Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

FC Twente

Omdat de wereld niet alleen om Enschede draait.
hans
Member
Member
Berichten: 2731
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: FC Twente

Bericht door hans »

ik drink thee....
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4788
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: FC Twente

Bericht door Veteraan »

Er zijn er meer die dat zeggen... :lol: :lol:
Oh ik moet u even iets vertellen over de kerstdagen. 't Was enorm koud he met de kerstdagen. Het is nou lang zo koud niet meer als met de kerstdagen. Maar 't was met de kerstdagen reuze koud he. Ik liep op straat ik dacht bij m'n eigen "kom, verdulleme Venantius" dacht ik "ik ga eens even een hartverwarmertje kopen he". Ik wil een cafeetje binnengaan, wat zie'k voor de deur zitten, een nonnetje Ik zeg "mens wat zit je daar te doen", ze zegt "Frater, ik haal op voor kersemis". Ik zeg "zuster u ziet blauw van de kou, ga eens gauw even mee naar binnen", ze zegt "frater, een non, een non mee in 'n cafe nee ik denk er niet over". Ik zeg "mens je ziet blauw van de kou ga eens gauw mee naar binnen" Ze zegt "ik doe 't niet". "Je doet 't wel, je gaat gauw mee naar binnen, vooruit, schiet op". Zegt ze "nou vooruit maar dan in een donker hoekje hoor". Afijn, we zitten in een donker hoekje Ik zeg "en je gaat ook iets gebruiken, je neem een dubbele jenever". Ze zegt "frater, een non jenever?". Ik zeg "Jawel, een non jenever, je ziet blauw van de kou, straks gebeurt er iets met je, vooruit schiet op". Ze zegt "ik doe.." ik zeg "je doet 't wel je neem een dubbele jenever!" Zegt ze "nou vooruit maar dan in een koppie". Afijn d'r kom een ober, d'r kom een ober en ik zeg "voor mij een vermoutje en dan nog een dubbele jenever in een koppie", en die ober die roept naar 't buffet "een vermouth en een dubbele jenever in een koppie", toen roept die man van achter 't buffet "is die verdomde non d'r nou alweer?"
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: FC Twente

Bericht door Vincent1971 »

Degradatie FC Twente zet gemeente Enschede met rug tegen muur

ENSCHEDE - Niet alleen bij FC Twente zitten ze met samengeknepen billen vanwege de degradatiestrijd, ook de gemeente Enschede wordt nerveus. Voor de stad staat er 25 miljoen euro op het spel.

https://www.tubantia.nl/fc-twente/degra ... ~aaa44394/
Een goed begin heeft geen einde
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: FC Twente

Bericht door Vincent1971 »

Blijf mij verbazen dat een commercieel bedrijf zoveel gemeenschapsgeld 'krijgt'..vrees dat ze nog veel meer krijgen onder het mom van "anders zijn we die miljoenen kwijt, geef ons nog 1 miljoen, dan komt echt waar alles goed"
Een goed begin heeft geen einde
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4149
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: FC Twente

Bericht door enschedeinansichten »

Vandaag degradatie van FC Twente, op de eerste plaats een drama voor de medewerkers bij FC Twente en dan bedoel ik niet de spelers.
Er zullen ongetwijfeld veel ontslagen vallen.
Wat een domme reacties uit Almelo. Zielig volk.
Jammer doch helaas.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: FC Twente

Bericht door Vincent1971 »

Emotionele FC Twente-directeur: 'Geen reden te denken dat wij failliet gaan'
ARNHEM - FC Twente-directeur Erik Velderman stond na afloop van Vitesse - FC Twente (5-0) de pers te woord met een brok in de keel. Velderman zegt dat FC Twente 'pas op de plaats moet maken'.
...
https://www.tubantia.nl/fc-twente/emoti ... ~abf6ebcb/

Denk ook niet dat FC Twente failliet gaat, too big to fail...kan al raden wie de rekening gaat betalen...
Een goed begin heeft geen einde
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: FC Twente

Bericht door Vincent1971 »



https://www.youtube.com/watch?v=39DzjMdqkGs

Is weer eens wat anders dan zo'n maffia schijf bij de zwarte cross :D :D
Een goed begin heeft geen einde
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: FC Twente

Bericht door Arie »

FC Twente dreigt met aanvraag faillissement

ENSCHEDE - FC Twente dreigt het faillissement aan te vragen als het gemeentebestuur geen garantstelling van 7 miljoen euro wil afgeven. Of de politieke bereidheid hiervoor aanwezig is, is echter hoogst onzeker.

Gerben Kuitert 28-06-18
Grote irritatie binnen de Enschedese gemeentepolitiek over de opstelling van FC Twente. De druk vanuit de club wordt volgens raadsleden tot ongekende hoogte opgevoerd. „Ongelooflijk wat er nu weer aan de hand is”, zegt toekomstig wethouder Niels van den Berg. „Het houdt niet op daar. Voor ons is een nieuwe garantstelling geen vanzelfsprekendheid. Als stad moeten we 15 miljoen bezuinigen.”

Een garantstelling betekent dat de gemeente 7 miljoen betaalt aan schuldeisers van de club als FC Twente dat zelf niet kan. Bij de gemeente heeft Twente al een lening van 17 miljoen lopen en Enschede staat ook al voor 8,4 miljoen garant. Bij een bankroet van de club moet de stad dus 25,4 miljoen afschrijven. Twente moet de gemeente komend seizoen 2,1 miljoen euro aan rente en aflossing betalen.

Financiële nood
De club is door de degradatie nog verder in financiële nood geraakt. De begroting is al flink teruggeschroefd: van 30 miljoen naar 18 miljoen. Maar er ligt ook nog een belastingclaim van 4,4 miljoen. Bovendien moet FC Twente de spelersagent van de in 2015 aan FC Porto verkochte Jesus Corona nog 6,3 miljoen nabetalen. Die beide vorderingen staan weliswaar als reservering op de balans, maar het geld is er niet.

En geld om een elftal samen te stellen dat weer rechtstreeks kan promoveren, is er evenmin. FC Twente wil daar geld voor vrijspelen door 25 procent van de aandelen van de club aan sponsoren te verkopen. Die transactie moet 14 miljoen euro opleveren. Maar de sponsors willen niet aan verliesfinanciering doen. Een aantal wil best over de brug komen, maar alleen met de garantie dat hun geld niet naar de gemeente of de fiscus gaat, maar volledig in nieuwe spelers wordt geïnvesteerd.

Handreiking
Het nieuwe college wil FC Twente ook wel een handreiking doen, zo melden bronnen in het stadhuis. De club zou voorlopig geen rente en aflossing hoeven te betalen (2,1 miljoen). Maar de extra garantstelling van 7 miljoen euro, waar de club nu ook om vraagt, dát valt alle raadsfracties rauw op het dak. Aifer Koc (CDA): „Dit wordt een heel moeilijk verhaal.” René Kreeft (VVD): „Er zijn grenzen.”

Dat directeur Erik Velderman zelfs heeft gedreigd per 1 juli het faillissement aan te vragen als die extra garantstelling er niet komt, zoals vertrouwelijk is meegedeeld aan de fractievoorzitters, noemt PVV-voorman Jan-Willem Elferink ‘niet netjes’. FC Twente-directeur Erik Velderman wil niet reageren.
bron: https://www.tubantia.nl/fc-twente/fc-tw ... ~a38bbd07/
Bijlagen
De Grolsch Veste.jpg
De Grolsch Veste.jpg (134.68 KiB) 10550 keer bekeken
hans
Member
Member
Berichten: 2731
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: FC Twente

Bericht door hans »

haha...
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: FC Twente

Bericht door Vincent1971 »

Ik zeg DOEN..vraag faillissement...het eerste verlies nemen. Anders wordt de strop voor de gemeente nog veel groter. Stadion slopen en er sociale huurwoningen neerzetten. Wel zielig voor de seizoenskaarthouders en denk vak Poen heeft nog wel een appeltje te schillen....
Een goed begin heeft geen einde
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4788
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: FC Twente

Bericht door Veteraan »

Dan heeft de politie - die is toch van ons allemaal? - ook tijd voor andere zaken.
Wat zal Enschede ineens een hoop geld overhouden!
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: FC Twente

Bericht door Vincent1971 »

Emotionele FC Twente-directeur: 'Geen reden te denken dat wij failliet gaan'

ARNHEM - FC Twente-directeur Erik Velderman stond na afloop van Vitesse - FC Twente (5-0) de pers te woord met een brok in de keel. Velderman zegt dat FC Twente 'pas op de plaats moet maken'.

https://www.tubantia.nl/fc-twente/emoti ... ~abf6ebcb/


:? :? :? :? :?
Een goed begin heeft geen einde
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4788
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: FC Twente

Bericht door Veteraan »

Velderman gaat ervan uit dat er gewoon weer geld gestort wordt - klakkeloos - zoals altijd. Dus hij heeft geen reden bang te zijn.
Wie gaat nu als eerste een calculator pakken en cijfertjes intoetsen? Want dát is nog niet gedaan.
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4788
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: FC Twente

Bericht door Veteraan »

Oh ja, de handleiding van de calculator ligt in de onderste la, onder het arbeidsreglement van 1935.
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: FC Twente

Bericht door Vincent1971 »

Nee eerst moet er nog een politiek toneelstukje opgevoerd worden. En op het allerlaatste moment als het echt echt echt niet anders kan wordt FC Twente weer 'gered'...gaan we €15 + €7miljoen extra bezuigingen..en wordt het echt echt heel echt tot de cent terug betaalt.
Een goed begin heeft geen einde
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4788
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: FC Twente

Bericht door Veteraan »

Maak de zorgcentra dan maar leeg, want daar komt dan helemaal geen geld meer terecht.
hans
Member
Member
Berichten: 2731
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: FC Twente

Bericht door hans »

een hobby mag wat kosten ...
Rooy
Member
Member
Berichten: 162
Lid geworden op: ma nov 19, 2007 4:50 pm
Locatie: Enschede

Re: FC Twente

Bericht door Rooy »

Weer een mooi stukje stemmingmakerij van de TC Tubantia.
https://www.twenteinsite.nl/fc-twente-k ... itiek.html
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: FC Twente

Bericht door Vincent1971 »

Wethouder Eelco Eerenberg: ‘FC Twente overvraagt, dit gaat niet’

ENSCHEDE – De gemeente Enschede is niet bij machte aan alle wensen van FC Twente tegemoet te komen. “FC Twente overvraagt. We trekken dit als gemeente niet. Er is een grens”, zegt wethouder Eelco Eerenberg.

https://www.tubantia.nl/enschede/wethou ... ~a9fec3de/
Een goed begin heeft geen einde
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: FC Twente

Bericht door Vincent1971 »

Vrees dat de burgers van Enschede weer de klos zijn..trouwens ook goed voor de naamsbekendheid denk ik zo van Enschede.
Een goed begin heeft geen einde
Plaats reactie