Welkom op het forum van Enschede-Stad / Enschedeinansichten.

snelheidscontroles van deinselaan

Wegen, spoorwegen, kanalen etc.
Femmefatale
Member
Member

Bericht door Femmefatale » di sep 19, 2006 7:56 pm

Ik vergeet het belangrijkste... de auto staat voor de deur, je hoeft niet te wachten tot je je auto in mag stappen, je kan gaan en staan waar en wanneer jij wilt, geen rekening houden met vertrektijden die vaak uitlopen maar soms ook niet.... Autorijden is vrijheid :cheer:
... en ik schud de hand waar hij straks mee slaat...

Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik » di sep 19, 2006 7:56 pm

Fietsen is dus echt wel superder. :p ;)

In het zonnetje over de Schellingwoudebrug naar mijn werk fietsen is een heerlijk begin van de dag. De geuren, de geluiden en de wind in het gezicht. Ik hoef voorlopig nog geen auto.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power

Femmefatale
Member
Member

Bericht door Femmefatale » di sep 19, 2006 7:57 pm

En hoe leuk vind jij fietsen als het nat, koud en winderig is? Dat is dus best heel vaak in Nederland? In de sneeuw, in de regen, met hagel, met windkracht 6 tegenwind.... het is voor een automobilist echt genieten om dan de stumpers op de fiets te zien.

Ramses
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Ramses » di sep 19, 2006 8:39 pm

Errik schreef:gefrustreerde automobilisten
Eigenlijk best vreemd. De meeste automobilisten worden pas gefrustreerd wanneer ze daadwerkelijk achter het stuur zitten. De auto lijkt wel het beest los te maken in de bestuurder. :evil:

Zelf heb ik al een tijdje geen auto meer. De OV-kaart die ik heb gekregen bij mijn studie voldoet als een goede vervanger. Toch weet ik zeker dat ik later weer aan de auto ga. De argumenten die Femmefatale aanhaalt gelden ook voor mij.

Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik » wo sep 20, 2006 9:19 am

Femmefatale schreef:En hoe leuk vind jij fietsen als het nat, koud en winderig is? Dat is dus best heel vaak in Nederland? In de sneeuw, in de regen, met hagel, met windkracht 6 tegenwind.... het is voor een automobilist echt genieten om dan de stumpers op de fiets te zien.
Vind ik niet zo erg. Ik regen maar een paar keer per jaar nat. Augustus was trouwens wel een dieptepunt wat dat betreft.
Ik zie altijd bleke, boos kijkende mensjes achter hun stuur gebogen naar het werk crossen. Dan voel ik me gelukkig en gezond omdat ik lekker fiets.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power

Femmefatale
Member
Member

Bericht door Femmefatale » wo sep 20, 2006 9:27 am

Ik voel me altijd gelukkig als ik in de auto zit, geen reden om boos te kijken... gezond voel ik me 's ochtends nooit en fietsen is echt de domste uitvinding ever... Ik ga liever lopen (en er dan 3 keer zolang over doen) dan dat ik de fiets neem. Ik liep vroeger ook altijd een uur heen naar school en ook een uur terug. Ik wilde niet met de sprinter (die bijna voor min deur stopte (2 minuten lopen) en ook bij school stopte) en aan fietsen heb ik helemaal een hekel. Ik heb geen idee waar het vandaan komt, maar ik heb er niets mee. Het is ook niet zo dat het mijn opvoeding is, mijn ouders fietsen allebei wel met (veel) plezier, maar die zijn wel net zoals ik anti-ov.

Als jij mensen over hun stuur gebogen naar hun werk ziet crossen is er wel iets mis met die mensen hoor, misschien de slechte invloeden van de 'grote stad'.

Enne, ik ben verre van bleek ;) daar heb ik geen fiets voor nodig :)

René Roling
Member
Member

Bericht door René Roling » wo sep 20, 2006 10:11 am

Tja wat zo'n onderwerp over een snelheidscontrole al niet los kan maken, we dwalen allemaal misschien een beetje af.
Ik heb met mijn bericht over de snelheidscontrole in de van Deinselaan aan willen geven dat men wel voldoende blauw op straat heeft om zich met dit soort mierenneukerij bezig te houden, maar als het gaat om afhandelen van aangiftes je ineens te horen krijgt dat men helaas nog geen tijd voor je heeft.
Verkeersregels zijn er nou eenmaal en die gelden voor iedereen, maar je kunt de boel ook overdrijven met zgn. haarkloverij.

Mensen die in voorgaande stukjes vinden dat zij harder mogen rijden dan de rest omdat het krijgen van een bekeuring toch voor hun eigen risico is, bedenken niet dat door hun asociale weggedrag juist andere onschuldige weggebruikers het slachtoffer worden.

