizend automobilisten doen het al dagelijks, maar nu is het ook weer officieel toegestaan: rechts afslaan vanaf de Kuipersdijk op de Mooienhof.

Officieel geldt er een afslagverbod vanaf de Kuipersdijk richting de Mooienhof. Maar eigenlijk houdt niemand zich eraan. Het verbod werd de laatste jaren zelfs gedoogd door de gemeente en de politie. En dat was een aantal fracties in de gemeenteraad toch wel een doorn in het oog.

Doorgaande route
Maandagavond probeerden PvdA en GroenLinks het voorstel van het college om het afslagverbod te schrappen tegen te houden.

Ze vinden dat het binnensingelgebied geen doorgaande routes voor autoverkeer moet hebben. Maar de partijen kregen de andere fracties niet zo ver om de door hun zo gewilde aanpassing te accepteren.

Hotel California
Met name coalitiepartijen VVD en Burgerbelangen toonden zich een groot voorstander van het schrappen van het afslagverbod. “De binnenstad is als Hotel California”, refereerde Jeroen Diepemaat (VVD) aan het bekende liedje van The Eagles. “Je kan er wel in rijden, maar je komt er nooit meer uit.”

Cameratoezicht
Een ander verbod dat de afgelopen jaren werd gedoogd, wordt binnenkort wel strikt nageleefd. Rechtdoor vanaf de Kuipersdijk richting de bushaltes voor het Holland Casino is voor een meerderheid van de gemeenteraad ongewenst.

Zo’n 1.900 automobilisten nemen dagelijks deze illegale route. Maar niemand ontkomt er binnenkort nog aan: het inrijverbod wordt dan nageleefd met behulp van kentekencamera’s. Een overtreding betekent dan vrijwel zeker een verkeersboete op de deurmat.
bron: http://www.tvenschedefm.nl/het-mag-weer ... tem?961231
Bijlagen
Het mag weer rechtsaf slaan naar de Mooienhof.jpg
Het mag weer rechtsaf slaan naar de Mooienhof.jpg (123.5 KiB) 174 keer bekeken
De stadsfotograaf zonder grenzen

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast