Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

N18 (Enschede-Varsseveld)

Omdat de wereld niet alleen om Enschede draait.

Beste oplossing voor de N18?

De bestaande weg aanpassen
4
7%
Westelijk van de N18 nieuwe weg aanleggen
7
12%
Gewoon de A18 van Varsseveld doortrekken naar de A35 Enschede, Klaar!
47
81%
 
Totaal aantal stemmen: 58

Gast

Bericht door Gast »

Ik vertrek vaak tegelijk met een collega uit Den Haag en een uit Amsterdam vanuit Tilburg. Ik ben altijd de enige die in de file staat! Dat zegt al heel wat.

Helaas bezuinigen ze veel te veel op het OV. Het is in oost-nederland gewoon voor veel mensen geen goed alternatief.

Heel nederland asfalteren hoeft van mij ook niet maar om via Apeldoorn naar Arnhem of naar Groningen te rijden slaat ook nergens op. dat is erg om en is nog slechter voor het milieu!

En nu ga ik naar bed, moet morgenvroeg weer een tijdje in de file staan, trusten.
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Een bundeling van de A18 met een spoorlijn richting Arnhem/Nijmegen lijkt me ook wel wat.

*droomt lekker verder*
de kloomp'maj anhoalen
imzadi
Member
Member
Berichten: 434
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 12:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door imzadi »

Errik schreef:Wel een beetje zonde van dit gebied
Even zomaar, zonder toestemming en bronvermelding, mijn foto's posten, he... Dacht je dat dat zomaar kan? :x :x

;)

:beer:
imzadi
Member
Member
Berichten: 434
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 12:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door imzadi »

Wat snelwegen betreft: Ben wel voor een betere verbinding Enschede-Arnhem en Twente-Groningen. Maar naast het verbeteren van de (snel-)wegen moet er ook een goede OV-verbinding komen. Twente is met de trein zeer slecht ontsloten, en is geheel afhankelijk van verbindingen met Zwolle/Deventer. Richting het zuiden en het noorden moet je altijd ver omreizen en overstappen. :shake: Da's zeker niet bevorderlijk voor het gebruik van het OV.
Gebruikersavatar
DBM
Member
Member
Berichten: 448
Lid geworden op: di mar 23, 2004 10:16 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DBM »

schaapje_martin schreef:Als je je op een snelweg bevind moet je accepteren dat er files voor kunnen komen.
En het is hier nog lang niet zo erg als in het westen van Nederland.
Files zullen er altijd blijven hoe breed je die wegen ook maakt!
Het toenemende autoverkeer draagt hier enorm bij. Meer natuur zal het loodje moeten leggen aan asfalt. :(
De regering blijft maar zeuren dat meer mensen het openbaar vervoer moeten nemen maar diezelfde regering blijft bezuinigen op het openbaar vervoer. :shake:
Je kan duidelijk merken dat je niet veel op de snelweg zit Martin. Het bagataliseren van het kleine file probleempje in het oosten van het land geeft dat duidelijk aan dat je niet weet waar je het over hebt. Ik heb zeer veel op de snelweg gezeten en geloof het nou maar, het is een drama op de snelweg tijdens de spits. Als je hier dagelijks mee geconfronteerd wordt is het zeker niet iets waar je vrolijk van wordt. Iedereen vindt het fijn om op tijd thuis te komen of op tijd bij zijn bestemming aan te komen. Daarom stoor ik mij aan je opmerkingen, het is duidelijk dat je uit de wind zit en opmerkingen maakt of je een kenner bent van de verkeersproblematiek. By the way, ik heb 5 jaar in Almere gewoond en werkte in A'dam hierdoor kan ik de situatie dus aardig vergelijken.

Wat mij betreft een snelweg naar Arnhem en Zwolle.
Zoals de gast reeds meld zal dit de problematiek op de A1 drastisch aanpakken.
dwars

Bericht door dwars »

imzadi schreef:Wat snelwegen betreft: Ben wel voor een betere verbinding Enschede-Arnhem en Twente-Groningen.
Die laatste is er al. Je hopst de grens over, pakt de A31 richting Emden en je hopst bij Groningen weer de grens over. Sneller kan het niet.
Gebruikersavatar
DBM
Member
Member
Berichten: 448
Lid geworden op: di mar 23, 2004 10:16 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DBM »

En de 35 is sinds afgelopen jaar ook al aangesloten op de 31 dat is ook prettig.(Mn als je naar het Noorden moet) Als je naar het zuiden gaat richting Oberhausen kan je beter via Ahaus de 31 benaderen. (Dat is sneller)
Martin

Bericht door Martin »

DBM schreef:Als je hier dagelijks mee geconfronteerd wordt is het zeker niet iets waar je vrolijk van wordt. Iedereen vindt het fijn om op tijd thuis te komen of op tijd bij zijn bestemming aan te komen. Daarom stoor ik mij aan je opmerkingen, het is duidelijk dat je uit de wind zit en opmerkingen maakt of je een kenner bent van de verkeersproblematiek.

Dus als ik zeg dat mensen moeten accepteren dat er eenmaal files zijn, stoor jij je daar aan? :?
Ik word gewoon af en toe doodziek van al dat geklaag van automobilisten die in de file moeten staan.
De files los je toch niet zo 1 2 3 op!
Dat zie je wel in de rest van Nederland en maar een extra rijstrook erbij gooien en maar weer een nieuw stuk snelweg aanleggen en wat heeft het eigenlijk voor nut? Helemaal niks!
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

schaapje_martin klinkt steeds meer als wouldbe burgemeester Buursink.  :D
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
imzadi
Member
Member
Berichten: 434
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 12:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door imzadi »

Er zijn ook vele automoblilisten die altijd maar weer de auto nemen, ook voor kleine afstanden, en ook voor trajecten waar het OV wel een goed alternatief is. Als je dan toch steeds maar weer de auto neemt, dan moet je ook niet klagen dat je in de file komt.

Voor mensen waarvoor het OV geen alternatief is, of die vanwege hun beroep aangewezen zijn op de auto, dan vind ik het wat anders. Maar een groot deel van de auto's in de file staat er 'onnodig'.

Steeds maar weer meer asfalt aanleggen lost zeer weinig op. Dat heeft iedereen trouwens zelf kunnen waarnemen de afgelopen 10 tot 20 jaar. De files nemen overal steeds maar weer toe, terwijl er in de afgelopen jaren, vooral in het westen, vele nieuwe wegen zijn aangelegd.

Een aantal wegen/verbindingen mag van mij zeker wel worden verbeterd, maar het gaat dan om belangrijke verbindingen buiten de randstad (bijv. Twente-Arnhem/Nijmegen), waar de huidige rijkswegen duidelijk ontoereikend en/of gevaarlijk zijn. Verder zal vooral een mentaliteitsomslag teweeg moeten worden gebracht, zowel bij de regering (die weigert fatsoenlijk in het OV te investeren/vernieuwen) als de gemiddelde automobilist, die te verknocht is aan zijn wagen om alternatieven te zien, of voor kortere afstanden te lui is om eens de fiets te pakken.
Martin

Bericht door Martin »

Ik kan me helemaal vinden in de reactie van Imzadi. :okay: :)
Errik schreef:schaapje_martin klinkt steeds meer als wouldbe burgemeester Buursink.


:lol:
Gebruikersavatar
DBM
Member
Member
Berichten: 448
Lid geworden op: di mar 23, 2004 10:16 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DBM »

schaapje_martin schreef:
Dus als ik zeg dat mensen moeten accepteren dat er eenmaal files zijn, stoor jij je daar aan? :?
Ik word gewoon af en toe doodziek van al dat geklaag van automobilisten die in de file moeten staan!
Nee ik stoor me niet aan eerste regel wel aan de tweede!
Dit is typisch een uitspraak van iemand die alleen zijn eigen situatie kan beoordelen. Ik zal het maar onder de noemer 'gebrek aan inlevingsvermogen' schuiven. Pas als je er zelf last van krijgt zul je het ook begrijpen en een ander toontje hanteren.

Toen ik nog in Deventer werkte ging ik dagelijks met de trein. Echter 1 a 2 dagen per week werd van mij verwacht in Alphen a.d. Rijn te zijn(200km).
Dit doe je niet met de trein vanwege de slechte verbinding. En dan kan er wel geroepen worden dat iedereen maar met het OV moet maar de praktijk doet je soms anders beslissen.

Godzijdank werk ik tegenwoordig in Enschede en is het voor mij (voorlopig) geen issue meer. Voor hen die wel moeten reizen blijft het zwaar kut! Vandaar dat ik voor een snelweg richting Arnhem en Zwolle ben.
Laatst gewijzigd door DBM op ma mar 21, 2005 5:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Maar wel tegen een snelweg door Driene, neem ik aan?
Laatst gewijzigd door Errik op ma mar 21, 2005 5:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Gebruikersavatar
DBM
Member
Member
Berichten: 448
Lid geworden op: di mar 23, 2004 10:16 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DBM »

Errik schreef:Maar tegen een snelweg door Driene, neem ik aan?
Nee zeker niet Errik(dat stuk moeten ze sparen), die gast gaat mij daarin veel te ver.

De N18 geniet bij mij trouwens een hogere prioriteit dan de rw35 richting Zwolle. Wil je naar Groningen kan je beter de 31 pakken in Duitsland.
Naar Zwolle kan je mijn inziens beter de afslag Raalte op de A1 gebruiken voor een snelweg langs Heetten, Raalte met een aansluiting op de A28 in Zwolle Zuid...
Martin

Bericht door Martin »

DBM schreef:
schaapje_martin schreef:
Dus als ik zeg dat mensen moeten accepteren dat er eenmaal files zijn, stoor jij je daar aan? :?
Ik word gewoon af en toe doodziek van al dat geklaag van automobilisten die in de file moeten staan!
Nee ik stoor me niet aan eerste regel wel aan de tweede!
Dit is typisch een uitspraak van iemand die alleen zijn eigen situatie kan beoordelen. Ik zal het maar onder de noemer 'gebrek aan inlevingsvermogen' schuiven. Pas als je er zelf last van krijgt zul je het ook begrijpen en een ander toontje hanteren.
:lol:
Als ik een baan zou hebben elders in Nederland blijf ik echt niet in Enschede wonen dan zoek ik daar wel een plek om me te kunnen vestigen.
Die keuze maak je uiteindelijk zelf om constant heen en weer te kleppen, of dan wel in een file te belanden.  8)
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Noem jij jezelf een Enschede-fan?  :x
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Martin

Bericht door Martin »

:lol:
Het scheelt Errik, dat ik geen baan wil elders.  ;)
Gebruikersavatar
DBM
Member
Member
Berichten: 448
Lid geworden op: di mar 23, 2004 10:16 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DBM »

schaapje_martin schreef:
Die keuze maak je uiteindelijk zelf om constant heen en weer te kleppen, of dan wel in een file te belanden. 8)
Nog geen vriendinnetje Martin? Kijk als je een vriendinnetje voor 'vast' krijgt, heeft ook zij zo haar wensen. Snap je, mijn vriendinnetje wil graag in Enschede blijven wonen ;)

Het uitstapje van 5 jaar naar Almere beviel haar niet zo...  :(
Gebruikersavatar
Q.
Member
Member
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:03 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Q. »

Kan ik me goed voorstellen. Almere...
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
Gebruikersavatar
DBM
Member
Member
Berichten: 448
Lid geworden op: di mar 23, 2004 10:16 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DBM »

QyRoZ schreef:Kan ik me goed voorstellen. Almere...
Tja, ze moest er ook nog eens werken terwijl ik elke dag de trein pakte naar Amsterdam.

Ben je trouwens de laatste tijd in Almere geweest. Als je het Van Heekplein een groot project vond moet je daar eens gaan kijken. Sinds ik er weg ben(2000) is er enorm veel bijgekomen. Niet alleen aan wijken maar vooral ook een nieuw centrum met de nodige hoogbouw. De Rabobank is bijv door Trebbe gebouwd. Die is dacht ik al rond de 80 meter hoog. Als je langs het Gooimeer rijd kan je het zien, terwijl je voorheen heel Almere-stad niet zag liggen. Almere Haven natuurlijk wel!

Afijn, gezellig is natuurlijk wat anders! Wat dat betreft kan je beter niet in de polder zitten(vooral dat platte landschap staat mij niet zo aan). De natuurgebieden zoals de Oostvaarderplassen zijn echter wel weer de moeite waard. Vreemd om zoveel wild te zien op zo'n korte afstand van A'dam.
Laatst gewijzigd door DBM op ma mar 21, 2005 10:04 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie