Welkom op het forum van Enschede-Stad / Enschedeinansichten.

Livingstone straat 1 zijde afgesloten zonder bericht

Wegen, spoorwegen, kanalen etc.
Plaats reactie
Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » za apr 08, 2006 6:07 pm

.
Laatst gewijzigd door Hans van Dijk op zo aug 29, 2010 10:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Himmel
Member
Member

Bericht door Himmel » ma apr 10, 2006 4:09 pm

Nou.. mij lijkt het weghalen van de paaltjes een stuk makkelijker ;)
Wordt anders veel te ingewikkeld en mi onhaalbaar.
Weg met de paaltjes! :)

Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » ma apr 10, 2006 7:52 pm

.
Laatst gewijzigd door Hans van Dijk op zo aug 29, 2010 10:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Weert Gilders
Member
Member

Bericht door Weert Gilders » vr apr 14, 2006 10:04 am

Het is tegenwoordig sneller om als gehersenspoelde moslim al "rollend" naar Mekka te gaan vanuit Enschede, dan vanuit Enschede naar Glanerbrug te rijden met je dure automobiel...

Blijf vooral straten afsluiten en pers alle verkeer de Gronausestraat op. Bouw vooral flink door in Glanerbrug en pers ook dat extra verkeer de Gronausestraat op!

Ik moest dan ook lachen toen ik de brief las in dit topic. Bevordelijk voor de doorstroming op de Gronausestraat... moehahaha! Doorstroming? Man, ik ben blij dat ik de 2e versnelling kan vinden op de Gronausestraat.

Maar die 3 werklozen uit Glanerbrug kunnen wél lekker snel met de boes naar Eanske! Dat dan weer wel...

Als het aan mij lag werd die Gronausestraat 2x2 rijstroken en wordt half Eanske platgestampt om deze weg rechtstreeks op de Westerval aan te sluiten. Fuck de Emmastraat, fuck het van Heekplein.

Verkeersdeskundigen... laat me niet lachen.

Bata4
Member
Member

Bericht door Bata4 » vr apr 14, 2006 12:47 pm

Ah, een nieuw licht, een visionair ....

Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » vr apr 14, 2006 2:25 pm

Ik ben blij dat er steeds meer geageerd word tegen de verkeers situatie zoals deze nu is.
Dat onderstreept alleen maar wat ik al tijden zeg,
het is een puinhoop op de Gronausestraat, en ook in de aangrenzende wijken.
En dit gaat alleen maar erger en erger worden. :no:
Daar hoef je echt geen verkeersdeskundige voor te zijn, om die conclussie te trekken.

Robert
Member
Member

Bericht door Robert » vr apr 14, 2006 8:17 pm

Het is tegenwoordig sneller om als gehersenspoelde moslim al "rollend" naar Mekka te gaan vanuit Enschede, dan vanuit Enschede naar Glanerbrug te rijden met je dure automobiel...
Euh. Oké. :roll:
Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik » vr apr 14, 2006 10:31 pm

Alsof verkeersaders zaligmakend zijn. Ga toch fietsen man.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power

Wim
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Wim » vr apr 14, 2006 11:07 pm

nee alsof een busbaan dat is............. pak toch een auto daar zijn ze voor. of moet ik op de fiets naar kantoor in Almelo? de trein vertrouw ik niet en ben dan 1,5 uur onderweg

Kubus
Member
Member

Bericht door Kubus » vr apr 14, 2006 11:17 pm

En dan woon je al ver van Almelo en ga je nog verder weg wonen! :lol:
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede

Wim
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Wim » vr apr 14, 2006 11:21 pm

ben eens de wijk in gereden met de auto. en ik moet zeggen dat het echt krom is dat ik er bijna niet meer uit kwam. op deze manier kan ik me voorstellen dat dit voor ongenoegen zorgt. links en recht krijg ik te horen dat er iemand van de pvda (met invloet) woont die nogal bepalend aanwezig is? is dat zo ? bewoners.........algemeen

Wim
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Wim » vr apr 14, 2006 11:23 pm

ja kubus,
het is niet anders.
trouwens goed gedaan woensdag

Himmel
Member
Member

Bericht door Himmel » vr apr 14, 2006 11:32 pm

Wim schreef:. links en recht krijg ik te horen dat er iemand van de pvda (met invloet) woont die nogal bepalend aanwezig is? is dat zo ? bewoners.........algemeen
Marijke van Hees (lid van de gemeenteraadsfractie en fractievoorzitter PVDA ) woont aan de stokersdorpweg.
Geen idee of ze met deze kwestie iets te maken heeft :?
Laatst gewijzigd door Himmel op vr apr 14, 2006 11:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Himmel
Member
Member

Bericht door Himmel » vr apr 14, 2006 11:34 pm

Errik schreef:Alsof verkeersaders zaligmakend zijn. Ga toch fietsen man.
Domme opmerking :P

Weert Gilders
Member
Member

Bericht door Weert Gilders » za apr 15, 2006 9:39 am

Errik schreef:Alsof verkeersaders zaligmakend zijn. Ga toch fietsen man.
Ja, in een welvarent land als Nederland anno 2006 vind ik een FATSOENLIJKE verkeersader wel zaligmakend! Want dat men met de vernieuwde Gronausestraat helemaal de mist in is gegaan mag onderhand wel duidelijk zijn.

Of vind je het normaal dat je vanuit Enschede oost 30 minuten onderweg bent naar Glanerbrug (3 kilometer) op een beetje drukke dag?

Fietsen is trouwens voor paupers. Je lijkt wel een Groen Links stemmer. Vooral andere mensen de wil opleggen. Ik fiets dan moet de rest dat ook maar doen. Bah!

De Gronausestraat doortrekken als 2x2 configuratie richting Westerval mag dan wel een lichtelijk overdreven idee van mij zijn, maar een 2e en/of 3e FATSOENLIJKE ontsluiting van Glanerbrug naar Enschede had er AL LANG moeten zijn. Persoonlijk prefereer ik een FATSOENLIJKE UPGRADE van het tracé Schukkingweg - JJ van Deinselaan. Met een rotonde op de Oostweg, zodat je niet half tering Glanerbrug door moet kachelen om naar je krot op de Oikos te gaan.

Dus stem mij op Verkeer!

Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik » za apr 15, 2006 11:39 am

Als de verkeersdoorstroming echt zo slecht is, zou daar zeker wat aan gedaan moeten worden. Maar van steden die volledig op auto's zijn ingesteld, word ik bepaald niet vrolijk.

Ik vind het echt belachelijk om de fiets als paupervervoermiddel te bestempelen. Het is mede te danken aan de vele mensen die fietsen dat je als automobilist überhaupt nog de stad in kan. Fietsen is gezond en een fijne tocht op de pedalen is een goede start van de (werk-) dag.

Ik ben het wel met julie eens dat de HOV-baan naar Glanerbrug een overbodig ding is. De investering staat in geen verhouding tot het geringe aantal passasiers dat gebruik maakt van lijn 3. Dat heeft ook te maken met het feit dat er niet voor gekozen is de bus dwars door het hart van De Eschmarke te laten rijden. Duidelijke een bezuinigingsmaatregel waar de gemeente spijt van gaat krijgen.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power

Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » za apr 15, 2006 1:55 pm

.
Laatst gewijzigd door Hans van Dijk op zo aug 29, 2010 10:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Kubus
Member
Member

Bericht door Kubus » za apr 15, 2006 2:33 pm

Geplaatst: Za Apr 15, 2006 12:55 pm Onderwerp:

vandaag nog, zaterdag 15 April kom ik van mijn werk, via Duitsland
Glanerbrug in rijden, omstreeks 13.00 uur.

Knap werk, reageren op het forum voordat je in Nederland in de file bent terecht gekomen. :prik:
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede

Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » za apr 15, 2006 2:43 pm

.
Laatst gewijzigd door Hans van Dijk op zo aug 29, 2010 10:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Kubus
Member
Member

Bericht door Kubus » za apr 15, 2006 2:44 pm

Errik schreef:Als de verkeersdoorstroming echt zo slecht is, zou daar zeker wat aan gedaan moeten worden.

Ik ben het wel met julie eens dat de HOV-baan naar Glanerbrug een overbodig ding is. De investering staat in geen verhouding tot het geringe aantal passasiers dat gebruik maakt van lijn 3. Dat heeft ook te maken met het feit dat er niet voor gekozen is de bus dwars door het hart van De Eschmarke te laten rijden. Duidelijke een bezuinigingsmaatregel waar de gemeente spijt van gaat krijgen.
Over de HOV-baan heb ik ooit twee verstandige dingen horen zeggen:
- Het is geen investering voor nu, maar een lange-termijn investering.
- Op termijn liggen er aan weerszijden van de Gronausestraat 2 forse woonwijken, waar lijn 3 dan mooi tussendoor rijdt.

Het echte probleem aan de Oostzijde van Enschede is dan ook niet de busbaan, maar het aanbod van auto's ten opzichte van de (veel te) beperkte capaciteit van de Gronausestraat. En als daar, met name tijdens de spits, geen alternatief voor wordt gevonden blijft het maar aanmodderen. En de alternatieven liggen zo voor de hand, namelijk
- een rotonde op de kruising Oostweg-Schukkinkweg (overigens met enige voorwaarden en beperkingen) en/of
- een extra aansluiting op de N35 ter hoogte van de Aamsveenweg.

Plaats reactie