Welkom op het forum van Enschede-Stad / Enschedeinansichten.

Snelwegen A1 / Enschede-Münster

Omdat de wereld niet alleen om Enschede draait.
Gebruikersavatar
Roy
Member
Member
Berichten: 163
Lid geworden op: vr mar 25, 2005 4:14 pm
Locatie: Hengelo

Snelwegen A1 / Enschede-Münster

Bericht door Roy » ma mei 16, 2005 10:52 pm

Op de site http://www.rijksweg1.nl is te zien wat de plannen voor de A1 en A50 zijn. Gelukkig hebben ze voor de A1 gekozen voor een extra rijbaan in plaats van een gevaarlijke spitsstrook op de vluchtstrook. Helaas is deze extra rijbaan alleen in de spits geopend. Momenteel is het daar zo druk dat het de hele dag wel spits lijkt dus die zullen ze toch de gehel dag open moeten houden denk ik (hoop ik). Al met al erg positief dus.
Bijlagen
Aanleg spitsstroken.doc
(213 KiB) 419 keer gedownload

Gebruikersavatar
Acidor
Member
Member
Berichten: 953
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 11:05 am
Locatie: Oldnzel

Bericht door Acidor » wo mei 18, 2005 10:31 am

Als ze toch bezig zijn kunnen ze net zo goed tot aan markelo 3 baans maken. Ruimte zat. Bovendien is het op dat stuk vaak erg druk. Zelfs op zondagavond, veel vrachtwagens. Nou is dat op zich niet zo erg, maar wel als ze telkens aan het inhalen zijn. Ben je net een beetje op snelheid en ja hoor daar gaan we weer.   :down:

Gebruikersavatar
Acidor
Member
Member
Berichten: 953
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 11:05 am
Locatie: Oldnzel

Bericht door Acidor » ma mei 23, 2005 10:27 am

DEVENTER - Rijkswaterstaat begint in augustus met de aanleg van spitsstroken op de A1 en de A50. Op de A1 wordt dan gewerkt tussen Deventer-Oost (afrit 24) en het knooppunt Beekbergen bij Apeldoorn. Op de A50 wordt gewerkt tussen Arnhem (afrit 20) en het knooppunt Beekbergen.

Een spitsstrook is een extra rijstrook die alleen tijdens de spits gebruikt mag worden. Hierdoor kan het verkeer beter doorstromen. De drukte op beide wegen leidt regelmatig tot verkeersoverlast. Rijkswaterstaat wil met de aanleg van spitsstroken de wegen beter benutten.

De werkzaamheden worden uitgevoerd door Heijmans Infrastructuur. Het werk op het zuidelijke deel van de A1 en op de hele A50 is naar verwachting eind 2005 klaar. Op het noordelijke deel van de A1 wordt dan nog doorgewerkt tot juni 2006.

De werkzaamheden worden uitgevoerd op vakken van vijf kilometer lengte. Het verkeer wordt over twee versmalde rijstroken geleid en er geldt een verlaagde maximumsnelheid. Op de A1 ontstaat, met name in de spits, kans op ernstige verkeershinder. Op de A50 wordt dit niet verwacht. Rijkswaterstaat treft maatregelen om de doorstroming van het verkeer te stimuleren en de overlast zoveel mogelijk te beperken.

Bron: Bans

Gebruikersavatar
Martin
Member
Member
Berichten: 6599
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 4:31 pm

Bericht door Martin » vr sep 09, 2005 2:38 pm

Geen brede A1, geen aansluiting kanalen

ENSCHEDE - Het mobiliteitsplan tot 2020 dat gistermiddag is gepresenteerd voorziet niet in een verbreding van de A1. Ondanks een lobby van het bedrijfsleven en de Kamer van Koophandel (KvK) vindt het ministerie van Verkeer een verbreding niet noodzakelijk.

W. van Dalfsen van de KvK en bestuurder van het regionale Platform Verkeer en Vervoer geeft niet op. ‘De minister rijdt zelf vooral op de wegen in het westen, dus daar is ze blijkbaar meer op gericht.’ Hij klampt zich echter vast aan het lopende trajectonderzoek.

Volgens de regionale ondernemers en de KvK heeft het dichtslibben van de A1 sterk nadelige gevolgen voor het Twentse bedrijfsleven. Met name het stuk Deventer-Apeldoorn wordt als knelpunt gezien. Maar de minister meent dat de onlangs aangelegde spitsstroken voldoende zijn om problemen tijdens de spits te voorkomen. De minister richt zich in het plan vooral op maatregelen op de A2, A4 en A12 (‘de triple-A’). Van Dalfsen: ‘Wij willen voor de A1 diezelfde status. Het is dé ontsluitingsweg naar Oost-Europa. maar in het buitenland lijkt dat beter door te dringen dan in eigen land.’

