Welkom op het forum van Enschede-Stad / Enschedeinansichten.

Snelwegen A1 / Enschede-Münster

Omdat de wereld niet alleen om Enschede draait.
Martin
Member
Member

Bericht door Martin » za sep 10, 2005 5:47 pm

Heren, dit topic gaat/ging over een mogelijkheid voor een derde baan A1.
Enschede, het eindpunt van Twente.

Roy
Member
Member

Bericht door Roy » za sep 10, 2005 5:58 pm

Precies Martin we dwalen weer af.
Toch even terugkomen op de opmerking van Vincent. Als je per ongeluk de Bornsestraat inrijdt terwijl je richting Oldenzaal moet dan ga je gewoon bij de eerste stoplichten rechts (Beukweg), dan eerste stoplichten rechts, einde links, rotonde rechts en je komt weer op de Oldenzaalsetraat, heel eenvoudig en het staat keurig aangegeven. Als je de weg kent is er nog een kortere route via de Dennebosweg, allemaal heel goed te doen, of je keert natuurlijk gewoon om voor Van der Poel. Ik zie het probleem niet hoor.

Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik » za sep 10, 2005 10:46 pm

Misschien kan je in een grote stad als Enschede nooit helemaal voorkomen dat er files staan. Als Amsterdammer kan ik melden dat het met de verkeersopstoppingen in Enschede nogal meevalt. Maar ja, mensen zullen zich toch wel ergeren neem ik aan.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power

Robert
Member
Member

Bericht door Robert » do sep 15, 2005 9:30 pm

Weg naar Münster in 2008 gereed

GRONAU/ENSCHEDE - In het voorjaar van 2006 wordt begonnen met de bouw van een brug in het ontbrekende gedeelte van de nieuwe weg die Enschede met Münster verbindt. Dit 4,7 klometer lange tracé in de B 54 neu ligt tussen de B 70 en Burgsteinfurt.

Met de aanleg van dit weggedeelte is een bedrag gemoeid van 16,5 miljoen euro. Het is de bedoeling dat de directe weg tussen Enschede en Münster eind 2008 in gebruik kan worden genomen. Het traject Enschede-grens tot de autosnelweg A 31 werd eind 2003 in dienst gesteld, over het gedeelte tussen de B 70 en Heek rijden sinds 30 juni 1993 auto’s en vrachtwagens terwijl de verbinding Münster-Burgsteinfurt al dertig jaar lang in gebruik is.
Bans

Hè hè, eindelijk. Dat scheelt weer 'n bult onzin bij Ochtrup. Waarom nu pas eigenlijk?
Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Acidor
Member
Member

Bericht door Acidor » do sep 15, 2005 9:39 pm

Goed nieuws  :okay:
goad goan

Vincent1971
Member
Member

Bericht door Vincent1971 » do sep 15, 2005 10:30 pm

Vraag me wel eens af wanneer die weg 4 baans gaat worden.
Een goed begin heeft geen einde

Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus » zo jul 22, 2007 6:40 pm

TC/Tubantia 2007-07-21 schreef: Besluit over A1 valt volgend jaar
ALMELO/ ENSCHEDE – De besluitvor­ming over de verbreding van de au­tosnelweg A1 wordt uiterlijk vol­gend jaar afgerond. De provincie Overijssel en de Twentse gemeen­ten hebben signalen uit Den Haag gekregen dat dit een haalbare kaart is. Dat betekent dat daarover in de eerstvolgende begroting van het ministerie van Verkeer en Water­staat, die in september wordt ge­presenteerd, nog niets zal staan. Burgemeester P. den Oudsten van Enschede noemt de kleine vertra­ging ‘geen ramp’, omdat het ko­mende jaar goed benut kan wor­den voor een intensieve lobby. Daarbij werken de provincie Over­ijssel, de in Regio Twente verenig­de veertien gemeenten en het be­drijfsleven nauw samen.
Commissaris van de Koningin G. Jansen beschouwt de A1 als een Europees project, omdat naast Twente en de Randstad ook Duits­land hier baat bij heeft. „ De A1 speelt een cruciale rol als het gaat om de bereikbaarheid van de Randstad intern, maar daarnaast heeft het Westen er ook belang bij dat het achterland via de knoop­punten Arnhem, Nijmegen, Zwol­le en Twente de goederen kan af­en aanvoeren. De A1 maakt deel uit van de as Amsterdam - Berlijn. In dat licht bezien vergt dit een in­tegrale en grootschalige aanpak, waarbij niet alleen naar de belan­gen van Twente en de provincies wordt gekeken. De A1 stopt niet bij grenzen”, aldus de Commissa­ris.
Jansen brengt zijn pleidooi al in de praktijk door intensieve contac­ten over de A1 te onderhouden met ministers en presidenten van de Duitse deelstaten Nordrhein Westfalen en Niedersachsen. Ook de Duitsers zijn van mening dat de A1 een belangrijke schakel vormt in de as Amsterdam - Ber­lijn en om die reden snel verbreed moet worden.
De commissaris juicht het toe dat de A1 momenteel prominent op de politieke agenda staat. Onlangs onthulde VVD-leider Mark Rutte in deze krant dat de verbreding van de A1 wordt bepleit in een plan dat hij in september gaat pre­senteren. Jansen gaat één dag voor Prinsjesdag speciaal naar Den Haag om de A1 nogmaals onder de aandacht van de landelijke poli­tici te brengen.
Hij is er van overtuigd dat de be­sluitvorming over de A1 in een stroomversnelling komt als dit pro­ject in een breed nationaal en Eu­ropees perspectief wordt geplaatst. Ook als voorzitter van de Raad voor Verkeer enWaterstaat consta­teert hij dat de politieke steun voor deze aanpak groot is. In alle belangrijke nota’s wordt de A1 ge­noemd als majeur project. Commissaris van de Koningin G. Jansen beschouwt de A1 als een Europees project, omdat naast Twente en de Randstad ook Duitsland hier baat bij hebben.
de kloomp'maj anhoalen

Femmefatale
Member
Member

Bericht door Femmefatale » zo jul 22, 2007 8:21 pm

Die A1 is me lang genoeg, krijg er toch alleen maar bekeuringen :(

Maar laten we hopen dat het geen A$ midden delfland soap wordt voor jullie, hoe meer snelwegen hoe beter :okay:
... en ik schud de hand waar hij straks mee slaat...

Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus » zo jul 22, 2007 8:24 pm

Maar niet te snel weg he ;)
de kloomp'maj anhoalen

INVISIBLE
Member
Member
Contacteer:

Bericht door INVISIBLE » zo jul 22, 2007 11:43 pm

Doe eens wat aan die N-18 (opwaarderen naar A-18 ), zodat al dat extra verkeer niet gebruik hoeft te maken van de A-1/A-50 om zo in Arnhem en het Zuiden terecht te komen.
Aangezien daar het allergrootste probleem voor geheel Twente ligt, er is geen fatsoenlijke verbinding vanuit Zuid-Twente naar Gelderland.
Alles moet via de A-1/A-50 of eventueel de A-31.

En dan nog afvragen waarom de A-1 bij Twello, Azelo, Buren zo druk aan het worden is ??
Enschede

Huub
Member
Member

Bericht door Huub » ma jul 23, 2007 1:19 am

Ik neem aan dat je wat anders dan de A31/N31 bedoelt? (A30?) Maar ik kan ook alleen maar een voorstander zijn van het opwaarderen van de N18. N35 eveneens (en laat ik mijn OV wensenlijstje nog even zitten ;)).

Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus » ma jul 23, 2007 8:23 am

de kloomp'maj anhoalen

INVISIBLE
Member
Member
Contacteer:

Bericht door INVISIBLE » ma jul 23, 2007 11:41 am

Ja die bedoel ik.
Het is verder zo simpel, maar ze doen zo moeilijk.
Enschede

Huub
Member
Member

Bericht door Huub » ma jul 23, 2007 6:22 pm

Ah, ik had mijn Nederlandse A-wegen oogkleppen op, maar die is er inderdaad ook nog :P

Rik
Member
Member

Bericht door Rik » wo jul 25, 2007 9:21 am

Het is inderdaad heel simpel...

Afbeelding

Het stuk van duitsland naar Enschede heeft zelfs al extra brede viaducten.

Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » wo jul 25, 2007 10:23 am

Rik schreef:Het is inderdaad heel simpel...

Afbeelding

Het stuk van duitsland naar Enschede heeft zelfs al extra brede viaducten.
werd dat maar eens realiteit, zou mij heel wat reistijd schelen :banaan:
elke dag naar Doetinhem is geen pretje :no:

INVISIBLE
Member
Member
Contacteer:

Bericht door INVISIBLE » wo jul 25, 2007 11:17 am

Dat dat stukje (A-18)/N-18 nooit is aangelegd is al een "schande", zowel voor het bedrijfsleven als voor de bereikbaarheid van Zuid-Twente en de Achterhoek.
Kijk de weg naar Duitsland is dan bij lange na nog geen autobaan, je mag er wel 100km per uur rijden, dat schiet toch al aardig op.
Ook zijn er op deze weg nu al aparte afslagen, en is die afwisselend 2-baans( wat wel gevaarlijk is overigens).
Enschede

Perceptor
Member
Member

Bericht door Perceptor » wo jul 25, 2007 3:12 pm

Ik ben bang dat zo'n doorverbinding naar de Duitse 31 nogal veel buiten regionaal verkeer aan kan trekken:
Afbeelding
Dat lijkt me niet goed voor de Achterhoek.
Antwerpen is misschien een beetje overdreven, maar voor Rotterdam en het zuidwesten van NL wordt het toch een mooi alternatief voor de bestaande wegen richting Duitsland.
Dat is voor mij ook de reden dat ik er niet volledig achter sta dat de N18 een volwaardige autosnelweg moet worden.

Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus » wo jul 25, 2007 7:02 pm

Daar kon wel eens wat inzitten. Tijd dus om de A1/A50 3baans te maken.
de kloomp'maj anhoalen

INVISIBLE
Member
Member
Contacteer:

Bericht door INVISIBLE » wo jul 25, 2007 8:32 pm

Weet je hoeveel vrachtwagenchauffeurs nu al de N-35 pakken richting de A-31 (dat kleine stukje) ?
Dat getal is nu al zo hoog, dat de meeste verkeersdeskundigen er niks van snappen en dat niet aan zagen komen.
Dus het maakt helemaal niet uit of het een Autobaan of geen Autobaan is, die wegen naar Twente moeten nu eenmaal beter gestructueerd en verbonden worden.
Die N-18 is ook zonder opwaardering naar de A-18 al een erg drukke verkeersader
Door opwaardering maak je het er alleen maar veiliger en beter toegankelijk voor alle andere weggebruikers.
Enschede

Plaats reactie