Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

N18 (Enschede-Varsseveld)

Omdat de wereld niet alleen om Enschede draait.

Beste oplossing voor de N18?

De bestaande weg aanpassen
4
7%
Westelijk van de N18 nieuwe weg aanleggen
7
12%
Gewoon de A18 van Varsseveld doortrekken naar de A35 Enschede, Klaar!
47
81%
 
Totaal aantal stemmen: 58

INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

@ Roy

Daar sla je de spijker compleet verkeerd om zijn kop, en verdraai je mijn stukje tekst helemaal.
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Ik rijd zoals eerder vermeld ook dagelijks op de N18, en de bottleneck is het complete gebrek aan inhaal mogelijkheden.
Het vrachtverkeer komt bij de vele bewaakte kruisingen maar zeer moeizaam op gang, en de overige weggebruikers ondervinden hier bijzonder veel hinder van.
Links en rechts van de weg is voldoende plek om kruipstroken voor vrachtverkeer te realiseren.
Als er voorbij de stoplichten een paar honderd meter van die extra stroken zouden worden aangelegd , kon het overige verkeer tenminste doorstromen.
Daarnaast moet er eens gecontroleerd gaan worden op die vervloekte langzaam rijders, die met hooguit 70 KM/H letterlijk rijdende obstakels vormen.

Soms wou ik dat ik een bazooka op mijn dak had :x wat een eikels zeg.
Berealste

Bericht door Berealste »

Hans van Dijk schreef:Ik rijd zoals eerder vermeld ook dagelijks op de N18, en de bottleneck is het complete gebrek aan inhaal mogelijkheden.
Het vrachtverkeer komt bij de vele bewaakte kruisingen maar zeer moeizaam op gang, en de overige weggebruikers ondervinden hier bijzonder veel hinder van.
Links en rechts van de weg is voldoende plek om kruipstroken voor vrachtverkeer te realiseren.
Als er voorbij de stoplichten een paar honderd meter van die extra stroken zouden worden aangelegd , kon het overige verkeer tenminste doorstromen.
Daarnaast moet er eens gecontroleerd gaan worden op die vervloekte langzaam rijders, die met hooguit 70 KM/H letterlijk rijdende obstakels vormen.

Soms wou ik dat ik een bazooka op mijn dak had :x wat een eikels zeg.
Het zijn juist dit soort opgefokte rijders die juist opstoppingen veroorzaken door veel te dicht op een ander rijden en vervolgens weer moeten afremmen.
Ontspan toch eens!!!
Gebruikersavatar
Tony S.
Member
Member
Berichten: 432
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 8:23 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Tony S. »

:D
Een lang wief is een ladder in huus!
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Gelul, ik houd ruim voldoende afstand, je hoeft mij niet uit te leggen hoe ik moet rijden.
Verkeer moet doorstromen, en dat gaat het best wanneer we allemaal dezelfde snelheid aanhouden, de meeste mensen rijden toch echt 80/85 km/h uur.

Wanneer er dus een seniele gek met 70 km/h tussen zit dan zie je gelijk het hele spul achter die gek in elkaar schuiven.
Ik erger me mateloos aan die egoïsten, want dat zijn het.
Ze hebben echt schijt aan de overige weggebruikers.

Een vrachtauto heeft nu eenmaal lading, en kan niet altijd direct op snelheid komen, maar een personen auto kan dat wel degelijk.

Iemand die daar 70 rijd hoort niet meer in het verkeer thuis, en moet lekker veilig met de bus gaan.
Berealste

Bericht door Berealste »

Hans van Dijk schreef:Gelul, ik houd ruim voldoende afstand, je hoeft mij niet uit te leggen hoe ik moet rijden.
Verkeer moet doorstromen, en dat gaat het best wanneer we allemaal dezelfde snelheid aanhouden, de meeste mensen rijden toch echt 80/85 km/h uur.

Wanneer er dus een seniele gek met 70 km/h tussen zit dan zie je gelijk het hele spul achter die gek in elkaar schuiven.
Ik erger me mateloos aan die egoïsten, want dat zijn het.
Ze hebben echt schijt aan de overige weggebruikers.

Een vrachtauto heeft nu eenmaal lading, en kan niet altijd direct op snelheid komen, maar een personen auto kan dat wel degelijk.

Iemand die daar 70 rijd hoort niet meer in het verkeer thuis, en moet lekker veilig met de bus gaan.
Jij werkte toch op een SCHOOL of niet?
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Berealste
Jij werkte toch op een SCHOOL of niet?
Hoe kom je daar nou bij, ik heb nooit in het onderwijs gewerkt. :?

Ik werk in drie ploegen bij een drukkerij als offsetdrukker, en wanneer ik tussen 13.00 en 15.00 tussen Groenlo en Varsseveld rijd is het echt een drama op die weg.
Tot aan Groenlo rijd ik door duitsland, daar kun je tenminste normaal met 100 km/h doorrijden.
Helaas is verder door Duitsland geen optie, dat zou erg om zijn.

wanneer je dagelijks een uur moet rijden naar je werk, is niets zo frustrerend als treuzelaars, zo ervaar ik het tenminste.

Schijnbaar heb jij engelen geduld ;)
Roy

Bericht door Roy »

Ben het helemaal met Hans eens. Als je ergens 80 mag rijden DOE het dan ook!
Onzin!! Als de A18 er zou liggen dan scheeld dat wel degelijk kilometers en tijd. Bovendien is het de normaalste zaak van de wereld dat er een goede en snelle verbinding is tussen de belangerijke stedelijke gebieden.
Kilometers scheelt het vaak niet aangezien snelwegen vaak om bebouwde gebieden gaan, dus juist meer kilometers. Tijd zal het zeker wel schelen, maar hier kan volstaan worden met een 100km-weg.

Snelle verbinding tussen stedelijke gebieden? Is de Achterhoek ook al een stedelijk gebied :? Zoals ik al zei is het stedelijk gebied rond Arnhem veel sneller te bereiken via de A1/50 dan via een mogelijke A18 (ook vanuit Enschede).
Ook ben ik van mening dat ze de A1 bij Hengelo helemaal niet hoeven te verbreden want bij Holten begint het pas echt druk te worden. De A1 is bij Hengelo nog altijd veilig en goed begaanbaar en de N18 is dat niet.
Dan ben je ongeveer de enige die er zo over denkt. Tussen Hengelo en Almelo is het al 3-baans. Het gaat vooral om het stuk tussen de A35 en Deventer-Oost. Ik merk dat je nooit over de A1 rijdt anders zou je wel anders praten.

Ook het stukje Borne tot Hengelo-Noord wordt in een rap tempo erg druk en zal in de toekomst ook zeker een extra rijbaan moeten krijgen. Je moest eens weten hoe enorm het verkeer toeneemt met vooral het voormalige Oostblok.

Dus de verbreding van de A1 moet de grootste prio krijgen. Als tweede een verdere doortrekking van de A35 van Wierden tot Zwolle. Als derde een snelweg van de A35 tot aan de A28 bij Hoogeveen (heb je gelijk een goede verbinding met de drie noordelijke provincies).

Op de vierde plaats komt in mijn lijstje de N18 pas voor. En hier kan volstaan worden met het ombouwen naar een 100km-weg, met af en toe een inhaalstrook (zoals tussen Gronau en Munster).
Berealste

Bericht door Berealste »

Hans van Dijk schreef:Berealste
Jij werkte toch op een SCHOOL of niet?
Hoe kom je daar nou bij, ik heb nooit in het onderwijs gewerkt. :?

Ik werk in drie ploegen bij een drukkerij als offsetdrukker, en wanneer ik tussen 13.00 en 15.00 tussen Groenlo en Varsseveld rijd is het echt een drama op die weg.
Tot aan Groenlo rijd ik door duitsland, daar kun je tenminste normaal met 100 km/h doorrijden.
Helaas is verder door Duitsland geen optie, dat zou erg om zijn.

wanneer je dagelijks een uur moet rijden naar je werk, is niets zo frustrerend als treuzelaars, zo ervaar ik het tenminste.

Schijnbaar heb jij engelen geduld ;)
Oh sorry ik dacht me een discussie te kunnen herinneren waaruit bleek dat jij bij het schaersvoorde in Doetinchem werkte. My bad!!

Wat ik bedoel te zeggen is dat van jou ergenis de ander heus niet harder gaat rijden. ;)
Gebruikersavatar
DBM
Member
Member
Berichten: 448
Lid geworden op: di mar 23, 2004 10:16 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DBM »

Ergenis vertaalt zich vaak naar rijgedrag. Als de ergernis maar groot genoeg is, dan laat ik ze meestal wel wat sneller rijden. Niet goed maar wel begrijpelijk. Ik kan me de frustratie ook goed voorstellen. Zoals Hans aangeeft zijn het gewoon een stel asocialen die geen rekening houden met anderen. Is het een hoedje, dan wordt het tijd dat ze plaatsnemen in de regiotaxi.
Tukker

Bericht door Tukker »

Roy schreef:Ik merk dat je nooit over de A1 rijdt anders zou je wel anders praten.
Volgens mij heb jij helemaal geen verstand van verkeer!! Ik ben vrachtwagen chauffeur en ben dus dagelijks op de weg, dus ook vaak op de A1. Pas bij Holten heb je veel last van files zoals ik al eerder aangaf. Tussen Hengelo En Holten is het goed te doen. Wat betreft het doortrekken van de A35 richting A28 bij Hoogeveen heb je gelijk.
Roy

Bericht door Roy »

Heb zeker wel verstand van verkeer, ben zelf ook part-time vrachtwagenchauffeur (niet dat je als chauffeur ook automatisch verstand van verkeer hebt :) ). In de vrachtwagen heb je tussen Hengelo en Holten inderdaad over het algemeen weinig last van files.

Als automobilist echter wel omdat er nogal wat chauffeurs zijn die illegaal inhalen op tijden wanneer dat niet mag waardoor er al snel een paar kilometer file (langzaam-rijdend) achter zit.

De automobilist heeft JUIST NA Holten weer vrij baan dankzij de spitsstrook waardoor ze geen last meer hebben van die aso-chauffeurs. Ook vanavond reed het tussen Apeldoorn en Deventer-oost lekker door maar daarna was het hopeloos tot aan Hengelo-Noord, gemiddeld 90 km/u met de auto.

We moeten alleen de grote problemen zoals een paar jaar geleden bij Deventer voor zijn door nu al een derde baan op de gehele A1 aan te leggen. Over 1 of 2 jaar staat het er echt helemaal vast tussen Hengelo en Holten.
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

DBM schreef:Ergenis vertaalt zich vaak naar rijgedrag. Als de ergernis maar groot genoeg is, dan laat ik ze meestal wel wat sneller rijden. Niet goed maar wel begrijpelijk. Ik kan me de frustratie ook goed voorstellen. Zoals Hans aangeeft zijn het gewoon een stel asocialen die geen rekening houden met anderen. Is het een hoedje, dan wordt het tijd dat ze plaatsnemen in de regiotaxi.
Het vervelendste is dat nagenoeg het hele N18 traject is voorzien van een dubbele doorgetrokken streep,en je dus een forse verkeersovertreding moet begaan om een treuzelaar te passeren.
Je snapt dat ik dat liever niet doe,
maar soms moet ik bekennen dat ik me er wel toe laat verleiden.

Er zijn gasten (meestal met hoedje inderdaad) die het wel heel bont maken en zelfs tot onder de 70 km/h terug zakken.
Zo iemand passeerde ik dus een tijdje geleden,
(via die dubbele streep) nadat ik er al wel 10 minuten zuchtend achter had gehangen.
Zet die gast er groot licht op, om zijn ongenoegen kenbaar te maken.

Bij de verkeerslichten heb ik de man rustig aangesproken,
en gevraagd waarom hij het nodig vond om me lange tijd groot licht te geven.
Ik was ASO en had hem ingehaald waar het niet mocht,
ik heb bevestigd dat ik inderdaad een overtreding had begaan,
maar vroeg hem er direct achteraan wat zijn aandeel in het verhaal was.

Uiteraard had de man totaal geen benul van zijn rijgedrag,
en moest ik behoorlijk mijn best doen om hem er van te overtuigen dat je met 65 km/h toch echt stagnatie veroorzaakt.
Maar daar had niemand wat mee te maken zei hij,
en hij bepaalde zelf wel hoe hard hij wenste te rijden.

Vertel mij nu maar eens wie van ons tweeën asociaal is.

Ik snap heel goed dat veel bestuurders gefrustreerd raken door getreuzel,
maar ik keur het wel af dat mensen gaan bumperkleven.
Dat is kwaad met kwaad bestrijden, en daar doe ik niet aan mee.

Maar als ik op dit gebied een wens mocht doen,
dan wenste ik dat treuzelaars ook bekeurd konden worden.
Gebruikersavatar
DBM
Member
Member
Berichten: 448
Lid geworden op: di mar 23, 2004 10:16 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DBM »

kleeffff :evil: Ach Hans die dubbelestreep tussen Boekelo (Usselo) en Enschede is zelfs niet heilig. ;)
Robert

Bericht door Robert »

hij bepaalde zelf wel hoe hard hij wenste te rijden.
Inderdaad. Is z'n goed recht!
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Bericht door TA »

Robert schreef:
hij bepaalde zelf wel hoe hard hij wenste te rijden.
Inderdaad. Is z'n goed recht!
Nee hoor, hij mag er voor bekeurd worden :)
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Robert schreef:
hij bepaalde zelf wel hoe hard hij wenste te rijden.
Inderdaad. Is z'n goed recht!
Maar iemand 2 minuten met groot licht beschijnen niet Robert,
dat is ouwe wijven gedrag, met een betuttelend vingertje omhoog.
Wat op zich een stuk asocialer is dan inhalen.
Oude mensen zitten om de haverklap met hun vingers
aan die groot licht handel, zeer irritant. :no:
Rik

Bericht door Rik »

Hmmmm, ik deed ook altijd aan 120 rijden waar je 80 mag... maar de laatste tijd ben ik wat rustiger geworden.

Ik wordt oud! :cry:
Gebruikersavatar
DBM
Member
Member
Berichten: 448
Lid geworden op: di mar 23, 2004 10:16 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: N18 (Enschede-Varsseveld)

Bericht door DBM »

Tegenwoordig geeft mijn Navigator alle plekken aan waar mogelijk gecontrolleerd wordt of waar een flitspaal staat.
Erg handig :) Verder blijft het een loze discussie, de een wil opschieten, de ander maakt het niet uit of ie vroeger van huis moet en later thuis komt. Ik behoor tot de eerste groep gezien de tijd die je met werken ook al kwijt bent. By the way, ik vind Hans niet overkomen als een docent :lol:
Hans van Dijk

Re: N18 (Enschede-Varsseveld)

Bericht door Hans van Dijk »

DBM schreef: By the way, ik vind Hans niet overkomen als een docent :lol:
Toen ik mijn MTS diploma's Grafische technieken gehaald had,
ontving ik een uitnodiging van een grafische HTS, waar leraren opleidingen voor het Grafische vak gedoceerd werden.
In deze brief werd ik op basis van de eindcijfers uitgenodigd om de docenten opleiding te gaan volgen.
Zij vonden mij daar destijds dus wel een geschikte kandidaat voor,
maar ik heb bedankt voor de eer.
Het sprak me toen nog niet aan, inmiddels heb ik wel mijn certificaat praktijkopleider op zak

Alleen jammer dat er nauwelijks nog animo voor het vak is,
landelijk zijn er in 2007 slechts 7 mensen opgeleid als drukker,
het vak is aan het doodbloeden en vergrijzen.

Over een jaar of 10 ontstaat er een drastisch tekort aan ervaren vakmensen.

Dus DBM, Eat Your Words :ble1: :ble3:
Plaats reactie