Ik ken niet de leeftijd van de deze mensen, maar heb vaak het gevoel dat het toch om jongere mensen gaat die eenvoudig de ervaring missen om te zien hoe gevaarlijk het verkeer werkelijk is. hoewel ik genoeg jonge bestuurders zie die zich wel fatsoenlijk op de weg gedragen.
Ik rij zelf al 24 jaar auto maar ben eerst begonnen met mijn motorrijbewijs,hierdoor heb ik enkele jaren kunnen ervaren hoe kwetsbaar je eigenlijk bent in het verkeer, door motor te rijden leer je defensief te rijden en ver vooruit te kijken, je bent dan immers vaak zelf de lul als er iets mis gaat, in een auto denk je vaak dat de kooiconstruktie van de auto je wel beschermd, vergeet het maar, knal maar eens met 30 km per uur op een stilstaande auto, en denk er dan maar niet aan wat de gevolgen zijn bij 100 km.
Vaak is het probleem dat hardrijders tot nu toe de mazzel hebben gehad dat hen niets is overkomen, hierdoor overschatten vooral jonge bestuurders zich vaak en gaan vervolgens nog meer risico nemen, totdat het goed mis gaat, je hoeft de krant maar open te slaan.
Doe voor de aardigheid eens zo'n proef in zo'n botssimulator.

Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » wo sep 20, 2006 11:20 am

Ik wil daar nog wel even op reageren, ik rijd inmiddels ook 20 jaar schadevrij (gaf ik al eerder aan overigens).
Ik zelf ben 39, en reken me niet tot de asociale weggebruiker die hierboven omschreven word.
Ik houd wel van een beetje doorrijden,
en kan me wel behoorlijk opwinden aan weggebruikers welke zich verschrikkelijk
traag door het verkeer bewegen en continu 10 km/ph langzamer rijden dan toegestaan,
(dat vind ik dus asociaal), maar dat is een aspect wat zelden belicht word.
Er zou eigenlijk ook een wet tegen trage chauffeurs moeten zijn.
Kan onze sterke arm nog veel meer geld binnen slepen, want er zijn meer sukkels in het verkeer dan doorrijders.

Bovendien ben ik van mening dat een "doorrijder" beter geconcentreerd achter het stuur zit dan een slome bestuurder.
Ik denk dat het trage rijden door onzekerheid is ingegeven en dat dit dus meestal slechte chauffeurs zijn.
Let voor de grap maar eens op het type chauffeur dat “vooraan” rijd om het zo maar even te noemen.
Mag iederéén zelf invullen welke categorie eruit springt , ik ken de pappenheimers inmiddels wel.

ESG
Member
Member

Bericht door ESG » wo sep 20, 2006 12:42 pm

Ik zelf ben 39, en reken me niet tot de asociale weggebruiker die hierboven omschreven word.
Ik houd wel van een beetje doorrijden,
en kan me wel behoorlijk opwinden aan weggebruikers welke zich verschrikkelijk
traag door het verkeer bewegen en continu 10 km/ph langzamer rijden dan toegestaan,
(dat vind ik dus asociaal), maar dat is een aspect wat zelden belicht word.
Er zou eigenlijk ook een wet tegen trage chauffeurs moeten zijn.
Kan onze sterke arm nog veel meer geld binnen slepen, want er zijn meer sukkels in het verkeer dan doorrijders.
Tja. Ik heb je dit verhaal al eerder zien doen inderdaad en kan het voor het grootste deel niet met je eens zijn. Ik ben met je eens dat een beetje doorrijden zoals jij dat noemt absoluut te vaak bestraft wordt in dit land, waar de politie en justitie hun tijd beter zouden kunnen en moeten besteden.

Over dat langzame rijden: laat iedereen lekker. Het verkeer is niet een soort van wedstrijd over hoe je het snelst van punt a naar punt b moet komen. Dat is voor jou misschien zo, maar voor genoeg mensen ook niet. Daar komt nog bij: als mensen 10 km langzamer rijden dan zal dat wel met een reden zijn. Ze hebben geen zin om sneller te rijden of voelen zich veiliger door langzaam te rijden. In beide gevallen geef ik ze gelijk dat ze niet sneller gaan rijden omdat anderen dat beter uitkomt. Onzekerheid is geen reden om maar niet te gaan. Die wegen liggen er voor iedereen. En dat jij er toevallig iets beter op uit de voeten kunt geeft je gelukkig geen enkel extra recht. Als je er niet langs kunt dan blijf je er maar achter. Big deal?!

Rijd je wel eens in het buitengebied achter landbouwverkeer? Ik wel. Je kunt dan soms hele stukken 40 a 50 gaan rijden omdat de trekker voor je niet harder kan/mag/wil. En inhalen is er met dat materieel van tegenwoordig op die smalle weggetjes al helemaal niet meer bij. Ik kan daar best rustig van worden of bedenk een ander weggetje en sla wat eerder af. Druk maken is zinloos en zo kijk ik ook tegen langzaamrijders aan. Leven en laten leven.
Kerspel Gorenaar in Hengelo
Karspel Goorsen in Hengel

Tony S.
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Tony S. » wo sep 20, 2006 2:34 pm

Errik schreef: Ik zie altijd bleke, boos kijkende mensjes achter hun stuur gebogen naar het werk crossen. Dan voel ik me gelukkig en gezond omdat ik lekker fiets.
Soms zijn ze ook te bruin door de zonnebank,maar kijken net zo boos ;)
Ik fiets lekker mee :okay:
Een lang wief is een ladder in huus!

René Roling
Member
Member

Bericht door René Roling » wo sep 20, 2006 3:16 pm

Ik ben het inderdaad met Hans van Dijk eens dat mensen die stukken langzamer rijden dan de toegestane snelheid uiterst irritant zijn en soms nog een groter gevaar opleveren dan mensen die iets te hard rijden.
Als je op de snelweg een vrachtauto of caravan tegenkomt weet je dat deze niet zo hard rijden, daar hou je dan ook rekening mee, maar als een gewone luxe auto voor je ziet rijden met amper 80 op de teller dan schrik je je rot.
Het gaat hier vaak om oudere mensen die zich zeer onzeker voelen op de weg. Ik wil nou niet direkt beweren dat alle oude mensen maar van de weg afgehaald moeten worden, maar dat iedereen van b.v. 65 jaar en ouder verplicht zou moeten zijn om elke 2 of 3 jaar een test te doen op rijvaardigheid en vooral op reactie vermogen.

Robert
Member
Member

Bericht door Robert » wo sep 20, 2006 3:31 pm

Als je op de snelweg een vrachtauto of caravan tegenkomt weet je dat deze niet zo hard rijden
Hmm, denk ik eerder aan 'n spookrijder, anders rij 'k ze liever achterop. :hypo:
Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

ESG
Member
Member

Bericht door ESG » wo sep 20, 2006 3:50 pm

Ik ben het inderdaad met Hans van Dijk eens dat mensen die stukken langzamer rijden dan de toegestane snelheid uiterst irritant zijn en soms nog een groter gevaar opleveren dan mensen die iets te hard rijden.
Als je dan zo geconcentreerd rijdt als 'snelrijder' dan zie je toch die oudjes al van kilometers aankomen?
Laatst gewijzigd door ESG op wo sep 20, 2006 4:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Kerspel Gorenaar in Hengelo
Karspel Goorsen in Hengel

rr1991
Member
Member

Bericht door rr1991 » wo sep 20, 2006 4:19 pm

Fietsen: sneller dan lopen, in de stad sneller dan met de auto, sneller groen bij stoplichten en gezond :)

DBM
Member
Member
Contacteer:

Bericht door DBM » wo sep 20, 2006 5:49 pm

rr1991 schreef:Fietsen: sneller dan lopen, in de stad sneller dan met de auto, sneller groen bij stoplichten en gezond :)
Niet als je bij mij in de auto zit :)

Femmefatale
Member
Member

Bericht door Femmefatale » wo sep 20, 2006 5:52 pm

rr1991: jij kan helemaal geen keus maken, je mag niet eens auto rijden :P Jij MOET fietsen, lopen of met het ov :lol: Jij mag over een paar jaar als je 18 bent nog een keer je mening geven ;) ben erg benieuwd.

Ik ga ook liever niet met de heli van de ene kant van het land naar de andere kant, de auto is echt een veeeeeeeel beter alternatief (of zou dat komen doordat ik geen heli heb en ik hem ook niet mag besturen??)

Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » wo sep 20, 2006 11:41 pm

Als ik lees hoe rustig sommige mensen bij traag verkeer voor hen pretenderen te kunnen blijven,
dan heb ik daar echt moeite mee om dat te geloven.

Als je alle tijd van de wereld hebt,
dan zou het misschien kunnen dat je zo reageert,
maar ik heb niet alle tijd van de wereld, want ik moet naar mijn werk.
En ik trek er al ruimschoots de tijd voor uit,
(1 uur en 20 minuten) van Glanerbrug naar Doetinchem
maar sommige zaken kun je niet incalculeren.

Door een boer of een hoogbejaarde kun je zomaar te laat op je werk komen,
en daar erger ik mij wel aan ja....voor mij gaat die regel
leven en laten leven dan ff niet op.
Ik heb dan meer zo iets van doorrijden en door laten rijden

Afijn ieder zijn eigen ding...ik ga er wel omheen als de gelegenheid er is
;)

DBM
Member
Member
Contacteer:

Bericht door DBM » do sep 21, 2006 9:43 am

Ik ben het niet geheel met je eens Hans. Ik mag graag opschieten in het verkeer, maar van de trein raak je wel onthaast. Op zich ook best prettig. Gewoon het feit dat je je neerlegt bij het feit dat je toch pas na een uur op je bestemming bent. Ga je lekker lezen of peinzend naar buiten staren.
Zo ben ik jaren naar Deventer/A'dam gereisd, lang niet zo opgefokt dan je storen aan al die linksrijders die er blijkbaar niets van snappen.

Kubus
Member
Member

Bericht door Kubus » do sep 21, 2006 10:03 am

Nou lijkt mij op het traject Enschede-Doetinchem de trein niet een echt alternatief voor Hans. Twee uur extra reistijd is toch wel wat veel. :D
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede

DBM
Member
Member
Contacteer:

Bericht door DBM » do sep 21, 2006 10:10 am

Ja dat klopt, ik bedoelde het meer in algemene zin. Die boemeltjes zijn wel afzien idd.

Plaats reactie