Welkom op het forum van Enschede-Stad / Enschedeinansichten.

Livingstone straat 1 zijde afgesloten zonder bericht

Wegen, spoorwegen, kanalen etc.
Plaats reactie
Himmel
Member
Member

Livingstone straat 1 zijde afgesloten zonder bericht

Bericht door Himmel » vr dec 23, 2005 6:57 pm

Niet te filmen... vandaag (23-12-2005) is de Livingstonestraat plots zonder bericht aan de kant van de Gronausestraat afgesloten..

Afbeelding

Belachelijk! Verkeer Livinstonestraat/Stokersdorpweg moet nu via de Beringstraat de Gronausestraat op.

De wijk heeft bij komst van de busbaan via een handtekeningen actie de opening naar de Gronausestraat bedongen. Eerst zou er een rotonde komen.. die was blijkbaar te duur. De buurt was tevreden met de afslag zoals die er was.

Nu sluiten ze zonder overleg de straat af dmv paaltjes.
Typisch de overheid aan het werk :head:

Ga uiteraard uitzoeken wie voor deze achterlijke actie verantwoordelijk is. :x

Iemand nog tips voor het bewandelen van de juiste weg?

Vincent1971
Member
Member

Bericht door Vincent1971 » vr dec 23, 2005 11:03 pm

http://www.Enschede.nl. Oh Himmel Donnerwetter !
Een goed begin heeft geen einde

Himmel
Member
Member

Bericht door Himmel » wo jan 04, 2006 3:29 pm

Heb inmiddels een klacht bij de gemeente liggen  ;)

Femmefatale
Member
Member

Bericht door Femmefatale » wo jan 04, 2006 3:59 pm

Kun je me uitleggen wat nu echt het probleem is? Ik zie het namelijk niet, behalve dat je voortaan een andere straat in moet om op de plaats van bestemming te komen.

Himmel
Member
Member

Bericht door Himmel » do jan 05, 2006 3:01 pm

Femmefatale schreef:Kun je me uitleggen wat nu echt het probleem is? Ik zie het namelijk niet, behalve dat je voortaan een andere straat in moet om op de plaats van bestemming te komen.
Het verkeer van de Stokersdorpweg en Livingstonestraat moet nu door de Livingstone straat om de wijk uit te kunnen komen. Livingstone straat is daardoor onnodig drukker en je moet een stuk omrijden. Verder is het een behoorlijk smalle straat (kon de gemeente natuurlijk meer verdienen op de grond die ze daar hebben uitgegeven ooit...)

Vind het persoonlijk omgekeerde vraagstelling..., waarom worden die paaltjes uberhaupt geplaatst? Daar is waar het wat mij betreft om gaat.

Voskamp
Member
Member

Bericht door Voskamp » zo jan 08, 2006 9:49 am

Beste Himmel

De gemeente heeft z'n plicht gedaan, ik neem aan dat je als oplettende burger indertijd een bezwaarschrift hebt ingediend. Tenminste die mogelijk was er, kijk maar op onder punt 20 van Verkeersbesluiten op http://www.enschede.nl/nieuw/nieuws/ens ... week19.htm Heb je toen een bezwaarschrift geschreven en wat was de reactie van de gemeente?
Het plattegrondje dat je geplaatst hebt klopt niet, via de Stokersdorpweg kun je ook niet naar de Gronausestraat.

Himmel
Member
Member

Bericht door Himmel » ma jan 09, 2006 9:20 am

Beste Voskamp

De gemeente heeft zijn plicht gedaan? Welke plicht? Het afsluiten van wegen?

Als oplettende burger heb ik dit stukje niet gezien (omg kan ook iets over het hoofd zien toch?) en dus ook geen bezwaarschrift kunnen indienen...

Verder is er slechts te zien dat het gaat gebeuren en niet waarom??

Op het plattegrondje heb ik nog eens duidelijk in het rood aangegeven om welk punt het gaat. Dit had u als oplettend burger toch wel kunnen zien? Blauw doet niet ter zake. Dat is zeker een fiets-route  :)

Robert
Member
Member

Bericht door Robert » ma jan 09, 2006 10:19 am

Als oplettende burger heb ik dit stukje niet gezien (omg kan ook iets over het hoofd zien toch?) en dus ook geen bezwaarschrift kunnen indienen...
Je had het kunnen zien, en daar gaat het om.
Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Himmel
Member
Member

Bericht door Himmel » ma jan 09, 2006 10:41 am

Robert schreef:
Je had het kunnen zien, en daar gaat het om.
En dat is nou precies waar mn broek van afzakt  :shake:

Femmefatale
Member
Member

Bericht door Femmefatale » ma jan 09, 2006 10:53 am

Ik vind dat Robert gelijk heeft. Wat had je dan gewild? De gemeenteraad persoonlijk aan de deur om dit nieuws te vertellen? Een aangetekende brief met de plannen erin? Iemand die je komt voorkauwen wat er gaat gebeuren?

Kom op nou toch, zo is nu eenmaal de procedure, zo zijn de regels. Eigen verantwoording nemen. Gewoon een kwestie van: jammer dan, helaas.

Het is allemaal zo erg nog niet, ik kan me voorstellen dat je het niet leuk vindt om dat stukje om te rijden en dat de mensen die in de straat wonen waar nu extra druk op komt dit ook niet leuk vinden (hoewel, als dit zo zou zijn dan hadden ze wel bezwaar aangetekend of lezen ze in de hele wijk geen krant?) Maar de procedure is goed gevolgd lijkt het.

Ik bedoel dit stuk ook niet om je aan te vallen, maar wel om je het belachelijke van je reactie in te laten zien. Je kan toch niet verwachten dat er bij iedere aanvraag tot sloop/kap/aanbouw/wijziging in infrastructuur een inspraakavond oid komt?

Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik » ma jan 09, 2006 11:01 am

Een oplettende burger leest iedere week Enschede-Centraal in de Huis-aan-huis of op http://www.enschede.nl  ;)
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power

Himmel
Member
Member

Bericht door Himmel » ma jan 09, 2006 11:15 am

Beetje kinderachtig om mijn reactie in het belachelijke te trekken toch?

Jullie gaan voorbij aan het feit dat er een vreemde beslissing is genomen door deze toegangsweg af te sluiten. Waarom hebben ze dit gedaan?

Zo zijn nu eenmaal de regels... De gemeente maakt geen fouten. Alles wat ze doet is prima. Je had het kunnen weten. Slikken of stikken? Alsjeblieft zeg!

Het kan niet zo zijn dat ik een bericht omtrent dit verhaal niet heb gezien?
Zou het percentage wel willen weten van de inwoners van deze stad die precies op de hoogte zijn van alle plannen/projecten van de gemeente.

Vind het anders best een goed idee dat de gemeente de inwoners op wie dit soort zaken betrekking hebben informeert.  Nee hoef hier geen gemeenteraad persoonlijk aan de deur, een briefje is voldoende  :)

Al met al zal ik zeker de procedures volgen om die paaltjes weer weg te krijgen  :okay:

Robert
Member
Member

Bericht door Robert » ma jan 09, 2006 11:20 am

Er wordt niets in het belachelijke getrokken, zo is het nu eenmaal. Zoals femmefatale al zegt,
Wat had je dan gewild? De gemeenteraad persoonlijk aan de deur om dit nieuws te vertellen? Een aangetekende brief met de plannen erin? Iemand die je komt voorkauwen wat er gaat gebeuren? Kom op nou toch, zo is nu eenmaal de procedure, zo zijn de regels. Eigen verantwoording nemen.
Het gaat er niet om dat je iets van te voren weet, het gaat erom dat je het had kunnen weten. Als je toen een bezwaar tegen het voorgenomen besluit had, dat vast en zeker ook enigzinds is toegelicht, had je dat toen kunnen laten weten. Tuurlijk maakt de gemeente fouten - dat doet iedereen - en om nu een procedure te starten om betreffende paaltjes weg te krijgen is je goed recht. Veel succes.

Ik lees 't wel in de Huis-aan-Huis.  ;)
Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Himmel
Member
Member

Bericht door Himmel » ma jan 09, 2006 11:25 am

Femmefatale schreef:Ik bedoel dit stuk ook niet om je aan te vallen, maar wel om je het belachelijke van je reactie in te laten zien. ...
Nou kan er toch echt niks anders van maken...

Zal jullie in iedergeval op de hoogte houden van de ontwikkelingen  :D

Femmefatale
Member
Member

Bericht door Femmefatale » ma jan 09, 2006 11:35 am

er staat toch: niet om jou belachelijk te maken, maar meer het belachelijke van je reactie. Je kan toch niet verwachten dat de gemeente een uitzondering gaat maken voor mensen die de krant niet lezen en internet niet gebruiken? Bovendien zou iedere afwijking van die regels heel veel geld kosten. Er is niet voor niets een standaardprotocol gemaakt met deze regels. Iedereen weet dat dit soort dingen in de krant staan, maar weinig mensen lezen het. Tja, eigen schuld. De procedure lijkt goed gevolgd. Ik heb het niet over de beslissing, maar over de weg ernaartoe.

Ik wens je veel succes en sterkte met je procedure om de paaltjes weg te halen.

Himmel
Member
Member

Bericht door Himmel » ma jan 09, 2006 11:49 am

Femmefatale schreef:er staat toch: niet om jou belachelijk te maken, maar meer het belachelijke van je reactie. Je kan toch niet verwachten dat de gemeente een uitzondering gaat maken voor mensen die de krant niet lezen en internet niet gebruiken? Bovendien zou iedere afwijking van die regels heel veel geld kosten. Er is niet voor niets een standaardprotocol gemaakt met deze regels. Iedereen weet dat dit soort dingen in de krant staan, maar weinig mensen lezen het. Tja, eigen schuld. De procedure lijkt goed gevolgd. Ik heb het niet over de beslissing, maar over de weg ernaartoe.

Ik wens je veel succes en sterkte met je procedure om de paaltjes weg te halen.
Zeg ik toch ook...
Beetje kinderachtig om mijn reactie in het belachelijke te trekken toch?
Heb het er niet over dat de gemeente een uitzondering moet maken voor degene die de krant of het internet niet lezen. Heb dat niet gemeld.
Dat maak je er zelf van  :)
Btw: ik lees wel de krant (maar niet van a-z dus) en zie veel op het internet.. tja kan niet het hele internet doorspitten natuurlijk  :lol:

Ze zouden wel hun informatie verstrekking beter kunnen doen. Zaken die op een gehele wijk of deel van een wijk betrekking hebben, daar zouden ze hun "regeltjes" wel kunnen aanpassen.

Femmefatale
Member
Member

Bericht door Femmefatale » ma jan 09, 2006 12:28 pm

en wie gaat dat betalen? En wanneer doe je zoiets wel en wanneer niet? Alleen als het gaat om dit soort wijzigingen of ook bij de kap van een groot aantal bomen? Ja, dat is slecht voor de natuur dus er zijn mensen die dat graag zouden willen weten per brief. Of een opbouw op een huis waardoor misschien wel buren en omwonenden minder uitzicht hebben of minder zon? Waar trek je de grens?

Nu is het voor iedereen helder waar die het kan vinden en wat de procedure is. Dat men het niet doet, prima, eigen verantwoording, maar niet achteraf klagen.

De regels en procedures zijn goed zoals ze zijn. De uiteindelijke beslissing laat nog wel eens te wensen over. Maar daar mag je dan ook bezwaar tegen maken.

Waeske
Member
Member

Bericht door Waeske » ma jan 09, 2006 12:48 pm

Ik dacht dat de gemeente de plicht heeft de inwoners te informeren over bouwplannen, vergunningen en dergelijke. Voorheen stonden die berichten in de tubantia meen ik. Omdat de huis-aan-huis zoals de naam als zegt door de hele gemeente wordt bezorgd is er toen voor gekozen om dit medium te gebruiken.  Ongetwijfeld zijn er ook financiele afwegingen gemaakt.

Kortom, iedere inwoner kan zonder noemenswaardige inspannigen op de hoogte zijn. En daarmee heeft de gemeente aan de verplichting gedaan. Of het netjes is, of dat er wellicht in de betreffende straten nog een folder verspreid kon worden kun je over twisten. Overigens worden dergelijke kwesties vaak in de wijkraden besproken en vervolgens in wijkbladen geplaatst.

Over meepraten gesproken...
De woningbouw bij mij was een tijd geleden wel zo vriendelijk om een infoblad door de bus te drukken met het voornemen enkele bomen te kappen. Daarbij ingesloten een bezwaar plus enveloppe met antwoordnummer. Heb ik gebruik van gemaakt en of het daardoor komt weer ik niet, maar de bomen staan nog :)
Waeske has left the building.

Himmel
Member
Member

Bericht door Himmel » ma jan 09, 2006 2:05 pm

Femmefatale schreef:en wie gaat dat betalen?
Nou.. dat zal wel meevallen met die kosten. Wij betalen natuurlijk met zn allen  :D Verder goed plan.. Even kijken welke procedure daar voor nodig is om dat voor elkaar te krijgen. Denk dat daar wel een meerderheid  voor te vinden is  :) Ach een grens is nog wel te bedenken.. die moet natuurlijk wel in de regels komen   :D
Femmefatale schreef: De regels en procedures zijn goed zoals ze zijn..
Tja.. dat is jouw mening ;)

Eerst maar even concentreren op die paaltjes  :okay:

Himmel
Member
Member

Bericht door Himmel » ma jan 09, 2006 2:10 pm

Waeske schreef: Over meepraten gesproken...
De woningbouw bij mij was een tijd geleden wel zo vriendelijk om een infoblad door de bus te drukken met het voornemen enkele bomen te kappen. Daarbij ingesloten een bezwaar plus enveloppe met antwoordnummer. Heb ik gebruik van gemaakt en of het daardoor komt weer ik niet, maar de bomen staan nog :)
Kijk.. daar kan de gemeente een voorbeeld aan nemen  :)
Weg met de paaltjes! :)

Plaats reactie