Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

N18 (Enschede-Varsseveld)

Omdat de wereld niet alleen om Enschede draait.

Beste oplossing voor de N18?

De bestaande weg aanpassen
4
7%
Westelijk van de N18 nieuwe weg aanleggen
7
12%
Gewoon de A18 van Varsseveld doortrekken naar de A35 Enschede, Klaar!
47
81%
 
Totaal aantal stemmen: 58

Riessen

Bericht door Riessen »

Vanuit Doetinchem gezien is een A18 tot Enschede inderdaad een grote verbetering. Bij Lichtenvoorde is het nog leuk, bij Groenlo wordt het vervelend en bij Eibergen ben je het zat. En dan moet je ook nog door Haaksbergen....

Vorig weekeinde vanuit Arnhem een alternatief geprobeerd, de Baumwollstrasse (Bocholt - Borken - Gronau). Rijdt goed door, weinig oponthoud door stoplichten, bejaarden, etc. Wel veel kilometers extra. Te veel om een alternatief te zijn. In tijd is het niet concurrerend met de N18 of A1-A50.

Als we de Baumwollstrasse niet bij Rees-Bocholt laten beginnen (BAB 3, afrit 4), maar bij Anholt/Isselburg (afrit 3), dan hoef je maar tot halverwege Bocholt - Borken een nieuwe weg aan te leggen. Ligt er bij de buren tocht maar mooi een snelle route Arnhem - Enschede. Vergelijk het de BAB 31 tussen Meppen en Bunde, die vanuit Emmen een goed alternatief vormt voor de route naar Groningen.
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Een stuk van die route rijd ik al 1.5 jaar

Gronau > Vreden
Baumwollstrasse

Vreden > Zwillbrock
buiten Vreden om via net aangelegde rondweg

Zwillbrock > Groenlo
regionale weg

Groenlo > Varsseveld
N18

Varsseveld > Doetinchem
A18

gemiddelde reistijd 50 tot 60 minuten.

Als de A18 verlenging een feit zou worden dan reduceer ik het minstens met 15 minuten verwacht ik.
Riessen

Bericht door Riessen »

Bij Vreden lig nog een vliegveld dat volgend jaar zal worden ge-upgraded. Mooi alternatief als vliegveld Twenthe definitief sluit.

Als er tenminste lijnvluchten of charters gaan landen....
Jan
Member
Member
Berichten: 25
Lid geworden op: vr mar 26, 2004 9:56 pm

Bericht door Jan »

voor de heren en dames speculanten; koop richting Lichtenvoorde, Lievelde, Groenlo e.t.c. een mooie opknapper buitenaf, die dingen zijn daar nu nog zeer betaalbaar. Als de A18 eenmaal een feit is, zul je zien dat de prijzen daar omhoog vliegen. Leuk om nu te wonen, leuk appeltje voor de oudedag. Maar je neemt wel de eerste tien jaar, of langer, de slechte verbinding voor lief.
enschede beeft!
ESG

Bericht door ESG »

voor de heren en dames speculanten; koop richting Lichtenvoorde, Lievelde, Groenlo e.t.c. een mooie opknapper buitenaf, die dingen zijn daar nu nog zeer betaalbaar. Als de A18 eenmaal een feit is, zul je zien dat de prijzen daar omhoog vliegen. Leuk om nu te wonen, leuk appeltje voor de oudedag. Maar je neemt wel de eerste tien jaar, of langer, de slechte verbinding voor lief.
Dat verhaal vertelde de Rabobank onlangs ook aan mijn ouders. De huizenprijzen in het Oosten zijn sterk afhankelijk van de ligging van het huis ten opzichte van de snelweg. Dus ik denk dat je een goed punt hebt.

Ik kan het alleen niet betalen maar misschien dat we samen met wat forumleden het bedrag bij elkaar kunnen krijgen.. Vastgoedbeleggingsclub Enschede-Stad? :o
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Wel goed opletten dat de beoogde woning niet te dicht bij het geplande trace ligt. Een snelweg in je achtertuin is juist niet goed voor de waarde van je woning.
de kloomp'maj anhoalen
Riessen

Bericht door Riessen »

Als je dan planschade weet te krijgen, wordt je financieel toch nog beter van.
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om in die omgeving te wonen.
Tukker oké, maar achterhoeker...nee laat maar :(

Mega vergrijzing daar,
en dat merk je ook wanneer je er met de auto langs moet :-x
ze rijden daar rustig met 60 de snelweg op vanaf de invoegstrook,
levens gevaarlijk dat grijze spul achter het stuur.
ESG

Bericht door ESG »

Is het een feit dat de Achterhoek meer vergrijst dan Twente?
Kan ik me niet voorstellen. :?
Jan
Member
Member
Berichten: 25
Lid geworden op: vr mar 26, 2004 9:56 pm

Bericht door Jan »

Beetje chauvinist, Hans? Het is daar zeer relaxed (in vergelijking met Enschede/Glanerbrug) leven. Ik weet het zeker: Geef mij maar de achterhoek i.p.v. Enschede/Hengelo. Die steden (vooral Enschede) zijn juist bezig dood te gaan. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de topic "oude foto's van Enschede", dat geeft een goed beeld van de doorlopende vernielzucht die hier heerst. (Is trouwens weer een ander onderwerp maar goed)
enschede beeft!
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

ESG schreef:Is het een feit dat de Achterhoek meer vergrijst dan Twente?
Kan ik me niet voorstellen. :?
Ik ken geen exacte getallen, maar van horen zeggen schijnt de achterhoek en met name Doetinchem en omstreken behoorlijk te vergrijzen.
Weinig perspectief voor de toekomst qua werkgelegenheid doet een boel jongeren besluiten richting westen te trekken.
Ik werk in Doetinchem, en het straatbeeld is inderdaad zeer grijs over het algemeen.

Jan
Geef mij maar de achterhoek i.p.v. Enschede/Hengelo. Die steden (vooral Enschede) zijn juist bezig dood te gaan.
Nou volgens mij komt er nu juist weer een beetje leven in de brouwerij hier,
Er word volop gebouwd overal, alleen de werkgelegenheid blijft ook hier achter ten opzichte van het westen.
Afijn, daar hebben we al diverse topic's aan gespendeerd.
In bepaalde opzichten zal de achterhoek wel relaxed zijn zolas jij het pleegt te noemen.
Ik zie het echter anders en zou dus niet willen ruilen, het percentage boeren in de ruime zin des woords is mij veel te groot. :(
Jan
Member
Member
Berichten: 25
Lid geworden op: vr mar 26, 2004 9:56 pm

Bericht door Jan »

ja ja .. volop gebouwd.. voor leegstand? Net als de Drente buurt zeker.. paar 100 woningen waarvan 80% jarenlang leeg. Leven in de brouwerij. Economisch? Vraag dat eens aan Pim Polman .. die bouwt ook flink voor leegstand.

Overigens slaag je er met de woorden "in de ruime zin des woords" ruimschoots in je eigen bijdrage te declasseren.
enschede beeft!
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

what ever, ik vind het een slome streek,
en waarom dat mijn eigen bijdrage declasseerd is me niet duidelijk. :?
De één houd van het platte land, de ander niet.
Ik heb niets met het boerenleven...dat kan toch.
De achterhoek is in mijn beleving meer een achter-gebleven hoek.

Maar ik houd je niet tegen Jan...veel plezier daar
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Om W.W. nog maar een keer aan te halen:

[...]
t Laand hef mooie dingen zat,
meer meuier is t nog, a'j oew stad
in zoovöl kleurn op zeet bleuin.
Laatst gewijzigd door Errik op vr aug 11, 2006 5:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Enschede doet het gewoon hardstikke goed de laatste tijd .
Daar kan gewoon niet omheen .
Riessen

Bericht door Riessen »

Het beeld dat veel Twentenaren van hun eigen streek hebben, is in de Achterhoek daadwerkelijk nog terug te vinden...
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

De Achterhoek mist daarentegen weer de typische negentiende- en twintigste-eeuwse landgoederen. Die maken van vooral van Oost-Twente toch een erg afwisselend gebied.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Riessen

Bericht door Riessen »

wat dacht je van de vele kastelen rondom Vorden/Ruurlo en de Scholtenboerderijen in de omgeving van Winterswijk?
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Ook erg mooi. :okay:
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Riessen

Bericht door Riessen »

Vergrijzing in de Achterhoek? Volgens het CBS valt het wel mee. De achterhoek onderscheidt zich niet van de landelijke tendens. Meest vergrijsde gemeentes in 2025 zijn dezelfde als in 2005 (Lochem, Bronckhorst, Rheden, Rozendaal, Renkum, Winterswijk).
Bijlagen
Aandeel 65+ in 2005 en 2025 volgens CBS.
Aandeel 65+ in 2005 en 2025 volgens CBS.
vergrijzing.jpg (219.3 KiB) 7576 keer bekeken
Plaats reactie