Het is nu za aug 02, 2014 6:28 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 161 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr maart 06, 2009 1:11 pm 
Member
Member

De buurman ( ondernemer ) heeft dit verteld dus een bron heb ik niet. ( nou hem dan )

Ben net terug van het gemeentehuis, de plannen zien er veelbelovend uit. Waarvoor ik eigenlijk ging heb ik geen antwoord op kunnen krijgen, w.s omdat dit niet meegenomen is in de aanvraag door de vastgoedontwikkelaar.

Maar 3 grote winkelgebieden hier is echt overbodig, dus ik denk persoonlijk dat ribbelt er kapot aan gaat door de concurrentie.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 06, 2009 1:58 pm 
Member
Member

Ik voor mij denk eerder dat wc stokhorst kapot gaat.
-ligt niet echt centraal
-gevaarlijke rondweg om het winkelcentrum
-te hoge huren van winkelpanden na nieuwbouw

Ik voor mij had liever gezien dat het wc Ribbelt 'gespiegeld' wordt en ook een pinautomaat. Als ik zie hoevaak er gebruik gemaakt word van de pinautomaat aan de faberstraat t.o.v. die van wc Stokhorst dan zou een uitbreiding meer dan welkom zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 08, 2009 8:51 pm 
Member
Member

Zo zou je het ook kunnen zien, maar dat heeft denk ik weinig te maken met de ligging van het winkelcentrum.

Wat zou je dan voorstellen, waar zou het ribbelt dan moeten uitbreiden?

Wat is dan het alternatief voor Park Stokhorst?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 08, 2009 9:30 pm 
Member
Member

Huizen tegenover het winkelcentrum het Ribbelt opkopen en daar als het ware het winkelcentrum spiegelen. Zelfde soort van lusconstructie. Zijn wel een paar type winkels die ik mis op het Ribbelt. Een goede slijterij of een reisbureau bijvoorbeeld. Of een goede afhaal Chinees of pizzaria. Winkelcentrum Stokhorst afbreken en op die plekken paar winkels en woonhuizen plannen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 08, 2009 9:46 pm 
Member
Member

Dat zou een optie zijn geweest, mits er voldoende parkeergelegenheid is/was.

Op Stokhorst wordt teveel winkelpanden gebouwd terwijl nu de helft al leegstaat, ik zou ook voorstander zijn van een kleinschalige aanpak. Bouw ruimte voor de c1000 laat de overige winkels de lege panden betrekken evt met wat uitbreiding.

Leg een park aan, op de plek waar nu de c1000 gevestigd is.

Ik ben er ook erg bang voor dat de nieuwbouw totaal niet aansluit op de huidige bebouwing, maar goed beter vernieuwing want nu is het ook niks.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 20, 2009 9:25 pm 
Member
Member

Raadsleden willen meer vaart achter winkelcentrum Stokhorst
woensdag 20 mei 2009 | 14:52 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 20 mei 2009 | 14:55

ENSCHEDE - De gemeente wil nog dit jaar alle procedures afgerond hebben, om ver-nieuwbouw van winkelcentrum Stokhorst mogelijk te maken. "Wij doen van alles om het project vlot te treken", liet stadsdeelwethouder Jelmer van der Zee deze week weten.

Voor een groot aantal raadsleden is dit echter niet voldoende.

Leny Kloppers (CDA): "U kunt het wel vlot willen trekken, maar is de projectontwikkelaar ook zo ver", vroeg Kloppers zich af. "Wanneer gaat de schop nu eens eindelijk de grond in. We praten al jaren over het winkelcentrum, maar er gebeurt steeds maar niets. In 2003 is er al een intentieverklaring getekend. We zijn nu zes jaar verder. Het winkelcentrum verloedert. Dit mag zo niet doorgaan. "

Projectontwikkelaar Gerard Assen uit Borne heeft eerder aangegeven pas met bouwen te beginnen als tachtig procent van de te bouwen appartementen zijn verkocht. En dat percentage is nog lang niet gehaald. Van der Zee: "De projectontwikkelaar moet werven, moet zijn stinkende best om appartementen te verkopen."

Volgens stadsdeelmanager Albert Fransen zou een Enschedese zorginstelling bereid zijn een groot aantal appartementen te kopen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 22, 2009 2:23 pm 
Member
Member

Er is geen enkele instelling die nu zoveel zal gaan besteden aan zorg- appartementen, ik werk zelf in de zorg het is overal bezuinigen en personeel ontslaan....

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 22, 2009 2:50 pm 
Member
Member

Denk zelf dat de zorginstellingen zich rond de Gronausestraat concentreren. Daarnaast denk ik dat het een manier van de aannemer voor uitstel of afstel. Ik voor mij zou het geld elders investeren maar absoluut niet in dat winkelcentrum.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do okt 01, 2009 7:33 pm 
Member
Member

Hallo alle betrokkenen,

Het lijkt er dan nu toch echt van te komen, dat "mooie" winkelcentrum. :x De plannen voor het omzeilen van het bestaande bestemmingsplan liggen op het Stadskantoor ter inzage tot 08-10-2009 en men is van plan het er voor het einde van dit jaar door te drukken. :head:
De verbouwing van het winkelcentrum zelf kan mij, vwb de verpaupering van de huidige zooi niet snel genoeg beginnen, maar ons mooie Stokhorst gaan ontsieren met een stelletje woontorens die godbeterd in deze wijk niet thuishoren is toch wel te veel van het goede. De bedenkers van onze mooie groene LAAGBOUW!!!!! wijk zullen zich de haren uit hun hoofd trekken bij het gedrocht wat nu bedacht is.
De gemeente heeft de wijzigingsvoorstellen voor het bestemmingsplan ter inzage liggen, maar je moet wel haast bouwdeskundige zijn om uit de 25cm hoge stapel papier enig wijs te kunnen worden. (laten we een mooie dikke stapel papier neerleggen, dat zal de meesten die problemen met het project hebben wel ontmoedigen en dan houden ze hun mond wel).
Ik hoop dat er iemand, met enig bouw/planologisch inzicht, naar deze stapel kan kijken en dat er dan bezwaar tegen de procedure kan worden gemaakt

Profiel  

BerichtGeplaatst: do okt 01, 2009 9:18 pm 
Member
Member

bvsoft schreef:
Hallo alle betrokkenen,

Het lijkt er dan nu toch echt van te komen, dat "mooie" winkelcentrum. :x De plannen voor het omzeilen van het bestaande bestemmingsplan liggen op het Stadskantoor ter inzage tot 08-10-2009 en men is van plan het er voor het einde van dit jaar door te drukken. :head:
De verbouwing van het winkelcentrum zelf kan mij, vwb de verpaupering van de huidige zooi niet snel genoeg beginnen, maar ons mooie Stokhorst gaan ontsieren met een stelletje woontorens die godbeterd in deze wijk niet thuishoren is toch wel te veel van het goede. De bedenkers van onze mooie groene LAAGBOUW!!!!! wijk zullen zich de haren uit hun hoofd trekken bij het gedrocht wat nu bedacht is.
De gemeente heeft de wijzigingsvoorstellen voor het bestemmingsplan ter inzage liggen, maar je moet wel haast bouwdeskundige zijn om uit de 25cm hoge stapel papier enig wijs te kunnen worden. (laten we een mooie dikke stapel papier neerleggen, dat zal de meesten die problemen met het project hebben wel ontmoedigen en dan houden ze hun mond wel).
Ik hoop dat er iemand, met enig bouw/planologisch inzicht, naar deze stapel kan kijken en dat er dan bezwaar tegen de procedure kan worden gemaakt

Persoonlijk denk ik niet dat het er van gaat komen. Als ik al zie dat er grote problemen zijn met het wc van roombeek. Waarom zou het dan op Stokhorst beter gaan? Wc Stokhorst ligt niet centraal, er ligt een gevaarlijke (rond) weg om en daarbij staat er erg veel nieuwbouw al leeg in Enschede.
Ben zelf benieuwd wat Emte gaat doen als Sanders straks daadwerkelijk gaat verhuizen. Denk dat ze de vlag heel hoog gaan uitsteken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 02, 2009 7:50 am 
Member
Member

Citaat:
Projectontwikkelaar Gerard Assen uit Borne heeft eerder aangegeven pas met bouwen te beginnen als tachtig procent van de te bouwen appartementen zijn verkocht. En dat percentage is nog lang niet gehaald. "

Kan me niet voorstellen dat er inmiddels wel 80% verkocht is :(
Het zou erg dom zijn om het toch maar geforceerd te gaan bouwen.
Maar ja, het zou niet de eerste keer zijn dat onze raad domme fouten maakt. :down:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 02, 2009 1:58 pm 
Member
Member

Hans van Dijk schreef:
Citaat:
Projectontwikkelaar Gerard Assen uit Borne heeft eerder aangegeven pas met bouwen te beginnen als tachtig procent van de te bouwen appartementen zijn verkocht. En dat percentage is nog lang niet gehaald. "

Kan me niet voorstellen dat er inmiddels wel 80% verkocht is :(
Het zou erg dom zijn om het toch maar geforceerd te gaan bouwen.
Maar ja, het zou niet de eerste keer zijn dat onze raad domme fouten maakt. :down:

Normaal wordt er gestart met bouwen bij 70% verkocht.
Die 80% is vanwege de huidige tijd niet voor niets.

Ik weet niet of het uberhaupt al in de verkoop is, het bestemmingsplan aangepassen duurt dusdanig lang (min 5/6 maanden) dat je nog niet in verkoop kan. Ook zijn plannen vaak nog niet ver genoeg bouwkundig uitgewerkt in dit stadium

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 02, 2009 6:37 pm 
Member
Member

Ik snap niet wat het probleem is als er een extra toren naast dat flatgebouw komt. Het winkelcentrum valt qua bouw toch al buiten de rest van Park Stokhorst. Daarnaast moet de renovatie toch ergens van betaald worden. Of gaan de bewoners van Park Stokhorst allemaal 1000 euro neerleggen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 02, 2009 6:54 pm 
Member
Member

Winus schreef:
Ik snap niet wat het probleem is als er een extra toren naast dat flatgebouw komt. Het winkelcentrum valt qua bouw toch al buiten de rest van Park Stokhorst. Daarnaast moet de renovatie toch ergens van betaald worden. Of gaan de bewoners van Park Stokhorst allemaal 1000 euro neerleggen?

Nou wat dacht je van het niet horen van hoogbouw in Park Stokhorst. Valt een beetje uit de toom. Waarom zouden de bewoners opdraaien voor de renovatie anders? Zou eerder zeggen, laat de investeringsmaatschappij die het wc heeft opdraaien voor de renovatie. Of anders gewoon afbreken en laat er een mooi park van maken en of grasveld zoals met het voormalig zwembad aldaar. Doet de naam Park echt ere aan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za okt 03, 2009 4:59 pm 
Member
Member

Er staat toch al hoogbouw, dus hoezo 'niet horen'. Bewoners hoeven er ook niet voor op te draaien, maar zo'n winkelcentrum renoveren kost nu eenmaal geld. Geld dat wordt verdient door extra woningen/appartementen toe te voegen aan het winkelcentrum. Het is het een of het ander. En park lijkt me ook briljant en dan vervolgens klagen dat je zo ver moet rijden naar de Miro/Ribbelt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za okt 03, 2009 7:27 pm 
Member
Member

Op Deppenbroek is het prima opgelost zonder hoogbouw of appartementen.
Hier is enorm goed werk geleverd.

Ik ben een tijdje geleden in het winkelcentrum Stokhorst geweest, wat een ramp gebied als je er niet bent geweest kun je je er geen voorstelling van maken, daarbij is Mekkelholt een paradijs.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di dec 22, 2009 11:47 pm 
Member
Member

En weer een stapje verder. In heel Stokhorst (en omgeving?) een nieuwsbrief in de bus met verwijzing naar een nieuwe website http://www.hartvanstokhorst.nl/

De planning: 'Voorjaar 2010 gaan de eerste 28 appartementen en penthouses in de verkoop. Na verkoop van 70% van de woningen start de bouw van woningen, de winkels en de parkeergarage.' Ik ben benieuwd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2009 5:38 pm 
Member
Member

Oh, het halen van die 70% zal nog wel even gaan duren. :D

Beetje kansloze cheap ass toren op de impressies. Ik zou ook tegen zijn als ik ernaast woonde.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr dec 25, 2009 1:03 pm 
Member
Member

Hoe kan de voormalige Enschedese speklappenbuurt nu tegen vernieuwing zijn?
Aangezien ik dit bouwsel ook nog op het winkelcentrum in Roombeek vind lijken, de laatste wijk wereldwijd in de prijzen valt, aandacht en bewondering krijgt is me de kritiek t.a.v. van dit dan niet geheel duidelijk.
Het wordt namelijk echt tijd dat Stokhorst gerenoveerd wordt en dat geldt niet alleen voor het winkelcentrum. Alles gebouwd voor 1980 zo ongeveer.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jul 04, 2010 2:55 pm 
Member
Member

Eindelijk kan de vlag uit in Stokhorst
zaterdag 03 juli 2010 1/4
Bijlage:
stokhorstboulevard_1512332b.jpg
stokhorstboulevard_1512332b.jpg [ 17.42 KiB | 1353 keer bekeken ]

Bijlage:
hoogbouw_1512334b.jpg
hoogbouw_1512334b.jpg [ 28.36 KiB | 1353 keer bekeken ]

Bijlage:
PLATTEGROND_1512335b.jpg
PLATTEGROND_1512335b.jpg [ 32.92 KiB | 1354 keer bekeken ]

ENSCHEDE - Het is de afgelopen dagen ineens weer drukker in het verlopen winkelcentrum Stokhorst. Buurtbewoners willen écht zien dat is begonnen met de bouw van een nieuw winkelcentrum. Dat er de komende jaren ongetwijfeld sprake zal zijn van overlast, deert niemand. De vreugde dat eindelijk wordt begonnen is groot.

De bouw van het nieuwe winkelcentrum begint zowel ten noorden als ten zuiden van het huidige winkelcentrum, dat overigens die naam nauwelijks nog mag dragen. Bouwer is voor beide deelplannen Te Pas Bouw uit Enschede. Aan de zuidkant op het vroegere terrein van sportschool Hofte is begonnen met een parkeergarage. Daarboven op wordt een winkelcomplex gebouwd inclusief 28 koopappartementen in de duurdere sector. Deze komen voor een deel in de ruim 30 meter hoge woontoren, die hiermee het hoogste punt van Stokhorst wordt. Dat is nu nog de 38 jaar oude nabijgelegen Hortensiastate (ruim 28 meter).

Op het grasveld voor dit onlangs opgeknapte complex met 136 woningen wordt deze maand de fundering gelegd voor een supermarkt, met parkeerdek en veertig appartementen. Wanneer de C1000 van Kay Beumers daar naar toe kan verhuizen, weet Beumers nog niet. „Er is nog geen handtekening gezet, maar we hebben wel recht op die plek”, aldus Beumers. Pas als de C1000 is verhuisd naar de nieuwbouw kan de sloop van de oude supermarkt en een deel van het oude winkelcentrum beginnen. Op de vrijgekomen grond verrijzen een tweede supermarkt (genoemd wordt Sanders, maar ook andere) en andere winkels, gebouwd inclusief 42 appartementen. Als de derde fase is voltooid, bouw van al deze drie fases is afgerond, waar drie tot vier jaar voor is uitgetrokken, beschikt Stokhorst in 2014 over een nieuw hart met 6000 vierkante meter winkels, en 110 nieuwe appartementen en 450 parkeerplaatsen en een gerenoveerd deel van het oude winkelcentrum. Het aantal parkeerplaatsen in de directe omgeving is dan 450 en een deel van het oude winkelcentrum dat blijft staan is gerenoveerd.Een kleurrijk bestrate boulevard verbindt dan de noordelijke en zuidelijke nieuwbouw. Een gebied van tweeënhalve hectare in het hart van Stokhorst is onherkenbaar veranderd.

Niels Versteeg van ontwikkelaar Assen Projecten ziet het helemaal voor zich. Subsidie van Den Haag om de bouwsector te stimuleren heeft de beslissende zet gegeven om nú met de bouw te beginnen en niet te wachten dat 60 of 80 procent van de appartementen is verkocht. Een week geleden begon het grondwerk. Assen kan daar ook niet op wachten om de subsidies te verliezen. Een van de eisen is dat vóór 1 juli is begonnen. „Dit is niet gebruikelijk in de projectontwikkeling, maar we te beginnen zonder dat er al een groot deel is verkocht of verhuurd. We zijn er echter van overtuigd dat er in deze wijk behoefte is aan courante, grote appartementen in het midden en hogere segment”, zegt Versteeg, doelend op het deelplan nabij het tenniscomplex en boerderij ’t Volbert.

De verkoop van de appartementen begint na de zomervakantie.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 161 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]