N18 (Enschede-Varsseveld)
Ze kunnen het beste een snelweg aanleggen vanaf de A1 tussen Oldenzaal en Hengelo rechtstreeks naar Arnhem (tussen Hengelo en Enschede, het gedeelte wat nu nog weiland is). Hierdoor kan het vele internationale (vracht)verkeer rechtstreeks doorrijden richting Zuid en West-Nederland. Dit zou een enorme ontlasting zijn voor de A1 en A50 en erg veel tijd besparen.
- Winus
- Member
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
- Locatie: Amsterdam / Enschede
- Contacteer:
Is het dan de bedoeling dat het een internationale verkeersroute wordt? Volgens mij is de A18 voornamelijk voor interregionaal verkeer. Verkeer vanuit Berlijn moet maar over die Duitse snelweg (Bentheim-Roergebied) naar het zuiden.
Trouwens, als ik zo op de kaart kijk, is de A18 naar Arnhem niet eens zoveel korter dan de A35-A1-A50.
Trouwens, als ik zo op de kaart kijk, is de A18 naar Arnhem niet eens zoveel korter dan de A35-A1-A50.
de kloomp'maj anhoalen
- Winus
- Member
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
- Locatie: Amsterdam / Enschede
- Contacteer:
Dus internationaal verkeer moet ook in te toekomst via Apeldoorn richting zuiden (of via de Duitse snelweg) Zo'n route tussen Hengelo en Enschede door zie ik helemaal niet zitten, dat zou definitief het einde zijn van de groene bufferzone tussen beide steden.
(Een route dwars door Hengelo, over de Brink, zie ik daarentegen wel zitten )
(Een route dwars door Hengelo, over de Brink, zie ik daarentegen wel zitten )
de kloomp'maj anhoalen
Als je op de nederlandse kaart kijkt dan zie je dat dit gedeelte van ons land zeer weinig snelwegen heeft en dat voor een dichtbevolkte regio! De A1 is helemaal dichtgeslibt. Vrijdagmiddag sta je vanaf 13.00 uur al in de file van Apeldoorn tot aan Hengelo, echt belachelijk!
In de tweede helft van dit jaar krijgt de A1 een spitsstrook. Ze zijn nu aan het uitzoeken of ze niet beter gelijk de hele A1 van Hengelo tot aan de A50 driebaans kunnen maken. Aangezien de A1 een zeer brede middenberm heeft is dat de beste oplossing lijkt mij. Een spitsstrook is nogal verwarrend en gevaarlijk.
Daarnaast moet er snel eens een goede verbinding met noord en zuid-nederland komen. Een snelweg vanaf de A1 langs Hengelo naar Arnhem zal een enorme ontlasting van de A1 en A50 zijn. De A35 mogen ze wel doortrekken naar Hoogeveen i.p.v. Zwolle waardoor er een snelle verbinding ontstaat met Friesland, Groningen en Drenthe.
In de tweede helft van dit jaar krijgt de A1 een spitsstrook. Ze zijn nu aan het uitzoeken of ze niet beter gelijk de hele A1 van Hengelo tot aan de A50 driebaans kunnen maken. Aangezien de A1 een zeer brede middenberm heeft is dat de beste oplossing lijkt mij. Een spitsstrook is nogal verwarrend en gevaarlijk.
Daarnaast moet er snel eens een goede verbinding met noord en zuid-nederland komen. Een snelweg vanaf de A1 langs Hengelo naar Arnhem zal een enorme ontlasting van de A1 en A50 zijn. De A35 mogen ze wel doortrekken naar Hoogeveen i.p.v. Zwolle waardoor er een snelle verbinding ontstaat met Friesland, Groningen en Drenthe.
Je kunt wel alles willen.
En hoe had U dat gedacht dan om de A1 te laten aansluiten op de "mogelijke komst van het knooppunt A18/A35"?
Even het bosgebied rondom Driene tegen de vlakte gooien en even een snelweg dwars door twekkelo te gooien?
Maar deze topic gaat over de N18 Enschede-Varsseveld dus Hengelo valt hier geheel buiten.
En hoe had U dat gedacht dan om de A1 te laten aansluiten op de "mogelijke komst van het knooppunt A18/A35"?
Even het bosgebied rondom Driene tegen de vlakte gooien en even een snelweg dwars door twekkelo te gooien?
Maar deze topic gaat over de N18 Enschede-Varsseveld dus Hengelo valt hier geheel buiten.
Kom op Martin, laat een gast eens rustig zijn zegje doen!
@Gast. Dat vrijdagmiddag-verhaal over de A1 komt bij mij erg ongeloofwaardig over. Rondom Twello zijn in de spits enkele problemen maar verder zijn er - zeker ook na de aanpak van de knooppunten Buren en Azelo - bij mijn weten, weinig problemen.
En, wie is 'ze'? Rijkswaterstaat? Het is voor mij in ieder geval nieuwe informatie. De door jou geopperde 'opties' om Twente te ontsluiten, sluiten niet geheel (je mag 't ook omdraaien: geheel niet) aan bij mijn visie. Voor de rest wijs ik voor - om even bij de feiten te blijven - naar het Provinciaal Verkeers en Vervoersplan, op http://www.prv-overijssel.nl .
@Gast. Dat vrijdagmiddag-verhaal over de A1 komt bij mij erg ongeloofwaardig over. Rondom Twello zijn in de spits enkele problemen maar verder zijn er - zeker ook na de aanpak van de knooppunten Buren en Azelo - bij mijn weten, weinig problemen.
En, wie is 'ze'? Rijkswaterstaat? Het is voor mij in ieder geval nieuwe informatie. De door jou geopperde 'opties' om Twente te ontsluiten, sluiten niet geheel (je mag 't ook omdraaien: geheel niet) aan bij mijn visie. Voor de rest wijs ik voor - om even bij de feiten te blijven - naar het Provinciaal Verkeers en Vervoersplan, op http://www.prv-overijssel.nl .
De A35 doortrekken tot voorbij Nijverdal? Dan zou 'ie bij mij in de achtertuin komen te liggen, iets wat ik de komende 25 jaar (groffe schatting) in z'n geheel onmogelijk acht. Het wordt nog 'n heel karwei om tot aan Nijverdal te komen, dan moet heel Nijverdal zelf nog op de kop...
Tot voorbij Nijverdal? Nee hoor. :D
@Martin, ik doelde op "Maar deze topic gaat over de N18 Enschede-Varsseveld dus Hengelo valt hier geheel buiten. " Je knipoog nuanceerd natuurlijk wel, misschien had m'n reactie ook niet gemoeten, maar 'k heb liever in dit topic een reactie over een ander onderwerp dan helemaal geen reactie. :)
Tot voorbij Nijverdal? Nee hoor. :D
@Martin, ik doelde op "Maar deze topic gaat over de N18 Enschede-Varsseveld dus Hengelo valt hier geheel buiten. " Je knipoog nuanceerd natuurlijk wel, misschien had m'n reactie ook niet gemoeten, maar 'k heb liever in dit topic een reactie over een ander onderwerp dan helemaal geen reactie. :)
Nou Robert ik rij al een jaar lang iedere maandag en vrijdag over de A1 en het is echt niet leuk meer. Vrijdag-middag sta je gewoon 40 kilometer lang in langzaam rijdend tot stilstaand verkeer. Als de teller een minuut op 120 staat is het een wonder! Ook op andere dagen en andere tijden is het een gekkenhuis. Ik merk dat jullie niet veel gebruik maken van de snelwegen.
Jee, ik heb OV. 8) Oké, zonder afbreuk te willen doen aan je waarnemingen; d'r is toch altijd nog 'n verschil tussen file en langzaamrijdend verkeer? 't Blijft in ieder geval wel 'opvallend'.Anonymous schreef:Ik merk dat jullie niet veel gebruik maken van de snelwegen.
Vanaf waar is 't dan 'echt' druk? De knooppunten bij Almelo en Hengelo of ook al het stuk tussen Deventer en genoemde knooppunten?
* Trapt nog wel even tegen mijn A35-post aan hier wat boven, graag nog 'n reactie. :) *
Zou ook wel tot Nijverdal kunnen zijn maar ze gaan in ieder geval vanaf Almelo richting Nijverdal binnenkort (eindelijk).
Tussen de wereldsteden Almelo en Hengelo zijn er momenteel weinig problemen sinds dat driebaans is. :okay: De files beginnen op de A50 bij de afslag naar de A1 tot voorbij Rijssen en richting het westen tussen Rijssen en Apeldoorn.
Tussen de wereldsteden Almelo en Hengelo zijn er momenteel weinig problemen sinds dat driebaans is. :okay: De files beginnen op de A50 bij de afslag naar de A1 tot voorbij Rijssen en richting het westen tussen Rijssen en Apeldoorn.
Als je je op een snelweg bevind moet je accepteren dat er files voor kunnen komen.
En het is hier nog lang niet zo erg als in het westen van Nederland.
Files zullen er altijd blijven hoe breed je die wegen ook maakt!
Het toenemende autoverkeer draagt hier enorm bij. Meer natuur zal het loodje moeten leggen aan asfalt. :(
De regering blijft maar zeuren dat meer mensen het openbaar vervoer moeten nemen maar diezelfde regering blijft bezuinigen op het openbaar vervoer. :shake:
En het is hier nog lang niet zo erg als in het westen van Nederland.
Files zullen er altijd blijven hoe breed je die wegen ook maakt!
Het toenemende autoverkeer draagt hier enorm bij. Meer natuur zal het loodje moeten leggen aan asfalt. :(
De regering blijft maar zeuren dat meer mensen het openbaar vervoer moeten nemen maar diezelfde regering blijft bezuinigen op het openbaar vervoer. :shake: