Welkom op het forum van Enschede-Stad / Enschedeinansichten.

Twente: Regio Twente

Omdat de wereld niet alleen om Enschede draait.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Berrtus
Member
Member
Berichten: 171
Lid geworden op: ma mei 31, 2004 1:00 pm
Locatie: Rotterdam / Almelo
Contacteer:

Twente: Regio Twente

#1 Bericht door Berrtus » di dec 21, 2004 4:03 pm

http://www.cobouw.nl

18-12-2004
Regio Twente blijkt het beste jongetje van de Vinex-klas

Samen met Haaglanden is Twente de enige regio in Nederland die de taakstelling 1995-2005 van het ministerie van VROM heeft gehaald. Gerust op de toekomst is Twente echter allerminst vanwege de onevenwichtige bevolkingssamenstelling in de steden en de trek naar Duitsland.

Het Rijk maakte in 1995 de afspraak met de Regio Twente dat in Twente tot 2005 22.750 woningen zouden worden gerealiseerd: 15.500 woningen in de Twentse netwerkstad (Enschede, Hengelo/Borne en Almelo) en de rest in de kleine(re) kernen. VROM en wethouder H. Kok van de Regio Twente bevestigen dat Twente nagenoeg deze taakstelling haalt. “En dat is een hele prestatie, gezien het landelijke beeld”, stelt Kok tevreden vast.
De Twentse steden hebben de laatste jaren een forse inhaalslag gepleegd, na een zeer moeilijke periode in de jaren negentig. Destijds gaven de kleine kernen op het platteland dure, riante kavels uit en speelden de grote steden niet in op de Twentse marktbehoefte voor ouderen en starters: namelijk een ruime woning in het groen. “Almelo bijvoorbeeld had een te groot percentage sociale huurwoningen, terwijl kapitaalkrachtigen een woning in Almelo wilden kopen. Ook het aanbod van seniorenwoningen in het duurdere segment was te gering in de steden. De verhoudingen lagen scheef”, legt Kok uit.

Keerpunt
Eind jaren negentig kwam het keerpunt. Hengelo, Enschede en Almelo begonnen met de ontwikkeling van hoogwaardige uitbreidingsprojecten. De kleine kernen stopten met de uitgifte van riante kavels, omdat minder mensen gebruik maakten van de voorzieningen in de dorpen. De laatste tijd zijn de grote steden bezig (geweest) met de ontwikkeling van forse inbreidingsprojecten, hetgeen VROM zeer gunstig heeft gestemd.
Desondanks hebben de plattelandsgemeenten in Twente volop geprofiteerd van de discrepantie tussen aanbod en vraag in de steden. Zij hebben in tien jaar 9000 woningen gerealiseerd, meer dan de bedoeling was. De slechte afstemming in de ruimtelijke ordening tussen de Twentse steden en dorpen is wat Kok betreft verleden tijd. Alle veertien gemeenten binnen de Regio Twente komen met een woonvisie waarin tot en met 2010 staat beschreven waar, hoeveel, voor wie en hoe er wordt gebouwd. Deze visies worden op elkaar afgestemd. “We beschouwen Twente als één woningmarkt met verschillende behoeften. Voorbeeld daarvan is dat Hengelo zijn Vinex-locatie van 2500 woningen op het grondgebied van Borne laat bouwen, omdat daar de behoefte het aanbod oversteeg.”
Tussen 2005 en 2010 mag Twente van VROM 6000 woningen bouwen, volgens Kok een ruime raming.

Gebruikersavatar
Bjorn
Member
Member
Berichten: 518
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 10:30 am
Locatie: Enschede / Nunspeet
Contacteer:

#2 Bericht door Bjorn » di dec 21, 2004 5:10 pm

Dan kan Enschede nog wel een paar metertjes de lucht in :beer:
ENSCHEDE   '' Veel meer dan wonen alleen!''

Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 6266
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

#3 Bericht door Winus » di dec 21, 2004 5:53 pm

Misschien waren in Twente de eisen niet zo hoog.
de kloomp'maj anhoalen

Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 5689
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#4 Bericht door Errik » di dec 21, 2004 6:00 pm

Dat denk ik dus ook...
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power

Gebruikersavatar
Robert
Member
Member
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo mar 24, 2004 8:21 pm

#5 Bericht door Robert » di mei 17, 2005 8:19 pm

Regio nu ook verdeeld over stemmen

ENSCHEDE - De verdeeldheid binnen de Regio Twente is een nieuwe fase ingegaan. Voor een besluit van de regio geldig wordt, is nu de helft van het aantal stemmen plus één nodig. Dit naar rato van het aantal inwoners, waarbij de stem van een grote gemeente zwaarder telt.

Gaat het om grondzaken, dan moeten de voorstemmende gemeenten ook nog eens tweederde van het aantal inwoners in Twente vertegenwoordigen.

Het zou anders moeten, om te voorkomen dat grote gemeenten besluiten doordrukken. Het dagelijks bestuur van de regio vindt daarom dat elk besluit moet kunnen rekenen op tweederde van het aantal stemmen in de Regioraad, ook weer naar rato van het inwonertal.

Negen gemeenten volgen dit voorstel, vijf kiezen voor een andere stemverhouding. Die komt neer op tien gemeenten die een voorstel steunen en die samen ook nog eens tweederde van de bevolking vertegenwoordigen.

Het dagelijks bestuur komt er niet meer uit. Vice-voorzitter H. Koetje: ‘We blijven bij ons eigen voorstel. Voor de rest laten we het maar over aan de Regioraad die binnenkort hierover praat.’
Bron: TCTubantia

Is er eens geen gezeik over 'n netwerkstad, dan is d'r wel wat te beleven in de Regio. Nou. Wat 'n onzin.  :shake:
Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 6266
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

#6 Bericht door Winus » di mei 17, 2005 9:05 pm

Pfff, zeikdorpen.
de kloomp'maj anhoalen

Gebruikersavatar
Robert
Member
Member
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo mar 24, 2004 8:21 pm

#7 Bericht door Robert » do okt 20, 2005 8:09 pm

Regio Twente gaat op de schop

ENSCHEDE - De Regio Twente gaat er binnen afzienbare tijd heel anders uitzien. Voorzitter P. den Oudsten (tevens burgemeester van Enschede) deed gisteravond vergaande voorstellen tot hervorming. Opvallend: het einde van Netwerkstad.


De Regio Twente ligt zwaar onder vuur. Een afscheiding dreigt van een aantal kleine gemeenten, omdat de regio na een wetswijziging meer taken en vooral bevoegdheden krijgt ten koste van de gemeentelijke autonomie. Daarbij komt dat de regio geen rechtstreeks gekozen bestuurders heeft, en de critici wijzen op het ‘democratische gat’ dat hierdoor ontstaat.

Den Oudsten, burgemeester van Enschede, heeft direct na zijn aantreden in zijn functie van regiovoorzitter twee informatierondes gemaakt langs alle veertien Twentse gemeenten. Enkele van zijn bevindingen zijn dat er geen bestuurlijke eenheid is in Twente, dat er verschil is in ambitie van gemeenten, een gebrek aan democratische controle van de regio en onvoldoende invloed op besluiten.

Verder ontdekte Den Oudsten dat de regio als instituut niet echt leeft en dat er twijfel is over nut en noodzaak van nog meer taken leggen bij de regio, en dat Twente vanwege de verdeeldheid niet echt leeft in Den Haag.

Om een definitieve breuk in de samenwerking te voorkomen en onderling vertrouwen te herstellen, heeft hij gisteravond in de Regioraad voorstellen gedaan.

De Netwerkstad (Enschede, Hengelo, Almelo en Borne) als zelfstandig orgaan wordt opgeheven en wordt een aparte commissie binnen de Regio Twente. Alle Twentse gemeenten moet werken aan een gezamenlijke ‘Agenda van de Toekomst’. Verplichtende samenwerking voor gemeenten is er op de gebieden verkeer en vervoer en ruimtelijke ordening (volkshuisvesting).

Besluiten van de regio halen een meerderheid als gemeenten die samen tweederde van de Twentse bevolking vertegenwoordigen, vóór zijn. De provincie wordt als arbiter aangewezen in geval van conflicten over ruimtelijke kwesties. De regio moet een vast agendapunt worden van de gemeenteraden. Burgemeesters moeten uit de Regioraad stappen, om plaats te maken voor gekozen raadsleden.
TCTubantia

Het einde van de Netwerkstad!  :banaan:  :banaan:  :banaan:  :banaan:  :okay:  :okay:  :okay:  :okay:

;)
Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 6266
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

#8 Bericht door Winus » do okt 20, 2005 9:13 pm

Dat zal Errik wel mooi vinden. :)
de kloomp'maj anhoalen

Gebruikersavatar
EFKA
Member
Member
Berichten: 106
Lid geworden op: do apr 01, 2004 9:23 pm
Locatie: Almelo

#9 Bericht door EFKA » do okt 20, 2005 9:28 pm

Bans schreef:De Netwerkstad (Enschede, Hengelo, Almelo en Borne) als zelfstandig orgaan wordt opgeheven en wordt een aparte commissie binnen de Regio Twente.
Dat zie ik niet als het einde.

Gebruikersavatar
Robert
Member
Member
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo mar 24, 2004 8:21 pm

#10 Bericht door Robert » do okt 20, 2005 9:50 pm

Zeikerd.  ;) Het was ook om wat te jennen.
Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Gebruikersavatar
Berrtus
Member
Member
Berichten: 171
Lid geworden op: ma mei 31, 2004 1:00 pm
Locatie: Rotterdam / Almelo
Contacteer:

#11 Bericht door Berrtus » vr okt 21, 2005 1:22 am

Ik spreek eigenlijk ook liever over een 'netwerkregio' met de Bandstad als kern.

Gebruikersavatar
Martin
Member
Member
Berichten: 6477
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 4:31 pm

#12 Bericht door Martin » ma jan 16, 2006 5:38 pm

Twente is landelijk bevoorrechte regio op terrein van verkeer en vervoer
Jeroen Goudt, de man van 36 miljoen
Door Gerard Smink

ENSCHEDE - Met zijn baan als regiobestuurder is Jeroen Goudt bijkans drukker dan met zijn eerste job: wethouder Verkeer en Vervoer van de gemeente Enschede. Maar de Regio Twente heeft dan ook een flinke pot met geld te verdelen.

Afbeelding
(foto TOMA TUDOR)


Na vele jaren onderhandelen is de financiering van de nieuwe Rijksweg 18 (Enschede-Varsseveld) nu rond. Leefbaarheid en veiligheid waren de belangrijkste motieven voor een zware lobby in Den Haag, met uiteindelijk zeer forse bijdragen van het rijk als resultaat. Goudt speelde een vooraanstaande rol en schreef daarmee een belangrijk wapenfeit op zijn konto bij. ‘We hebben er zelf geld bijgelegd om van de huidige dodenweg af te komen, en toen wilden ambtenaren van Verkeer en Waterstaat de aanleg weer uitstellen. Ik heb alleen maar tegen minister Peijs gezegd: Dat wil ik niet, het gaat nú gebeuren!’

Zijn standvastigheid kan relatief snel worden verzilverd. In 2009, of anders uiterlijk in 2010 gaat de schop de grond in. Enkele jaren later ligt er dan ten westen van de kernen Haaksbergen, Eibergen en Groenlo een ongelijkvloerse autoweg waar 100 kilometer per uur mag worden gereden. ‘Nee, het wordt geen autosnelweg. Dat is niet betaalbaar en ook niet nodig. We gaan de rijbaan wel redelijk breed uitvoeren, met het vooruitzicht dat er rijbanen bij komen.’

Het traject van Enschede tot aan Groenlo kost 240 miljoen euro. Daarvoor is nu geld 123 miljoen euro van het rijk, 85 miljoen euro van de provincie Gelderland en vijftien miljoen van zowel de Regio Twente als de provincie Overijssel. De totale weg tot aan Varsseveld aanpakken kost rond 400 miljoen euro maar daarvan is dus 160 miljoen euro nog niet gedekt.


Christen-democraat Jeroen Goudt geldt als een stille, harde werker. Hij treedt niet graag op de voorgrond. Maar de hoeveelheid maatregelen die hij samen met Gerrit Niezink, de teamleider Mobiliteit van de regio, op verkeersgebied heeft getroffen, is enorm. Met andere woorden: Met de hand van Goudt krijgt iedere weggebruiker vroeg of laat te maken. ‘Maar ik heb de wijsheid niet in pacht, hoor’, zegt hij. ‘Die wijsheid moet ik soms zoeken bij collega-wethouders. De samenwerking leidt tot de maatregelen.’

Zo’n 36 miljoen euro mag de regio jaarlijks verdelen onder de Twentse gemeenten. Geld dat rechtstreeks afkomstig is van Den Haag. Daarmee is Twente een van de zeven bevoorrechte regio’s in Nederland die hun eigen zaken op verkeersgebied mogen regelen.

In 2006 loopt dit bedrag terug naar 30 miljoen euro, maar dat is nog altijd meer dan de provincie Overijssel mag besteden aan verkeersmaatregelen (los van wegenbeheer, waarvoor aparte subsidiestromen gelden). Goudt hecht dan ook aan dit geldpotje, en de onafhankelijkheid van Twente in dit opzicht.

Daar komt bij dat de Tweede Kamer Twente als grootstedelijk gebied dit jaar zeventien miljoen extra heeft gegund voor het maken van werkplannen en het uitvoeren van grote projecten, zoals de Prinsessetunnel in Enschede (extra buis), de aanleg van de Nijreessingel in Almelo en een kleiner project als de aanleg van de rondweg in Denekamp. Op geen enkel ander terrein krijgt de regio zoveel geld ineens van het rijk.


Tien miljoen is de regio jaarlijks kwijt aan het openbaar vervoer door Connexxion. Dat was twaalf miljoen, maar de vervoersmaatschappij heeft scherp geboden uit vrees de concessie te verliezen. Vijf miljoen draagt de regio bij aan het instandhouden van het treintraject Zutphen-Hengelo-Oldenzaal.

Voor 2006 hebben de Twentse gemeenten niet minder dan 170 infrastructuurprojecten met een gezamelijke investering van 85 miljoen euro bij de regio ingediend. ‘Een enorme berg plannen’, zegt Goudt. ‘Er moeten keuzes gemaakt worden. Die leggen wij voor aan de collega-wethouders, waarna het dagelijks bestuur van de regio beslist.’ Er moet ook geld overblijven voor verkeersveiligheid in het buitengebied en eductieve projecten op scholen.

De Regio Twente ligt in een aantal gemeenten onder vuur. Deze gemeenten willen geen politiek gevoelige taken als woningbouw en grondpolitiek verliezen aan de regio, dat geen rechtstreeks gekozen volksvertegenwoordigers kent. Maar als het om verkeersbeleid gaat, dat nauwelijks politiek gevoelig is, maar eerder praktisch, staan de neuzen dezelfde kant op. Alle gemeenten willen meeprofiteren van de aanzienlijke geldbuidel die Goudt bij zich draagt.

De portefeuillehouder werkt nu aan een netwerkanalyse, een verkeersprofiel van Twente, dat hij voor augustus volgend jaar moet inleveren in Den Haag. De opdracht is om Twente economisch en ruimtelijk sterker en overzichtelijker te maken, door vervoersstromen goed op elkaar af te stemmen en betere verbindingen te maken. De analyse is mede bepalend voor het toekomstige budget.


Goudt zit zelf aan tafel bij minister Peijs van Verkeer en Waterstaat. Met enig gezag, want hij maakt ook deel uit van het selecte clubje topbestuurders binnen het Nationaal Mobiliteitsberaad. Hij zit met veel partijen om tafel: gemeenten, de provincie, de ambtenaren van Verkeer en Waterstaat.

Nog niet zo lang geleden kwam het Masterplan Twente Mobiel tot stand, waarin maatregelen zijn opgesomd om Twentse wegen slimmer te gebruiken. ‘Tot nu toe was dat een papieren exercitie, maar in 2006 komen de resultaten op straat’, aldus Goudt, die het masterplan naast andere studies wil gebruiken als basis voor de analyse.

