Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

FC Twente

Omdat de wereld niet alleen om Enschede draait.
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4788
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: FC Twente

Bericht door Veteraan »

Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4788
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: FC Twente

Bericht door Veteraan »

https://www.rtvoost.nl/voetbal/betaald- ... -fc-twente
Geen geld, maar wel een nieuw pak aan.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: FC Twente

Bericht door Arie »

‘Compromis FC Twente in de maak’
Gepubliceerd: Vrijdag 06 juli 2018

‘Compromis FC Twente in de maak’
FC Twente heeft drie opties bedacht om de impasse te doorbreken, die is ontstaan rond de financiële toekomst van de club. Volgens betrouwbare bronnen is er een compromis in de maak.

Zoals gemeld, verlangt FC Twente een extra garantstelling van 7 miljoen euro. Daar staat tegenover dat sponsors voor 12,5 miljoen aandelen kopen en daarmee het eigen vermogen van de club versterken. Ruim 8 miljoen aan toezeggingen is binnen en daarvoor wordt volgens betrouwbare bronnen op zeer korte termijn getekend.

Het oude college van B en W wilde die extra garantstelling niet. Maar FC Twente verwijst naar in 2016 gemaakte ‘harde afspraken’ met het oude college. De gedachten gaan nu in de richting van een oplossing waarbij de gemeente tóch voor beperkte tijd een extra garantstelling afgeeft – minder dan 7 miljoen – terwijl de solvabiliteit van de club door de sponsoren en andere externe financiers zodanig wordt verbeterd, dat de stad Enschede in feite geen risico loopt met die tijdelijke extra garantstelling. Dit omdat de club dan op zowel korte als lange termijn zelf aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen.

Aangepast voorstel
Wethouder Eelco Eerenberg houdt zich op de vlakte. „Ik weet dat er vanuit FC Twente vandaag of morgen een aangepast voorstel komt. Zelf ben ik uiteraard ook met het team aan het nadenken wat wel/niet zou kunnen, maar daar kan ik nu verder nog niets over zeggen. We zijn nog niet klaar.”

Kritiek
Zowel in het gemeentehuis als bij de sponsors die de aandelen kopen heerst teleurstelling over het functioneren van de raad van commissarissen van FC Twente, die de directie van de club in de achterliggende twee jaar veel te lang z’n gang heeft laten gaan. Die kritiek kwam woensdagavond op tafel in de besloten vergadering van de rekeningencommissie. Van de huidige ‘raad’ zijn voorzitter René Takens en de leden Bernhard Fransen en Sanne Lohman recent opgestapt.

Ook is er kritiek op de Stichting FC Twente’65, die de aandeelhouder vertegenwoordigt, de leden van de raad van commissarissen benoemt en toezicht moet houden op hun functioneren. Het bestuur van de stichting heeft niet ingegrepen toen men constateerde dat de raad van commissarissen veel te veel op afstand opereerde, zo werd er opgemerkt.

© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en 1Twente Enschede - Foto: Carlo ter Ellen
bron: http://enschede.1twente.nl/%E2%80%98com ... em?1090224
Bijlagen
Compromis FC Twente in de maak.jpg
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: FC Twente

Bericht door Arie »

Blijdschap bij FC Twente: niet failliet en geld voor nieuwe spelers
Gepubliceerd: Woensdag 18 juli 2018

Blijdschap bij FC Twente: niet failliet en geld voor nieuwe spelers
FC Twente gaat een plan voor schuldsanering maken. Op voorwaarde dat alle schuldeisers meedoen, moeten er miljoenen worden kwijtgescholden.

Het akkoord dat de club sloot met de gemeente is vervat in een voorlopig collegebesluit, dat volgende week dinsdag definitief wordt. De gemeenteraad hoeft daarvoor niet extra terug te komen van reces. Het college inventariseert hoe de raadsfracties er over denken en neemt die mening mee in het definitieve besluit. Er komt ook nog een staatssteuntoets. Blijkt er sprake van staatssteun, dan zal FC Twente daarover een premie moeten betalen.

Schulden afbouwen
Afgesproken is dat de club gaat werken aan een plan voor schuldsanering. Twente sleept nu nog een schuld van bijna 40 miljoen euro achter zich aan. Enkele jaren geleden was dat zelfs ruim 90 miljoen euro. Op voorwaarde dat ook de andere crediteuren meedoen – bank, een grote sponsor en oud-bestuurders die met een achtergestelde lening in de club zitten – wil de gemeente de club helpen bij de schuldreductie.

Enschede heeft zelf een lening van 17 miljoen uitstaan bij FC Twente en staat bovendien voor 8,4 miljoen garant. Aandelenverkoop moet zorgen voor versterking van het eigen vermogen, dat nu 6 miljoen euro negatief is.

Vennootschap: Noabers
Noabers. Zo gaat de vennootschap heten waarin de aandelen FC Twente worden ondergebracht, die in de verkoop komen. Het gaat voorlopig om een belang van maximaal 49 procent. Ook supporters en supportersclubs krijgen komend seizoen de kans aandeelhouder te worden. Verder kunnen schuldeisers, als ze dat willen, de vordering die ze nog hebben in de club omzet in aandelen. Daarvoor moet eerst een prospectus worden opgesteld, die moet worden goedgekeurd door de Autoriteit Financiële Markten (AFM).

Gaten dichten, aandelen verkopen
Omdat de waarde van de club nog niet exact is bepaald, kan ook nog niet precies worden vastgesteld hoeveel procent van de aandelen de 30 bedrijven krijgen in ruil voor de 10 miljoen euro die er nu is toegezegd en waarvoor al grotendeels is getekend. Daarom verstrekt Noabers FC Twente eerst een lening, zodat de club in elk geval verder kan. Die lening wordt later omgezet in aandelen. In totaal denkt FC Twente voor 14 miljoen euro aandelen aan de man te brengen.

Dat geld is nodig om twee seizoenen in de Keuken Kampioen Divisie mee door te kunnen komen. Er worden gaten mee gedicht – Twente moet de naheffing van de fiscus ter hoogte van 4,5 miljoen euro komend seizoen betalen – en de spelersagent van oud-speler Jesus Corona wordt er mee betaald. Wat er overblijft kan in de spelersgroep worden gestoken.

'Krachtenbundeling is uniek'
Wethouder Eelco Eerenberg had, net als twee jaar geleden bij de eerste redding van de club, de regie: “Ik ben blij dat het regionale bedrijfsleven deze grote extra stap zet. Met onze opschorting helpen we de korte termijn te overbruggen. Voor de lange termijn gaan we kijken naar lastenverlichting.”

Directeur Erik Velderman van FC Twente zegt trots ze zijn op de gezamenlijke reddingsoperatie, die FC Twente voor een faillissement heeft behoed en er zelfs voor zorgt dat de club in nieuwe spelers kan investeren. “Deze krachtenbundeling is uniek. Ik denk dat er geen streek in Nederland is waar gemeente, sponsors en supporters – we hebben al meer seizoenkaarten verkocht dan vorig seizoen - na een degradatie zo met z’n allen achter hun club zijn gaan staan als in Twente.”

© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en 1Twente Enschede, foto: Wouter Borre
bron: http://enschede.1twente.nl/blijdschap-b ... em?1091809
Bijlagen
Blijdschap bij FC Twente niet failliet en geld voor nieuwe spelers.jpg
hans
Member
Member
Berichten: 2731
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: FC Twente

Bericht door hans »

nou , geweldig toch maar , of niet dan....
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: FC Twente

Bericht door Vincent1971 »

Gaatje van slechts 4 miljoen op de begroting de komende 2 jaar..ik gok maaibeleid wordt weer een grondig naar gekeken net als de buurtcentra die nu nog open zijn of een van de 2 zwembaden die nu nog open zijn....
Een goed begin heeft geen einde
hans
Member
Member
Berichten: 2731
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: FC Twente

Bericht door hans »

hondebelasting omhoog , fietsbelasting , precariorecht , ozb btw hatsekidee...
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: FC Twente

Bericht door Arie »

hans schreef: wo jul 18, 2018 1:29 pm hondebelasting omhoog , fietsbelasting , precariorecht , ozb btw hatsekidee...
vergeet niet de parkeertarieven
hans
Member
Member
Berichten: 2731
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: FC Twente

Bericht door hans »

o arie , nu wordt ik helemaal depessief...
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: FC Twente

Bericht door Vincent1971 »

hans schreef: wo jul 18, 2018 2:24 pm o arie , nu wordt ik helemaal depessief...
Misschien je straatje schoonvegen ;-)... :D :D
Een goed begin heeft geen einde
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4788
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: FC Twente

Bericht door Veteraan »

Ik doe net of ik niets over ... eh... die club gehoord heb.
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: FC Twente

Bericht door Vincent1971 »

Veteraan schreef: wo jul 18, 2018 3:55 pm Ik doe net of ik niets over ... eh... die club gehoord heb.
Akkoord met gemeente: FC Twente kan verder
ENSCHEDE - Na wekenlang onderhandelen hebben FC Twente en de gemeente Enschede een akkoord. Door helpende hand van de gemeente en een miljoeneninjectie van investeerders, gaat de club niet failliet. Er is zelfs geld voor nieuwe spelers.

https://www.tubantia.nl/dossier-video-e ... ~a6561393/


:D
Een goed begin heeft geen einde
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4788
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: FC Twente

Bericht door Veteraan »

Ja, wrijf het er maar in, Vincent. Ik probeer de hele dag aan andere dingen te denken om te voorkomen dat ik tranen met tuiten moet huilen. Maar ik moet aldoor zuchten.... het is te triest voor woorden. De beschaving lijkt Enschede definitief te hebben verlaten.
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: FC Twente

Bericht door Vincent1971 »

Veteraan schreef: wo jul 18, 2018 4:07 pm Ja, wrijf het er maar in, Vincent. Ik probeer de hele dag aan andere dingen te denken om te voorkomen dat ik tranen met tuiten moet huilen. Maar ik moet aldoor zuchten.... het is te triest voor woorden. De beschaving lijkt Enschede definitief te hebben verlaten.
https://www.youtube.com/watch?v=GCWG94YTcEM

Ben ik blij niet op deze man gestemd heb met de gemeenteverkiezingen...zou echt een schuldgevoel hebben.
Een goed begin heeft geen einde
hans
Member
Member
Berichten: 2731
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: FC Twente

Bericht door hans »

de commentaren zijn als vanouds niet mals...
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4149
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: FC Twente

Bericht door enschedeinansichten »

adv.JPG
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: FC Twente

Bericht door Arie »

Dat was een vriendschappelijke wedstrijd waarvan de uitslag 3-3 was. Spitz Kohn maakte toen 2 goals en Issy ten Donkelaar 1 goal uit een penalty. zie: http://www.fctwentestatistieken.nl/weds ... 2143502153
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4149
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: FC Twente

Bericht door enschedeinansichten »

auerbach.JPG
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4149
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: FC Twente

Bericht door enschedeinansichten »

auxerre.JPG
auxerre.JPG (47.92 KiB) 9721 keer bekeken
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4149
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: FC Twente

Bericht door enschedeinansichten »

bayer 1.JPG
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Plaats reactie