Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

N18 (Enschede-Varsseveld)

Omdat de wereld niet alleen om Enschede draait.

Beste oplossing voor de N18?

De bestaande weg aanpassen
4
7%
Westelijk van de N18 nieuwe weg aanleggen
7
12%
Gewoon de A18 van Varsseveld doortrekken naar de A35 Enschede, Klaar!
47
81%
 
Totaal aantal stemmen: 58

Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4149
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: N18 (Enschede-Varsseveld)

Bericht door enschedeinansichten »

Werken in een straal van 50 km is toch redelijk voor Nederlandse begrippen. Vooral in het westen is dit normaal.
Wij hebben natuurlijk het probleem van de Duitse grens daar achter kun je normaal gesproken geen werk vinden.
Daarom gaat die straal voor ons niet op het wordt dan een cirkel 2xRadius. Dus mogen wij 100 km van huis werken. ;)
Als je daar dan ook nog de werkdichtheid per KM in betrekt (zal in vergelijk met het westen 1:2 zijn) dan hebben wij al recht op
200 km werkbereik. Zo is het dus aanvaardbaar en logisch dat sommige tukkers het verderop zoeken. Hebben we gewoon recht op. :)

Ik praat dan nog maar niet over het ontwikkelingswerk wat we (tukkers) doen in de rest van Nederland.

Aj niks bint en ie verbeeld oe ok nog ens niks dan bi-j tweemaol niks. Een bettje greuts ween is nich zo erg.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Hans van Dijk

Re: N18 (Enschede-Varsseveld)

Bericht door Hans van Dijk »

Errik schreef:Ik heb soms het gevoel dat half Twente buiten de regio werkt. .

Daar kon je deels wel eens gelijk in hebben, en de conclusie is dan wederom dat de werkgelegenheid niet voldoende van de grond komt in het oosten van het land.
Dit heeft op zijn beurt ook weer te maken met de gebrekkige infrastructuur hier,
en het feit dat vele werkgevers zich daarom liever in het westen van het land vestigen.
Zo is het cirkeltje weer rond.

Dus er moet gewoon een A18 komen, en niet van die trieste compromissen zoals de plannen welke nu worden uitgewerkt.
Dan word het voor werkgevers ook wat aantrekkelijker, nu staan hun wagens bijna dagelijks in de file op de A1. dat kost ze ook een kapitaal.

Dus een beter wegennet in het oosten leid tot meer werkgelegenheid,
en dus minder forenzen,
en dus minder file. :idee:
The Prodigy
Member
Member
Berichten: 25
Lid geworden op: di mar 22, 2005 7:40 pm
Locatie: 074

Re: N18 (Enschede-Varsseveld)

Bericht door The Prodigy »

.
Laatst gewijzigd door The Prodigy op do okt 29, 2009 5:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tony S.
Member
Member
Berichten: 432
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 8:23 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: N18 (Enschede-Varsseveld)

Bericht door Tony S. »

enschedeinansichten schreef:
Aj niks bint en ie verbeeld oe ok nog ens niks dan bi-j tweemaol niks.

Van mie mag u op `n tegeltje,of steet er doar al op? :D
Een lang wief is een ladder in huus!
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4149
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: N18 (Enschede-Varsseveld)

Bericht door enschedeinansichten »

Tony S. schreef:
enschedeinansichten schreef:
Aj niks bint en ie verbeeld oe ok nog ens niks dan bi-j tweemaol niks.

Van mie mag u op `n tegeltje,of steet er doar al op? :D
Wil je echt een tegeltje met mij er op ? Ik kan alleen maar plat praten (schrijven volgens de officieele wijze kan ik niet)zelf noem ik dat dan maar enschedees het is de oude taal van de van de enschedese straat, school. Het staat ook behoorlijk ver af van het echte (?) twents. Ma toch kan'k mie de aardig met red'n.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4149
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: N18 (Enschede-Varsseveld)

Bericht door enschedeinansichten »

Zo is het trace vastgesteld. 1e stuk 100kn 2x2 banen, daarna 100 Km 2x1, oude stuk 80 mm en het laatste stuk 2x2 80 Km.
Herschaalde kopie van standpunt n18.jpg
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4149
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: N18 (Enschede-Varsseveld)

Bericht door enschedeinansichten »

Gemeenten zijn akkoord met het tracé, ze willen de zaak niet langer ophouden.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Hans van Dijk

Re: N18 (Enschede-Varsseveld)

Bericht door Hans van Dijk »

enschedeinansichten schreef:Gemeenten zijn akkoord met het tracé, ze willen de zaak niet langer ophouden.
Ik noem dat de weg van de minste weerstand. :down:

Misschien moeten we de N18 voortaan ook maar zo noemen :P
Gebruikersavatar
Q.
Member
Member
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:03 pm
Locatie: Utrecht

Re: N18 (Enschede-Varsseveld)

Bericht door Q. »

Een mooie polderweg :D
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
Berealste

Re: N18 (Enschede-Varsseveld)

Bericht door Berealste »

Rij elke dag van Winterswijk naar Hengelo (ov) , dus ik vind dit een prima oplossing!! Zo snel mogelijk uitvoeren maar!!! :)
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4149
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: N18 (Enschede-Varsseveld)

Bericht door enschedeinansichten »

Ongeluk op N18
dinsdag 10 november 2009

EIBERGEN - Bij een aanrijding op de Twenteroute zijn twee mensen gewond geraakt: een 82-jarige Eibergse en een 45-jarige man uit Enschede. De ravage zorgde voor files; de precieze toedracht is nog onduidelijk
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Mark

Re: N18 (Enschede-Varsseveld)

Bericht door Mark »

Waarom miljoenen uit geven aan vernieuwing van de N18, niemand durft te rijden op de huidige N18. Er wordt onnodig grote stukken asfalt onbenut niet gebruikt en dan er nog meer asfalt bij leggen grote onzin toch. Elke dag rij ik op de N18, elke dag een ergernis het is een 80 km weg maar wie rijd er nu 80 bijna niemand de snelheid is meer 60 of 70 km. En ik vraag mij waarom maar helaas kan ik de bestuurder die voorop rijd nooit te spreken krijgen. Of van die rijders die 200 tot 300 meter achter hun voorganger blijven rijden, misschien wilt u graag op de radio met langste lanzaamrijdende file van nederland. De rijkswaterstaat de stoplichten zo afsteld, je komt aanrijden en het is 500 meter er voor al groen, je bent het stoplicht genaderd en wordt rood, en je staat stil voor het stoplicht en springt weer op groen heerlijk doordacht milleu besparend ergernis van zovele. Mensen rij toch alstublieft 80 of ga anders naar de garage en laat uw km teller opnieuw afstellen zodat u ook 80 rijd en geen 70 of 60. Misschien een idee om de zovele flistpalen op nieuw in te stellen wie te lanzaam rijd geflitst wordt want ze staan er nu toch werkloos bij want voor hard rijders hebben ze geen nut meer. :D
Hans van Dijk

Re: N18 (Enschede-Varsseveld)

Bericht door Hans van Dijk »

Mark schreef:Waarom miljoenen uit geven aan vernieuwing van de N18, niemand durft te rijden op de huidige N18. Er wordt onnodig grote stukken asfalt onbenut niet gebruikt en dan er nog meer asfalt bij leggen grote onzin toch. Elke dag rij ik op de N18, elke dag een ergernis het is een 80 km weg maar wie rijd er nu 80 bijna niemand de snelheid is meer 60 of 70 km. En ik vraag mij waarom maar helaas kan ik de bestuurder die voorop rijd nooit te spreken krijgen. Of van die rijders die 200 tot 300 meter achter hun voorganger blijven rijden, misschien wilt u graag op de radio met langste lanzaamrijdende file van nederland. De rijkswaterstaat de stoplichten zo afsteld, je komt aanrijden en het is 500 meter er voor al groen, je bent het stoplicht genaderd en wordt rood, en je staat stil voor het stoplicht en springt weer op groen heerlijk doordacht milleu besparend ergernis van zovele. Mensen rij toch alstublieft 80 of ga anders naar de garage en laat uw km teller opnieuw afstellen zodat u ook 80 rijd en geen 70 of 60. Misschien een idee om de zovele flistpalen op nieuw in te stellen wie te lanzaam rijd geflitst wordt want ze staan er nu toch werkloos bij want voor hard rijders hebben ze geen nut meer. :D
Hé Mark welkom bij de club gefrustreerde N18 rijders :D wij (mijn collega en ik) rijden vanuit Glanerbrug, tot aan Groenlo gelukkig nog door Duitsland, maar eenmaal op de Twenteroute begint het gedonder, en ondervinden wij dezelfde ergernissen die jij ook omschrijft.
Wij noemen het de locals die voor de rijdende hindernissen zorgen, wij hebben er twee typeringen voor, te weten 1.grijs en 2. tieten.

In beide gevallen is het bijna altijd Bingo...65 / 70 km/h max.
je word er knettergek van, het zijn de meest egoïstische types op deze planeet, want ze weten dondersgoed dat ze te langzaam rijden, maar het kan ze geen donder schelen.
Iedereen moet zich maar aan hen aanpassen, met als gevolg dat er honderden meters aan auto's achter hen rijden.
Vanaf Groenlo tot aan Varsseveld is het allemaal dubbele doorgetrokken streep, dus als je er langs wilt, ben je gedwongen om een verkeersovertreding te begaan.
De meest onnozele types zitten er achter het stuur, welke in mijn beleving allemaal in aanmerking komen voor een levenslang bus abonnement , en ogenblikkelijke invordering van hun rijbewijs.
Wat een achterlijke strontboeren, ik heb er geen andere bewoording voor.
En die verkeerslichten, daar heb ik ook al het nodige over geschreven…ik zeg 5 kilo semtex, en weg ermee.
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4149
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: N18 (Enschede-Varsseveld)

Bericht door enschedeinansichten »

Ik rij elke dag van Enschede naar Groenlo (en terug) ik heb dat nooit. :banaan: :banaan: :banaan: :banaan:
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Re: N18 (Enschede-Varsseveld)

Bericht door Winus »

Jij rijdt zeker vooraan in de rij.
de kloomp'maj anhoalen
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: N18 (Enschede-Varsseveld)

Bericht door Vincent1971 »

Of rij je trekker?
Een goed begin heeft geen einde
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4149
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: N18 (Enschede-Varsseveld)

Bericht door enschedeinansichten »

Paard en wagen. :)

Ik heb er natuurlijk ook last van maar ga na de spits weg en na de spits weer terug dat scheelt een stuk.

Het is en blijft een kl..... weg. En levens gevaarlijk.

Op de motor doe ik het in een half uur (toegestane snelheid) met de auto driekwartier.
Je kunt dan bij de stoplichten vooraan gaan staan en dan heb je voorlopig niemand meer voor je.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4149
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: N18 (Enschede-Varsseveld)

Bericht door enschedeinansichten »

Brandbrief naar kabinet over aanleg Twenteroute
maandag 14 december 2009

In een brandbrief aan het kabinet vragen vertegenwoordigers van het bedrijfsleven, onderwijs en kennisinstellingen in Twente om de versnelde aanleg van de Twenteroute N18 tussen Varsseveld en Enschede. De Twente Top wil dat de N18 wordt opgenomen op de lijst met projecten die versneld worden uitgevoerd in het kader van de crisis herstelwet.

De brief is ook gericht aan de Tweede Kamercommissie voor verkeer en waterstaat.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Hans van Dijk

Re: N18 (Enschede-Varsseveld)

Bericht door Hans van Dijk »

goede zaak :okay: snel aanpakken die hap, het duurt al 40 jaar dat geneuzel
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Re: N18 (Enschede-Varsseveld)

Bericht door Winus »

Hadden ze toen al auto's dan? :? ;)
de kloomp'maj anhoalen
Plaats reactie