De CDA-fractie in de Tweede Kamer zei in juni nog tegen minister Peijs (CDA) dat zij prioriteit moest geven aan de verbreding van de rijksweg. Dat gebeurde op voorspraak van de Overijsselse Kamerleden Eddy van Hijum, Annie Schreijer-Pierik en Bart van Winsen.


In het plan staat verder dat het ministerie een streep zet door een verbinding tussen het Twentekanaal en het Mittellandkanaal. ‘Uit een geactualiseerde kosten-batenanalyse is gebleken dat het maatschappelijk en economisch niet verantwoord is om deze schakel aan te leggen’, aldus het ministerie. Sinds 1952 wordt er vanuit bedrijven in de grensregio al om gevraagd. De Stichting Heemkunde Denekamp was echter altijd fel tegenstander. Het zou het landschap ernstig aantasten.

bron: TC Tubantia

Tsss.. Is dit weer een typisch arrogante houding vanuit het westen des lands?  :x
"Wij, wij, wij.. En de rest van Nederland kan stikken"  :shake:
Enschede, het eindpunt van Twente.

Gebruikersavatar
Acidor
Member
Member
Berichten: 953
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 11:05 am
Locatie: Oldnzel

Bericht door Acidor » vr sep 09, 2005 3:02 pm

Volgens mij weten ze in Den Haag niet eens dat er zoiets als Twente bestaat.
goad goan

Gebruikersavatar
Roy
Member
Member
Berichten: 163
Lid geworden op: vr mar 25, 2005 4:14 pm
Locatie: Hengelo

Bericht door Roy » vr sep 09, 2005 3:09 pm

Wat mij betreft wordt Overijssel onafhankelijk! De staat steunt alle delen van ons land met goede infra en werkgelegenheid behalve Overijssel. Groningen en Friesland bijvoorbeeld hebben veel meer snelwegen dan Twente terwijl Twente, volgens mijn bosatlas, ongeveer net zoveel inwoners heeft dan Groningen of Friesland en daarnaast nog eens een doorgaande route is naar het Oostblok, Noord-Duitsland en Scandinavië.

Werkgelegenheid zoals o.a. op de vliegbasis verdwijnt allemaal naar Brabant. Alleen de belastingdienst zit nog in Almelo voor de rest zit er vrijwel niets van de overheid in Overijssel.

Laten we Overijssel onafhankelijk verklaren en de grenzen met Nederland sluiten! Geen EU, geen Euro. Lage benzineprijzen waardoor heel Nederland en Duitsland in Overijssel komt tanken en inkopen doen. Alle domme overbodige regels afschaffen. Bezwaren tegen nieuwbouw onmogelijk maken. Een eigen internationale luchthaven. En plotseling is Overijssel wereldbekend en vestigen bedrijven zich er liever dan in Nederland. Wie steunt me? 8)

Gebruikersavatar
Martin
Member
Member
Berichten: 6599
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 4:31 pm

Bericht door Martin » vr sep 09, 2005 3:19 pm

IK!  :banaan:

Mooi gesproken Roy. :cry:
Enschede, het eindpunt van Twente.

Gebruikersavatar
Martin
Member
Member
Berichten: 6599
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 4:31 pm

Bericht door Martin » vr sep 09, 2005 3:20 pm

Maar wel op 1 voorwaarde, dat Enschede Hoofdstad wordt.  ;)
Enschede, het eindpunt van Twente.

Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 6427
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus » vr sep 09, 2005 3:36 pm

Twente het nieuwe Luxemburg?
de kloomp'maj anhoalen

Gebruikersavatar
imzadi
Member
Member
Berichten: 1698
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 12:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door imzadi » vr sep 09, 2005 3:49 pm

Overijssel onafhankelijk? Nee, lijkt me niet echt wat. Overijssel is niet echt een samenhangend geheel, maar bestaat uit een aantal zeer verschillende regio's. Dat wordt niet echt wat. Een onafhankelijk Twente, daar kan ik me daarentegen wel vinden. :p :D

Gebruikersavatar
Roy
Member
Member
Berichten: 163
Lid geworden op: vr mar 25, 2005 4:14 pm
Locatie: Hengelo

Bericht door Roy » vr sep 09, 2005 6:36 pm

Oke dan doen we alleen Twente. Enschede mag van mij wel de hoofdstad worden, geen probleem. Balkenende weg.  :okay: Een onafhankelijk Twente zou erg goed voor Twente kunnen zijn en zou het goed op de wereldkaart zetten.

Stel je voor, diverse ambassades in de Enschedese villa's, al die Nederlandse en Duitse toeristen die hier goedkoop komen tanken en tegen een gunstig BTW-tarief inkopen doen. Grote internationale bedrijven vestigen zich liever in Twente dan in Nederland en Duitsland.

Gebruikersavatar
imzadi
Member
Member
Berichten: 1698
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 12:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door imzadi » vr sep 09, 2005 6:38 pm

:okay:

Gebruikersavatar
Robert
Member
Member
Berichten: 6593
Lid geworden op: wo mar 24, 2004 8:21 pm

Bericht door Robert » vr sep 09, 2005 6:59 pm

Roy schreef:Wat mij betreft wordt Overijssel onafhankelijk! De staat steunt alle delen van ons land met goede infra en werkgelegenheid behalve Overijssel. Groningen en Friesland bijvoorbeeld hebben veel meer snelwegen dan Twente terwijl Twente, volgens mijn bosatlas, ongeveer net zoveel inwoners heeft dan Groningen of Friesland en daarnaast nog eens een doorgaande route is naar het Oostblok, Noord-Duitsland en Scandinavië.

Werkgelegenheid zoals o.a. op de vliegbasis verdwijnt allemaal naar Brabant. Alleen de belastingdienst zit nog in Almelo voor de rest zit er vrijwel niets van de overheid in Overijssel.

Laten we Overijssel onafhankelijk verklaren en de grenzen met Nederland sluiten! Geen EU, geen Euro. Lage benzineprijzen waardoor heel Nederland en Duitsland in Overijssel komt tanken en inkopen doen. Alle domme overbodige regels afschaffen. Bezwaren tegen nieuwbouw onmogelijk maken. Een eigen internationale luchthaven. En plotseling is Overijssel wereldbekend en vestigen bedrijven zich er liever dan in Nederland.  Wie steunt me?  8)
Ik niet. Bulsshit verhaal en een vreemde onlogisch opeenvolging van argumenten die een redenering staven. Met Overijssel is niets mis mee. 'k Ben benieuwd hoeveel files er in de provincie er zijn, m.uv. de A1 in Deventer en de Hengelosestraat te Enschede.
Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Gebruikersavatar
imzadi
Member
Member
Berichten: 1698
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 12:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door imzadi » vr sep 09, 2005 7:01 pm

Ach, een zelfstandig Overijssel of Twente is toch geen reele discussie. Je moet het dus ook niet te serieus nemen... :)

Gebruikersavatar
Roy
Member
Member
Berichten: 163
Lid geworden op: vr mar 25, 2005 4:14 pm
Locatie: Hengelo

Bericht door Roy » vr sep 09, 2005 11:14 pm

Idd Imzadi, maar het is wel leuk om er over te praten.  ;)
Moet wel erg lachen om de opmerking van robert: de files op de A1 in Deventer en de Hengelosestraat te Enschede over een vreemde onlogisch opeenvolging gesproken.....  :lol:

Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 4447
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Bericht door Vincent1971 » za sep 10, 2005 12:16 pm

Nou denk dat de Haaksbergerstraat ook een behoorlijk file gevoelige straat is trouwens de hele Twenthe route.
Een goed begin heeft geen einde

Gebruikersavatar
Roy
Member
Member
Berichten: 163
Lid geworden op: vr mar 25, 2005 4:14 pm
Locatie: Hengelo

Bericht door Roy » za sep 10, 2005 4:26 pm

We hebben het hier over echte files op snelwegen en niet over plaatselijke probleempjes. ;)

Overigens is de Haaksbergerstraat (Twenteroute) naar Enschede niet eens de drukste provinciale weg van Twente.

Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 4447
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Bericht door Vincent1971 » za sep 10, 2005 5:30 pm

Gaat ook niet over de drukte provenciale weg Roy...
Een goed begin heeft geen einde

Gebruikersavatar
Roy
Member
Member
Berichten: 163
Lid geworden op: vr mar 25, 2005 4:14 pm
Locatie: Hengelo

Bericht door Roy » za sep 10, 2005 5:44 pm

Ja ok. Dat er toch files op de Haaksbergerstraat en Hengelosestraat staan heeft meer te maken met het onbenullige verkeer en vervoersbeleid van de gemeente, met name door Buursink. Ook het bouwen van een stadion zonder een fatsoenlijke ontsluitingsweg veroorzaakt momenteel al gauw een half uur file tijdens wedstrijden.  :shake:

Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 4447
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Bericht door Vincent1971 » za sep 10, 2005 5:46 pm

Ga je toch met de trein Roy ? Moet je Hengelo eens zien met al dat eenrichtingverkeer. Als je per ongeluk de Bornsestraat een stuk inrijdt tot net buiten de stad en je wilt zeg richting Oldenzaal moet je eens zien wat je allemaal moet uithalen...
Een goed begin heeft geen einde

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten