Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

N18 (Enschede-Varsseveld)

Omdat de wereld niet alleen om Enschede draait.

Beste oplossing voor de N18?

De bestaande weg aanpassen
4
7%
Westelijk van de N18 nieuwe weg aanleggen
7
12%
Gewoon de A18 van Varsseveld doortrekken naar de A35 Enschede, Klaar!
47
81%
 
Totaal aantal stemmen: 58

Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Leg dan tenminste een weg aan die eenvoudige verbreed kan worden (juiste breedte van viaducten en zo)
de kloomp'maj anhoalen
Tukker

Bericht door Tukker »

GELD VOOR OPWAARDERING N18

De werkgeversorganisaties VNO NCW in Twente, de Achterhoek en Arnhem willen meebetalen aan de opwaardering van de Twenteroute tussen Varsseveld en Enschede tot een snelweg.

Volgens werkgevers is de weg een belangerijke verbinding tussen Twente, Arnhem/nijmegen en wageningen/Veenendaal. Nu heeft het verkeer op de tweebaansweg geregeld last van stremmingen. Zo gebeuren er op de weg jaarlijks tweehonderd aanrijdingen. Rijkswaterstaat wil de weg veranderen, maar weet nog niet hoe.

Bron: rtv oost

ZIE OOK : http://www.tctubantia.nl/regioportal/TC ... 5_,00.html
Laatst gewijzigd door Tukker op ma mar 28, 2005 2:10 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Er is weer wat meer aandacht voor. :)
de kloomp'maj anhoalen
Martin

Bericht door Martin »

Juist! :okay:
Ons sterk maken voor een snelweg. :)
Rijkswaterstaat wil de weg veranderen, maar weet nog niet hoe.
Ben ik nou zo slim of zijn zij nou zo dom?  :?
Iedereen staat te springen om doortrekking van de A18 en rijkswaterstaat weet niet wat er moet gebeuren met de N18!  :(   :shake:
Gebruikersavatar
Q.
Member
Member
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:03 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Q. »

Tja, Twente is geen Randstad hè? Maar is een fatsoenlijk snelweg tussen twee aangewezen stedelijk gebieden (Twente en het KAN) niet nodig?
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Rijkswaterstaat zoekt uiteraard naar de goedkoopste oplossing. Dit zal leiden tot ellenlange vertragen waardoor de goekoopste oplossing uiteindelijk veel duurder is dan de duurste oplossing. Zie A4 Westland. :)
de kloomp'maj anhoalen
Martin

Bericht door Martin »

Let op!
Onze nieuwe burgemeester Den Oudsten gaat zich keihard opstellen voor een doortrekking van de A18.  :banaan:
Gebruikersavatar
Acidor
Member
Member
Berichten: 537
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 11:05 am

Bericht door Acidor »

schaapje_martin schreef:Let op!
Onze nieuwe burgemeester Den Oudsten gaat zich keihard opstellen voor een doortrekking van de A18. :banaan:
Laten we het hopen
Martin

Bericht door Martin »

Ik ben de zoon van Den Oudsten.  ;)  :lol:
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Haaksbergen wil twee aansluitingen op nieuwe N18

HAAKSBERGEN - Als het aan het Haaksbergse college ligt komt het tracé van de nieuwe N18 aan de westkant van het dorp te liggen. En aan Rijkswaterstaat wordt ook gemeld dat Haaksbergen twee locaties op het oog heeft waar een aansluiting op de nieuwe weg moet komen: bij de Needseweg en bij de Hengelosestraat.


Rijkswaterstaat vraagt ondermeer aan betrokken gemeenten waar hun voorkeur naar uit gaat met betrekking tot het tracé van de nieuwe N18. Rijkswaterstaat bepaalt uiteindelijk het definitieve tracé en de aansluitingen, maar het wil zoveel mogelijk uitgaan van de wensen van de gemeenten.

Die keuze heeft het Haaksbergse college nu vastgesteld. De as van de weg in de variant waarvoor het college kiest, kruist de Needseweg op een locatie waar eenvoudig een aansluiting te realiseren is. Vervolgens gaat de weg door het landschap, waarbij de percelen zo gunstig mogelijk worden doorsneden, richting de Goorsestraat. De as ligt tussen de Needseweg en de Goorsestraat ligt nog behoorlijk ver van Rietmolen (ongeveer 1 kilometer). Daardoor wordt de overlast in de kern van Rietmolen tot een minimum beperkt.

De as wordt ter hoogte van Brammelo iets westelijker gelegd, zodat hier in de toekomst nog uitbreidingen kunnen plaatshebben. Vanaf de Goorsestraat gaat het richting de Hengelosestraat. Daarbij is rekening gehouden met mogelijke uitbreidingen van de Wissinkbrink en van Stepelo. Vervolgens gaat het richting het kruispunt met de spoorlijn.

Bij deze variant is rekening gehouden met de uitbreidingen van Haaksbergen in de toekomst. In vergelijking met de andere mogelijke tracés moeten er bij deze keuze zo min mogelijk huizen of bedrijven verwijderd worden.

Behalve over een mogelijk tracé, vroeg Rijkswaterstaat ook om aan te geven waar de aansluitingen op de nieuwe weg (in de ogen van de gemeente) moeten worden gerealiseerd.

Het college wilde in eerste instantie drie aansluitingen bij Rijkswaterstaat ter sprake brengen. Behalve voor een aansluiting op de Needseweg (bij het Danspaleis) en de Hengelosestraat (ten noorden van bedrijventerrein Stepelo) wilde zij ook een aansluiting op de Goorsestraat. Maar tijdens de commissievergadering RVE bleek dat meerdere partijen twee aansluitingen (Needseweg en Hengelosestraat) voldoende vonden.

Bron: TC Tubantia
de kloomp'maj anhoalen
Martin

Bericht door Martin »

Je krijgt toch ook echt een punthoofd van Rijkswaterstaat.  :shake:
Weert Gilders

Bericht door Weert Gilders »

Die A18 moet er gewoon a.s.a.p. komen, zodat ook de Achterhoek een fatsoenlijke verbinding heeft met het rijkssnelwegennet. Er zijn talloze bedrijven gevestigd met de gedachte dat die A18 zou worden doorgetrokken. Helaas kwamen ze van een koude kermis thuis en mogen ze nu hun goederen vervoeren over een 18e eeuws karrespoor.

Laat ze maar beginnen met de aanleg van een N18 over een nieuw trace met ongelijkvloerse kruisingen. Zo houd je i.i.g. de milieuhippies tevreden. Een paar jaar later kwak je er een nieuwe rijbaan naast en waardeer je het teer op naar de A18.

Trek daarna de A15 door naar de A12 zodat die aansluit op de A18 en dan nummeren we de A18 om naar A15. En Nederland is een nieuwe superverbinding tussen Randstad en Duitsland rijker... :cheer:

De huidige N18 is omgeven door een paar lamme weilanden dus om milieuvernietiging hoef je het niet te doen.

Die achterlijke rondweg langs Eibergen die men wil aanleggen is pure geldverspilling als het aan mij ligt...

Lui die vinden dat de huidige N18 te rustig is om op te waarderen naar A18 sporen niet. Iedereen rijdt nu via de A1/A50 naar het zuiden. Ikzelf rijd in de spits via de A1 en Zutphen naar b.v. Doetinchem. Stukken sneller dan over de N18 (en dat zegt wat)...

Met het aanleggen van de A18 zal je zelfs de spittstroken op de A50 Anhem-Beekbergen en A1 Beekbergen-Deventer kunnen schrappen...

En die knakker die hierboven zegt dat de laatste jaren veel (rijks)wegen zijn aangelegt verzoek ik toch even te kijken op http://www.autosnelwegen.nl want er is bar weinig aangelegt de laatste 10/20 jaar... zeker gezien het vele geld wat de automobilist afdraagt aan de schatkist.

Als alternatief de Duitse Autobahnen nemen vind ik nogal triest. Die leuke Duitsers geven veel geld uit voor een mooie snelwegennet en daar moet ik als Nederlander maar overheen kunnen omdat onze eigen overheid een falend verkeersbeleid voert. Lijkt me ook niet de bedoeling...

Had men die 4 miljard van de Betuwelijn in het snelwegennet gestoken, dan was er nu geen enkele file meer in dit land...
Roy

Bericht door Roy »

Ben het helemaal met je eens Weert. Het is belachelijk dat een dichtbevolkte regio als Twente slechts 1 snelwegverbinding heeft met de rest van het land. Al het verkeer naar noord, west en zuid Nederland moet maar via een grote omweg over de A1 richting het zuiden en noorden. Kijk eens naar Noord-Nederland. Dat redelijk dunbevolkte gebied heeft wel snelwegen alle kanten op!
Robert

Bericht door Robert »

Ik vraag me al 'n tijdje af hoe 't bijvoorbeeld zal gaan (als alles doorgaat, voorzover dat niet is besloten, ik ken de stand van zaken niet), als je op de fiets / met de auto vanaf Boekelo richting Zonnebeek of het Aamsveen wil. Kan je de weg nog wel oversteken?

't Is / klinkt wat knuddig, maar in dit geval redeneer ik in eigenbelang.  :D
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Er zal wel een tunneltje komen, toch? Zo'n recreatief belangrijke route wordt niet zomaar onderbroken hoor.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Gebruikersavatar
DBM
Member
Member
Berichten: 448
Lid geworden op: di mar 23, 2004 10:16 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DBM »

@Wilders: Het lijkt me trouwens wel logisch dat die n18 om Eibergen heen wordt getrokken. Wil je soms met de snelheid van 120km door Eibergen heen sjeesen?? Lijkt me gezien het belang niet opwegen tegen de ellende. Nee dan maar om Eibergen heen met de snelweg. Dat scheelt je hoogstens 2 minuten qua reistijd.
Het belangrijkste is dat die weg er nu eens komt en niet halfgebakken.
Roy

Bericht door Roy »

Van mij mogen ze een rechtstreekse snelweg aanleggen tussen Twente en Arnhem i.p.v. een kronkelweg die om ieder dorpje gaat. Eventueel met een aftakking richting Winterswijk.
Gebruikersavatar
DBM
Member
Member
Berichten: 448
Lid geworden op: di mar 23, 2004 10:16 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DBM »

@Roy Bedoel je dat je de snelweg dwars door het dorpje Eibergen heen wilt trekken?

Haaksbergen wil een westelijke variant, ik denk dat ie dan makkelijk langs Eibergen kan lopen.
Roy

Bericht door Roy »

Ik bedoel een snelweg ten westen van Haaksbergen en dan het liefst via Ruurlo rechtstreeks naar de snelweg die bij Dieren stopt (dus een rechte lijn naar Arnhem).

Ik zie weinig voordelen in een weg die een grote bocht maakt via Eibergen, Groenlo en Lichtenvoorde naar de A15. In dat geval is het (ook vanuit Enschede) veel sneller en korter om via de A1 en A50 te blijven rijden als je richting Arnhem of het zuiden moet.
Martin

Bericht door Martin »

Je moet niet te veel willen.
Het is al een gigantische verbetering als de A18 van Varsseveld door wordt getrokken naar Enschede, zonder extra wensen erbij.
Plaats reactie