Welkom op het forum van Enschede-Stad / Enschedeinansichten.

Livingstone straat 1 zijde afgesloten zonder bericht

Wegen, spoorwegen, kanalen etc.
Plaats reactie
Kubus
Member
Member

Re: ik woon in de livingstonestraat

Bericht door Kubus » ma mar 20, 2006 1:54 pm

als ze het nu zo hadden gedaan dat er paaltjes kwamen op de rand van de busbaan zodat je wel rechtsaf richting enschede kon maar niet over de busbaan richting glanerbrug en aan de andere kant om de livingstonestraat in te gaan was er niks aan de hand geweest.
Dat is op zich zeker niet een verkeerd idee, maar over welke afstand moeten dan de paaltjes komen te staan. Zet je maar een paar paaltjes neer dan zal menigeen schuin de busbaan oversteken en langs de paaltjes gaan rijden.  ;)
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede

jetje
Member
Member

Re: ik woon in de livingstonestraat

Bericht door jetje » ma mar 20, 2006 2:18 pm

[quote="Kubus"][quote] als ze het nu zo hadden gedaan dat er paaltjes kwamen op de rand van de busbaan zodat je wel rechtsaf richting enschede kon maar niet over de busbaan richting glanerbrug en aan de andere kant om de livingstonestraat in te gaan was er niks aan de hand geweest.[/quote]

Dat is op zich zeker niet een verkeerd idee, maar over welke afstand moeten dan de paaltjes komen te staan. Zet je maar een paar paaltjes neer dan zal menigeen schuin de busbaan oversteken en langs de paaltjes gaan rijden. ;)[/quote]

ongeveer 250/500 meter met de livingstonestraat in het midden ik zeg maar wat hoor net vergenoeg om niet richting welke kant dan ook er langs te kunnen. tuurlijk er zullen altijd aso's blijven maar er rijden er ook genoeg door rood en da mag ook nie

Himmel
Member
Member

Bericht door Himmel » ma mar 20, 2006 2:46 pm

Probleem is wel dat de parallelweg open "moet" blijven voor de bewoners aldaar.. Die verkeersheuvel vooraan ( die er vroeger niet was) moet dan wel weg..
Trouwens ... de mensen die aan de parallelweg wonen steken nu ook de busbaan over.

Al met al vind ik het een zeer slechte beslissing om de weg af te sluiten (zie argumenten boven). Niemand is er blij mee. En Hassink reageert niet eens op mail die hij van betrokken bewoners krijgt. Lijkt me handig om hem van de hele zaak af te halen, omdat hij zeker NIET deskundig is in deze.  

Btw: waar woont Hassink? Volgens mijn deskundigen zijn in zijn straat paaltjes noodzakelijk... (aan beide kanten).
Weg met de paaltjes! :)

Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » ma mar 20, 2006 4:13 pm

.
Laatst gewijzigd door Hans van Dijk op zo aug 29, 2010 10:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Himmel
Member
Member

Bericht door Himmel » ma mar 20, 2006 4:57 pm

Situatie klopt idd van geen kant..

3x nee  dus..

Over het concept:
Nadruk in de brief ligt wel behoorlijk op het omrijden/verkeersdrukte, vergeet de sitiatie bij een evt. calamiteit niet. Ik kan de wijk niet uit als er bijv. een verhuiswagen staat/auto's niet netjes geparkeerd staan enz.
Hulpdiensten kunnen dan tevens deel Livingstonestraat en de Stokersdorpweg niet bereiken.

Kubus
Member
Member

Bericht door Kubus » ma mar 20, 2006 5:50 pm

Himmel schreef: En Hassink reageert niet eens op mail die hij van betrokken bewoners krijgt. Lijkt me handig om hem van de hele zaak af te halen, omdat hij zeker NIET deskundig is in deze.
Ach die arme Hassink; geen goede connecties in Den Haag en geen goede verstandhouding met Voskamp II. Geen politieke strohalm kan hem nog redden!  :cry:
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede

Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » ma mar 20, 2006 5:55 pm

.
Laatst gewijzigd door Hans van Dijk op zo aug 29, 2010 10:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Himmel
Member
Member

Bericht door Himmel » di apr 04, 2006 1:47 pm

Paaltjes lover: Joop Hassink is weg! :banaan:
Wellicht dat een wisseling van de wacht wat meer gaat opleveren ;)

Bata4
Member
Member

Bericht door Bata4 » di apr 04, 2006 7:59 pm

Ik hoop niet dat je er erg veel van verwacht.
Joop Hassink ging niet over het plaatsen van de paaltjes, hij was en is nog tot 10 april alleen de stadsdeelhouder. De verkeerswethouder was en blijft volgens mij Jeroen Goudt. Jelmer van der Zee wordt stadsdeelwethouder Oost. Mss kan hij iets aan jullie paal doen.

Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik » di apr 04, 2006 8:01 pm

Hij kan er nu niet meer omheen. Letterlijk en figuurlijk. :D
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power

Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » di apr 04, 2006 11:18 pm

,

Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » di apr 04, 2006 11:30 pm

,
Laatst gewijzigd door Hans van Dijk op zo aug 29, 2010 10:21 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Wim
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Wim » di apr 04, 2006 11:30 pm

Hans,
Tip:vraag het Charettedocument eens op!!!! Dhr Kok heeft deze in zijn bezit.(Dorpsraad) en natuurlijk de gemeente
Als het paaltje, daarin niet staat beschreven, of anders gaat ie als het moet er morgen nog uit.,:)

Dit was ook het geval met de ontsluiting met Avanti. Men wilde niet aan div. voorstellen enz maar met dit stuk konden ze er niet meer om heen. maar stond hierin anders omschreven, dus moest weth Hassink terug naar gemaakte afspraken ergens in 1995.

Succes Wim :head:

Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » di apr 04, 2006 11:36 pm

.
Laatst gewijzigd door Hans van Dijk op zo aug 29, 2010 10:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Himmel
Member
Member

Bericht door Himmel » do apr 06, 2006 11:20 am

Bata4 schreef:Ik hoop niet dat je er erg veel van verwacht.
Joop Hassink ging niet over het plaatsen van de paaltjes, hij was en is nog tot 10 april alleen de stadsdeelhouder. De verkeerswethouder was en blijft volgens mij Jeroen Goudt. Jelmer van der Zee wordt stadsdeelwethouder Oost. Mss kan hij iets aan jullie paal doen.
Dit zal zijn email zijn denk ik:
j.vd.zee@enschede.nl

@Hans: wanneer gaan de formulieren naar de bewoners?
Even wachten met mailen? :comp:

Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » do apr 06, 2006 11:36 pm

.
Laatst gewijzigd door Hans van Dijk op zo aug 29, 2010 10:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » za apr 08, 2006 12:56 pm

.
Laatst gewijzigd door Hans van Dijk op zo aug 29, 2010 10:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Kubus
Member
Member

Bericht door Kubus » za apr 08, 2006 3:12 pm

1) Extra ontsluiting richting Euregioweg: Bestaat daar echt veel behoefte aan? Kan het autoverkeer via de bestaande onderdoorgang bij het station?
2) Op termijn wordt het hele gebied tussen Dolphia en Voskamp volgebouwd met woningen (Eschmarkerveld). Jouw oplossing kan tijdelijk wel, maar geeft op termijn extra (sluip)verkeer door die nieuwe woonwijk. Ik vermoed/hoop dat de gemeente zo slim is om te kiezen voor dezelfde oplossing als aan de andere kant van de Gronausestraat, namelijk elk wijkdeel zijn "eigen" in- en uitgang naar de Gronausestraat en geen autoverkeer tussen de delen.
3) Je moet wel uitkijken, want je probeert nu positief mee te denken. De gemeente heeft eigen verkeersdeskundigen en die weten het altijd beter en vinden meedenkers er lastig! :ninja:

Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » za apr 08, 2006 4:22 pm

.
Laatst gewijzigd door Hans van Dijk op zo aug 29, 2010 10:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Kubus
Member
Member

Bericht door Kubus » za apr 08, 2006 5:24 pm

Werken er dan zoveel bewoners van de Voskamp in het weekend op het Euregioterrein :?
Of is er sprake van een poging om via de Euregioweg, bij de kruising met de Oostweg, eerder in de rij te staan richting Centrum?
Of ......

Plaats reactie