Welkom op het forum van Enschede-Stad / Enschedeinansichten.

Infrastructuur in Enschede

Wegen, spoorwegen, kanalen etc.
Twekkelerveld
Member
Member

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Twekkelerveld » ma okt 19, 2015 7:05 pm

Hoe moeilijk kan het zijn om goed op te letten op een kruising. Omdat het zogenaamd onveilig is daar worden er aanpassing aan de kruising gemaakt. Daardoor is het straks weer een stukje moeilijker is om van a naar b te komen.

ENSCHEDE - Er komt een diagonale knip in het kruispunt van de Brinkstraat, Perikweg en Spelbergsweg in Enschede.
Het kruispunt is geliefd bij het sluipverkeer dat vanuit de Kuipersdijk naar de Hogelandsingel rijdt. Het is straks niet meer mogelijk vanuit de Spelbergsweg rechtdoor over de Brinkstraat te rijden. Alleen linksaf richting Renatakerk en Ledeboerstraat is dan nog toegestaan.

Wijkverkeersplan

Ook worden twee gevaarlijke kruispunten aangepakt. Het kruispunt Molukkenstraat/Hogelandsingel wordt opnieuw ingericht. Ook het kruispunt Boulevard 1945/Molukkenstraat/C.F. Klaarstraat gaat op de schop. Daar is het straks niet meer mogelijk om de Boulevard over te steken vanuit de C.F. Klaarstraat

De maatregelen staan in het nieuwe wijkverkeersplan dat maandag door de gemeenteraad wordt besproken. De aanpassingen kosten 145.000 euro. De gemeente wil de effecten op de verkeersdruk bekijken en als de maatregelen geen effect hebben, kunnen deze worden teruggedraaid.

Bron: TCT

hans
Member
Member

Bericht door hans » ma okt 19, 2015 8:28 pm

hatsekidee , weer 145000 pegels naar de maan....

Wauwthur
Member
Member

Bericht door Wauwthur » di okt 20, 2015 10:12 am

Als mensen zo slecht blijven opletten, is een aanpassing de enige optie toch? Verder kan ik me best voorstellen dat de mensen in de wijk wat rustiger willen wonen en niet al dat verkeer door de straat wil hebben.

hans
Member
Member

Bericht door hans » di okt 20, 2015 9:19 pm

sluipverkeer ontstaat doordat wegen worden afgesloten , de alternatieve routes dan afsluiten versterkt het probleem enkel....

Wauwthur
Member
Member

Bericht door Wauwthur » di okt 20, 2015 10:29 pm

Welke wegen zijn hier afgesloten? Als je in de wijk moet zijn, lukt dat prima. Wil je ergens anders in de stad zijn, rij je via de grotere wegen als de Gronausestraat en de Singels. Geen sluipverkeer nodig.

hans
Member
Member

Bericht door hans » wo okt 21, 2015 9:45 pm

op de singels kun je alleen staan....
eet meer gras , het bevordert de kuddegeest.

Wauwthur
Member
Member

Bericht door Wauwthur » do okt 22, 2015 12:47 am

Hans, ik zal het je maar vertellen.. Ik ga me niet meer om jou druk maken. Je bijdragen zijn meestal zonder inhoud en je discussievaardigheden zijn ondermaats. Veel plezier nog.

Highlander
Member
Member

Bericht door Highlander » do okt 22, 2015 12:27 pm

Ik doe mee aan het Twentepanel en daarin werd me onlangs gevraagd of ik de gevaarlijkste punten in Enschede voor fietsers wilde aangeven. Ik gaf er 2 aan: Molenstraat/Deurningerstraat, en Brinkstraat/Perikweg/Spelbergsweg (ik fiets voornamelijk in het centrum). Dus ik begrijp heel goed dat ze die laatste aan gaan pakken. Overigens is die plek al een raar tochtgat zolang ik het me kan herinneren, nog afgezien van de onoverzichtelijke verkeerssituatie wordt je alle kanten op geslingerd op je fiets als er een harde wind blaast (tip: geen sinaasappels in je fietstas doen als je daar langs moet).

Arie
Member
Member

Bericht door Arie » do okt 22, 2015 12:35 pm

Highlander schreef:Ik doe mee aan het Twentepanel en daarin werd me onlangs gevraagd of ik de gevaarlijkste punten in Enschede voor fietsers wilde aangeven. Ik gaf er 2 aan: Molenstraat/Deurningerstraat, en Brinkstraat/Perikweg/Spelbergsweg (ik fiets voornamelijk in het centrum). Dus ik begrijp heel goed dat ze die laatste aan gaan pakken. Overigens is die plek al een raar tochtgat zolang ik het me kan herinneren, nog afgezien van de onoverzichtelijke verkeerssituatie wordt je alle kanten op geslingerd op je fiets als er een harde wind blaast (tip: geen sinaasappels in je fietstas doen als je daar langs moet).
Wat gebeurt er dan met die sinaasappels Highlander? Ik ben benieuwd.
Bijlagen
Spelbergsweg  hoek Brinkstraat Renatakerk.2015.jpg
Spelbergsweg hoek Brinkstraat Renatakerk.2015.jpg (118.03 KiB) 2173 keer bekeken
De stadsfotograaf zonder grenzen

hans
Member
Member

Bericht door hans » do okt 22, 2015 9:35 pm

Wauwthur schreef:Hans, ik zal het je maar vertellen.. Ik ga me niet meer om jou druk maken. Je bijdragen zijn meestal zonder inhoud en je discussievaardigheden zijn ondermaats. Veel plezier nog.

likewise.

Rene
Member
Member

Bericht door Rene » za okt 24, 2015 9:51 am

Highlander schreef:Ik doe mee aan het Twentepanel en daarin werd me onlangs gevraagd of ik de gevaarlijkste punten in Enschede voor fietsers wilde aangeven. Ik gaf er 2 aan: Molenstraat/Deurningerstraat, en Brinkstraat/Perikweg/Spelbergsweg (ik fiets voornamelijk in het centrum). Dus ik begrijp heel goed dat ze die laatste aan gaan pakken. Overigens is die plek al een raar tochtgat zolang ik het me kan herinneren, nog afgezien van de onoverzichtelijke verkeerssituatie wordt je alle kanten op geslingerd op je fiets als er een harde wind blaast (tip: geen sinaasappels in je fietstas doen als je daar langs moet).
Vind je dat echt zo'n drukke kruising? Sinds de Brinkstraat bij de Mooienhof is afgesloten, na aanleg van de busbaan, is het er een stuk rustiger geworden. Daarnaast was destijds de Kuipersdijk ook nog eens veel drukker omdat het een doorgaande weg naar het centrum was. Wat dat betreft ben ik van mening dat aanwonende mensen dat nu maar gewoon moeten accepteren. Als je dicht bij het centrum wilt wonen zijn dit de gevolgen. Ook begrijp ik de voordelen van de knip niet. In plaats vasn via Brinkstraat gaat het verkeer straks via Perikwerg naar de Hogelandsingel.

Highlander
Member
Member

Bericht door Highlander » ma okt 26, 2015 12:17 pm

Arie schreef: Wat gebeurt er dan met die sinaasappels Highlander? Ik ben benieuwd.
Windvlaag, je valt om met je fiets, alle sinaasappels over straat... :)

Highlander
Member
Member

Bericht door Highlander » ma okt 26, 2015 12:32 pm

Rene schreef: Vind je dat echt zo'n drukke kruising? Sinds de Brinkstraat bij de Mooienhof is afgesloten, na aanleg van de busbaan, is het er een stuk rustiger geworden. Daarnaast was destijds de Kuipersdijk ook nog eens veel drukker omdat het een doorgaande weg naar het centrum was. Wat dat betreft ben ik van mening dat aanwonende mensen dat nu maar gewoon moeten accepteren. Als je dicht bij het centrum wilt wonen zijn dit de gevolgen. Ook begrijp ik de voordelen van de knip niet. In plaats vasn via Brinkstraat gaat het verkeer straks via Perikwerg naar de Hogelandsingel.
Ik vind die plek potentieel gevaarlijk door de onoverzichtelijkheid van de verkeerssituatie (wirwar van fietspaden, verkeer komt van alle kanten op je af), niet eens zozeer door de drukte. Of die knip gaat helpen vraag ik me ook af. Ze hebben al van alles geprobeerd om doorstroom te verbeteren en sluipverkeer te ontmoedigen, vooral op het Hogeland binnen de singels, maar denk dat je gelijk hebt - wie in of aan de rand van het centrum woont moet leven met drukte.

Zag overigens op die laatste Duitse vakantiedag (Wiedervereinigung geloof ik) dat ze verkeersagenten hadden ingezet aan de Kuipersdijk kant. Op zo'n megadrukke dag (want ook zaterdag) is een totaal verkeersinfarct in het centrum op geen enkele manier te voorkomen. Denk dat als het nieuwe ziekenhuis opengaat we daar wel vaker mee te maken gaan krijgen.

Rene
Member
Member

Bericht door Rene » di okt 27, 2015 11:23 am

Als de Duitsers hier zijn staan zelfs straten op het Wooldrik vol met duitse kentekens. Ik denk dus gewoon dat ons centrum te klein is. :)

Hendrik
Member
Member

Bericht door Hendrik » di okt 27, 2015 5:15 pm

Rene schreef:Als de Duitsers hier zijn staan zelfs straten op het Wooldrik vol met duitse kentekens. Ik denk dus gewoon dat ons centrum te klein is. :)
Dat is omdat veel duitsers ontdekt hebben dat parkeren buiten de singels gratis is. En ik kan mij ook voorstellen dat onze oosterburen het parkeren onmeunig duur vinden in Enjsede. Wij vinden dat ze best een beetje gelijk hebben, maar kom eens in de grote steden in het westen. Daar betaal je je scheel. In duitse steden is het weer onwaarschijnlijk goedkoop.
Wat sas as dós was kaans.

Peter.h
Member
Member

Bericht door Peter.h » di okt 27, 2015 5:18 pm

Komen ze toch met de trein.
As dös wa-s kaans wat sa-s dan meer.

Rene
Member
Member

Bericht door Rene » di okt 27, 2015 5:22 pm

Dat zou dus mijn volgende vraag zijn geweest Hendrik: "Is de parkeergarage vol op het moment dat er Duitse kentekenplaten in de Lorentzlaan staan geparkeerd?" In beide gevallen ja/nee is dan het antwoord: "Tijd voor een transferium ergens bij de Miro."

Arie
Member
Member

Bericht door Arie » wo feb 24, 2016 2:46 pm

Opknapbeurt en busbaan voor de Hengelosestraat
21 februari 2015

In de loop van het jaar zal begonnen worden met werkzaamheden aan de Hengelosestraat, vanaf de Goolkatenweg tot Uranusstraat. Dit is het laatste deel van de Hoogwaardig Openbaar Vervoer-baan (HOV) tussen Enschede en Hengelo dat nog voorzien moet worden van een busbaan in het midden. Voor deze opknapbeurt wil het College van B & W een bedrag van 2,1 miljoen euro beschikbaar stellen.

Naast de busbaan is het de bedoeling is het slechtste deel tussen de kruispunten met de Toekomststraat en de Uranusstraat helemaal opgeknapt wordt, inclusief de naastgelegen fietspaden die er niet al te best bijliggen. Op de overige stukken krijgt de weg volgens de plannen een nieuw wegprofiel. Medio maart zal er een informatiebijeenkomst georganiseerd worden waar omwonenden meer over de herinrichting te weten kunnen komen.
bron: http://twekkelerveld.org/2015/02/21/opk ... osestraat/
zie ook: http://www.tww.nl/5-projecten/151-tww-| ... ase-5.html
Bijlagen
hengelosestraat-bus.jpg
hengelosestraat-bus.jpg (91.6 KiB) 1689 keer bekeken
De stadsfotograaf zonder grenzen

Wauwthur
Member
Member

Bericht door Wauwthur » wo feb 24, 2016 3:45 pm

Dat werd ook wel tijd. Ik heb de tekeningen bekeken en het wordt echt wel mooi. Waar ik nog wel vraagtekens bij heb is de lengte van die busbaan. Van mij had die wel wat langer gemogen. Maar de tijd zal het leren. Er is wel ruimte om hem in de toekomst langer te maken als het nodig blijkt.

Veteraan
Member
Member

Bericht door Veteraan » wo feb 24, 2016 5:31 pm

De foto die ze gebruikten is fraaier dan de huidige situatie. Dat opknappen is inderdaad hard nodig.

Plaats reactie