Welkom op het forum van Enschede-Stad / Enschedeinansichten.

Openbaar Vervoer Twente; Discussieer mee!

Omdat de wereld niet alleen om Enschede draait.
Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » vr mar 09, 2007 12:33 pm

Zien jullie nou wel, zelfs INVIS geeft mij gelijk...ik wist het wel :D
nou hoeven jullie niet allemaal tegelijk je verontschuldigingen te maken hoor,
één voor één is ook prima :P

:hi:

ESG
Member
Member

Bericht door ESG » vr mar 09, 2007 1:57 pm

Het spijt me Hans dat je gelijk hebt

:o
Kerspel Gorenaar in Hengelo
Karspel Goorsen in Hengel

VSOV Twente
Member
Member

Bericht door VSOV Twente » vr mar 09, 2007 6:48 pm

INVISIBLE schreef:Enschede is gewoon soms een ramp met verkeerslichten en verkeerssituatie's .
Neem nu bijvoorbeeld de overgang van het Saxion, en het extra geplaatste verkeerslicht ????
Welke onbenul heeft dat bedacht .............wat erg
De overgang bij Saxion is idd een ware mislukking. De situatie is nog gevaarlijker dan het al was. Op de site is de discussie daarover al opgelaaid en wij zitten erover na te denken om maar weer eens een brief richting de gemeente te sturen. (al zal dit waarschijnlijk weinig helpen)

Wat ik wel gezegt wil hebben is dat het forum http://www.openbaarvervoertwente.nl wel van invloed is op de OV in de regio. VSOV Twente zit namelijk in een platform dat overleg voert met de vervoerders en de overheid. Zij zijn zelfs verplicht het platform te informeren en om advies te vragen. Dus hier schreeuwen dat je toch niets kunt veranderen aan het openbaar vervoer is complete onzin.

Robert
Member
Member

Bericht door Robert » vr mar 09, 2007 6:51 pm

Tegenwoordig rijden automobilisten door bij rood licht. Dat voetgangers dat doen oké, maar mij aanrijden (zoals woensdag bijna), neuh, liever niet.
Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus » vr mar 09, 2007 6:55 pm

Enschede is al bijna Amsterdam. ;)
de kloomp'maj anhoalen

dardow
Member
Member

Bericht door dardow » di mar 13, 2007 8:17 pm

Laten ze lijn 5 Hogeland is onder handen nemen die gaat na 6 uur slechts
1 x in het uur. Nu ben ik volgens mij ook 1 van de weinigen die dagelijks gebruik maakt van deze stadslijn. Ook vind ik dat er veel gebieden in Enschede zijn waar je moeilijk met de bus kunt komen dat komt vooral door dat er door de jaren heen veel bij gebouwd is maar je nog steeds niet kunt komen met de bus. Tijd voor enkele route wijzigingen in Enschede.

Arie
Member
Member

Re: Openbaar Vervoer Twente; Discussieer mee!

Bericht door Arie » wo jan 03, 2018 3:08 pm

Openbaar vervoer in Twente donderdag toch niet helemaal plat
Gepubliceerd op: 03/01/2018

Openbaar vervoer in Twente donderdag toch niet helemaal plat
Door een landelijke staking ligt donderdag het openbaar vervoer in Twente voor een groot gedeelte plat. Het is echter nog maar de vraag hoeveel chauffeurs deelnemen aan de staking. De chauffeurs die niet deelnemen aan de staking gaan namelijk 'gewoon' aan het werk.

Tot 12.00 uur rijden er in heel Twente zeker geen bussen. Daarna wordt gekeken welke chauffeurs staken en welke chauffeurs toch een ronde maken. Brigitta Paas, woordvoerder van de vakbond FNV, wil de reizigers waarschuwen: "Wij kunnen niet garanderen dat een reiziger na zijn reis ook weer terug kan reizen. Blijf de websites van de vervoerders dus in de gaten houden."

Buurtbus
"Wij staken niet, maar zijn wel solidair met de stakende chauffeurs", zegt Trudy van Gils, voorzitter van de buurtbusvereniging in Enschede. Ze rijdt zelf als vrijwilliger op de buurtbus Hogeland. "De buurtbus rijdt dus ook niet. Ik vind het goed dat ze staken voor betere arbeidsomstandigheden. Ik kan als vrijwilliger niet echt meepraten over de werkdruk. Ik hoor de chauffeurs natuurlijk wel mopperen, maar ik heb gewoon tussen de ritten tijd om te plassen."

"De reizigers zijn inderdaad de dupe, maar het is maar voor een dag. Er moet iets gebeuren, dus ik vind het prima. Klachten heb ik nog niet echt gehad. De passagiers die ik heb gesproken stonden er volledig achter. Mensen die afhankelijk zijn van de bus adviseer ik thuis te blijven. Misschien kunnen ze een vrije dag opnemen. Ik ga morgen lekker thuis met een boek op de bank zitten en wat series kijken."

Treinverkeer
Het treinverkeer lijkt minder hinder te ondervinden van de staking. Keolis-woordvoerder Manon Denessen kan met zekerheid zeggen dat er tussen Enschede en Zwolle treinen rijden. Het is volgens haar ook nog niet bekend hoeveel werknemers staken. "De mensen die gaan staken moeten zich tussen 04.45 uur en 09.00 uur melden in Zwolle of in Enschede. Daarna wordt duidelijk hoeveel mensen zich als staker hebben ingeschreven."

Hoge werkdruk
Chauffeurs van de regionale vervoerders gaan staken, omdat werkgevers weigeren afspraken te maken over de te hoge werkdruk die de buschauffeurs en treinmachinisten ervaren. Werknemers willen naast een verlichting van de werkdruk ook een loonsverhoging van meer dan de twee procent die de werkgevers ze bieden. De 12.000 werknemers van de vervoersbedrijven trokken al eerder aan de bel: chauffeurs zitten soms vier uur achter het stuur en krijgen geen pauzes. Verloren tijd door bijvoorbeeld plaspauze moeten de werknemers inleveren op hun lunchtijd.
bron: http://www.tvenschedefm.nl/openbaar-ver ... em?1058860
De stadsfotograaf zonder grenzen

Plaats reactie