Goede bereikbaarheid is van levensbelang voor een vitaal en mobiel Twente. Maar de druk op de wegen neemt toe. Nieuwe en bredere wegen lossen problemen op, zoals de doortrekking van Rijksweg 35 tussen Almelo en Wierden en extra stroken op de A1 bij Azelo.

De aanleg van extra rijbanen op de A1 in Twente is vooralsnog door het rijk op de lange baan geschoven. ‘De A1 zou tot 2020 geen knelpunt opleveren. Maar wij zeggen hier: De A1 is onze levensader, daar moet op termijn iets gebeuren voor de hele boel dichtslibt. Vooral het vrachtverkeer zal sterk groeien, met de handel op Noordoost-Europa.’


Maar het beschikbare wegennet kan ook efficiënter worden gebruikt. Het Agglonet Twente is het hoogwaardig openbaar vervoernet voor de hele regio, dat bestaat uit een geïntegreerd bus- en treinnetwerk. Er kwamen vrijliggende busbanen in Hengelo, Almelo, Oldenzaal en Enschede. Zo’n honderd miljoen is al verspijkerd aan deze ‘doorstroomassen’. Om het systeem te vervolmaken is ‘nog een groot bedrag nodig’.

De volgende stap is een vrijliggende busbaan langs de Rijksweg 35. ‘In het westen van het land mag een bus in de spits op de vluchtstrook rijden. Dat moet hier toch ook kunnen’, stelt Goudt.

TC Tubantia
Enschede, het eindpunt van Twente.

Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 5689
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#13 Bericht door Errik » ma jan 16, 2006 5:41 pm

Waar blijft die tram, Jeroen?!  :x
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power

Gebruikersavatar
Robert
Member
Member
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo mar 24, 2004 8:21 pm

#14 Bericht door Robert » ma jan 16, 2006 6:03 pm

Verder vind ik dat 't allemaal de goede kant op gaat met 't OV. 't Duurt even, maar dan krijg je ook (ooit) wat.
Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Gebruikersavatar
Martin
Member
Member
Berichten: 6477
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 4:31 pm

#15 Bericht door Martin » ma jan 16, 2006 6:13 pm

Wordt alleen tijd dat de vertrektijden op het busstation in Enschede eens een keer gaan werken.
Enschede, het eindpunt van Twente.

Gebruikersavatar
Q.
Member
Member
Berichten: 2741
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:03 pm
Locatie: Utrecht

#16 Bericht door Q. » ma jan 16, 2006 8:31 pm

Martin schreef:Wordt alleen tijd dat de vertrektijden op het busstation in Enschede eens een keer gaan werken.
Niet te veel willen hè? Dat systeem staat er nog maar 7 jaar, geef het nog even.
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.

Gebruikersavatar
Robert
Member
Member
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo mar 24, 2004 8:21 pm

#17 Bericht door Robert » ma mar 06, 2006 4:20 pm

Geloof in Regio Twente tot nulpunt gedaald
ENSCHEDE/HAAKSBERGEN - Als eerste gemeenteraad in Twente wil Hellendoorn uit de Regio Twente stappen. Alleen het instellen van een volwaardige commissie voor het landelijk gebied kan voorkomen dat de brief wordt verstuurd.

Er is weinig hoop dat het nog goedkomt. 'Ik heb niet het gevoel dat anderen binnen de Regio onze oprechte bedoelingen hebben begrepen', zei de Hellendoornse burgemeester H. van Overbeeke afgelopen weekend. 'Voor alle zekerheid sturen we daarom die brief naar de provincie met het verzoek om uit de Regio te mogen treden. Die mogelijkheid willen we alvast veiligstellen.'

Vóór 1 april moet formeel het verzoek om uittreden worden gedaan bij de provincie. Het laatste woord hierover is aan het kabinet. In een uitputtende vergadering vorige week die inclusief schorsingen zes uur duurde, werd door zeven plattelandsgemeenten het instellen van een speciale commissie voor het landelijk gebied afgedwongen om de invloed van het platteland binnen de Regio te vergroten.

De gemeenten zijn Wierden, Tubbergen, Hellendoorn, Rijssen/Holten, Losser, Dinkelland en Haaksbergen. De commissie landelijk gebied zou als tegenhanger van de commissie Netwerkstad moeten fungeren, die moet letten op de stedelijke ontwikkeling. In de commissie zou uit democratisch oogpunt ook een gekozen vertegenwoordiger van de provincie Overijssel moeten plaatsnemen, vinden de plattelandsgemeenten.

Regiovoorzitter en burgemeester van Enschede P. den Oudsten deed de toezegging het idee van de plattelandscommissie, ingebracht via een amendement, vóór medio maart te zullen uitwerken. Maar al tijdens de vergadering werd duidelijk dat er geen overeenstemming was over welke taken deze commissie op zich zou moeten nemen, en wie daarin zitting zouden moeten hebben. Almelo gaf uiteindelijk aan geen mandaat te hebben om met dit plan te kunnen instemmen, en Hengelo sprak ronduit afwijzend over de nieuw te vormen commissie en gebruikte het woord 'bestuurlijk gedrocht'.

Enschede kon 'maar net' akkoord gaan met het plan. De achtergrond is dat de steden zich niets willen laten dicteren door de kleinere gemeenten 'die slechts 150.000 mensen vertegenwoordigen.'

Als zo'n commissie er al zou mogen komen van de steden, dan willen zij ook daarin invloed kunnen uitoefenen. Dinkelland was daarna afwezig bij de stemming, omdat vorm en inhoud van de nieuwe commissie behoorlijk waren afgezwakt, en Tubbergen gaf min of meer te kennen hoe dan ook uit de Regio te stappen. Uit een rondvraag van deze krant afgelopen weekend blijkt dat het vertrouwen van burgemeesters van plattelandsgemeenten in de Regio Twente tot het nulpunt is gedaald, en dat de Regio langs de rand van de afgrond loopt.

Burgemeester F. Willeme van Dinkelland is duidelijk: 'Ik vrees met grote vreze dat het voorbij is met de bestuurlijke eenheid in Twente. Ik ben teleurgesteld in de opstelling van enkele gemeenten. Ik zie het heel donker in. Dit wordt het grootste dieptepunt in de achttien jaar dat ik in Twente werk. Als straks de Regio wordt ontvlochten, zal dat veel bestuurlijke pijn opleveren. Er ontstaan dan blijvende littekens.'

Burgemeester M. Stegers van Tubbergen: 'Wij likken onze wonden. We denken na over de vraag wat we nu eigenlijk bereikt, ook al zou die commissie landelijk gebied er komen. Als wij een brief sturen naar Zwolle om uit te mogen treden, is de deur definitief dicht wat ons betreft.'
TCT
Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Gebruikersavatar
Berrtus
Member
Member
Berichten: 171
Lid geworden op: ma mei 31, 2004 1:00 pm
Locatie: Rotterdam / Almelo
Contacteer:

#18 Bericht door Berrtus » ma mar 06, 2006 4:41 pm

Echt jammer dit zeg. Dit is niet goed voor Twente. Op zich ligt Hellendoorn aan de verkeerde kant van de Regge, dus zouden we ze kunnen missen. Maar blijkbaar zijn meer gemeenten aan het modderen.
Gelukkig is de Netwerkstad Twente er nog. Maar met een stedelijke bestuurlijke eenheid zijn we er eigenlijk niet. Het landelijk gebied hoort er ook bij. Plannen moeten op elkaar worden afgestemd.

Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 5689
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#19 Bericht door Errik » ma mar 06, 2006 6:06 pm

Kennelijk wordt die noodzaak niet gevoeld. Ik vrees dat er zonder een vorm van bestuurlijke dwang nooit echt zal worden samengewerkt in Twente.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power

Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 6266
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

#20 Bericht door Winus » ma mar 06, 2006 6:25 pm

Weg met de boeren, lang leve de (netwerk)stad! :cheer:
de kloomp'maj anhoalen

Plaats reactie